Informacje prasowe

Arctic Monkeys pierwszym headlinerem Open’er Festival powered by Orange 2023

28 października 2022
Arctic Monkeys pierwszym headlinerem Open’er Festival powered by Orange 2023

Jeden z najważniejszych rockowych zespołów XXI wieku i absolutny popkulturowy fenomen wystąpi w Gdyni 30 czerwca. Early Bird Tickets już w sprzedaży! Ograniczona liczba biletów i karnetów dostępna jest na opener.pl do 28 listopada 2022, lub do wyczerpania puli.

Grupa Arctic Monkeys, czyli Alex Turner, Jamie Cook, Nick O’Malley i Matt Helders, powstała w 2002 roku w Sheffield i do dziś wydała 7 albumów studyjnych i jeden koncertowy. Ich pierwsza płyta "Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not" (2006) w czasie premiery stała się najszybciej sprzedającym debiutem wszech czasów w UK. Kolejne wydawnictwa "Favourite Worst Nightmare" (2007), "Humbug" (2009), "Suck It And See" (2011), "AM" (2013) oraz "Tranquility Base Hotel + Casino" (2018) scementowało ich pozycję jednego z największych współczesnych muzycznych sukcesów na świecie. Są jedynym angielskim zespołem, który trzykrotnie zdobył tytuły Best British Group i British Album of The Year podczas BRIT Awards, a kolejne prestiżowe nominacje i wyróżnienia liczone są w dziesiątkach.

Chociaż ich działalność rozciąga się na dwie dekady, Arctic Monkeys są popkulturowym fenomenem, którego muzyka trafia do kolejnych pokoleń, zarówno w sposób tradycyjny, jak i w najnowszej, cyfrowej rzeczywistości. Grupa ma na koncie ponad 9 miliardów streamów i 30 milionów followersów, a jej muzyka szturmem zdobywa popularność w social mediach, co potwierdza uniwersalny i ponadczasowy przekaz jej kawałków. Bez względu na to, czy ich muzykę słyszymy z winyli, na Spotify czy na Tik Toku, pozostają jednym z niewielu zespołów w swojej kategorii, które notują wciąż rosnącą popularność.

Najnowszy album Arctic Monkeys "The Car" ukazał się w tym miesiącu, prezentując zespół w nowym, wykwintnym muzycznym krajobrazie i dostarczając jedne z najmocniejszych wokali w karierze Alexa Turnera. A już 30 czerwca na Orange Main Stage widzimy się na ich koncercie na Open'erze!


Informacje prasowe

Orange Polska udostępni Play blisko milion łącz światłowodowych w dostępie hurtowym

25 października 2022
Orange Polska udostępni Play blisko milion łącz światłowodowych w dostępie hurtowym

Dzięki sieci światłowodowej Orange Polska kolejny operator może oferować swoje usługi superszybkiego internetu swoim klientom.  To efekt porozumienia pomiędzy Orange Polska a P4 w sprawie dostępu do sieci obejmującej blisko milion gospodarstw domowych.

Umowa zawarta pomiędzy Orange Polska i P4 – operatorem sieci Play  – dotyczy 360 tys. gospodarstw domowych podłączonych w ramach realizowanych przez Orange projektów Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa oraz blisko 560 tys. domów, biur i mieszkań objętych zasięgiem światłowodów pomarańczowego operatora w gminach regulowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

- Jednym z celów naszej strategii .Grow ogłoszonej w ubiegłym roku jest pełniejsze wykorzystanie i uzyskanie lepszego zwrotu z inwestycji w infrastrukturę, które prowadzimy od kilku lat. Na rozbudowę sieci światłowodowej przeznaczyliśmy już ponad 4 mld zł. Dziś Orange jest nie tylko największym światłowodowym operatorem na polskim rynku detalicznym, ale też największym dostawcą usług hurtowych. Umowa z P4 to kolejny krok zmierzający do wykorzystania potencjału naszej sieci – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska kierujący rynkiem hurtowym.

Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu 2021 r. strategią .Grow, Orange Polska planuje do końca 2024 r. znacząco zwiększyć liczbę klientów hurtowych na swojej sieci światłowodowej. Współpraca obejmie zarówno dużych, jak i średnich i małych operatorów. W ostatnim czasie spółka wprowadziła atrakcyjne zmiany w ofercie BSA na światłowodzie - zarówno w zakresie korzystniejszych cen, jak też możliwości technicznych korzystania z usługi. W najbliższym też czasie Orange uruchomi portal do obsługi zamówień na sieci FTTH.

W zasięgu światłowodowych usług Orange jest już 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju, oferowanych na własnej sieci oraz sieciach dzierżawionych od innych operatorów.


Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał 2022

24 października 2022
Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał 2022

Pomimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej, zwłaszcza rosnących cen energii, Orange Polska zdołał wypracować w 3 kwartale tego roku dobre wyniki finansowe i komercyjne.

Przychody firmy wzrosły o ponad 8%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o niemal 4% rok do roku. W stabilnym tempie przybywa klientów kluczowych usług: Orange Światłowodu, pakietów Orange Love oraz usług mobilnych. Popyt na cyfrowe usługi przełożył się na ponad 20-procentowy wzrost przychodów z usług ICT dla biznesu.

- Pomimo coraz trudniejszego otoczenia gospodarczego, jakość i dostępność naszych usług pozwala nam realizować cele komercyjne. Dzięki wspólnemu wysiłkowi całego zespołu działamy też bardziej efektywnie. Kryzys energetyczny i szybujące ceny energii pokazują dobitnie, że strategia #OrangeGoesGreen ma głęboki sens nie tylko społeczny, ale też biznesowy. W dłuższej perspektywie podnosi ona naszą efektywność - dzięki odnawialnym źródłom energii zasilającej nasze działania, a także dążeniu do zamykania obiegu -  powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Zwłaszcza dziś, w czasie kryzysu, nie możemy zapominać o wspieraniu społeczności, w których działamy. Nie możemy pozwolić na wykluczenie. Dlatego w ubiegłym tygodniu otworzyliśmy w Polsce Orange Digital Center, aby wspierać upowszechnianie nowych kompetencji, tak potrzebnych na rynku pracy – dodaje.

Orange Światłowód, Orange Love i usługi mobilne - liczba klientów i wartość rosną w dobrym tempie

Superszybki Orange Światłowód jest już dostępny dla niemal połowy Polaków - 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zasięg usługi poszerzył się o ponad 280 tysięcy domów i mieszkań, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi. W tym czasie przybyło także 55 tysięcy klientów Orange Światłowodu. Łącznie z tej usługi korzysta już 1,12 mln użytkowników. To o 27% więcej niż przed rokiem.

Stabilnie rośnie liczba klientów pakietów konwergentnych dla domu. W 3 kwartale przybyło 16 tysięcy użytkowników Orange Love, a łączna ich liczba zwiększyła się do 1,6 mln (o 4% rok do roku).

W podobnym tempie (4% rok do roku) rośnie liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. W minionym kwartale przybyło ich 57 tysięcy.

Zainteresowanie szybszymi opcjami światłowodu, bogatszymi pakietami usług, oferującymi więcej za więcej, przekłada się także na wzrost przychodu na jednego klienta (ARPO) z poszczególnych, kluczowych usług telekomunikacyjnych.

Kluczowe wyniki finansowe – na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów

Bezprecedensowy, niemal dwukrotny wzrost kosztów energii w porównaniu z 3 kwartałem ub. roku firma zdołała zrównoważyć z nadwyżką wzrostem przychodów z kluczowych usług, a także oszczędnościami. Dzięki temu rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 4% rok do roku (podobny wzrost firma osiągnęła także łącznie za pierwsze 9 miesięcy).

Na przychody za minione 3 miesiące pozytywnie wpłynęły m.in. rosnące przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (+5% rok do roku), kolejny bardzo dobry kwartał w usługach ICT dla biznesu (wzrost przychodów o 23% rok do roku). Dzięki skutecznym akcjom komercyjnym, o 17% w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wzrosły przychody ze sprzedaży urządzeń.

Wyniki Orange Polska za 3 kwartał i pierwsze 9 miesięcy roku to dobra baza dla osiągnięcia całorocznych celów finansowych. Wyzwaniem jest jednak stale rosnąca i nieprzewidywalna inflacja. Będzie ona powodować wzrost kosztów, dlatego firma będzie pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą w przyszłości ten niekorzystny wpływ ograniczyć.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl

Scroll to Top