Informacje prasowe

Bardzo dobre wyniki Orange Polska. Kolejny rok wzrostów i konsekwentnej realizacji strategii .Grow

14 lutego 2024

Bardzo dobre wyniki Orange Polska. Kolejny rok wzrostów i konsekwentnej realizacji strategii .Grow

Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe i spełnił przewidywania na rok 2023. Przychody firmy wzrosły o blisko 4%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o ponad 3% rok do roku. W stabilnym tempie rozwijają się kluczowe usługi, zarówno pod względem pozyskiwania nowych klientów, jak również budowania wartości. To kolejny rok na ścieżce wzrostu, zgodnie z założeniami strategii .Grow.

– Wyniki za ubiegły rok zdecydowanie przybliżają nas do realizacji celów strategii .Grow. Jesteśmy zadowoleni z tempa, w jakim usługi Orange zyskują kolejnych klientów. Dzięki podejściu „więcej za więcej” budujemy wartość firmy, na wciąż trudnym rynku ze względu na utrzymującą się wysoką inflację. Wykorzystujemy nasze kompetencje, by wzmacniać transformację cyfrową biznesu – rozwiązania IT/IS odpowiadają na rosnące potrzeby firm w zakresie cyberbezpieczeństwa, Cloud, IoT. Pozyskane, nowe częstotliwości 5G znacząco wzmacniają naszą sieć. Będziemy inwestować w jej rozbudowę, by coraz więcej klientów mogło korzystać z maksymalnych możliwości, jakie oferuje ta technologia – powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.- W naszą strategię wpisana jest odpowiedzialność i także w tym wymiarze mamy czym się pochwalić. Dzięki energii odnawialnej, na koniec 2023 roku nasze emisje własne CO2 były o niemal 80% niższe niż w 2015. Już dziś, czyli dwa lata przed czasem, osiągnęliśmy z nawiązką nasz cel w tym zakresie – dodała Liudmila Climoc.

Kluczowe usługi rosną w dobrym tempie

Wszystkie kluczowe usługi rozwijają się w dobrym, stabilnym tempie. Na koniec 2023 roku z konwergentnych pakietów Orange korzystało 1,7 mln klientów, co jest o 4,6% więcej niż rok wcześniej. Tylko w 4 kwartale przybyło ich ponad 30 tys. Liczba użytkowników Orange Światłowodu wzrosła o 15% rok do roku, a w samym 4 kwartale przybyło ich 49 tys. Z abonamentowych mobilnych usług głosowych korzystało na koniec grudnia o 218 tys. więcej klientów, co daje wzrost o 2,5% rok do roku. Zmniejszyła się natomiast liczba klientów usług na kartę, co jest efektem m.in. niższego popytu ze strony obywateli Ukrainy.

Dzięki strategii więcej za więcej, średni przychód na jedną ofertę (ARPO) w poszczególnych usługach wzrósł o 3-4% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Główne wskaźniki finansowe: wzrost przychodów, EBITDAaL i zysku netto

Orange Polska wypracował w 2023 roku bardzo dobre wyniki finansowe, osiągając założone cele i przewidywania. Na łączne przychody firmy pozytywnie wpłynął niemal 5-procentowy wzrost przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych. Pomimo globalnego spowolnienia na rynku usług IT, Orange Polska wypracował w usługach IT/IS solidny, 14-proc. wzrost rok do roku, dzięki projektom integratorskim, m.in. dla sektora publicznego. Popyt na urządzenia przełożył się na wyraźny, 18-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu. Dobry rok mają za sobą także usługi hurtowe – zapotrzebowanie na dostęp do infrastruktury Orange zaowocowało wzrostem przychodów o 10% (wyłączając tradycyjne usługi hurtowe).

Wzrost EBITDAaL wynika w głównej mierze z rosnącej marży bezpośredniej (+4,3% rok do roku), wypracowanej m.in. w kluczowych usługach telekomunikacyjnych i sprzedaży sprzętu. Wzrost marży zdołał ograniczyć wpływ inflacji oraz kosztów pośrednich, które były wyższe o 5% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zysk netto w 2023 wyniósł 818 mln złotych. Oznacza to, że był o ponad 90 mln zł wyższy niż rok wcześniej, m.in. za sprawą rosnącej EBITDAaL, niższej amortyzacji i niższych kosztów finansowych.

Bardzo dobre wyniki, mocny bilans finansowy i wynikająca z nich dobra perspektywa na przyszłość, pozwalają zarządowi zarekomendować wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy w wysokości 0,48 zł na akcję.

Cyfrowa transformacja i odpowiedzialność – kolejne ważne postępy

Orange Polska automatyzuje wiele procesów w firmie, by działać bardziej efektywnie oraz oferuje klientom przyjazne, wygodne digitalne rozwiązania w obsłudze oraz przy zakupie usług. W 2023 roku już 20% sprzedaży odbywało się w kanałach cyfrowych, a z aplikacji Mój Orange korzysta o 50% więcej klientów niż w 2021.

Firma konsekwentnie ogranicza swój wpływ na klimat i osiągnęła 2 lata przed czasem cel strategiczny dotyczący redukcji własnych emisji CO2 (zakres 1 i 2), ), a dzięki kontraktom PPA zabezpieczyła co najmniej 60% energii elektrycznej z odnawialnych źródeł do 2030 roku. Obecnie koncentruje się na całym łańcuchu wartości i działaniach z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego. W latach 2021- 2023 firma odnowiła ok. 1,5 miliona urządzeń klienckich.

Orange nie ustaje w działaniach na rzecz włączania cyfrowego. W zakończonym w 2023 roku programie Lekcja:Enter, ponad 82 tys. nauczycielek i nauczycieli z 10 tys. szkół, w większości z małych miejscowości i wsi, zyskało nowe kompetencje. Blisko 6 tys. dzieci uczestniczyło w ub. roku w programach edukacji cyfrowej Fundacji Orange, ucząc się m.in. bezpiecznych zachowań w sieci, a 7 tys. seniorów na kursach stacjonarnych i online nauczyło się jak korzystać z technologii w codziennym życiu.

Przewidywania na rok 2024

Przed Orange Polska ostatni rok realizacji obecnej strategii .Grow. Firma jest na dobrej drodze, by osiągnąć założone w niej cele.

Zarząd firmy ogłosił przewidywania całorocznych wyników za rok 2024: niski, jednocyfrowy wzrost przychodów oraz EBITDAaL. Wskaźnik eCapex, czyli nakłady inwestycyjne pomniejszone o wpływy ze sprzedaży nieruchomości będą w przedziale 1,7-1,9 mld złotych.  Przewidywanie to odzwierciedla zwiększone nakłady na rozwój sieci 5G.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za rok 2023 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Bardzo dobre wyniki Orange Polska. Kolejny rok wzrostów i konsekwentnej realizacji strategii .Grow

Informacje prasowe

Więcej energii z odnawialnych źródeł dla klientów Orange Energia

6 lutego 2024

Więcej energii z odnawialnych źródeł dla klientów Orange Energia

Kontrakt z firmą Polenergia zapewni klientom Orange Energia możliwość zakupu energii z odnawialnych źródeł. Umowa obejmuje stałe dostawy na lata 2024 i 2025. Odbiorcami usługi będą zarówno indywidualni, jak i biznesowi klienci Orange Energia.

Energia, która trafi do klientów Orange Energia, zostanie wyprodukowana na farmie wiatrowej Puck i farmie wiatrowej Krzęcin, które należą do Grupy Polenergia. Farma wiatrowa Puck składa się z 11 turbin wiatrowych o łącznej mocy 22 MW. Krzęcin to 4 turbiny o łącznej mocy 6 MW. Orange Energia, między innymi dzięki współpracy z Polenergią Obrót, może dostarczać klientom coraz większą ilość energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Orange Energia jest sprzedawcą energii i rozwiązań OZE, w tym fotowoltaiki i pomp ciepła. W ramach swojej strategii spółka minimalizuje negatywny wpływ na klimat i wspiera rozwiązania mniej obciążające środowisko.

– Umowa z Polenergią jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Orange Energia, która zakłada dostarczanie klientom wyłącznie ofert, wykorzystujących energię pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu, nie tylko mamy swój udział w redukcji śladu węglowego jako firma, ale również aktywnie wspieramy klientów w działaniach na rzecz środowiska. Dodatkowo, sprzedając oferty tworzone w oparciu o energię z odnawialnych źródeł, pomagamy klientom biznesowym w spełnianiu kryteriów z obszarów ESG, będących częścią unijnej i krajowej legislacji – mówi Bartosz Gott, prezes Orange Energia.

Polenergia to największa polska prywatna grupa energetyczna. Składa się z pionowo zintegrowanych spółek działających w obszarze wytwarzania energii z odnawialnych i niskoemisyjnych źródeł oraz sprzedaży energii elektrycznej dla klientów biznesowych i detalicznych.

– Orange Energia to część globalnej Grupy Orange. Cieszymy się z perspektywy stałej współpracy Polenergii z tak uznaną marką. Orange Polska oferuje klientom możliwość skorzystania z energii odnawialnej. Klienci, którzy decydują się na taką usługę, wspierają transformację energetyczną naszego kraju. Kontrakt, który podpisaliśmy z Orange Energia, wpisuje się w strategię komercjalizacji energii wyprodukowanej przez naszą Grupę
mówi Marek Musiał, prezes zarządu Polenergii Obrót.

Udostępnij: Więcej energii z odnawialnych źródeł dla klientów Orange Energia

Informacje prasowe

Open’er Festival powered by Orange otwiera trzecią dziesiątkę artystów i artystek tegorocznej edycji

31 stycznia 2024

Open’er Festival powered by Orange otwiera trzecią dziesiątkę artystów i artystek tegorocznej edycji

Do line-upu Open’er Festival dołączają Måneskin – zespół, który przywrócił rock na szczyty międzynarodowych list, Skrillex – ikona muzyki elektronicznej ostatniej dekady z 8 nagrodami Grammy na koncie, Air play „Moon Safari” – ćwierć wieku po wydaniu kultowego albumu,  Slowdive –  legenda shoegaze’u, Sampha – artysta o niezwykłej muzycznej wrażliwości, Sofi Tukker – jeden z najbardziej energetycznych duetów współczesnej muzyki tanecznej, a także Modeselektor – kluczowy projekt europejskiej elektroniki XXI wieku.

MÅNESKIN

Måneskin na Open’erze 2024! Włoski zespół, który przywrócił rock’n’roll na szczyty globalnych list przebojów wystąpi 3 lipca na Orange main Stage. Victoria (bas), Damiano (wokal), Thomas (gitara) i Ethan (perkusja) zaczynali wspólną działalność w 2015 roku, grając na ulicach Rzymu, a kilka lat później podbili świat jako jeden z najpopularniejszych rockowych zespołów nowego pokolenia. Ich ubiegłoroczny, trzeci album „Rush!” zajął pierwsze miejsca sprzedaży w 15 krajach, w kolejnych 20 państwach uplasował się w pierwszej 5, przekraczając 1,5 miliarda streamów. Dzięki niezwykle energetycznym i głośnym koncertom ich występy podczas ostatniej trasy obejrzało blisko pół miliarda fanów, a przeboje „I Wanna Be Your Slave”, „Supermodel”, „Mammamia”, „The Loneliest”, czy „Gossip” scementowały ich status liderów rockowego odrodzenia.

SKRILLEX

Skrillex to producent, DJ, muzyk, wokalista i songwriter, który ma na koncie aż 8 nagród Grammy – największą liczbę statuetek dla artysty muzyki elektronicznej. Na początku ubiegłej dekady zwrócił na siebie międzynarodową uwagę EP-kami „Scary Monsters and Nice Sprites” (2010), „More Monsters and Sprites” (2010) oraz „Bangarang” (2011), która trafiła do Top 20 sprzedaży w USA. Zanim wydał swój debiutancki album „Recess” (2014) miał już na koncie współpracę z Diplo (wspólny projekt Jack Ü i przebój „Where Are Ü Now”) i Justinem Bieberem, a w kolejnych latach  łączył siły z takimi nazwiskami jak A$AP Rocky, Ed Sheeran, Pusha T, Korn, Lykke Li, Ellie Goulding, Misy Elliott, Ty Dollar Sign, Kid Cudi, J Balvin, czy Trippie Redd. Skrillex rozpoczął 2023 serią kawałków z innymi artystami oraz wyprzedanymi pop-upowymi występami. W lutym, dzień po dniu (17-18.02), ku zaskoczeniu fanów, udostępnił swój drugi i trzeci album „Quest For Fire” oraz „Don’t Get Too Close” – oba w trakcie wyprzedanych występów z Fred again… i Four Tet. Skrillex pozostaje jednym z najbardziej wpływowych artystów współczesnej muzyki elektronicznej, a jego nowa muzyka wciąż podnosi poprzeczkę. Już 6 lipca wystąpi ze spektakularnym show, zamykając tegoroczną Orange Main Stage.

AIR

16 stycznia 1998 roku duet Air opublikował „Moon Safari” – album, który wyniósł Nicolasa Godina i Jeana-Benoît Dunckela na najwyższe szczeble hierarchii muzyki elektronicznej na świecie. W niezwykle krótkim czasie, naznaczony downtempo wpływ Air na muzykę popularną stał się zauważalny niemal wszędzie. Płyta dała światu single „Kelly Watch The Stars”, „All I Need” oraz „Sexy Boy” i sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy na świecie. 25 lat później nie jest trudno odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób „Moon Safari”  przetrwało próbę czasu. To nastrój, w którym chciałoby się pozostać na zawsze. Objawienie. To muzyka, przy której chce się rozmawiać o lepszej przyszłości. Sam Dunckel podsumował album jako „głębokie, uniwersalne zaklęcie, pełne miłości i tajemnicy”. Już 5 lipca na Tent Stage Air zagrają „Moon Safari” w całości. Do zobaczenia w Gdyni!

SLOWDIVE

W 2023 roku, sześć lat po ich monumentalnym imiennym albumie, Slowdive powrócili z „everything is alive”. Na piątej studyjnej płycie legend shoegaze’u, Rachel Goswell i Neil Halstead (gitara, wokal) oraz Christian Savill (gitara), Nick Chaplin (bass) i Simon Scott (perkusja) lokalizują bezkresne kontury ich wciągającego, nieograniczonego brzmienia. „everything is alive” jest dokładnie takim albumem, jak sugeruje jego tytuł: eksplorowaniem wielokolorowej natury życia i jej uniwersalnych punktów stykowych. Poprzez niekończące się psychodeliczne pejzaże dźwiękowe, pulsującą, nawiązującą do lat 80. elektronikę i muzyczne podróże inspirowane Johnem Cale’m, wydawnictwo natychmiast jawi się jako coś stworzonego dla przyszłości. Wydaje się to uzasadnione, zważywszy na fakt, że publiczność Slowdive z każdym rokiem jest coraz młodsza, a ich wpływ na myślących progresywnie muzyków jest nadal powszechny. Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że zagrają w Gdyni. Slowdive na Open’erze – 5 lipca, Tent Stage.

SAMPHA

Od jednego z najbardziej obiecujących nowych brytyjskich talentów, po międzynarodową popularność – wpływ twórczości Samphy na współczesną kulturę jest bardzo odczuwalny. Brytyjski wokalista, songwriter i producent ma na koncie 2 EP-ki, w tym przełomową „Dual” (2013) oraz dwa albumy: pochodzący z 2017 „Process” (zdobywca prestiżowej Mercury Prize) oraz ubiegłoroczny „Lahai”. Jednocześnie dał się poznać jako współpracownik globalnych gwiazd pokroju Kendricka Lamara, Drake’a, Solange, Franka Oceana, czy Alicii Keys. Już 5 lipca zaprezentuje swoją artystyczną wrażliwość na Tent Stage!

SOFI TUKKER

Sophie Hawley-Weld i Tucker Halpern mają globalną reputację jednego z najbardziej energetycznych, pozytywnych projektów współczesnej muzyki tanecznej. W 2015 roku duet zaprezentował pierwszy singiel „Drinkee”, który otrzymał nominację do Grammy (podobnie jak ich debiutancki album „Treehouse”). Od tego czasu dorobił się ponad miliarda streamów, współpracując z takimi artystami jak Amadou & Mariam, Mahmut Orhan, Bomba Estéreo & Pabllo Vittar. W 2022 roku ukazał się ich drugi album „Wet Tennis”, a w 2023 roku duet połączył siły m.in. z Kx5 (Kaskade & Deadmau5), LP Giobbi, czy The Knocks i zaprezentowali swój nowy show podczas występów na takich festiwalach jak Coachella, Governors Ball, Bonnaroo, Electric Forest, oraz Lollapalooza. Sprawdźcie ich na żywo na Open’erze! 6 lipca, Tent Stage.

MODESELEKTOR

Modeselektor, czyli Gernot Bronsert i Sebastian Szary, od ponad dwóch dekad kształtują scenę światowej elektroniki, dzięki setom i produkcjom stanowiącym wielokolorowy, międzygatunkowy amalgamat. Po albumach „In Loving Memory” (2001), „Hello Mom!” (2005) i „Happy Birthday!” (2007) berliński duet zyskał popularność wychodzącą daleko poza świat techno. W 2011 roku zaprezentowali płytę „Monkeytown”, będącą kontynuacją ich umiejętności łączenia współczesnej muzyki tanecznej z naturalnym uznaniem dla elementów popowych. Czwarty album Modeselektor „Who Else” (2019) był podróżą przez ich charakterystyczne brzmienie, bas i bity. W 2021 roku ukazał się „Extended” (2021) – mixtape wcześniej niepublikowanych kawałków, a także EP-ka „Mean Friend”.  Razem z Apparatem powołali również do życia projekt Moderat, który do tej pory wydał 4 albumy. Modeselektor na Open’erze – 5lipca, Alter Stage.

 

REGULAR TICKETS – w sprzedaży do 10 czerwca 2024 lub do wyczerpania puli biletów (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).

Bilety dostępne TUTAJ

 

Karnet 4 DNI – 1039 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) – 759 PLN

Bilet jednodniowy – 495 PLN

 

Karnet 4 DNI + pole namiotowe – 1305 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) + pole namiotowe – 935 PLN

 

Do podanych cen należy doliczyć koszt obsługi (opłata serwisowa): +5%

Mediateka

Udostępnij: Open’er Festival powered by Orange otwiera trzecią dziesiątkę artystów i artystek tegorocznej edycji

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej