Informacje prasowe

82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”.

15 listopada 2023

82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”.
0

Ponad 82 tysiące nauczycieli i nauczycielek z 10 tysięcy szkół w całej Polsce podniosło swoje cyfrowe kompetencje, 65% z nich – z małych miejscowości i wsi. To  rezultaty jednego z największych projektów szkoleń w zakresie edukacji cyfrowej w kraju – Lekcja:Enter. Stanowi on istotne wsparcie w cyfrowej transformacji szkół, obok stale rozwijanej bazy e-zasobów czy doposażania w sprzęt. Realizowany w latach 2019-23 przez Fundację Orange, Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych, współfinansowany ze środków UE.

Celem projektu „Lekcja:Enter” było przeszkolenie 75 371 nauczycielek i nauczycieli, a wsparciem objęto ostatecznie aż 82 242 osoby z ponad 10 000 szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W pierwotnych założeniach z małych miejscowości i wsi miało być 30% uczestniczek i uczestników szkoleń, a finalnie jest to 65%. Rozwijać mogli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy z wykorzystaniem e-zasobów, narzędzi cyfrowych i aplikacji w całym procesie nauczania (nie tylko do nauki zdalnej). Quizy, webquesty, webinary eksperckie, wirtualne podróże, e-wizyty w muzeach, edukacyjne aplikacje i materiały online, a także zasady bezpieczeństwa w sieci, rozwój współpracy, umiejętności krytycznego myślenia – to tylko część zagadnień, które miały szansę poznać osoby biorące udział w bezpłatnych szkoleniach. Specjalne inicjatywy skierowane były także do dyrekcji szkół, m.in. o tym, jak kompleksowo planować cyfrową transformację placówki.

–  Lekcja:Enter to istotny element budowania zmiany, dzięki której kadra pedagogiczna lepiej rozumie edukacyjne potrzeby młodych ludzi wychowywanych w świecie pełnym technologii, ma niezbędne umiejętności do prowadzenia ciekawszych i angażujących lekcji i szansę czuć się bardziej kompetentna w obliczu nieustannych wyzwań powodowanych cyfrowym rozwojem – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, Prezes Fundacji Orange, podsumowując rezultaty projektu.

Warsztaty prowadzone były w formie stacjonarnej i online w całej Polsce przez placówki doskonalenia nauczycieli i ponad 600 trenerów i trenerek. W badaniu wykonanym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów uczestniczki i uczestnicy wysoko ocenili jakość szkoleń: 91% uważa, że wzrosły ich kompetencje w zakresie wykorzystywania w pracy z uczennicami i uczniami narzędzi i zasobów cyfrowych, 92% deklaruje, że używa nabytych na szkoleniach umiejętności w swojej pracy z uczniami i uczennicami (38251 ankietowanych na zlecenie KPRM, październik 2023).

Większe kompetencje cyfrowe nauczycieli

Dodatkowo, z porównania ocen kompetencji cyfrowych i wykorzystania technologii w nauczaniu przez nauczycielki i nauczycieli przed rozpoczęciem szkoleń i po ich zakończeniu wynika, że 95% osób potrafi przygotować lekcje zachęcające uczennice i uczniów do korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (przed szkoleniami grupa ta stanowiła 58%), 80% umie współpracować z innymi z użyciem wspólnych zasobów (wcześniej 27%), 84% wie, jak tworzyć i przeprowadzić ankietę lub quiz (wcześniej 28%) – to dane z 1395 ankiet.

–  Projekt dał solidną podstawę do kontynuowania zmiany, która pozwoli na wprowadzenie szkół i sposobów nauczania w XXI wiek. Jest też przykładem sprawnej współpracy organizacji pozarządowych, które wspólnie zrealizowały inicjatywę na wielką skalę – komentowała Monika Eilmes, liderka obszaru projektów unijnych w Fundacji Orange 15 listopada na konferencji „Szkoła jutra” prezentującej wnioski z „Lekcji:Enter”.

–  To odpowiedź na rosnącą potrzebę zwiększenia stopnia wykorzystania przez kadrę nauczycielską narzędzi TIK w procesie kształcenia oraz publicznie dostępnych e-zasobów edukacyjnych (stale poszerzanych, np. poprzez realizację projektów digitalizacji zasobów kultury i nauki) – dodaje Wojciech Szajnar, dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Osoby biorące udział w projekcie opracowały własne scenariusze, na podstawie których zostały przeprowadzone lekcje w szkołach – łącznie powstało ich 115 000. Wyselekcjonowane są dostępne na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE). W projekcie powstały  także materiały inspiracyjne, z których można korzystać na www.lekcjaenter.pl

Więcej doświadczeń i wniosków z realizacji „Lekcji:Enter” z perspektywy różnych podmiotów zaangażowanych w tę inicjatywę można przeczytać w publikacji „Szkoła jutra zaczyna się dziś. Jak Lekcja:Enter wsparła polskie szkoły w cyfrowej transformacji” Realizowały ją trzy organizacje: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych.

Budżet projektu wyniósł 49 995 238,29 PLN. Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Dofinansowanie przyznane zostało przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

 

Link do filmu podsumowującego

Mediateka

Udostępnij: 82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”.

Informacje prasowe

Startuje promocja Black Weeks w Orange

15 listopada 2023

Startuje promocja Black Weeks w Orange
0

Orange wystartował właśnie z promocją Black Weeks, która potrwa aż do 27 listopada. Obniżki cen urządzeń sięgają nawet 1224 złotych.

Z okazji popularnego jesiennego święta zakupowego Orange obniżył ceny wybranych sprzętówsmartfonów, elektroniki i akcesoriów.

W ramach oferty Black Weeks przecenionych zostało kilkadziesiąt telefonów i urządzeń. Wśród hitów można znaleźć m.in.

  • Samsung ZFold4 256 / 512GB 5G – taniej o 1224 zł
  • Samsung Galaxy Z Fold5 5G 256/512 GB + Samsung Galaxy Watch6 44mm eSIM – taniej o 1044 zł
  • Samsung Galaxy Watch6 Classic 43mm eSIM – taniej o 480 zł
  • Oppo Reno 10 Pro 256 GB 5G – taniej o 468 zł
  • Xiaomi Redmi Note 12 128 GB – taniej o 72 zł

A z puli telefonów odnowionych:

  • Samsung Galaxy S10 128 odnowiony Cadaoz klasa A+ – taniej o 120 zł
  • Samsung Galaxy S10 128 GB odnowiony Recommerce klasa A+ – taniej o 336 zł

Obniżki dotyczą urządzeń z wybranymi ofertami. Kupując nowy, przeceniony smartfon, można od razu do niego dopasować akcesoria – np. słuchawki czy obudowę również w atrakcyjnej cenie.

Czas listopadowych przecen to dobry moment, by pomyśleć o gwiazdkowych prezentach. Można kupić je teraz okazyjnie, bez wychodzenia z domu, oszczędzając czas i pieniądze.

Dodatkowo, klienci decydujący się na odsprzedaż swojego starego telefonu – mogą skorzystać z promocji na odkup. To element programu Re, czyli działań firmy w trosce o planetę – promujących recykling i nadawanie urządzeniom drugiego życia. Teraz ceny odkupu smartfonów zostały podniesione. Nowością jest także to, że klienci mogą pozbyć się nawet niewłączających się telefonów i otrzymać za nie pieniądze.

Warto też pamiętać, że okres Black Friday czy przedświątecznych zakupów to czas nasilonych działań internetowych oszustów. Dlatego kupując w sieci warto uważać i  korzystać ze sprawdzonych sklepów. Zakupy na orange.pl są wygodną, szybką i bezpieczną opcją – u sprawdzonego dostawcy, z widoczną ceną z ostatnich 30 dni, z gwarancją i paragonem za zakup.

Akcja Black Weeks trwa do 27 listopada lub do wyczerpania limitowanej puli sprzętów z oferty. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej orange.pl . Niezmiennie obowiązuje także oferta świąteczna.

Udostępnij: Startuje promocja Black Weeks w Orange

Informacje prasowe

Dua Lipa headlinerką Open’er Festival powered by Orange 2024

14 listopada 2023

Dua Lipa headlinerką Open’er Festival powered by Orange 2024
0

Dua Lipa, globalna supergwiazda, headlinerką Open’er Festival powered by Orange 2024. Bezsprzeczna ikona światowego popu wystąpi 4 lipca w Gdyni.

Dua Lipa jest jedną z najważniejszych artystek na świecie. Od momentu wydania jej debiutanckiego, imiennego albumu (2017), przez „Future Nostalgia” (2020), aż do dziś zanotowała blisko 30 miliardów streamów. Za sprawą kawałka „New Rules” stała się najmłodszą artystką z ponad miliardem odsłon na YouTube. Jej druga płyta “Future Nostalgia” (2020) dotarła na szczyt w kilkunastu krajach, przekroczyła 18 miliardów streamów i dała nam międzynarodowe hity „Don’t Start Now”, „Physical” czy „Levitating”. Dua Lipa ma dziś na koncie 3 nagrody Grammy, a na najbliższej gali ma szansę powiększyć ten dorobek o kolejne dwie – dzięki wielkiemu tegorocznemu sukcesowi „Dance The Night” z filmu „Barbie”. A to wszystko u progu nowego rozdziału jej kariery, zapowiedzianego świetnym nowym kawałkiem „Houdini”. „Spora część tego albumu została napisana w radosnych chwilach absolutnego chaosu i opowiada o tym, jak poruszałam się po świecie z lekkością i optymizmem”, mówi Dua Lipa. Brzmi jak esencja open’erowego klimatu i nie możemy się doczekać jej występu! Do zobaczenia 4 lipca w Gdyni na Orange Main Stage. To będzie fantastyczny show.

Mediateka

Udostępnij: Dua Lipa headlinerką Open’er Festival powered by Orange 2024

Informacje prasowe

Świąteczna oferta i prezenty od Orange

3 listopada 2023

Świąteczna oferta i prezenty od Orange
0

W Orange w tym roku każdy może dostać aż trzy upominki i wybierać promocyjne oferty ze światłowodem, internetem mobilnym lub rozwiązaniami dla biznesu. Gwiazdkowymi podarunkami od pomarańczowego operatora są: Netflix przez pierwsze 6 miesięcy w prezencie, abonament nawet pół roku za darmo, CyberOchrona, drugi smartfon za złotówkę oraz tablet.

Na nadchodzący przedświąteczny czas Orange przygotował dla klientów wiele niespodzianek. By być w kontakcie z bliskimi przyda się stabilny internet domowy, dobry telefon czy tablet – w sam raz na prezent pod choinkę. Do tego niezbędny będzie szybki i bezpieczny internet w smartfonie, z dużą paczką gigabajtów, a także rodzinna rozrywka w postaci filmów oraz seriali od Netflix – idealnych na długie, zimowe wieczory. Promocje można łączyć i otrzymać wszystkie bonusy dostępne w nowej ofercie.

Światłowód dla domu i rodzinne korzyści 

Klienci, którzy kupują superszybki światłowód – sam lub w pakiecie – przez pierwsze 6 miesięcy nie zapłacą abonamentu za usługę. Dotyczy to prędkości szybszych niż 300 Mb/s  z umową na 24 miesiące. Pełna oferta dostępna jest na www.orange.pl/swiatlowod i www.orange.pl/love.

Ponadto, nowi użytkownicy – wybierający światłowód w dowolnym pakiecie Orange Love (Mini, Standard lub Extra) albo światłowód z telewizją – otrzymają wartościowy prezent za złotówkę. W tym roku jest nim tablet TCL TAB 10 Gen 2, na którym można grać, prowadzić videorozmowy czy oglądać ulubione programy.

Netflix na 6 miesięcy w prezencie to kolejna świąteczna niespodzianka od Orange. W listopadzie zawitają tam polskie i międzynarodowe hity, m.in.: szósty, finałowy sezon uwielbianego na świecie serialu „The Crown”, ekranizacja głośnej powieści Jakuba Żulczyka – „Informacja zwrotna” oraz1600 familijny przebój „Leo”. W grudniu będzie można zobaczyć kolejne nowości: „Berlin” – prequel serialu „Dom z papieru”, „1670” – polską komedię satyryczną w gwiazdorskiej obsadzie, czy superprodukcję Zacka Snydera pt. „Rebel Moon”. Do pakietów Orange Love można dołączyć swoje aktywne już konto Netflix lub założyć nowe. Szczegóły tej oferty dostępne są tutaj.

Osoby kupujące pakiet usług Orange Love Standard z Netflix i światłowodem do 1 Gb/s mogą cieszyć się ze wszystkich 3 upominków o wartości nawet 1800 złotych: abonamentu za pakiet Love Standard i Netfix przez 6 miesięcy oraz tabletu za złotówkę (wartość prezentu to suma wartości rynkowej tabletu oraz abonamentów za usługi).

Abonament komórkowy z 3 podarunkami

Orange wprowadza też bogatsze plany 5G. We wszystkich z nich jest darmowa CyberOchrona – działająca szybciej i wszechstronniej niż wiele antywirusów.
Klienci dostają dodatkowo jeszcze więcej gigabajtów. Decydując się na Plan S, M lub L – w zależności o wybranej opcji – można również otrzymać dostęp do Netflix nawet przez 6 miesięcy w prezencie (potem opłata wynosi 29 zł/mies. w Planie Podstawowym; z usługi można zrezygnować w dowolnym momencie). W każdej chwili można też zmienić plan na niższy lub wyższy – dopłacając tylko różnicę w cenie.

Oferta świąteczna z 3 prezentami dotyczy nowych oraz obecnych klientów – przedłużających swoje umowy (na 24 miesiące) w wybranych planach mobilnych. Oprócz CyberOchrony i Netflix mogą oni kupić zestaw smartfonów z drugim w prezencie – za symboliczną złotówkę. W nowym Planie L zyska się w ten sposób nawet 1600 złotych (wartość prezentu to suma wartości rynkowej wybranego smartfona i opłat za Netflix).

W duecie warto nabyć jeden z wielu zestawów i sprawić bliskiej osobie wymarzony prezent pod choinkę. Do wyboru są np.: Samsung Galaxy S23 5G 255 GB z Samsung Galaxy A23 5G 4/64 GB czy Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 6/128 GB i Xiaomi Redmi 12C 3/64 GB, HONOR Magic5 Lite 5G 256 GB i HONOR X6a 4/128 GB OPPO A98 5G 8/256 GB i OPPO A17 4/64 GB.

Co więcej, podpisując umowy na ofertę ze światłowodem, a także abonament komórkowy, czyli dwie powyższe usługi, prezenty łączą się. W zależności od tego, którą opcję się wybierze, można zyskać nawet wszystkie bonusy: drugi smartfon, tablet, Netflix przez pierwszych 6 miesięcy w prezencie oraz CyberOchronę.

Korzystanie ze wielu usług u jednego operatora to też komfort w postaci jednego rachunku, z możliwością wygodnego monitorowania i płacenia online przez aplikację Mój Orange.

Gwiazdkowa promocja dla firm

Specjalną ofertę Orange przygotował także dla przedsiębiorców, w tym prezenty o łącznej wartości nawet 2450 złotych netto. W Planach Firmowych – z abonamentem komórkowym – czekają zestawy telefonów. Kupując jeden smartfon, drugi można otrzymać w prezencie za złotówkę. Do tego dochodzi pakiet 300 GB extra w ofercie głosowej i internecie mobilnym. Cały czas dostępne są też dodatkowe usługi do wyboru – m.in. zapewniające bezpieczeństwo firmowych sprzętów (takie jak np. Cybertarcza, Wsparcie IT czy Backup danych).

Dla nowych użytkowników stacjonarnego internetu, którzy zdecydują się na opcję światłowodu z telewizją oraz telefonem biurowym, przygotowany jest kolejny upominek –  tablet TCL TAB 10 Gen 2. Klienci mogą zyskać też do 6 miesięcy abonamentu za światłowód za 0 złotych. Dotyczy to tych, którzy podpisują nowe umowy, zmieniają usługę na wyższą lub przechodzą na światłowód. Cała oferta dla biznesu dostępna jest na stronie.

Nowością są Świąteczne okazje dla firm – oferta z przecenionymi smartfonami i sprzętami. Modele w atrakcyjnych, tańszych cenach będą zmieniać się co 4 tygodnie. Wśród pierwszych gwiazdkowych hitów tej akcji dostępne są urządzenia: Xiaomi Redmi 12C 4/128 GB, Samsung Galaxy Watch6 Classic 43 mm eSIM, Samsung Galaxy A54 5G 8/128 GB, Samsung Galaxy S22 5G 8/256 GB, iPhone 15 128 GB 5G, Samsung Galaxy Z Flip5 5G 8/512 GB.

 

Liczba sprzętów w promocji jest ograniczona. Szczegóły świątecznych ofert – z cennikami i  parametrami technicznymi, a także więcej okazji można znaleźć na orange.pl oraz w salonach stacjonarnych.

 

Mediateka

Udostępnij: Świąteczna oferta i prezenty od Orange

Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał. Na drodze do osiągnięcia całorocznych celów

23 października 2023

Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał. Na  drodze do osiągnięcia całorocznych celów
0

Orange Polska osiągnął w 3 kwartale solidne wyniki. Kluczowe usługi telekomunikacyjne rozwijają się w bardzo dobrym tempie, zarówno pod względem liczby klientów jak również wartości. Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o ponad 2% rok do roku. Łączne przychody firmy za 3 kwartał, w ujęciu rok do roku, pozostają na podobnym poziomie.

 

– Nasze wyniki w trzecim kwartale pokazują, że firma dobrze sobie radzi pomimo trudnych warunków makroekonomicznych. Wszystkie kluczowe usługi pozyskały więcej klientów niż w poprzednim kwartale, a jednocześnie, w dobrym tempie rośnie wartość. Bardzo cieszymy się  z uzyskania licencji na częstotliwości 5G w paśmie C.  To milowy krok w naszej działalności, który otworzy nowe możliwości w zakresie świadczenia usług dla klientów oraz znacząco poprawi pojemność naszych sieci mobilnych. To będzie impuls dla całej polskiej gospodarki, ponieważ cyfryzacja jest istotnym czynnikiem jej wzrostu. Chcemy zapewnić naszym klientom to co najlepsze w 5G, czekają nas znaczące inwestycje – powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska. – Jestem pod wrażeniem osiągnięć Orange Polska w ubiegłych latach i konsekwentnej realizacji strategii .Grow. Okazała się ona skuteczna, nawet w trudnych warunkach, jakie przyniosły wydarzenia ostatnich lat. Jesteśmy zdeterminowani, by wspólnie ją kontynuować i osiągnąć założone cele – dodała Liudmila Climoc.

Więcej klientów Światłowodu, Orange Love i usług mobilnych, rośnie także wartość

Trzeci kwartał był udany pod względem komercyjnym. Przybyło 43 tys. klientów Orange Światłowodu, a łącznie korzysta z usługi już 1,3 mln klientów w całym kraju. Zasięg zwiększył się o ponad 200 tys. gospodarstw domowych – do 7,7 mln domów i mieszkań. Przybyło też 16 tys. użytkowników pakietów Orange Love oraz ponad 60 tys. klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.

We wszystkich kluczowych usługach w bardzo dobrym tempie rośnie wartość (ARPO), dzięki podejściu „więcej za więcej” a także rosnącej liczbie klientów światłowodu.

Kluczowe wyniki finansowe za 3 kwartał: na drodze do osiągnięcia całorocznych celów.

Orange Polska osiągnął w 3 kwartale przychody na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Były one niższe o 0,3%. Solidne tempo wzrostu utrzymują kluczowe usługi telekomunikacyjne ( +5% rok do roku). To był także kolejny dobry kwartał, jeśli chodzi o popyt na urządzenia, zwłaszcza smartfony z wyższej półki cenowej – przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły o 11% rok do roku.

Po bardzo dobrej 1 połowie roku (wzrost przychodów aż o 20% r/r) widać spowolnienie popytu na rynku ICT wynikające z trudnego otoczenia makroekonomicznego. Przychody z tego biznesu były niższe o 3% rok do roku.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, wzrost EBITDAaL został wypracowany dzięki rosnącym przychodom z kluczowych linii biznesowych, co przełożyło się na wzrost marży bezpośredniej.

Rosnąca EBITDAaL przekłada się na wzrost zysku netto, który w 3 kwartale wzrósł o ponad 20%, a po 9 miesiącach jest już wyższy niż w całym roku 2022.

Całościowe wyniki za pierwsze 9 miesięcy tego roku stanowią dobrą bazę dla osiągnięcia całorocznych celów w zakresie wzrostu przychodów i EBITDAaL.

 

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał 2023 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał. Na  drodze do osiągnięcia całorocznych celów

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej