Informacje prasowe

Bezpieczna rodzina – nowa aplikacja w usłudze Gdzie jest dziecko

6 września 2012

Bezpieczna rodzina – nowa aplikacja w usłudze Gdzie jest dziecko

Orange jako pierwszy operator komórkowy w Polsce udostępnił aplikację Bezpieczna Rodzina, która zapewnia rodzicom i ich podopiecznym jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa.  Aplikacja jest częścią popularnej usługi lokalizacyjnej „Gdzie jest dziecko”.

Usługa „Gdzie jest dziecko” pozwala w dowolnej chwili sprawdzić za pomocą telefonu komórkowego, gdzie przebywa dziecko lub inna bliska osoba pozostająca pod opieką. Informacje są prezentowane za pomocą SMS-a lub na mapce wyświetlanej w telefonie. Dzięki wzbogaceniu jej w aplikację Bezpieczna Rodzina oferuje nowe możliwości, które sprawiają, że dzieci mogą czuć się jeszcze bezpieczniej, a ich rodzice jeszcze łatwiej sprawdzić, gdzie przebywa ich pociecha.

Jedną z nowych funkcji jest błyskawiczne informowanie opiekunów. W razie zagrożenia, podopieczny używający aplikacji może za pomocą jednego kliknięcia wysłać opiekunowi powiadomienie SOS wraz z materiałem video. Opiekun otrzymuje je wraz z informacją o miejscu, z którego została nadana. Oprócz tego, dzięki lokalizacji w sieci komórkowej wspartej precyzyjną lokalizacją przy użyciu satelitów GPS, aplikacja umożliwia bardzo dokładne sprawdzanie miejsca przebywania podopiecznego, a jemu samemu wygodne potwierdzenie zgody na lokalizowanie, za pomocą gotowego komunikatu „OK”.

Funkcja Bezpieczna Rodzina jest dostępna w wersji Premium usługi „Gdzie jest dziecko”. Prócz dostępnych dotąd standardowych funkcjonalności, klienci mogą w niej m.in. otrzymywać informacje, kiedy telefon podopiecznego pojawił się w wyznaczonej strefie lub ją opuścił, a także ustalić miejsce, gdzie ostatnio się znajdował.

Opłata za usługę w wersji Premium wraz z opcją Bezpieczna Rodzina wynosi 6,15 zł (z VAT) tygodniowo. W cenie zawarty jest pakiet lokalizacji, dzięki któremu w ciągu tygodnia można sprawdzać miejsce przebywania dziecka nawet 150 razy. Przy pierwszej aktywacji, klient otrzymuje w prezencie tydzień bezpłatnego korzystania z usługi, z możliwością wykonania 150 lokalizacji.

Nadal jest dostępna także standardowa opcja usługi „Gdzie jest dziecko”, z 30 lokalizacjami miesięcznie i abonamentem w wysokości 6,15 zł.

Więcej szczegółów  na www.orange.gdziejestdziecko.pl

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Bezpieczna rodzina – nowa aplikacja w usłudze Gdzie jest dziecko

Informacje prasowe

Akademia Orange wspiera kolejne pomysły na młodą kulturę

6 września 2012

Akademia Orange wspiera kolejne pomysły na młodą kulturę

Organizacje i instytucje pracujące z dziećmi i młodzieżą mają kolejną szansę, by wziąć udział w  programie nowoczesnej edukacji kulturalnej Akademia Orange. Już po raz czwarty Fundacja Orange przyzna granty na realizację innowacyjnych projektów, w których młodzi ludzie staną się twórcami kultury. Zgłoszenia można wysyłać do 3 października 2012 r.

Program Akademia Orange, realizowany przez Fundację Orange, wspiera inicjatywy edukacyjno-kulturalne, by rozbudzić potencjał młodych ludzi z różnorodnych środowisk i włączyć ich do aktywnego uczestniczenia w kulturze. Każdego roku w Akademii Orange bierze udział ponad 5 tysięcy młodych ludzi, przyszłych twórców i świadomych odbiorców kultury.

Wsparcie na realizację projektów adresowanych do dzieci i młodzieży mogą otrzymać organizacje pozarządowe, państwowe i samorządowe instytucje kultury, w tym biblioteki, szkoły, uczelnie. Granty przyznawane są w ramach dwóch ścieżek. Autorska dotyczy realizacji własnych pomysłów na terenie całej Polski. Druga, inspirowana – na realizację projektu wg. jednego z blisko 120 scenariuszy dostępnych na www.akademiaorange.pl (tylko w województwach: zachodniopomorskim, łódzkim, świętokrzyskim, opolskim, podkarpackim, lubuskim).

Wszystkie projekty Akademii Orange przeznaczone dla dzieci i młodzieży, związane są z edukacją kulturalną. Wykorzystują nowatorskie narzędzia, nowe technologie. Angażują społeczność lokalną. Ich celem jest pobudzanie kreatywności oraz integracja i rozwój umiejętności społecznych młodych ludzi.

Wnioski można składać do 3 października 2012 r. za pośrednictwem strony internetowej www.akademiaorange.pl. Projekty będą realizowane od stycznia do czerwca 2013 r. W trakcie trwania projektów, Fundacja Orange wspiera organizatorów na każdym etapie realizacji.

W trzech edycjach Akademii Orange przyznano granty na łączną kwotę 4,5 miliona złotych, zrealizowano 126 projektów edukacyjnych, w których uczestniczyło ponad 15 000 dzieci i młodzieży.  Na ich podstawie powstały nowatorskie, inspirujące materiały dydaktyczne w formie publikacji, materiałów on-line, scenariuszy zajęć itp. Akademia Orange popiera ideę otwartych zasobów edukacyjnych, dlatego też wszystkie te treści są dostępne na licencji Creative Commons. Oznacza to, że każdy ma prawo i swobodę korzystania z nich, ulepszania i dzielenia się nimi przy zachowaniu pewnych praw autorskich.

Akademia Orange jest objęta patronatem medialnym portalu ngo.pl
Fundacja Orange została powołana przez Orange Polska do realizacji celów społecznie użytecznych. Działa na rzecz budowy społeczeństwa obywatelskiego, które aktywnie i świadomie korzysta z narzędzi multimedialnych w edukacji, do tworzenia społeczności lokalnych i poznawania świata. Fundacja prowadzi własne programy oraz wspiera wartościowe projekty innych organizacji w zakresie edukacji, kultury i ochrony zdrowia. Najważniejsze programyFundacjito: Akademia Orange, Edukacja z Internetem, Pracownie Orange, Orange dla Bibliotek, Dźwięki Marzeń, Telefon do Mamy. W działania Fundacji angażują się wolontariusze Orange Polska
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Akademia Orange wspiera kolejne pomysły na młodą kulturę

Informacje prasowe

Ponad 500 tys. widzów festiwalu Orange Kino Letnie

4 września 2012

Ponad 500 tys. widzów festiwalu Orange Kino Letnie

Ponad pół miliona widzów uczestniczyło w dotychczasowych pięciu edycjach festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane. W tym roku podczas wakacji najciekawsze tytuły filmowe ostatnich lat obejrzało ponad 120 tys. miłośników kina w Sopocie, Zakopanem, Warszawie oraz w Wagonie Filmowym Orange Kino Letnie, kursującym w weekendy między Bałtykiem a Tatrami.

Największą popularnością cieszyło się kino pod gwiazdami na sopockim molo. W lipcu i sierpniu filmy obejrzało tam ponad 65 tys. osób. Kino letnie przy zakopiańskich Krupówkach, odwiedziło ponad 50 tysięcy widzów a weekendowe projekcje w Warszawie, przy Stacji Balon przyciągnęły prawie 5 tys. osób. Pomiędzy Sopotem a Zakopanem kursował specjalny weekendowy, pociąg z Wagonem Filmowym Orange Kino Letnie z mobilną salą kinową, Pociąg 16 razy przejechał między Sopotem a Zakopanem, pokonując łącznie 13 tys. kilometrów. Wyświetlono w nim ponad 100 filmów, które obejrzało ponad 2 tys. podróżnych.

Tegoroczny rekord frekwencji padł w Sopocie na molo podczas projekcji filmu Romana Polańskiego „Rzeź”, na który przyszło ponad 2000 osób.  W kinie letnim w Zakopanem, w nowej lokalizacji na Górnej Równi Krupowej największym powodzeniem cieszyły się filmy „Kac Vegas w Bangkoku” i „Wyjazd integracyjny”.

Przez cały lipiec i sierpień widzowie głosowali na najlepszy film festiwalu. Plebiscyt Publiczności wygrały dwa filmy: „O północy w Paryżu” Woody’ego Allena oraz „Jak zostać królem” z niezapomnianą kreacją Colina Firtha.

Już po raz drugi wręczona została nagroda festiwalowa – Diamentowy Klaps Filmowy. W tym roku statuetkę otrzymała Anna Przybylska, jedna z najbardziej popularnych aktorek młodego pokolenia. Nagroda przyznawana jest aktorce lub aktorowi za osobowość, która wnosi do filmu pozytywne przesłanie, dostarczające widzom wielu wzruszeń, emocji i dobrej energii.

Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2012 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich – Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema – specjalista w organizacji projekcji filmowych na otwartych przestrzeniach. Sponsorem Tytularnym już po raz piąty jest Orange. Firmy współpracują przy tym projekcie z Sopockim Kąpieliskiem Morskim, Stowarzyszeniem Turystycznym Sopot oraz Biurem Promocji Zakopanego. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity, a partnerem strategicznym telewizja TVN. Patronami medialnymi są: Radio ZET, Planeta FM, Wirtualna Polska, Gazeta Wyborcza i Stopklatka. Imprezę wspiera także sieć salonów EMPIK, firma reklamy zewnętrznej AMS, sieć bankomatów Euronet oraz magazyn Art&Business. Sponsorami wspierającym są firmy Villeroy & Boch oraz Lotus Grill.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Ponad 500 tys. widzów festiwalu Orange Kino Letnie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej