Informacje prasowe

12 Orłów – nagród Polskiej Akademii Filmowej – dla koprodukcji Orange

3 marca 2015

12 Orłów – nagród Polskiej Akademii Filmowej – dla koprodukcji Orange

Największymi zwycięzcami tegorocznej gali Polskiej Akademii Filmowej „Orły 2015” okazały się  trzy filmy, które powstały przy udziale Orange Polska. Najwięcej nagród, bo aż siedem statuetek zdobyli „Bogowie”, cztery odebrali twórcy „Miasta 44”, a jedną „Jack Strong”. Zdobyły one najbardziej prestiżowe nagrody m.in. za Najlepszy Film, Najlepszą Reżyserię, Rolę Męską czy Nagrodę Publiczności.

„Bogowie”, film pokazujący początki dyskusji nad definicją śmierci biologicznej człowieka i granicami kompetencji chirurgów, otrzymał Orły w kategoriach: Najlepszy Film, Najlepsza Reżyseria, Najlepszy Scenariusz, Najlepsze Zdjęcia, Męska Rola Pierwszoplanowa, Męska Rola Drugoplanowa. Szczególnie ważna dla reżysera była pierwszy raz przyznawana Nagroda Publiczności.

„Miasto 44” zachwyciło jury Najlepszym Debiutem, Najlepszą Scenografią, Najlepszym Montażem i Najlepszymi Kostiumami. Film Jana Komasy to zrealizowana z rozmachem opowieść o miłości, młodości, odwadze i poświęceniu, rozgrywająca się w czasie Powstania Warszawskiego.

Film „Jack Strong”, historia życia Ryszarda Kuklińskiego, opowiedziana w konwencji thrillera szpiegowskiego, został wyróżniony nagrodą za Najlepszą Rolę Żeńską.

Wybór jury pokrył się z liczbą widzów w kinach w minionym roku. Trzy najbardziej nagrodzone przez Polską Akademię Filmową tytuły obejrzało łącznie ponad 5 milionów widzów, co stanowi połowę frekwencji polskich filmów w 2014 r.

Nagrodzone filmy „Bogowie”, „Miasto 44” i „Jack Strong”  można obejrzeć w ramach usługi VoD Orange TV i Telewizji Tu i Tam.

Orange Polska od 8 lat angażuje się w koprodukcje filmowe. Jak dotąd swoje premiery kinowe miały już 32 filmy fabularne wsparte przez Orange i obejrzało je ponad 17 mln Polaków. Kolejne 2 tytuły czyli „Czerwony pająk” oraz „11 minut” pojawią się w kinach na jesieni tego roku.

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: 12 Orłów – nagród Polskiej Akademii Filmowej – dla koprodukcji Orange

Informacje prasowe

FKA Twigs, Palma Violets, Kari i Baasch na Orange Warsaw Festival 2015

3 marca 2015

FKA Twigs, Palma Violets, Kari i Baasch na Orange Warsaw Festival 2015

Do line-upu Orange Warsaw Festival dołącza 4 kolejnych wykonawców. W sobotę – 13 czerwca wystąpią: FKA twigs, Palma Violets i Baasch. W piątek – 12 czerwca, na Torze Wyścigów Konnych Służewiec zagra również Kari.

Ukrywająca się pod pseudonimem FKA twigs, Tahliah Debrett Barnett to brytyjska wokalistka, autorka tekstów i tancerka. Zadebiutowała w 2012 roku wydając własnymi siłami składający się z czterech utworów mini-album EP1. Niecały rok później, premierę miało drugie wydawnictwo artystki, EP2, promowane singlem Water Me. Pierwszy pełen album FKA twigs, zatytułowany LP1, ukazał się 6 sierpnia 2014 roku i spotkał się z niezwykle pozytywnymi recenzjami krytyków. Wydawnictwo zostało nominowane do nagród BBC Sound of 2014, Mercury Prize oraz BRIT Award 2015. Album znalazł się również na szczycie amerykańskiej listy Dance/Electronic Albums.

PALMA VIOLETS to brytyjski zespół rockowy założony w 2011 roku w Londynie przez Samuela Fryera i Chilli Jessona. Brzmienie zespołu można określić jako mieszankę indie-rocka, garage z psychodelicznymi akcentami. Pierwszy singiel wydany przez zespół, Best of Friends, został wybrany jako kawałek roku 2012 przez czytelników magazynu NME. Debiutancki album grupy, 180, został wydany w lutym 2013 roku nakładem wydawnictwa Rough Trade. Wydawnictwo przyniosło zespołowi nagrodę NME w kategorii Best New Band. Magazyn określił też album jako „nową ścieżkę dźwiękową Twojego życia” a magazyn Q „jeden z najlepszych debiutanckich albumów dekady”. Wydanie kolejnego albumu grupy, zatytułowanego Danger in the Club, zaplanowane jest na maj 2015 roku.

KARI jest polską artystka, producentką i singersongwriter’ką, uznana przez dziennikarzy za objawienie i nadzieję polskiej sceny alternatywnej. Po dwóch latach od sukcesu debiutanckiej płyty Daddy Says I’m Special, którą wydała jako Kari Amirian, artystka powróciła z nowym albumem Wounds And Bruises. Nowe wydawnictwo pokazuje wyraźne zmiany w stylistyce, w której do tej pory poruszała się wokalistka. Wounds And Bruises to album surowych i jaskrawych kontrastów: pomiędzy energetycznym rytmem, a subtelną melodią, sferą ducha a rzeczywistością, między potęgą a kruchością, odwagą a spokojem. Charyzmatyczny wokal Kari miesza się z szeroką gamą dźwięków, od tribalowych beatów, po elektro i brzmienia lat 80. W marcu 2014 utwór The One został umieszczony na tydzień na playliście BBC Radio 1 w ramach cyklu BBC Introducing i zebrał bardzo dobre recenzje od znanych brytyjskich dziennikarzy prowadzących audycje. Zaowocowało to występem Kari na BBC Radio’s Big Weekend w Glasgow na scenie BBC Introducing.

BAASCH to ceniony młody producent, wokalista i kompozytor. Jego debiutancka EPka Simple Dark & Romantic Songs wywołała spore zamieszanie na scenie elektronicznej. Znany z charyzmatycznych występów Baasch otwierał koncerty Tricky’ego i Bloodgroup, wystapił na wielu festiwalach, dołączając do czołówki polskich artystów. Komponując ścieżkę dźwiękową do głośnego i wielokrotnie nagradzanego filmu Tomasza Wasilewskiego Płynące Wieżowce, Baasch zyskał międzynarodowe uznanie jako oryginalny twórca muzyki filmowej. Zremiksował również utwory takich artystów jak Rubber Dots, czy Avtomat.

ORANGE WARSAW FESTIVAL 2015

Orange Warsaw Festival 2015 odbędzie się w dniach od 12 do 14 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Festiwal potrwa 3 dni, a na 3 scenach wystąpi 49 wykonawców. Orange Warsaw Festival jest organizowany od 2008 roku, zgromadził 250 tys. widzów i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń muzycznych w Polsce.

Dotychczas ogłoszeni wykonawcy to Muse, The Chemical Brothers, Incubus, Noel Gallagher’s High Flying Birds, Bastille, Mark Ronson (DJ Set), Hey, FKA twigs, Nosowska, Paloma Faith, Parkway Drive, Papa Roach, Three Days Grace, Asking Alexandria, Mela Koteluk, Łąki Łan, Gooral, Palma Violets, Wolf Alice, Sheppard, Kamp!, Kari, Kadebostany, Birth of Joy, Carrion, Coria, Cosovel, Baasch, Lari Lu oraz K Bleax.

W sprzedaży są zarówno karnety jak i bilety jednodniowe. Każdy klient Orange może kupić maksymalnie 2 karnety lub 2 bilety jednodniowe w kategoriach GA, GA (D) i GA (KIDS) ze zniżką 15%.

Bilety można kupić na www.orangewarsawfestival.pl/bilety i www.eventim.pl oraz w sieci stacjonarnych punktów sprzedaży Eventim.

Bilety w sprzedaży ratalnej dostępne są w systemie rezerwacyjnym Eventim. Aby zakupić bilet na raty, należy wysłać wiadomość e-mail na adres: info@eventim.pl tytuując ją „OWF15 – RATY”.

Nagrań wykonawców Orange Warsaw Festival 2015 oraz 20 milionów innych utworów możesz posłuchać w serwisie Muzyka Tu i Tam.

Bieżące informacje na temat Orange Warsaw Festival 2015 znajdują się na stronach festiwalu.

www.orangewarsawfestival.pl

www.facebook.com/OrangeWarsawFestival

 

Dodatkowych informacji udzielą:

• z ramienia Organizatora Festiwalu – firmy Rochstar Events:
Monika Nowaczewska
Head Of Communication
monika.nowaczewska@rochstar-events.com

• z ramienia Sponsora Tytularnego Festiwalu – firmy Orange Polska:
Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
+48 (22) 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: FKA Twigs, Palma Violets, Kari i Baasch na Orange Warsaw Festival 2015

Informacje prasowe

Orange Insights: Outsourcing informatyczny okiem małych i średnich firm

2 marca 2015

Orange Insights: Outsourcing informatyczny okiem małych i średnich firm

74 procent przedstawicieli małych i średnich firm uważa, że outsourcing jest ważny w informatyzacji przedsiębiorstwa. Korzysta z niego ponad połowa badanych (55 proc.), a 47 proc. twierdzi, że jego rola w ostatnich latach wzrosła – oto najważniejsze wnioski raportu dotyczącego outsourcingu IT przygotowanego w ramach cyklu Orange Insights.

W drugim raporcie z cyklu Orange Insights, zrealizowanym przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska, zbadano postawy wobec outsourcingu informatycznego wśród małych i średnich firm (zatrudniających mniej niż 250 pracowników) działających w Polsce.

Najważniejsze wnioski

Jak pokazują wyniki raportu, trzy czwarte małych i średnich firm zgodnie twierdzi, że outsourcing IT jest ważny w informatyzacji przedsiębiorstwa. Według respondentów, outsourcing informatyczny najważniejszy jest dla firm działających w sektorze handlu (75 proc.), usług (74 proc.) i produkcji (72 proc.).

Zdaniem niemal połowy badanych firm (49 proc.) outsourcing IT wzmacnia efektywność biznesu. Niewiele mniej – 47 proc. zauważa, że jego rola w ciągu ostatnich lat wzrosła. W przypadku tych dwóch twierdzeń warto przyjrzeć się podejściu sektorowemu. Ponad połowa firm z branży usług (54 proc.), twierdzi, że outsourcing informatyczny poprawia efektywność biznesu. Podobnie twierdzi  48 proc. przedstawicieli sektora handlu. Jedynie w sektorze produkcji odsetek wskazań jest niższy i wynosi 39 proc. Podobnie rozkładają się proporcje w przypadku twierdzenia o rosnącej roli outsourcingu IT. Zgadza się z nim 57 proc. firm z branży handlowej, 46 proc. usługowej oraz 36 proc. produkcyjnej.

Formy outsourcingu IT

Małe i średnie firmy korzystające z outsourcingu w większości (55 proc.), preferują usługi wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Ponadto 41 proc. badanych woli współpracować z niezależnymi konsultantami, bądź informatykami. Tylko co dziesiąty respondent korzysta z outsourcingu wewnętrznego. Najczęściej w modelu outsourcingowym kupowane są usługi telekomunikacyjne – korzysta z nich 98 proc. badanych. Następne, wśród  najchętniej outsourcowanych są usługi informatyczne (39 proc.) oraz czasowe zatrudnianie pracowników (14 proc.).

Co ciekawe, zdecydowana większość firm (79 proc.) poza IT, w ogóle nie korzysta z outsourcingu. Pozwala to sądzić, że jest to najbardziej istotna i potencjalnie najważniejsza gałąź usług w informatyzacji biznesu. Tylko 7 proc. firm korzysta z outsourcingu w finansach, a także w obszarze jakości obsługi klienta.

Usługi w outsourcingu IT

49 proc. małych i średnich firm korzysta z outsourcingu usług informatycznych, przede wszystkim do wdrażania i utrzymywania systemów informatycznych, a 36 proc. wykorzystuje go do serwisu sprzętu oraz rozwoju systemów informatycznych. W sektorze usług, przedsiębiorcy najchętniej za pomocą działań outsourcingowych rozwijają systemy informatyczne (45 proc.), w produkcji i handlu rozwiązania te służą do wdrażania oraz utrzymywania systemów informatycznych (odpowiednio 75 proc. i 49 proc.). Wszystkie firmy są najmniej skłonne do korzystania z outsourcingu informatycznego w przypadku takich usług jak back-up danych, chmura obliczeniowa oraz helpdesk (po 1 proc. wskazań). Jak pokazują wyniki badania, te trzy obszary mają jednak największy potencjał wzrostu zainteresowania outsourcingiem w najbliższych latach.

Respondenci pytani o usługi w outsourcingu IT, z których planują korzystać w przyszłości najczęściej wskazywali rozwijanie systemów informatycznych oraz serwis sprzętu (po 15 proc.). Z kolei 9 proc. firm wskazało na doradztwo w zakresie wykorzystania IT w biznesie oraz na usługi online. Skupiając się na sektorach, dla co piątej firmy usługowej priorytetem na przyszłość jest przede wszystkim serwis sprzętu. Przedsiębiorstwa z sektora handlu planują w pierwszej kolejności korzystać z usług online (18 proc.), a z sektora produkcji głównie z  rozwoju systemów informatycznych (18 proc.).

Outsourcing IT coraz mocniej zyskuje na znaczeniu dla małych i średnich firm. Ich przedstawiciele doskonale zdają sobie sprawę, że dzięki niemu mogą skutecznie i efektywnie budować przewagę konkurencyjną. Dostrzegają też, że znacznie bardziej opłacalne jest nawiązanie współpracy z jednym  wyspecjalizowanym i doświadczonym dostawcą zewnętrznym, niż rozwijanie własnego działu IT, czy wykorzystanie pracowników najemnych. Dotyczy to zwłaszcza firm z sektora usług i handlu, które muszą stale uatrakcyjniać swoją ofertę, by skutecznie trafiać z nią bezpośrednio do klientów. Potrzebują one najnowszych rozwiązań oraz narzędzi, czyli elastycznych, stale rozwijanych systemów informatycznych oraz sprawnego serwisowania sprzętu. Te obszary będą jeszcze przez długi czas znajdować się na czele przyszłych inwestycji małych i średnich firm – powiedział Artur Stankiewicz, Dyrektor Segmentu Klientów SME i SOHO Orange Polska. Wyzwaniem jest dla nas przekonanie firm do stosowania outsourcingu bardziej innowacyjnych usług IT, takich jak back-up danych, usługi w chmurze, czy helpdesk. Już teraz mamy w tych dziedzinach świetne rozwiązania i pomimo, iż nie leżą one jeszcze w centrum zainteresowania małych i średnich przedsiębiorstw, to spodziewamy się dynamicznego wzrostu ich roli w najbliższych latach. 

Outsourcing IT – za i przeciw 

Małe i średnie przedsiębiorstwa w większości korzystają z outsourcingu IT ze względu na wysoką jakość usług, łatwy dostęp do wysokiej klasy specjalistów oraz możliwość optymalizacji kosztów.

Do największych zalet outsourcingu IT respondenci zaliczają:

  • Dostęp do wysokiej klasy specjalistów  –  54 proc.
  • Wysoka jakość usług IT – 52 proc.
  • Szybkie wdrażanie rozwiązań IT – 47 proc.
  • Optymalizację kosztów – 27 proc.

W przypadku wad outsourcingu IT firmy nie były już tak jednomyślne i najczęściej wskazywały na:

  • Niekontrolowane koszty – 13 proc.
  • Wysokie koszty rozwiązania – 7 proc.
  • Ograniczenia w elastyczności zarządzania IT oraz zagrożenie dla bezpieczeństwa informacji – po 6 proc.

Z kolei przedstawiciele poszczególnych sektorów, w różnym stopniu zwracają uwagę na  wskazywane zalety rozwiązania outsourcingowego. Dla większości firm z  sektora handlu największą wartością jest dostęp do wysokiej klasy specjalistów (63 proc.), podobnie dla połowy firm z sektora usług. Z kolei firmy produkcyjne cenią sobie wysoką jakość usług IT (56 proc.). Największą wadą dla przedsiębiorstw handlowych i usługowych jest pojawianie się niekontrolowanych kosztów. Zauważa je odpowiednio 21 i 20 proc. badanych. Firmy produkcyjne wskazują także na wysokie koszty samego rozwiązania (19 proc.).

Wymieniane w badanu wady outsourcingu IT, w mojej opinii wynikają przede wszystkim z obaw i ze złych doświadczeń z nie zawsze kompetentnymi partnerami. Duzi dostawcy usług IT dają gwarancję wysokiej jakości i sprawnego rozwiązywania problemów. Dostępność wysokiej klasy specjalistów, zapewniających wsparcie praktycznie 24 godziny na dobę, merytoryczna, ekspercka wiedza, wykorzystanie najnowocześniejszych narzędzi i technologii to stałe elementy solidnej oferty. Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że większość firm właśnie za to ceni sobie usługi outsourcingu IT – zauważa Artur Stankiewicz. Orange Polska przygotowuje usługi szyte na miarę, doskonale dopasowane do potrzeb klienta. Pozwala to kontrolować koszty i przede wszystkim dostosować wydatki do określonego budżetu. Ponadto konwergencja naszej oferty pozwalająca łączyć usługi stacjonarne z mobilnymi, umożliwia otrzymywanie dodatkowych, stałych rabatów przekładających się na realne oszczędności. Z kolei umiejętność zrozumienia biznesu Klienta oraz dbałość o bezpieczeństwo IT są gwarantowane przez nasze doświadczenie – dodał Artur Stankiewicz.

Finansowanie

Praktycznie wszystkie badane firmy (99 proc.), finansują informatyzacje z własnych środków. Niemal co czwarte przedsiębiorstwo wskazuje, że na outsourcing informatyczny przeznacza więcej niż 10 proc. wydatków przeznaczonych na IT. Prawie co piąta (18 proc.) przeznacza na ten cel 20 proc. budżetu IT. Z kolei 30 proc. budżetu IT jest przeznaczone na outsourcing informatyczny u 15 proc. małych i średnich firm.

Na temat badania

Orange Insights, to cykl raportów przygotowanych na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Tematem raportów dotyczących małych i średnich firm, zatrudniających mniej niż 250 pracowników było postrzeganie informatyzacji przez ich przedstawicieli (osoby decyzyjne w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie teleinformatyczne – prezesi, właściciele). W ramach badania zrealizowanego metodą jakościowych wywiadów eksperckich  przeprowadzono 11 wywiadów pogłębionych w 11 firmach. Badanie ilościowe zrealizowane zostało metodą CATI / CAWI – składało się na nie łącznie 500  ankiet. Wywiady były przeprowadzone z osobami decyzyjnymi w małych i średnich firmach w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie teleinformatyczne (prezesi, właściciele).

* * *

Główne wnioski z raportu i najważniejsze wyniki badania można pobrać także w postaci infografiki będącej załącznikiem do komunikatu prasowego na stronie www.biuroprasowe.orange.pl

Informacje o wcześniejszych raportach z cyklu Orange Insights można znaleźć pod adresem:

http://biuroprasowe.orange.pl/biuroprasowe/pr/2667/orange-insights-informatyzacja-malych-i-srednich-firm-kluczem-do-przewagi-konkurencyjnej/

oraz

http://biuroprasowe.orange.pl/biuroprasowe/pr/2677/orange-insights-integracja-glownym-kierunkiem-informatyzacji-duzych-przedsiebiorstw/ 

Wyniki kolejnych raportów będą udostępniane kolejno w pierwszej połowie 2015 roku.

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Insights: Outsourcing informatyczny okiem małych i średnich firm

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej