Aplikacje dla rodziców chcących czytać dzieciom bajki na odległość, dla osób angażujących się w życie lokalnych społeczności, do obsługi pasażerów, szybkiego znajdowania potrzebnych miejsc w dużych aglomeracjach a także elektroniczny stacz kolejkowy – to laureaci zorganizowanego przez Orange Polska konkursu Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI).
Lista nagrodzonych ogłoszona została 22 stycznia podczas debaty Miasteczko Myśli poświęconej wpływowi społecznemu dużych firm. Ogłoszenie Zwycięzcy Konkursu BIHAPI i wręczenie nagród nastąpi podczas gali finałowej BIHAPI w dniu 29 stycznia w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych tematyką otwartych danych.
„Orange w swojej misji kładzie duży nacisk na młodych kreatywnych polskich programistów, tak aby mogli rozwijać się w Polsce zakładając swoje firmy. BIHAPI to otwarty konkurs, podczas którego razem budujemy innowacyjne rozwiązania łączące narzędzia komunikacyjne i internet. Rozwiązują one problemy społeczne a jednocześnie stwarzają nowe możliwości biznesowe. Siłą napędową jest zaangażowanie ludzi w budowę nowego, bardziej przyjaznego środowiska w którym żyją” – powiedział Sebastian Grabowski, Dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange Polska.
W obecnej, drugiej już edycji konkursu, wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa tworzące rozwiązania biznesowe a także indywidualni programiści i zespoły tworzące innowacyjne aplikacje, systemy lub usługi.
Aplikacja „Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego to pomysł na dystrybucję ilustrowanych bajek dla dzieci w powiązaniu z nową, innowacyjną technologią komunikacji. Przeznaczona jest dla rodziców i dzieci, którzy często muszą rozstawać się ze sobą. Rodzic czyta za pośrednictwem telefonu lub komputera bajkę dziecku jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu. W momencie, kiedy rodzic lub dziecko zmieni stronę bajki, po drugiej stronie zostanie to automatycznie zsynchronizowane.
Mobilna aplikacja „CoSieStao”, stworzona przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, przeznaczona jest dla świadomych mieszkańców miasta, w przejrzysty i prosty sposób poinformuje o nadzwyczajnych wydarzeniach w okolicy. Wybierając interesujące obszary miasta i zagadnienia można zapewnić sobie otrzymywanie potrzebnych informacji.
Aplikacja “Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela, to system do zarządzania relacjami z pasażerem. Dzięki tej platformie pasażerowie mogą łatwo kontaktować się z przewoźnikiem, wyrażać swoje opinie - poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, telefon, czy media społecznościowe. Ponadto na bieżąco są informowani o postępie obsługi zgłoszenia.
„IfCity” Pawła Borowca to aplikacja pozwalająca lepiej poznać miasto, szybko zlokalizować interesujące użytkownika obiekty. Doradzi jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel lub inne dowolne miejsce, uwzględniając osobiste preferencje. Umożliwia też zrozumienie skomplikowanej struktury aglomeracji.
„Stacza kolejkowego” stworzyli Paweł Bielski, Mateusz Klimek, Andrzej Jędrzejewski i Rafał Czapiewski. Mobilna aplikacja pozwala nie ruszając się z domu sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach. Zamiast stać w kolejce można lepiej spożytkować swój czas.
Partnerami konkursu BIHAPI są: Oracle Communication (partner technologiczny), Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Gdańsk, Miasto Poznań, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Investin, Fundacja TechSoup, Fundacja Orange, Fundacja Pracownia badań i innowacji społecznych Stocznia, Centrum Cyfrowe Fundacja Projekt: Polska, geecon.org, Gdański Park Naukowo-Techniczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Politechnika Warszawska, Międzynarodowe Targi Poznańskie.
Więcej na stronie www.bihapi.pl
Miasteczko Myśli to cykl debat na tematy ważne dla Orange Polska i rynku, nie tylko telekomunikacyjnego. Biorą w nich udział eksperci z OPL, firm, instytucji publicznych, organizacji społecznych i dziennikarze. Obecna edycja Miasteczka - „Zaangażowani w świata zmienianie” - jest już czwartą z kolei.
Prezentacja na temat wpływu społecznego Orange Polska
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com