Podczas tegorocznych wakacji aż 123 tys. osób obejrzało pokazy filmowe w ramach festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2013. W dotychczasowych sześciu edycjach największego kina pod gwiazdami w Polsce uczestniczyło łącznie 600 tys. widzów, którzy obejrzeli ponad 1500 seansów filmowych.
Znakomity repertuar oraz słoneczna pogoda sprawiły, że w tym roku na pokazach wielokrotnie brakowało miejsc siedzących, a stali bywalcy przychodzili z własnymi kocami i leżakami. Na sopockie molo było ponad 70 tys. widzów, przy zakopiańskich Krupówkach 50 tys., a w specjalnym Wagonie Filmowym Orange Kino Letnie, kursującym w weekendy między Sopotem i Zakopanym, pokazy zobaczyło 3 tys. osób.
Przez lipiec i sierpień widzowie głosowali na najlepszy film festiwalu. Tegorocznym zwycięzcą okazała się francuska komedia "Nietykalni", pokazywana w cyklu "Kino pozytywnej energii". To prawdziwa historia niezwykłej przyjaźni sparaliżowanego milionera i opiekującego się nim chłopaka z przedmieścia. „Nietykalni” wyprzedzili "Django" Quentina Tarantino i "Pamiętnik" z Ryanem Goslingiem w roli głównej.
Największym zainteresowaniem publiczności festiwalowej cieszyły się cykle filmowe "Środy z Orange z mega hitem", "Amerykańskie opowieści" oraz "Kino pozytywnej energii". Hitami frekwencji okazały się filmy: "Ted", "Magic Mike", "Django" i "Nietykalni".
W tym roku, po raz pierwszy publiczność mogła na bieżąco sprawdzić repertuar na aplikacji festiwalowej Orange Kino Letnie, dostępnej na smartfony. Stronę internetową www.orangekinoletnie.pl odwiedzono prawie 430 tysięcy razy.
Już po raz trzeci została wręczona nagroda Diamentowy Klaps Filmowy. W tym roku laureatem został Piotr Adamczyk, który podczas uroczystej gali, odebrał statuetkę z rąk ubiegłorocznej zwyciężczyni Anny Przybylskiej. Nagroda przyznawana jest aktorce lub aktorowi za osobowość, która wnosi do filmu pozytywne przesłanie, dostarczające widzom wielu wzruszeń, emocji i dobrej energii.
Festiwalowi Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2013 towarzyszyła, wystawa fotograficzna "Zwierzaki świata" autorstwa Martyny Wojciechowskiej, znanej podróżniczki i redaktor naczelnej magazynu National Geographic Polska. Wielkoformatowe zdjęcia przedstawiały niezwykłych bohaterów, których Martyna spotkała w egzotycznych zakątkach świata. Wystawę obejrzało ponad 700 tys. turystów spacerujących po sopockim Molo i zakopiańskich Krupówkach. Partnerem wystawy był Orange.
* * *
Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2013 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich - Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema, a Sponsorem Tytularnym już po raz szósty jest Orange. Firmy współpracują przy tym projekcie z Kąpieliskiem Morskim Sopot, Stowarzyszeniem Turystycznym Sopot oraz Biurem Promocji Zakopanego. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity, a partnerem strategicznym telewizja TVN. Patronami medialnymi są: Radio ZET, Chilli Zet, Wirtualna Polska, Gazeta Wyborcza, Stopklatka oraz Trójmiasto.pl. Festiwal wspiera także sieć salonów EMPIK, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz sieć bankomatów Euronet. Sponsorami wspierającymi są firmy: Sony Polska, Astrini Design, Villeroy&Boch oraz marka samochodowa MINI.
***
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com