Pierwsza środa miesiąca i mamy dla Was kolejny prezent. Tym razem przez miesiąc możecie przetestować za darmo usługę Halo Granie.
Dzięki niej dzwoniący, zamiast zwykłego sygnału podczas oczekiwania na odebranie telefonu, usłyszą wybrany utwór. Możecie mieć np. ostatni hit Eda Sheerana „Azizam”. Co trzeba zrobić?
Wejść do aplikacji Mój Orange lub zalogować się na swoje konto online - szczegóły znajdziecie w zakładce Dla Ciebie. Tam będzie baner informacyjny.
Kliknąć przycisk "Zamawiam i Płacę" a wtedy "przeniesiecie się" do gotowego SMS-a, którego wystarczy wysłać, aby aktywować usługę.
Dwa dni przed końcem promocji poinformujemy Was o tym, że niedługo rozpocznie się okres płatny (5 zł miesięcznie) oraz dostaniecie informację, jak zrezygnować z usługi, jeśli nie będziecie chcieli dalej niej korzystać.
Więcej o Orange na kartę znajdziecie na tej stronie.
Odpowiedź:
(anulować)
Premiery czerwca w Orange VOD
03 czerwca 2025
Moc przygód, mnóstwo humoru, spora dawka wzruszeń, a także szczypta grozy czekają na Was w tym miesiącu, w Orange VOD na dekoderach Telewizji od Orange oraz w aplikacji Orange TV Go. Nie przegapcie takich tytułów, jak: „Minecraft: Film”, „Grzesznicy”, „Maria Callas” czy „Małpa”.
Czas na wielkie oglądanie, bo w Orange VOD jest już dostępny „Minecraft: Film”, ekranizacja jednej z najpopularniejszych gier w historii. Produkcja, w której zagrali Jack Black, Jason Momoa oraz Emma Myers, trafiła do polskich kin 4 kwietnia tego roku i od razu podbiła serca widzów. Jak podaje dystrybutor filmu - Warner Bros. Polska - w weekend otwarcia tytuł osiągnął w rodzimych kinach rekordową, ponad 978 tys. widownię i tym samym stanął na pierwszym miejscu podium, wyprzedzając królujący do tej pory polski hit - „Kler” (935 tys. widzów w weekend otwarcia).
Zatem nie czekajcie, sprawdźcie sami – blok po bloku - jak twórcy filmu przedstawili tę historię. Zobaczcie opowieść o grupie „zwykłych śmiertelników”, którzy trafią do Nadziemia, niezwykle kolorowej krainy, zbudowanej z sześcianów, w której jedynym ograniczeniem jest ludzka wyobraźnia. Bardzo szybko okazuje się, że nasi bohaterowie będą musieli błyskawicznie wznieść się na wyżyny swojej kreatywności, aby pokonać hordy złych stworzeń i ocalić ten barwny świat oraz jego mieszkańców. Na szczęście nie są sami – do pomocy rusza im niezwykle doświadczony i słynny już gracz Steve!
Z kolei od 3 czerwca w Orange VOD polecamy produkcję pt.: „Grzesznicy”, w której wystąpił Michael B. Jordan. Reżyserem jest Ryan Coogler, twórca takich hitów, jak „Czarna Pantera” czy „Creed: Narodziny legendy”. To zaskakujący, mroczny horror o braciach bliźniakach, którzy po latach „pracy” dla gangsterów w Chicago wracają do rodzinnej miejscowości i chcą rozpocząć nowe życie. Wkrótce okazuje się, że na miejscu czeka na nich prawdziwy… koszmar.
13 czerwca obejrzyjcie postapokaliptyczny film pt.: „Koniec”, z Tildą Swinton w roli głównej. To przewrotna opowieść o rodzinie, która po katastrofie ekologicznej na Ziemi, przetrwała w podziemnym bunkrze - i to w niemal idyllicznych warunkach - blisko 25 lat. Jednak życie bohaterów zostaje wywrócone do góry nogami, kiedy w ich „domu” pojawia się nieznajoma dziewczyna.
A jeśli macie ochotę na odrobinę satyry i szczyptę grozy, to już 18 czerwca zobaczcie produkcję pt.: „Rumours”, w którejzagrali Cate Blanchett, Alicia Vikander i Charles Dance. To zwariowana opowieść o siedmiu światowych przywódcach, którzy podczas niezwykle ważnego spotkania na temat globalnego kryzysu gubią się w lesie i muszą stawić czoła przerażającym zjawiskom, w tym… zombie.
18 czerwca polecamy także film pt.: „Nowokaina”, z Jackiem Quaidem w roli głównej. To historia pracownika banku, który cierpi na bardzo rzadką chorobę genetyczną - nie czuje fizycznego bólu. Kiedy jego ukochana zostaje porwana, mężczyzna zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że jego dolegliwość może mu dać wielką przewagę w starciu z bandytami. Tylko czy będzie miał odwagę, aby zostać bohaterem?
A już 20 czerwca obejrzyjcie zaskakujący film grozy pt.: „Małpa”, ekranizację opowiadania mistrza horroru Stephena Kinga. W produkcji wystąpili Theo James i Elijah Wood. Kiedy dwóch braci znajduje na strychu starą zabawkę swojego ojca – małą małpkę, jeszcze nie wiedzą, że to zmieni ich życie na zawsze. W ich najbliższym otoczeniu zaczyna dochodzić do niezwykle makabrycznych zjawisk. Przestraszeni chłopcy postanawiają wyrzucić przerażającą zabawkę, ale po latach spokoju, sytuacja zaczyna się powtarzać. Czy ktoś jeszcze zdoła powstrzymać zło?
Mnóstwo filmowych emocji
Od 6 czerwca polecamy polski dramat pt.: „Innego końca nie będzie”, w którym świetnie zagrali Maja Pankiewicz, Agata Kulesza i Bartłomiej Topa. To wzruszająca opowieść o skomplikowanych relacjach rodzinnych, sile wspomnień i o próbie uporania się ze śmiercią najbliższych.
12 czerwca zobaczcie smakowitą, błyskotliwą produkcję pt.: „Apetyt na więcej. La Cocina”, w której wystąpiła Rooney Mara. Poznajcie opowieść o pracownikach dużej, nowojorskiej restauracji, których codzienność zostaje wywrócona do góry nogami, kiedy ich szef odkrywa, że ktoś z załogi dopuścił się kradzieży. Czy prawda wyjdzie na jaw?
Z kolei od 20 czerwca polecamy pełen emocji i doskonałej muzyki dramat biograficzny pt.: „Maria Callas”, w którym rolę tytułową zagrała Angelina Jolie. Zobaczcie opowieść o silnej, pewnej siebie, ale także niezwykle wrażliwej kobiecie, która stała się najsłynniejszą i najbardziej uwielbianą śpiewaczką operową w historii. Sprawdźcie, jak naprawdę wyglądało jej życie i droga na szczyt.
Odpowiedź:
(anulować)
Sztuczna inteligencja opanowuje gry komputerowe
03 czerwca 2025
Jeszcze niedawno, kiedy mówiliśmy o „AI w grach”, mieliśmy na myśli NPC, którzy chowali się za skrzynką i co 15 sekund krzyczeli ten sam tekst. Dziś sztuczna inteligencja to coś znacznie więcej - od inteligentnych przeciwników, przez interaktywne dialogi napędzane dużymi modelami językowymi, po dynamicznie zmieniające się światy reagujące na zachowania gracza.
Sztuczna inteligencja towarzyszy grom niemal od samego początku. Choć w swoich najwcześniejszych formach nie przypominała jeszcze dzisiejszych, dynamicznych systemów. W latach 70. i 80. to był po prostu zbiór prostych reguł: widzisz gracza - idź w jego stronę. Przykład? Pac-Man. Wtedy AI oznaczała głównie, powtarzalne schematy - przeciwnik poruszał się po zaplanowanej trasie albo przyspieszał, gdy gracz zdobywał więcej punktów.
Ruszyliśmy w drogę bez odwrotu
W latach 90. i 2000. AI zaczęła nabierać głębi. Postacie reagowały nie tylko na gracza, ale na siebie nawzajem. Tytuły takie jak F.E.A.R. pokazywały, że komputerowi przeciwnicy mogą myśleć taktycznie, a postaci niezależnie mają własne potrzeby, relacje i cele.
W 2014 r. Shadow of Mordor zrobił coś niesamowitego - wrzucił nas w system Nemesis, gdzie orkowie pamiętali, jakie krzywdy im wyrządziliśmy w czasie rozgrywki. Jeżeli Cię pokonali, byli za to promowani i rośli w statusie swojego społeczeństwa. Interakcje zmieniały się nie tylko pomiędzy nimi, a bohaterem, ale również wśród orkowych pobratymców. Gra, która przeniosła nas do świata wykreowanego przez Tolkiena w swoich czasach była rewolucyjna. Jej system w połączeniu z dzisiejszą technologią mógłby być podwaliną do tworzenia immersyjnych światów wirtualnych. Na ten moment implementacja w innych grach jest niemożliwa. Dlaczego? Ponieważ studio Warner ma patent na wykorzystywanie tego systemu do 2036 r. Mimo to gracze nie poddają się i tworzą własne wirtualne światy. Moderzy, czyli niezależni twórcy edytujący istniejące już gry, pokazują na co ich stać.
Immersyjne światy w grze Skyrim
Skyrim to gra z 2011 r. dostępna niemal na każdej platformie. W 14 lat rozwinęła się za sprawą producentów, ale też aktywnej bazy graczy ją rozwijających. Największy przeskok w jakości modów zauważy w ostatnich latach, wraz z rozwojem sztucznej inteligencji. Największy hit ostatnich miesięcy? Mody integrujące modele językowe z postaciami w grze. Tak, dobrze przeczytaliście - możecie mówić do postaci przez mikrofon, a one odpowiadają własnymi słowami. Głosem, który brzmi jak ludzki, z kontekstem, emocjami, a nawet z dygresją.
Jak to działa? Moderzy wykorzystują kilka narzędzi takich jak modele językowe do produkcji szybkich odpowiedzi. Do tego podłączone są generatory mowy, które na podstawie tekstu tworzą dynamicznie brzmiące głosy dopasowane do kontekstu. To wszystko jest spięte przez algorytmy rozpoznające mowę przez mikrofon oraz odpowiednie mody implementujące wspomniane narzędzia do gry.
Jeśli chcecie doświadczyć takich wrażeń to nic nie stoi na przeszkodzie, oprócz posiadania gry na platformie Steam. Potem wystarczy pobrać odpowiednie narzędzia i je zaimplementować. W sieci jest masa poradników na ten temat. Warto pamiętać, że do odpowiedniego działania potrzebujecie dobrego łącza internetowego takiego jak Orange Światłowód. Efekt - wchodzimy do immersyjnego świata, w którym nie tylko oskryptowane czyny mają konsekwencje, ale również to co mówimy w czasie rzeczywistym.
Szanse i zagrożenia
Sztuczna inteligencja w grach ekscytuje mnie. Pozwala tworzyć żywe światy, inteligentnych przeciwników, a nawet bohaterów, z którymi możemy rozmawiać jak z prawdziwymi ludźmi. Ale jak w każdej opowieści, gdzie pojawia się potężna siła, w tle czai się cień. Bo AI w grach to nie tylko przyszłość rozrywki - to również lustro, w którym odbija się nasze człowieczeństwo, empatia i moralność.
Kiedy NPC reaguje na nasze słowa z emocją - gniewem, radością, rozczarowaniem, granica pomiędzy grą a rzeczywistością zaczyna się zacierać. I tu pojawia się problem: czy młody gracz, który godzinami obraża cyfrowe postacie, nie przeniesie tego języka do relacji z rówieśnikami? Czy ciągłe podejmowanie destrukcyjnych decyzji "bo mogę" nie wyrobi nawyków, które potem wybuchną w prawdziwym życiu?
To kolejne zagrożenie, nad którym warto pochylić głowę. Ostatnio odwiedziłem Raciborski Festiwal Gamingowy Powered by Orange, gdzie w ramach działań Fundacji Orange, wolontariusze przeszkolili prawie pół tysiąca uczniów z bezpiecznego korzystania z sieci. Byłem w szoku jak wiele wiedzieli na temat sztucznej inteligencji i botów.
Warto pamiętać, że AI to nie tylko narzędzia do generowania obrazków, odrabiania lekcji czy edycji prostych filmików. To także faktyczne zagrożenie tworzące deepfake`i czy szerzące dezinformacje w sieci.
Odpowiedź:
(anulować)
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies
Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.
Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.
Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.
Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie
Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.
Możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w każdej chwili. W celu zarządzania plikami cookies lub wycofania zgody na ich używanie, prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki internetowej.