Startują bezpłatne webinaria „ABC cyfrowego świata ze smartfonem”, które przybliżą osobom starszym, przydatne na co dzień funkcje smartfona, podpowiedzą jakie aplikacje warto zainstalować oraz nauczą jak poruszać się bezpiecznie w sieci. Rusza także infolinia ekspercka podejmująca tematy ważne dla seniorów m.in. zdrowia czy ochrony przed oszustwami. Działania te są efektem współpracy Instytutu Gospodarki Senioralnej i Orange Polska.
Już od 15 czerwca, w każdy poniedziałek o godzinie 14:00 na platformie ABCsenior.com seniorzy będą mieli możliwość uczestniczenia w wykładach na żywo i zyskania umiejętności korzystania z cyfrowych rozwiązań. Webinaria poprowadzą eksperci Orange Polska. Przez kolejne osiem tygodni, podczas 60-minutowych zajęć zaprezentowane zostaną przydatne na co dzień funkcje smartfona z dostępem do Internetu. Spotkania przeznaczone są zarówno dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze smartfonem oraz tych, które chcą uporządkować swoją wiedzę w tym zakresie. Na koniec kursu uczestnicy otrzymają na adres e-mail certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.
Zależy nam, aby każdy miał dostęp do cyfrowego świata, niezależnie od wieku, sprawności czy umiejętności. Jak ważny jest ten dostęp mogliśmy się przekonać, kiedy zmuszeni byliśmy zostać w domu i większość rzeczy załatwiać on-line. Grupą szczególnie dotkniętą izolacją społeczną są osoby starsze, które nie zawsze umieją korzystać z nowych technologii. Postanowiliśmy im pomóc w poznaniu możliwości ich smartfonów – pokazać jak zrobić i wysłać zdjęcie do bliskich, korzystać w portalów społecznościowych czy załatwić płatności przez telefon. Dlatego przyłączyliśmy się do projektu ABC Senior. Wierzymy, że dzięki nam seniorzy poczują się dobrze w cyfrowym świecie – mówi Jolanta Dudek, członek zarządu Orange ds. doświadczeń klientów.
Kurs jest częścią oferty edukacyjnej Akademii ABC senior dostępnej na serwisie ABCsenior.com, który jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawia przed starszym pokoleniem nowa, pandemiczna rzeczywistość, która w znaczący sposób ograniczyła dostęp do narzędzi rozwoju osobistego, takich jak stacjonarne szkolenia czy Uniwersytety Trzeciego Wieku.
Uczestnicy już mogą rejestrować się pod linkiem https://abcsenior.com/ulp_course/abc-cyfrowego-swiata-ze-smartfonem/
W odpowiedzi na sygnały płynące ze strony seniorów uruchomiona zostanie także bezpłatna infolinia 800 123 800 poświęcona tematom istotnym dla tej grupy społecznej. Od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-13:00 eksperci i konsultanci w zakresie dietetyki, prawa konsumenta oraz problematyki ogólnej będą doradzać seniorom. Wszystkie porady są również nieodpłatne a także anonimowe.
Harmonogram pracy infolinii:
- Poniedziałek, Środa, Piątek - bezpłatne rozmowy z konsultantami
- Wtorek - bezpłatne porady dietetyka
- Czwartek - bezpłatne porady konsumenckie
Infolinia i Akademia ABC stanowią odpowiedź na potrzeby seniorów, jakie pojawiły się w tej nietypowej rzeczywistości. Wiele mówi się o dostępności w kontekście pokolenia silver, jednak nasze projekty idą o krok dalej – pandemia niejako zmusiła nas wszystkich do przeniesienia aktywności w sferę online – naszym celem jest umożliwienie seniorom komfortowego poruszania się w tym nowym świecie internetu, smartfonów i tzw. mobilności. W ramach serwisu ABCsenior.com dostarczamy wiedzę i narzędzia rozwoju osobistego, a do tego serwujemy mnóstwo rozrywki i ciekawych informacji. – mówi Marzena Rudnicka, prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.
Propozycja dla seniorów jest wynikiem współpracy Orange Polska z fundacją Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.
******
Fundacja Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej jest rynkowym liderem rozwiązań odpowiadających na wyzwania demograficzne współczesnego społeczeństwa. Misją KIGS jest gromadzenie wiedzy i przygotowywanie rekomendacji mających na celu dostosowanie gospodarki do długowieczności. W ramach swojej misji fundacja bada potrzeby pokolenia silver oraz opracowuje analizy i wskazówki dla przedsiębiorców oraz dostawców usług publicznych. Wśród projektów realizowanych przez fundację wymienić można m.in. serwis ABCsenior.com, raport Silver Book, czy kampanię Senior Znaczy Szacunek. KIGS prowadzi ponadto trzy dzienne domy pobytu w Pieninach.
Orange Polska jest jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce, działającym we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego. W ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności firma podejmuje temat dostępności i edukacji cyfrowej. Dzięki Fundacji Orange angażuje się w edukację cyfrową dzieci i młodzieży, ucząc mądrego i bezpiecznego korzystania z sieci. Nie zapomina również o seniorach, którym oferuje szereg udogodnień w obsłudze, a także możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej.