Informacje prasowe

Autobusy we Wrocławiu będą miały zielone światło dzięki IoT od Orange. Podpisano porozumienie z władzami miasta

07 listopada 2018
Autobusy we Wrocławiu będą miały zielone światło dzięki IoT od Orange. Podpisano porozumienie z władzami miasta

W przyszłości miejskie autobusy będą wykorzystywały naraz kilka technologii geolokalizacji (w tym również sieci urządzeń IoT), co pozwoli określić precyzyjnie w czasie rzeczywistym ich położenie w układzie drogowym. Dzięki temu dostosuje się do nich sygnalizacja świetlna, skracając czas przejazdów. Wrocław oraz Orange Polska podpisały w tej sprawie list intencyjny. Zakłada on także testy drugiej usługi Smart City - Density City Map. Pozwoli ona lepiej zarządzać pracą służb miejskich w najbardziej zatłoczonych miejscach.

- Dzisiejszy rozwój miasta oraz potrzeby naszych mieszkańców spowodowały, że priorytetem dla nas stało się usprawnianie komunikacji zbiorowej, aby świadczyła usługi na wysokim poziomie jakości. Szukając nowych rozwiązań w ramach idei Smart City dostrzegliśmy potencjał w łączeniu danych z różnych źródeł w tym również z sieci urządzeń IoT, sieci GSM. Dzisiaj tworzymy wspólnie z firmą Orange rozwiązanie oparte o BigData po to, aby nadawać priorytety dla autobusów oraz wykorzystać dane statystyczne, aby sprawnie zarządzać miastem. Jeżeli te rozwiązania spełnią nasze oczekiwania na pewno wdrożymy je w przestrzeń miasta, co otworzy nowy etap w rozwoju idei Smart City – podkreśla wiceprezydent miasta Maciej Bluj.

- Smart City przestało być ideą, nowoczesne technologie coraz szerzej wkraczają do polskich miast. Zarządzanie organizmem miejskim z wykorzystaniem Internetu Rzeczy i chmury obliczeniowej usprawnia funkcjonowanie miasta i przynosi realne oszczędności zarówno władzom samorządowym jak i mieszkańcom. Orange Polska ma duże doświadczenie we współpracy z samorządami, nasze rozwiązania z powodzeniem działają już w wielu miastach. Dysponujemy siecią przewodową i mobilną w całym kraju, jako pierwszy operator w Polsce dostarczamy otwarte i bezpieczne środowisko SmartIoT, które pozwala budować usługi szyte na miarę – powiedział Sebastian Grabowski, dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska

Budowa Smart City wymaga integracji wielu usług. Przedstawiciele władz stolicy Dolnego Śląska i Orange wspólnie opracują plan wdrożenia rozwiązań pozwalających na uczynienie miasta bardziej przyjaznym dla mieszkańców, które następnie będą pilotażowo wdrażane.

Jednym z pierwszych będzie Advanced Bus Location, które jest odpowiedzią na wyzwanie jakim jest sprawne zarządzanie komunikacją miejską, głównie w zakresie zapewnienia płynności ruchu autobusów. Innowacyjna usługa Orange pomoże określić pozycję każdego autobusu w przestrzeni miejskiej. To z kolei pozwoli na zapewnienie płynności przejazdu m.in. poprzez odpowiednie wysterowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Takie rozwiązanie zwiększy znacznie efektywność transportu publicznego. Opiera się ona na połączeniu trzech technologii – GPS, sieci mobilnej GSM, WiFi oraz niewielkich urządzeń - beaconów, znajdujących się np. na latarniach ulicznych i wykorzystujących Bluetooth. Pozwalają one bardzo dokładnie wskazać umiejscowienie pojazdu w mieście, a rozwiązanie oparte będzie na systemie SmartIoT dostarczanym przez Orange.

Kolejne rozwiązanie to Density City Map. Dzięki prezentacji na mapie miasta zanonimizowanych i zagregowanych statystyk z sieci mobilnej możliwe będzie określenie najbardziej zatłoczonych miejsc w czasie rzeczywistym. Przełoży się to na większe bezpieczeństwo mieszkańców i lepsze zarządzanie pracą służb miejskich, na przykład w czasie powodzi. Wykorzystywane będą w tym celu dane z sieci 2G i 3G. Sposób gromadzenia danych oraz ich prezentacji w ramach narzędzia Power BI, zapewni pełną prywatność użytkowników sieci.

Orange Polska jest liderem w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań opartych na Internecie Rzeczy. Zakres oferowanych usług jest bardzo szeroki. Obejmuje opomiarowanie i zdalny odczyt liczników (m.in. wody), sterowanie oświetleniem ulicznym, inteligentne systemy parkowania, monitoring bezpieczeństwa, lokalizowanie osób i mienia, unikatowe rozwiązania bike sharingu, inteligentne ławki z WiFi i ładowaniem urządzeń, aż po inteligentne pojemniki na odpady informujące o stopniu zapełnienia.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Artur Wawrzyniak

Kierownik Projektu

tel. 704 332 794

artur.wawrzyniak@um.wroc.pl


Informacje prasowe

Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

29 października 2018
Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

Blisko dwie trzecie polskich firm zatrudniających od 100 do 250 pracowników stawia na cyfryzację by rozbudować systemy wspierające sprzedaż. W nieco mniejszym stopniu skupiają się one na cyfrowym wspieraniu działań marketingowych czy też rozwoju platform e-commerce. To najważniejsze wnioski z badania Orange Insights, zrealizowanego na zlecenie Orange Polska.

Choć cyfryzacja jest ważna niezależnie od skali biznesu, to z badania wyraźnie wynika, że duże polskie firmy są dużo bardziej świadome jej znaczenia niż mniejsze przedsiębiorstwa. Dwie trzecie badanych firm traktuje cyfryzację jako jedną z najważniejszych kompetencji w rozwoju biznesu w ich branży. Opiera się ona na czterech filarach - zaangażowaniu klientów w różnych kanałach komunikacji, optymalizacji procesów biznesowych, transformacji produktów i modelu działania, a także wsparciu pracowników w cyfrowym środowisku pracy.

Informatyzacja jest wymagana, lecz to cyfryzacja daje przewagę

Badanie Orange Insight wyraźnie rozgranicza na informatyzację i cyfryzację. Przedsiębiorstwa mniej zinformatyzowane zazwyczaj o wiele rzadziej stają się liderami w swojej dziedzinie, a samo unowocześnianie sprzętu informatycznego nie przekłada się znacząco na sukces biznesowy. Dopiero cyfryzacja, rozumiana jako rozwijanie i integracja systemów informatycznych umożliwiająca analizowanie dostępnych informacji i dalsze ich wykorzystanie przez biznes, przynosi mierzalne efekty.

Ponad 90% przedstawicieli przedsiębiorstw biorących udział w badaniu uważa, że ich firmy prezentują wysoki stopień zinformatyzowania, a 77% wskazuje także na wysoki stopnień cyfryzacji.

Outsorcing usług ICT coraz ważniejszy

86% firm biorących udział w badaniu podkreśliło, że wybór gotowych rozwiązań z rynku zapewnia ich wyższą jakość. Jednocześnie zwrócili oni uwagę, że na rzecz outsorcingu przemawia także niedostateczna liczba własnych programistów, rosnące potrzeby oraz konieczność coraz większej elastyczności. Wyzwania te dotyczą to nie tylko sprzedaży i marketingu lecz także m.in. komunikacji wewnętrznej.

Jednocześnie intensywne korzystanie z nowych technologii budzi szereg obaw, związanych między innymi z bezpieczeństwem. Jest ono traktowane jako kluczowy czynnik pozwalający zachować ciągłość procesów biznesowych. 91% procent respondentów uważa, że w zapewnieniu cyberbezpieczeństwa ważny jest właśnie outsourcing usług IT. Jako swoje największe obawy wskazują między innymi brak stabilnego i niezakłóconego dostępu do internetu oraz cyberataki.

***

W bieżącej edycji badania Orange Insights przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Po kliknięciu pobierz grafikę w wyższej jakości

 


Informacje prasowe

Już milion klientów korzysta z Orange Love

25 października 2018
Już milion klientów korzysta z Orange Love

Polacy przekonali się do zalet konwergencji i coraz chętniej łączą potrzebne usługi w atrakcyjne cenowo pakiety. W ciągu 19 miesięcy ofertę Orange Love wybrało milion klientów.

- Polacy pokochali usługi konwergentne, bo dostali ofertę, która odpowiada na ich potrzeby. Orange Love to superszybki internet, telefonia mobilna i stacjonarna oraz telewizja w atrakcyjnej cenie, bo już za około 100 złotych miesięcznie. Stale rozbudowujemy nasze pakiety. Superszybki internet światłowodowy jest już dostępny w opcji do 1 Gb/s, najważniejsze wydarzenia sportowe i filmowe hity pokazujemy w 4K, a flagowe smartfony można kupić w ramach Love w bardzo atrakcyjnych cenach. Bardzo się cieszę z sukcesu Orange Love, ponad milion klientów w nieco ponad półtora roku potwierdza, że konwergencja to słuszny kierunek - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Jean-François Fallacher o milionie klientów Orange Love - wideo (MP4, 49 MB)

Klienci Orange Love korzystają średnio z ponad 4 usług. Na jednego klienta przypadają już niemal 2 karty SIM, co oznacza, że wielu z nich korzysta z możliwości dokupienia usług mobilnych w korzystnej cenie dla kolejnych członków rodziny. Aż 600 tysięcy klientów ogląda telewizję z Orange TV, a ponad 150 tysięcy ma światłowodowy internet. Z badań wynika, że klienci Orange Love są bardziej skłonni polecać usługi Orange innym, niż klienci usług internetowych i mobilnych sprzedawanych poza pakietem. Są też bardziej zadowoleni z oferty niż ci, którzy kupili tylko internet lub same usługi mobilne.

Orange Love to wygoda i komfort. Wystarczy jedna umowa, by korzystać z wybranego zestawu usług. Klient otrzymuje jedno podsumowanie płatności, na które składają się koszty wszystkich elementów Orange Love oraz ewentualnych dodatkowych zakupów.

W ramach pakietu klienci otrzymują:

  • internet domowy, np. Orange Światłowód o prędkości nawet do 1 Gb/s,
  • telefon komórkowy z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami w Polsce i Unii Europejskiej i 5 GB internetu (w tym 3,22 GB do wykorzystania w UE);
  • telefon domowy z nielimitowanymi rozmowami krajowymi (na numery stacjonarne) i międzynarodowymi (numery stacjonarne w UE, USA i Kanadzie oraz komórkowe w USA i Kanadzie);
  • telewizję z pakietem ponad 100 kanałów, w tym 47 w jakości HD. Klienci korzystający ze światłowodu od Orange mogą też oglądać programy i transmisje w najwyższej dostępnej w warunkach domowych jakości obrazu, czyli 4K – dzięki temu, że w cenie pakietu dostają dekoder Samsung 4K.

Orange Love składający się z 4 usług jest dostępny już za 99,99 zł miesięcznie. W ofercie jest także pakiet łączący 2 usługi - internet domowy w wybranej technologii i prędkości oraz telefonię mobilną.

Klienci mogą też korzystać z bogatej oferty nowoczesnych smartfonów w atrakcyjnych cenach oraz poszerzyć posiadany pakiet telewizyjny o dodatkowe kanały. Mogą również dokupić dodatkowe abonamenty komórkowe ze smartfonami w dobrej cenie. Za każdy taki abonament co miesiąc zapłacą o 20 zł mniej.

Więcej informacji: www.orange.pl

Wyniki finansowe Orange Polska po III kw. 2018 r.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Twitter: @RzecznikOrange

Mediateka

Scroll to Top