Aplikacja na telefon pomoże dowiedzieć się, czy bliscy są bezpieczni, czy przebywają w domu, pracy lub szkole albo wezwać pomoc jednym przyciskiem w sytuacji zagrożenia. To technologiczna odpowiedź na potrzebę pozostawania z najbliższymi w stałym kontakcie, co szczególnie ważne w czasie pandemii, i prosty sposób, aby zadbać o ważne dla nas osoby. Z rozwiązania mogą skorzystać klienci Orange, Play, Plus i T-Mobile.
Pracujący rodzice mogą w dowolnej chwili sprawdzić, czy ich dzieci są w domu lub szkole. Seniorzy w łatwy sposób przekazać informację, że wrócili bezpiecznie z zakupów, a opiekunowie psów powiadomić bliskich, że wychodzą na spacer. W sytuacji zagrożenia wystarczy jeden przycisk S.O.S. aby komunikat, wraz z dokładną lokalizacją użytkownika, błyskawicznie trafił do najbliższych. To kilka z wielu zastosowań aplikacji „Dbam o Bliskich”, możliwych dzięki funkcjom lokalizacji, systemowi powiadomień i interaktywnym mapom. Można ją pobrać bezpłatnie na telefon komórkowy z systemem Android ze sklepu Google Play. Wersja aplikacji dla systemu iOS będzie dostępna wkrótce.
Twórcą rozwiązania jest firma Locon, znana m.in. z popularnej aplikacji "Gdzie jest dziecko" oraz „Bezpieczna Rodzina”. Aplikacja „Dbam o Bliskich” powstała w efekcie współpracy Locon i czterech największych krajowych operatorów telekomunikacyjnych: Orange Polska, Play, Plus i T-Mobile. Projekt wspiera Ministerstwo Cyfryzacji. Celem współpracy jest wsparcie wysiłków rządu, instytucji zdrowia publicznego i całego społeczeństwa w ograniczaniu aktywności, które mogą przyczynić się do rozprzestrzeniania koronawirusa.
Poznaj aplikację Dbam o Bliskich
Aplikacja jest prosta, intuicyjna w obsłudze i bezpieczna. Pierwszy użytkownik po uruchomieniu „Dbam o Bliskich” zaprasza bliskich do korzystania z niej za pomocą kontaktów w książce telefonicznej. Osoba uruchamiająca aplikację jako pierwsza jest administratorem grupy – może dodawać kolejne osoby do grupy rodzinnej, czy ustanawiać bezpieczne strefy. Zaproszone osoby korzystają z rozwiązania „Jestem bezpieczny”. Wszyscy użytkownicy przekazują sobie dane i informacje wyłącznie w ramach stworzonej grupy rodzinnej. Z jednej strony mogą na bieżąco udostępniać w grupie informacje o sobie, takie jak bieżąca lokalizacja i swoje „zameldowania” (np. jestem w domu, w pracy, na zakupach), z drugiej – mogą sprawdzić, gdzie znajdują się inne osoby z grupy, czy otrzymać powiadomienie, gdy dziecko opuści dom.
Co ważne, dane użytkowników nie będą automatycznie przekazywane do operatora ani żadnego innego podmiotu. Elementy grywalizacji zastosowane w aplikacji zachęcają do regularności w korzystaniu z niej, a cykliczne przypomnienia to sygnał dla bliskich, że wszystko z nami w porządku i jesteśmy bezpieczni. Dodatkowo, każdy z operatorów przygotował dla swoich klientów aktywnie korzystających z aplikacji nagrody, jak bezpłatne paczki danych czy urządzenia.
Nowe technologie na różne sposoby pomagają żyć w pandemii. Umożliwiają edukację online, pracę w trybie zdalnym, rozwiązania z zakresu telemedycyny, utrzymywanie kontaktów czy rozrywkę. Aplikacja „Dbam o Bliskich” daje szansę, by lepiej zatroszczyć się o najbliższych i zadbać o ich bezpieczeństwo.