Informacje prasowe

„Bilet na Księżyc” – koprodukcja Orange w kinach.

06 listopada 2013
„Bilet na Księżyc” – koprodukcja Orange w kinach.

Na jesienny wieczór Orange proponuje „Bilet na Księżyc”, komedię która zaskoczy pomysłem, doborową obsadą i rozmachem scenograficznym. Widzów zabawią Filip Pławiak, Mateusz Kościukiewicz oraz Anna Przybylska. Najnowszą koprodukcję Orange od jutra, 8 listopada, można zobaczyć na ekranach kin.

Najnowsza komedia Jacka Bromskiego to opowieść o młodości, przyjaźni i miłości w czasach, gdy człowiek stawiał pierwsze kroki na Księżycu, na ulicach stały saturatory, a szczytem marzeń każdego krajowego fana motoryzacji był Fiat 125p. „Bilet na Księżyc” pokazuje Polskę przełomu lat 60. i 70. Z przymrużeniem oka przypomina absurdy rzeczywistości PRL. Wszystko to jest barwnie sfotografowane przez Michała Englerta, jednego z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia i udźwiękowione potężną dawką kilkudziesięciu przebojów z końca lat 60.

Podczas ostatniej edycji festiwalu filmowego w Gdyni „Bilet na Księżyc” znalazł się na drugim miejscu plebiscytu na najdłużej oklaskiwany obraz, a Jacek Bromski został uhonorowany Nagrodą za Najlepszy Scenariusz.

Od kilku lat Orange angażuje się w koprodukcje filmowe. Jak dotąd zrealizowała 26 projektów, które z zainteresowaniem obejrzało ponad 10,2 mln Polaków. Niewątpliwie najbardziej znaczącym był nominowany do Oscara film Andrzeja Wajdy pt. „Katyń”, wpisujący się w nurt kina historycznego. Do podobnych projektów należy również zaliczyć produkcję pt. „Wałęsa, Człowiek z nadziei” Andrzeja Wajdy. Inna koprodukcja Orange, „Różyczka” Jana Kidawy-Błońskiego, otrzymała Złote Lwy podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

World Internet Project 2013 pod znakiem mobilności i mediów społecznościowych

05 listopada 2013
World Internet Project 2013 pod znakiem mobilności i mediów społecznościowych

Obecność w mediach społecznościowych jest jednym z najważniejszych aspektów korzystania z internetu – aż 3/4 internautów deklaruje, że ma konto na portalu społecznościowym. Z laptopów korzysta 70 % internautów i wygrywają one zdecydowanie  z komputerami stacjonarnymi. Blisko 1/3 użytkowników internetu łączy się z siecią za pomocą smartfona. To tylko niektóre wnioski z tegorocznego badania World Internet Project zrealizowanego przez Orange Polska i Gazeta.pl.

World Internet Project to międzynarodowe badanie analizujące wpływ internetu i nowych technologii na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne. Jest realizowane od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. W Polsce prowadzone jest od 2010 roku dzięki inicjatywie Gazeta.pl oraz Orange Polska. - WIP jest wyjątkowym źródłem danych na temat rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, poszerzającym wiedzę na temat przyczyn i sposobów korzystania z internetu, urządzeń wykorzystywanych do łączenia się z siecią, czy jej związków z innymi mediami – mówi Maria Leśniewska, Dyrektor Planowania Strategicznego i Badań Rynkowych Orange Polska

Wyniki badań potwierdzają zależność pomiędzy poziomem wykształcenia internautów a ich stosunkiem do social mediów. Osoby z wyższym wykształceniem traktują te serwisy głównie jako źródło pozyskiwania informacji (tak zadeklarowało 57% badanych), natomiast osoby z wykształceniem podstawowym wykorzystują je przede wszystkim do celów rozrywkowych (12% badanych).

Badania WIP pokazują, że w tym roku liczba osób korzystających z laptopów przewyższyła liczbę użytkowników komputerów stacjonarnych. Laptopy ma 70% użytkowników internetu, a komputery stacjonarne – 57%. Już 12% internautów korzysta z tabletów, ale co ciekawe, tylko 6% łączy się za ich pośrednictwem z siecią. Nie jest zaskoczeniem, że urządzenie to jest najpopularniejsze wśród osób w wieku 15 – 29 lat.

Rosnąca popularność smartfonów i tabletów wpływa na coraz wyraźniejsze w ostatnim roku zjawisko multitaskingu. Z danych WIP wynika, że 46% osób, surfując w internetcie, korzysta równolegle z innych mediów. Osoby młodsze, do 29. roku życia, częściej korzystają z internetu, słuchając muzyki, natomiast użytkownicy w wieku 40-49 lat szczególnie często łączą surfowanie z oglądaniem telewizji.

Młodzi ludzie uwielbiają internet. W przypadku osób pomiędzy 15. a 24. rokiem życia, odsetek korzystających z sieci jest bliski 100%.

Obszerna część raportu została poświęcana wciąż dużej grupie Polaków, którzy nie korzystają z internetu, czyli potencjalnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Zjawisko dotyczy aż 38% populacji, z czego 4% to bardzo ciekawa i analizowana po raz pierwszy grupa eks-użytkowników, czyli osób które z jakiegoś powodu z internetu zrezygnowały.

Do tegorocznej edycji zaangażowanych zostało wielu ekspertów z obszaru technologii, mediów społecznościowych oraz naukowców z dziedziny nowych mediów, m.in. dr Jan Zając, dr Dominik Batorski, Kamil Brzeziński, Michał Sadowski czy Natalia Hatalska. Ich komentarze wzbogacają i uzupełniają dane z raportu.

Oprócz badania WIP 2013, w tym roku ukażą się także raporty WIP Mobile oraz WIP Entertainment, szczegółowo analizujące obszar internetu mobilnego oraz zagadnienia związane z rozrywką w sieci.

Raport dostępny jest w modelu pay per click/pay per post po tym linkiem.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Święto wolontariatu w Orange Polska

04 listopada 2013
Święto wolontariatu w Orange Polska

Właśnie zakończył się Tydzień Wolontariatu Pracowniczego w Orange Polska. Wzięło w nim udział 550 pracowników, którzy - przy wsparciu Fundacji Orange - w całej Polsce prowadzili akcje wolontariackie skierowane do młodych oraz starszych użytkowników Internetu.

- Wolontariat pracowniczy oprócz tego, że sprawia dużo indywidualnej satysfakcji, jest też dobrym sposobem na integrowanie pracowników. Daje możliwość zdobywania nowych kompetencji, np. zarządzania projektem, ćwiczenia publicznych wystąpień czy rozwiązywania konfliktów w grupie. Przede wszystkim nasze działania społeczne przynoszą jednak konkretne korzyści dla osób i organizacji, którym wspólnie pomagamy i cieszy nas, że możemy włączać się w zmiany na lepsze – mówi Witold Drożdż, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych.

- To już trzeci Tydzień Wolontariatu w Orange Polska. Pracownicy angażują się w akcje dobroczynne przez cały rok, ale ten Tydzień to czas, kiedy w wolontariat włączają się także nowe osoby. To po prostu nasze wielkie święto pomagania. I cieszy nas, że idea ta rozpowszechniła się w 14 krajach Orange na świecie – mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange. – O naszych wolontariuszach mówimy, że mają w sobie „Pierwiastek W*” – czyli te szczególne cechy wolontariusza jak chęć pomagania i wrażliwość na potrzeby innych – dodaje.

W tym roku 550 wolontariuszy dzieliło się swoją wiedzą jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z cyfrowych możliwości. Dzięki nim 2 200 dzieci dowiedziało się, jak unikać zagrożeń w Internecie, a 150 seniorów odbyło zajęcia z obsługi komputera. Wolontariusze remontowali także świetlice szpitalne dla dzieci, tworząc 18 kolejnych Bajkowych Kącików do nauki i zabawy. Relację z tych wydarzeń można obejrzeć na http://www.fundacja.orange.pl/wolontariat_multimedia.html

Każdy wolontariusz mógł przedstawić swój pomysł na projekt dla lokalnej społeczności. Łącznie powstało 28 takich inicjatyw skierowanych do m.in. do dzieci niepełnosprawnych, domów dziecka, i hospicjów. Niektóre z nich będą kontynuowane na początku listopada.

Fundacja Orange zorganizowała także konkurs dla pracowników na najlepszy przepis na „Pierwiastek W*”. Najlepszych 10 haseł zostało poddanych pod publiczne głosowanie na profilu facebookowym Fundacji Do niedzieli, 3 listopada, każdy internauta może oddać swój głos i zainspirować się do działań dobroczynnych.

Tydzień Wolontariatu to inicjatywa Fundacji Orange, która zachęca pracowników Orange Polska do włączania się w projekty społeczne i edukacyjne. Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego istnieje w firmie od 10 lat, ale początkowo pracownicy spontanicznie włączali się w różne akcje społeczne. Aktualnie program ten jest częścią działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością firmy (CSR), w ramach której Orange wspiera pozytywne zmiany społeczne poprzez działania edukacyjne i filantropię korporacyjną.

Każdego roku w wolontariat pracowniczy w Orange Polska angażuje się 2 tysiące osób. Fundacja Orange przygotowuje ich do działania, zapewnia materiały, scenariusze zajęć, ubezpieczenie na czas akcji, granty i wsparcie koordynatora w kontaktach z lokalnymi organizacjami, korzystając jednocześnie z ich wiedzy i doświadczenia do realizacji celów społecznie użytecznych. Te działania już zostały wyróżnione tytułem Dobroczyńca Roku: w 2011 i w 2012 roku.

Więcej o działaniach CSR można dowiedzieć się z raportów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Orange Polska, dostępnych na: http://orange-ir.pl/csr/reporting-progress.aspx?sc_lang=pl-PL

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Prasowy Orange Polska

Phone: +48 22 527 19 39

E-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top