Informacje prasowe

1 lipca Orange Polska uruchomi #hello5G – swoją pierwszą usługę 5G

02 czerwca 2020
1 lipca Orange Polska uruchomi #hello5G – swoją pierwszą usługę 5G

Orange Polska w nadchodzących tygodniach rozpocznie pierwszy etap wprowadzania usług 5G dla swoich klientów. W zasięgu sieci #hello5G będzie prawie 6 mln użytkowników komórek.

- Orange Polska zawsze oferuje klientom indywidualnym i biznesowym usługi łączności oparte na sieciach najnowszych generacji: światłowodach, 4G, wkrótce również 5G. Pandemia koronawirusa opóźniła proces przydzielenia w Polsce pasm przeznaczonych do budowy 5G w Europie. Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się dać użytkownikom możliwość zrobienia pierwszego kroku w odkrywaniu sieci 5G na częstotliwościach, jakie posiadamy. Co szczególnie istotne, wraz z uruchomieniem sieci zaproponujemy klientom smartfony, które będą współdziałać z tą technologią i pozwolą od razu korzystać z nowej sieci - mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – To zaledwie pierwszy krok na naszej drodze do 5G. Aby tam dotrzeć, potrzebujemy częstotliwości. Dlatego mamy nadzieję, że proces przydziału pasma ruszy wkrótce, abyśmy mogli sprawnie i z korzyścią dla polskiej gospodarki zbudować sieć nowej generacji – dodaje.

Operator kończy modernizację sieci, która pozwoli na uruchomienie #hello5G na 1600 stacji bazowych. Będzie ona dostępna między innymi w Warszawie, Łodzi, Krakowie oraz Katowicach. W zasięgu #hello5G znajdzie się blisko 6 mln osób.

Do uruchomienia nowej usługi posłuży pasmo 2100 MHz, obecnie wykorzystywane głównie dla potrzeb 4G LTE. Dzięki prowadzonemu od dwóch lat refarmingowi i zmienionemu sposobowi zarządzania zasobami sieciowymi, operator mógł przeznaczyć część tego pasma na potrzeby #hello5G. To pierwszy etap budowy sieci 5G. Wraz z uruchamianiem kolejnych etapów, w oparciu o częstotliwości przeznaczone dla 5G w Europie, możliwości tej sieci będą coraz większe, zarówno dla zastosowań konsumenckich, jak i biznesowych.

Pasmo 2100 MHz, wykorzystane teraz do uruchomienia sieci #hello5G, w przyszłości posłuży przy budowaniu kompleksowej, sieci 5G, pomagając m.in. poprawić jej zasięg wewnątrz budynków.

Jednocześnie, Orange Polska intensywnie przygotowuje się do uruchomienia sieci 5G w pasmach wskazanych do tego na poziomie Unii Europejskiej, testując dostępne na rynku rozwiązania. Od jesieni 2019 r. trwają próby terenowe w paśmie 3,5 GHz, a od roku - w paśmie 26 GHz.


Informacje prasowe

Pomagajmy Gigabajtami – zamień niewykorzystane GB na pomoc dzieciom z domów dziecka

01 czerwca 2020
Pomagajmy Gigabajtami – zamień niewykorzystane GB na pomoc dzieciom z domów dziecka

Czas pandemii i edukacji zdalnej pokazał, że część uczniów nie ma dostępu do odpowiednich sprzętów i internetu, a przez to do wielu zasobów wiedzy, możliwości kontaktu z innymi, czy rozwijania pasji. Orange zaprasza do kolejnej odsłony akcji charytatywnej „Pomagajmy Gigabajtami”. Tym razem klienci indywidualni mobilnych ofert na abonament mogą przekazywać niewykorzystane pakiety danych, które zostaną zamienione na tablety z internetem dla dzieci ze śląskich domów dziecka.

Dzieci wychowujące się w domach dziecka potrzebują wsparcia na wielu płaszczyznach. Pomimo starań wielu osób, wciąż często są wykluczone cyfrowo. W placówkach na kilkanaścioro dzieci przypada jeden, dwa lub trzy komputery.

W drugiej edycji akcji charytatywnej „Pomagajmy Gigabajtami” Orange postawił na zapewnienie sprzętu dla dzieci z domów dziecka na Śląsku.  Fundacja Orange podaruje im 100 tabletów, a Orange zapewni darmowy internet na tych urządzeniach przez 2 lata.  Dzięki temu dzieci będą mogły korzystać z technologii i przy ich pomocy uczyć się, rozwijać pasje i cyfrowe kompetencje niezbędne w przyszłości.

Jak przekazać GB w akcji charytatywnej?

Niewykorzystane gigabajty można przekazać do wspólnej puli. Orange zamieni je na realną pomoc. W akcji mogą wziąć udział klienci indywidualni, posiadający mobilną ofertę na abonament. Wystarczy wysłać darmowy SMS o treści ODDAJEGB pod numer 80885. GB zostaną przeznaczone na cel charytatywny z końcem okresu rozliczeniowego, dlatego dołączenie do akcji Pomagajmy Gigabajtami nie spowoduje zmniejszenia miesięcznego pakietu danych. Akcja trwa do końca lipca 2020r. Szczegóły akcji można znaleźć na specjalnej stronie internetowej.

Pierwsza odsłona akcji za nami – 15 TB przekazanych przez klientów Orange

W pierwszej edycji akcji charytatywnej „Pomagajmy Gigabajtami”, jesienią 2019 r., klienci Orange przekazali 15 TB niewykorzystanego transferu danych. Orange zamienia go na darmowy internet mobilny lub stacjonarny, zależnie od potrzeb, dla 100 rodzin - podopiecznych Fundacji Dorastaj z Nami. Fundacja ta działa na rzecz pomocy dzieciom żołnierzy, strażaków, policjantów czy ratowników górskich, którzy zginęli lub zostali ciężko ranni podczas pełnienia służby publicznej.

Orange Flex – Twoje GB mają moc

Użytkownicy Orange Flex także wykazali się niesamowitą mobilizacją i chęcią pomocy. W kwietniu w niecałe 24 godziny, przekazali niewykorzystane GB i w ten sposób zebrali ustaloną pulę, którą Orange podwoił. Łącznie 10 000 GB zostało zamienionych na 1000 modemów LTE z kartą Orange Flex. Obecnie trwa proces przekazywania do szkół w całej Polsce urządzeń, które będą mogły udostępnić je najbardziej potrzebującym uczniom.

******

Fundacja Orange od 15 lat uczy, jak odpowiedzialnie i twórczo korzystać z technologii -  dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli.  Wspiera ich również w czasie edukacji zdalnej. Zorganizowała webinary dla nauczycieli o prowadzeniu lekcji online. Dla dzieci przygotowała naukę podstaw programowania online, a dla starszych dzieci FabLab #wdomu, pokazujący podstawy modelowania 3D.  Wsparła także Wioski Dziecięco SOS w zakupie sprzętu umożliwiającego podopiecznym zdalną naukę. https://fundacja.orange.pl/


Informacje prasowe

Aplikacja „Dbam o Bliskich” pomaga zapewnić bezpieczeństwo najbliższym

29 maja 2020
Aplikacja „Dbam o Bliskich” pomaga zapewnić bezpieczeństwo najbliższym

Aplikacja na telefon pomoże dowiedzieć się, czy bliscy są bezpieczni, czy przebywają w domu, pracy lub szkole albo wezwać pomoc jednym przyciskiem w sytuacji zagrożenia. To technologiczna odpowiedź na potrzebę pozostawania z najbliższymi w stałym kontakcie, co szczególnie ważne w czasie pandemii, i prosty sposób, aby zadbać o ważne dla nas osoby. Z rozwiązania mogą skorzystać klienci Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Pracujący rodzice mogą w dowolnej chwili sprawdzić, czy ich dzieci są w domu lub szkole. Seniorzy w łatwy sposób przekazać informację, że wrócili bezpiecznie z zakupów, a opiekunowie psów powiadomić bliskich, że wychodzą na spacer. W sytuacji zagrożenia wystarczy jeden przycisk S.O.S. aby komunikat, wraz z dokładną lokalizacją użytkownika, błyskawicznie trafił do najbliższych. To kilka z wielu zastosowań aplikacji „Dbam o Bliskich”, możliwych dzięki funkcjom lokalizacji, systemowi powiadomień i interaktywnym mapom. Można ją pobrać bezpłatnie na telefon komórkowy z systemem Android ze sklepu Google Play. Wersja aplikacji dla systemu iOS będzie dostępna wkrótce.

Twórcą rozwiązania jest firma Locon, znana m.in. z popularnej aplikacji "Gdzie jest dziecko" oraz „Bezpieczna Rodzina”. Aplikacja „Dbam o Bliskich” powstała w efekcie współpracy Locon i czterech największych krajowych operatorów telekomunikacyjnych: Orange Polska, Play, Plus i T-Mobile. Projekt wspiera Ministerstwo Cyfryzacji.  Celem współpracy jest wsparcie wysiłków rządu, instytucji zdrowia publicznego i całego społeczeństwa w ograniczaniu aktywności, które mogą przyczynić się do rozprzestrzeniania koronawirusa.

Poznaj aplikację Dbam o Bliskich

Aplikacja jest prosta, intuicyjna w obsłudze i bezpieczna. Pierwszy użytkownik po uruchomieniu „Dbam o Bliskich” zaprasza bliskich do korzystania z niej za pomocą kontaktów w książce telefonicznej. Osoba uruchamiająca aplikację jako pierwsza jest administratorem grupy – może dodawać kolejne osoby do grupy rodzinnej, czy ustanawiać bezpieczne strefy. Zaproszone osoby korzystają z rozwiązania „Jestem bezpieczny”. Wszyscy użytkownicy przekazują sobie dane i informacje wyłącznie w ramach stworzonej grupy rodzinnej. Z jednej strony mogą na bieżąco udostępniać w grupie informacje o sobie, takie jak bieżąca lokalizacja i swoje „zameldowania” (np. jestem w domu, w pracy, na zakupach), z drugiej – mogą sprawdzić, gdzie znajdują się inne osoby z grupy, czy otrzymać powiadomienie, gdy dziecko opuści dom.

Co ważne, dane użytkowników nie będą automatycznie przekazywane do operatora ani żadnego innego podmiotu. Elementy grywalizacji zastosowane w aplikacji zachęcają do regularności w korzystaniu z niej, a cykliczne przypomnienia to sygnał dla bliskich, że wszystko z nami w porządku i jesteśmy bezpieczni. Dodatkowo, każdy z operatorów przygotował dla swoich klientów aktywnie korzystających z aplikacji nagrody, jak bezpłatne paczki danych czy urządzenia.

Nowe technologie na różne sposoby pomagają żyć w pandemii. Umożliwiają edukację online, pracę w trybie zdalnym, rozwiązania z zakresu telemedycyny, utrzymywanie kontaktów czy rozrywkę. Aplikacja „Dbam o Bliskich” daje szansę, by lepiej zatroszczyć się o najbliższych i zadbać o ich bezpieczeństwo.

Scroll to Top