Informacje prasowe

Akademia Orange – znamy zwycięzców pierwszej edycji programu

07 stycznia 2010
Akademia Orange – znamy zwycięzców pierwszej edycji programu

Edukacja regionalna poprzez gry miejskie, hip hopowe warsztaty akustyczne, streetartowe rewitalizacje osiedli - to tylko niektóre z projektów nagrodzonych w pierwszej edycji programu Akademia Orange. Dofinansowanie od Fundacji Orange otrzyma w sumie 31 innowacyjnych projektów z dziedziny edukacji kulturalnej - łączna pula grantów to 1,5 mln złotych.

Celem programu Akademia Orange jest promocja nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży poprzez wspieranie nowatorskich działań organizacji pozarządowych, placówek oświatowych i instytucji kultury (teatry, galerie, muzea, biblioteki, etc.). Tematem przewodnim pierwszej edycji jest nowoczesna edukacja kulturalna, ponieważ Fundacja Orange wierzy, że kultura łączy ludzi, rozwija kreatywność, poszerza horyzonty oraz uczy otwartości na innych.

Projekty nagrodzone w I edycji odzwierciedlają te idee - integrują dzieci niepełnosprawne z ich zdrowymi rówieśnikami poprzez wspólne zajęcia teatralne, zachęcają wnuki do twórczego spędzania czasu z dziadkami i poznawania z ich wsparciem dziedzictwa kulturowego czy też pokazują, że nowe media mogą pomóc w przełamywaniu barier społecznych.

Do I edycji programu zgłoszono 621 projektów. Oceniała je Kapituła Akademii Orange, w której pracach brały udział uznane autorytety świata edukacji, nowych technologii, kultury i mediów: prof. dr hab. Barbara Fatyga - antropolog kultury, prof. dr hab. Kazimierz Zbigniew Kwieciński - socjolog edukacji młodzieży, Jacek Michałowski - psycholog, Edwin Bendyk - dziennikarz, specjalista od nowych technologii, dr Aleksander Tarkowski - socjolog, koordynator projektu Creative Commons Polska.

Kapituła premiowała projekty, które w kreatywny sposób uczą dzieci i młodzież umiejętności społecznych oraz pomagają w przeciwdziałaniu wykluczeniom. Istotnym kryterium było również nawiązanie partnerstwa z inną organizacją oraz zastosowanie nowoczesnych technologii w proponowanych działaniach. Wszystkie projekty nagrodzone w ramach I edycji będą realizowane w pierwszej połowie 2010 r.

Najwięcej projektów będzie realizowanych w województwie mazowieckim (7) oraz w lubelskim i podlaskim (3). Po 2 projekty będą prowadzone w woj. pomorskim, śląskim, warmińsko-mazurskim, dolnośląskim, wielkopolskim, małopolskim, łódzkim i kujawsko-pomorskim. Jeden projekt będzie realizowany w woj. lubuskim, a kolejny na obszarze dwóch województw: mazowieckiego i łódzkiego.

 

Fundacja Orange

Fundacja Orange, stworzona w 2005 roku przez Telekomunikację Polską i PTK Centertel (Orange) pod nazwą Fundacja Grupy TP, aktywnie uczestniczy w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe działania innych organizacji pozarządowych w zakresie edukacji dzieci

i młodzieży, ochrony zdrowia, krzewienia kultury oraz w zakresie pielęgnowania i ochrony dziedzictwa narodowego. Fundacja Orange dąży do tego, aby wprowadzać pozytywne zmiany w życie jej beneficjentów.

We wszystkie działania Fundacji angażują się wolontariusze Grupy TP. Głównymi Programami Fundacji Orange są: „Akademia Orange", „Dźwięki Marzeń", „Edukacja z Internetem", „Szkoła bez przemocy", „Telefon do Mamy".

 

Kontakt dla mediów

Mariusz Loch, szef Biura Prasowego Grupy TP

Tel.: 22 527 19 39, E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Krzysztof Rykowski, Koordynator ds. Komunikacji i Wydarzeń Specjalnych, Fundacja Orange

Tel. 22 844 6065, E-mail: krzysztof.rykowski@orange-tp.com


Informacje prasowe

Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

07 stycznia 2010
Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

Ruszyła IV edycja konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku. Konkurs wyłoni osoby, które publikując materiały lub blogując w Internecie, dostarczają rzetelnych materiałów, służą społeczeństwu i lokalnym społecznościom. Organizatorem jest portal Wiadomości24.pl, a sponsorem Orange. Zwycięzców poznamy 11 marca 2010 r.

- Z uwagą obserwujemy rozwój dziennikarstwa obywatelskiego i blogosfery, które są powrotem do korzeni dziennikarstwa. Staramy się wspierać to zjawisko i aktywnie w nim uczestniczyć. Dlatego stworzyliśmy w 2009 r. platformę blogową, będącą rodzajem dziennikarstwa korporacyjnego - powiedział Konrad Ciesiołkiewicz Dyrektor Departamentu PR Grupy TP oraz członek Kapituły konkursu.

- Doceniam zaangażowanie Orange i pomoc udzieloną przy organizacji konkursu, mającego promować wartościowe materiały dziennikarzy obywatelskich oraz najlepsze blogi polskiego internetu. Konkurs Wiadomości24.pl jest unikalny nie tylko dlatego, że był pierwszy w polskim internecie, ale również dlatego, że jest otwarty - nie stawia barier przed kandydatami - uważa Tomasz Kowalski wydawca Wiadomości24.pl

Wspieranie przez Orange rozwoju nowych mediów w Polsce jest elementem strategii komunikacyjnej firmy, która kładzie duży nacisk na wykorzystywanie mediów społecznych w dialogu z klientami. Konsekwencją tej strategii było uruchomienie w 2009 roku platformy blogowej. Pod adresem www.blog.tp.pl Grupa TP prowadzi cztery blogi:  korporacyjny, rzecznika prasowego (został uznany za najlepszy blog profesjonalny 2009 r.), technologiczny i sportowy. Spośród 377 spółek notowanych na warszawskiej giełdzie tylko Grupa TP stworzyła własną platformę blogową. Grupa TP prowadzi dialog z internautami również na mikroblogach i portalach społecznościowych.


Informacje prasowe

Orange rozdaje minuty do wszystkich

06 stycznia 2010
Orange rozdaje minuty do wszystkich

W promocji „Minuty za Minuty" w Nowym Orange Go, za każde zainicjowane połączenie trwające dłużej niż 2 minuty dzwoniący otrzymuje od 3 do 9 dodatkowych minut na kolejne połączenia do wszystkich sieci (nie dotyczy Play i Cyfrowego Polsatu).

Dodatkowe minuty są rozliczane w pierwszej kolejności i można je wykorzystać już przy następnym połączeniu. Niewykorzystany czas przechodzi na kolejne połączenia. Codziennie można dostać nawet 45 dodatkowych minut, są one ważne w ciągu 24 godzin od chwili przyznania.

Liczba przyznanych minut zależy od wartości ostatniego doładowania:

Nominał ostatniego doładowania

Liczba dodatkowych minut za każde połączenie trwające ponad 2 min*

25 - 49,99 zł

3 minuty

50 - 99,99 zł

6 minut

100 zł i więcej

9 minut

* - dotyczy połączeń z doładowania.

Aktywacja promocji jest jednorazowa, można ją włączyć na jeden ze sposobów:

  • wysyłając SMS-a aktywującego o treści HALO pod numer 900 (opłata jak za standardowy SMS);
  • wpisując na klawiaturze telefonu *101*11# i potwierdzając przyciskiem połączenia (aktywacja bezpłatna).

Wysyłając SMS o treści ILE pod numer 900, użytkownik może sprawdzać liczbę minut, którymi dysponuje.

Więcej informacji o ofercie można znaleźć na www.orange.pl

Scroll to Top