Informacje prasowe

Aplikacja dla miejskich aktywistów laureatem Grand Prix konkursu BIHAPI

30 stycznia 2015

Aplikacja dla miejskich aktywistów laureatem Grand Prix konkursu BIHAPI

Aplikacja „CoSieStao”, umożliwiająca użytkownikom dostęp do informacji i aktywny udział w wydarzeniach dziejących się w mieście, dzielnicy czy osiedlu, zdobyła główną nagrodę w II edycji konkursu Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI). 29 stycznia podczas gali w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku nagrodzono jeszcze cztery inne aplikacje społecznie użyteczne.

Celem zorganizowanego przez Orange Polska konkursu jest tworzenie i promowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych rozwiązujących problemy lokalnych społeczności i pozwalających im zmieniać na lepsze środowisko w którym żyją. To praktyczna realizacja idei Inteligentnych Miast. Konkurs wspierają samorządy Warszawy, Gdańska i Poznania oraz uczelnie wyższe, firmy informatyczne i organizacje pozarządowe.

„Innowacyjność to klucz do rozwoju, Orange Polska co roku na badania i rozwój przeznacza dziesiątki milionów złotych. Wspieramy także twórczy potencjał społeczny,  czego przykładami są program dla start-upów Orange FAB i właśnie konkurs BIHAPI. Dzięki takim inicjatywom można zrealizować świetne pomysły, które ułatwiają życie, poprawiają komunikację, aktywizują lokalne społeczności. Chcemy aby każdy mógł dzięki nam wykorzystać swój potencjał, dlatego zapewniamy internet w szkołach, bibliotekach, pracowniach w małych miejscowościach. Uczymy jak bezpiecznie i efektywnie z niego korzystać. Traktujemy to jako nasz pozytywny wpływ na społeczeństwo” – powiedział  Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

Oprócz „CoSieStao”, stworzonej przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, nagrodzone zostały także aplikacje:

“Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela umożliwia zarządzanie relacjami z pasażerem. Pasażerowie mogą łatwo kontaktować się z przewoźnikiem,  wyrażać swoje opinie – poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, telefon, czy media społecznościowe.

„Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego to pomysł na dystrybucję ilustrowanych bajek dla dzieci w powiązaniu z nową, innowacyjną technologią komunikacji. Rodzic przebywający z dala od domu może czytać za pośrednictwem telefonu lub komputera bajkę dziecku jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu.

„Stacz kolejkowy” stworzony przezi Pawła Bielskiego, Mateusza Klimka, Andrzeja Jędrzejewskiego i Rafała Czapiewskiego pozwala nie ruszając się z domu sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach. Zamiast stać w kolejce można lepiej spożytkować swój czas.

„IfCity” Pawła Borowca to aplikacja pozwalająca lepiej poznać miasto, szybko zlokalizować interesujące użytkownika obiekty. Doradzi jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel lub inne dowolne miejsce, uwzględniając osobiste preferencje. Umożliwia też zrozumienie skomplikowanej struktury aglomeracji.

Partnerami konkursu BIHAPI są: Oracle Communication (partner technologiczny),  Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Gdańsk, Miasto Poznań, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Investin, Fundacja TechSoup, Fundacja Orange, Fundacja Pracownia badań i innowacji społecznych Stocznia, Centrum Cyfrowe Fundacja Projekt: Polska, geecon.org, Gdański Park Naukowo-Techniczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Politechnika Warszawska, Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Więcej na stronie www.bihapi.pl

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Aplikacja dla miejskich aktywistów laureatem Grand Prix konkursu BIHAPI

Informacje prasowe

Oferta firmowa w Orange Finanse

29 stycznia 2015

Oferta firmowa w Orange Finanse

W ciągu pierwszych czterech miesięcy od startu Orange Finanse, rachunki otworzyło ponad 47 tys. klientów indywidualnych. Teraz bank sięga po mikroprzedsiebiorców, poszerzając swoją ofertę o produkty dla firm: rachunek i kartę za 0 zł oraz limit kredytowy na start – w wysokości do 10 tys. zł. Klienci mogą też zyskać nawet 600 zł zwrotu za płatności zbliżeniowe.

Rachunek i karta za 0 zł

Z oferty firmowej Orange Finanse skorzystać mogą osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Prowadzenie rachunku firmowego przez pół roku jest bezpłatne, ale również po tym czasie, klienci nadal mogą korzystać z konta za 0 zł. Wystarczy, że co miesiąc będą za jego pośrednictwem opłacali składkę ZUS.

Także za darmo, klienci mogą korzystać z tradycyjnej karty debetowej, którą można płacić zarówno w Polsce, za granicą i w Internecie. Ponadto otrzymają debetową kartę – naklejkę, umożliwiającą wygodne płacenie zbliżeniowo. Już w lutym tego roku, poprzez zintegrowanie karty płatniczej z aplikacją mobilną, Orange Finanse udostępni jeszcze jedną formę płatności – płatności smartfonem.

Karta debetowa dla firm jest bezpłatna przez pół roku. Potem, aby zostać zwolnionym z miesięcznej opłaty w wysokości 5 zł wystarczy wykonać nią co najmniej pięć transakcji bezgotówkowych w miesiącu. Posiadacz karty firmowej bezwarunkowo nie płaci za wypłaty gotówki z bankomatów Euronet na terenie Polski oraz wpłaty gotówki we wpłatomatach mBanku, Euronetu i CashLine.

Limit na start i aż 50 kont pomocniczych

Niezależnie od tego jak długo klient prowadzi działalność gospodarczą, w ramach oferty firmowej Orange Finanse może wnioskować o 10 tys. zł limitu na start. To doskonała oferta dla firm rozpoczynających swoją działalność na rynku. Aby skorzystać z dodatkowych środków przedsiębiorca nie musi przedstawiać żadnych dokumentów finansowych firmy, a pieniądze dostępne są tuż po aktywacji rachunku. Limit uruchamiany jest bez prowizji.

Ponadto do rachunku, bank proponuje bezpłatne Konto Lokacyjne dla Firm – rachunek oszczędnościowy, którego oprocentowanie wzrasta wraz z sumą zgormadzonych na nim środków oraz Konto Pomocnicze. Każdy przedsiębiorca może otworzyć trzy konta lokacyjne i w dowolnej chwili wpłacać oraz wypłacać na nie wypracowane nadwyżki finansowe. Do dyspozycji można mieć także nawet pięćdziesiąt rachunków pomocniczych. Świetnie sprawdzą się one jako subkonta do rozliczeń z konkretnymi kontrahentami lub pracownikami oraz rozliczeń dotacji z Unii Europejskiej. Do każdego rachunku pomocniczego bank umożliwia wydanie karty debetowej i nadanie im indywidualnych nazw.

Nawet 600 zł zwrotu za transakcje

W promocji dla klientów Orange Polska , za każdą transakcję opłaconą firmową kartą debetową, kartą naklejką a także za pomocą NFC w smartfonie, Orange Finanse naliczy  5 proc. zwrotu. W ten sposób, co miesiąc klient może uzyskać do 100 zł zwrotu a w efekcie nawet 600 zł zwrotu za transakcje zrealizowane w ciągu sześciu miesięcy od założenia konta. Aby wziąć udział w promocji, wystarczy w każdym miesiącu wykonać pięć transakcji bezgotówkowych dowolnymi kartami Orange Finanse oraz opłacić jedną fakturę za usługi Orange Polska z Konta Firmowego w Orange Finanse.

Jak skorzystać z oferty firmowej?

Wszystkie produkty firmowe dostępne są w ramach jednego wniosku o Konto dla Firm. Klient wypełniając formularz sam wybiera, którymi z nich jest zainteresowany. Wniosek jest dostępny za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku oraz na stronie informacyjnej www.OrangeFinanse.com. Konto otworzyć można także w jednym z około 900 salonów Orange w całej Polsce.

* * *

Orange Finanse wystartował w październiku 2014 roku, jako wspólny projekt mBanku – najbardziej innowacyjnego banku na świecie i Orange Polska, największego operatora szybkiego Internetu w Polsce. Oferta banku jest w pełni dostępna za pośrednictwem smartfonów. Aby założyć rachunek w Orange Finanse wystarczy kilka kliknięć na telefonie – nie trzeba podpisywać żadnych dokumentów.

Więcej o ofercie na: http://orangefinanse.com/

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Oferta firmowa w Orange Finanse

Informacje prasowe

Orange Insights: Integracja głównym kierunkiem informatyzacji dużych przedsiębiorstw

26 stycznia 2015

Orange Insights: Integracja głównym kierunkiem informatyzacji dużych przedsiębiorstw

82 procent dużych firm uważa, że informatyzacja biznesu pozwala im na budowanie przewagi konkurencyjnej. Według 20 proc. przedstawicieli tego sektora przedsiębiorstw, głównymi kierunkami rozwoju informatyzacji jest integracja własnych systemów informatycznych, z systemami klientów. Kolejnym, najczęściej wskazywanym kierunkiem jest rozwój systemów integrujących pracę sprzedaży, produkcji i logistyki. Za najważniejszy uważa go 19 proc., wynika z kolejnego raportu Orange Insights, przygotowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ICAN Research, na zlecenie Orange Polska.

Orange Insights to cykl raportów opracowanych na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych realizowanych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska – wśród działających w Polsce przedsiębiorców.

Pierwszy z raportów Orange Insights został poświęcony określeniu stanu informatyzacji w działających w Polsce małych i średnich firmach. Tematem kolejnego jest postrzeganie informatyzacji przez przedstawicieli dużych firm zatrudniających więcej niż 250 pracowników.

Raport bazuje na badaniu zrealizowanym w połowie 2014 roku, w oparciu o metodę CATI / CAWI. Składało się na nie 310 ankiet adresowanych do osób zarządzających, podejmujących decyzje o zakupach sprzętu, oprogramowania i technologii teleinformatycznych. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż uwzględniającej podział działalności gospodarczych realizowanych przez podmioty gospodarcze – tj. Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Najważniejsze wnioski

W ciągu ostatnich lat duże firmy działające w Polsce przeszły transformację od prostych rozwiązań informatycznych, wspierających funkcjonowanie kadr i finansów do rozbudowanych systemów ERP zbierających dane oraz przetwarzających je w informacje o charakterze zarządczym. Myśląc o przyszłości, duże przedsiębiorstwa planują rozwijanie systemów informatycznych zintegrowanych w różnym stopniu z systemami IT klientów oraz wspieranie rozwiązaniami informatycznymi procesów produkcyjnych i logistycznych.

Przedstawiciele wszystkich badanych firm zgodnie twierdzą, że informatyka w ich przedsiębiorstwach wchodzi w nowy etap polegający na wykorzystaniu potencjału informatyzacji w możliwie jak największej liczbie obszarów biznesowych. Przedsiębiorstwa są świadome korzyści wynikających z takiej zmiany, dlatego u coraz większej liczby z nich rozwój IT jest stałym elementem strategii biznesowej.

Wykorzystanie informatyki w budowaniu przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw rozwija się w dwóch kierunkach:

  • Zwiększania orientacji na klienta – gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania wiedzy o jego potrzebach oraz budowaniu dostosowanej do nich oferty,
  • Zwiększania elastyczności o sprawności organizacyjnej, które umożliwiają firmom skuteczne dostosowywanie się do ciągle zmieniającej się rzeczywistości, w jakiej prowadzą swój biznes.

Według przedsiębiorców z sektora dużych firm, informatyzacja pełni najważniejszą rolę w takich obszarach jak:

  • produkcja – 24 proc. wskazań,
  • finanse – 18 proc. wskazań,
  • sprzedaż – 15 proc. wskazań.

Co ciekawe, odpowiadając na pytanie w jakich obszarach działalności ich firmy najlepiej radzą sobie z informatyzacją, respondenci na pierwszym miejscu wymienili finanse (77 proc. wskazań) oraz w sprzedaż (68 proc. wskazań). Produkcja uznawana jako najważniejszy obszar IT, została wskazana jedynie przez 55 proc. badanych, co oznacza, że znaczna część przedsiębiorstw napotyka problemy przy jej informatyzacji. Podobny wynik uzyskała informatyzacja marketingu.

Finansowanie informatyzacji

Informatyzacja w przedsiębiorstwach to bardzo skomplikowana inwestycja wymagająca sporych nakładów finansowych. Duże firmy i korporacje najczęściej finansują ją ze środków własnych. Robi tak aż 98 proc. firm. Tylko co piąta korzysta z funduszy unijnych, a jedynie co dziesiąta z kredytów (11 proc. wskazań).

Prawie połowa badanych (47 proc.) w informatyzacji swoich firm stosuje model outsourcingu informatycznego. Najczęściej korporacje jako firmy z dużymi zasobami korzystają z pomocy wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Czyni tak aż 89% z nich.

Wartość wydatków na IT w dużych firmach w 2013:

  • mniej niż 50 000 zł, to kwota jaką na informatyzację przeznaczyło jedynie 9 proc.,
  • od 100 000 zł do 499 000 zł wydano w 11 proc.,
  • więcej niż 5 000 000 zł, zainwestowało 12 proc. przedsiębiorstw.

W najbliższych latach rola IT w biznesie będzie rosła w coraz szybszym tempie, ponieważ inwestowanie w informatyzację jest warunkiem koniecznym do utrzymania konkurencyjności na błyskawicznie zmieniającym się rynku. Samodzielne inwestycje w IT wymagają odpowiedniego budżetu oraz wsparcia zarówno jeżeli chodzi o dostęp do narzędzi jak i do know-how, bez którego łatwo o błędne i niestety kosztowne decyzje – mówi Damian Biedulski, dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych w Orange Polska. Rozwiązaniem tego problemu jest nawiązanie współpracy z doświadczonymi partnerami działającymi w sektorze nowoczesnych usług telekomunikacyjnych i informatycznych. Dysponują oni odpowiednimi zasobami oraz doświadczeniem, pozwalającym im przygotować rozwiązania i usługi dobrze dopasowane do potrzeb IT różnych przedsiębiorstw. Dzięki przejrzystym i wygodnym metodom rozliczeń przedsiębiorcy mogą czerpać korzyści z informatyzacji poszczególnych obszarów działalności bez konieczności inwestowania znacznych środków finansowych i wprowadzania zmian w strukturze firmy.

Charakterystyka przedsiębiorstw inwestujących w informatyzację

Aż 93 proc. firm, dla których informatyzacja jest istotna, zgodnie twierdzi, że właśnie ten model rozwoju pozwolił im zwiększyć efektywność prowadzonego biznesu. W większości są to przedsiębiorstwa działające w sektorze produkcji i usług (45 i 43 proc).

Zdecydowanie intensywniej, w porównaniu do polskich firm, informatyzują się przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego. W większości (53 proc.) zajmują one wiodące pozycje w swoich sektorach, a co piąta (22 proc.) jest liderem w swojej branży. Ponadto, w firmach tych, dyrektorzy IT coraz częściej pełnią funkcję członków zarządu, dzięki czemu mają większy wpływ na decyzje w zakresie informatyzacji. Dodatkowo, już teraz firmy te posiadają więcej stanowisk informatycznych, pracowników IT i oddziałów, a także większe budżety na IT, niż grupa firm przywiązujących mniejszą uwagę do informatyzacji, wśród których większość stanowią firmy produkcyjne.

* * *

Główne wnioski z raportu i najważniejsze wyniki badania można pobrać także w postaci infografiki będącej załącznikiem do komunikatu prasowego na stronie www.biuroprasowe.orange.pl

Informacje o pierwszym raporcie z cyklu Orange Insights: Informatyzacja małych i średnich firm kluczem do przewagi konkurencyjnej, można znaleźć pod adresem:

http://biuroprasowe.orange.pl/biuroprasowe/pr/2667/orange-insights-informatyzacja-malych-i-srednich-firm-kluczem-do-przewagi-konkurencyjnej/

Wyniki kolejnych raportów będą udostępniane kolejno w pierwszej połowie 2015 roku.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Insights: Integracja głównym kierunkiem informatyzacji dużych przedsiębiorstw

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej