Informacje prasowe

Całkowicie darmowe, nielimitowane rozmowy i SMS-y w Orange

30 kwietnia 2015

Całkowicie darmowe, nielimitowane rozmowy i SMS-y w Orange

Od 30 kwietnia w ofercie Orange na kartę można bezpłatnie skorzystać z usługi „Za darmo w Orange”, w ramach której wszystkie połączenia i SMS-y w sieci Orange, są nielimitowane i kosztują 0 zł. Oferta jest dostępna w taryfie Orange Yes, a jedyny warunek jaki muszą spełniać klienci, to utrzymywanie aktywnego konta na połączenia wychodzące. 

Usługa „Za darmo w Orange” jest dostępna w taryfie Orange YES. Mogą z niej jednak skorzystać także pozostali abonenci oferty Orange na kartę. Włączenie usługi w tym przypadku oznacza automatyczną i bezpłatną zmianę taryfy na Orange YES.

Aby włączyć usługę wystarczy wysłać SMS o treści START pod numer 131 (koszt jak za SMS w sieci Orange), lub aktywować bezpłatnie wpisując kod: *110*47# i zatwierdzając go klawiszem połączenia.

Pierwsza aktywacja usługi jest całkowicie bezpłatna i obowiązuje tak długo, jak długo konto klienta jest aktywne na rozmowy wychodzące. Wystarczy więc regularnie doładowywać konto, by nieprzerwanie korzystać z usługi, czyli rozmawiać i SMS-ować w Orange za 0 zł.

W przypadku przerwy w aktywności konta, ponowna aktywacja usługi kosztuje jedynie 2,90 zł. „Za darmo w Orange” wyklucza się z usługą „Konto Ważne Rok”, po jej wyłączeniu nie będzie możliwa ponowna aktywacja.

Szczegóły w regulaminie usługi i na www.orange.pl/yes

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Całkowicie darmowe, nielimitowane rozmowy i SMS-y w Orange

Informacje prasowe

Orange Insights: Outsourcing IT okiem dużych firm

29 kwietnia 2015

Orange Insights: Outsourcing IT okiem dużych firm

63 proc. przedstawicieli dużych firm i korporacji działających w Polsce uważa, że outsourcing pozwala budować przewagę konkurencyjną. Z kolei 55 proc. twierdzi, że jego rola rośnie. Prawie połowa badanych firm (47 proc.) wykorzystuje go w informatyzacji, a aż 54 proc. poza informatyzacją nie korzysta z tego modelu w ogóle – oto najważniejsze wnioski raportu dotyczącego outsourcingu IT przygotowanego w ramach cyklu Orange Insights.

W trzecim raporcie z cyklu Orange Insights, zrealizowanym przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska, zbadano nastawienie wobec outsourcingu informatycznego dużych firm, zatrudniających ponad 250 pracowników, działających w Polsce.

Najważniejsze wnioski

Wyniki raportu Orange Insights pokazują, że większość (63 proc.) dużych firm i korporacji twierdzi, że outsourcing IT pozwala budować przewagę konkurencyjną, 55 proc. zauważa, że jego rola w ciągu ostatnich lat wzrosła, a prawie połowa (45 proc.) skłania się ku opinii, że outsourcing IT wzmacnia efektywność biznesu.

47 proc. badanych korzysta z modelu outsourcingu w informatyzacji, a aż 54 proc. poza tą dziedziną nie korzysta z outsourcingu w ogóle, co pozwala zakładać, że outsourcing IT jest najpopularniejszą usługą w tej dziedzinie. Poza IT, tylko 17 proc. firm korzysta z outsourcingu w finansach, 12 proc. w HR, a po 10 proc. w logistyce i marketingu.

Outsourcingu IT w praktyce

W modelu outsourcingu usług informatycznych, korporacje i duże firmy w zdecydowanej większości korzystają z wdrażania i utrzymania systemów informatycznych (85 proc.). Następne w kolejności jest rozwijanie systemów informatycznych (69 proc.) oraz serwis sprzętu (46 proc.).

Co do usług, z których w przyszłości respondenci zamierzają korzystać w modelu outsourcingu usług informatycznych, na pierwsze miejsce nieznacznie wybija się rozwijanie systemów informatycznych (31 proc.). Niewiele mniej respondentów, bo 29 proc., zamierza inwestować w konsulting w zakresie wykorzystania IT w biznesie, a 28 proc. planuje wdrażanie i utrzymanie systemów informatycznych.

Warto też zwrócić uwagę na aspekt korzystania z chmury obliczeniowej. Obecnie używa jej w ramach outsourcingu IT  jedynie 6 proc. badanych. Odsetek ten wzrośnie w niedalekiej przyszłości i wyniesie aż 24 proc. – tyle spośród ankietowanych firm planuje niedługo z niego korzystać. Można więc stwierdzić, że jednym z najważniejszych trendów w outsourcingu informatycznym w nadchodzących latach będzie właśnie wzrost popularności i wykorzystania cloud computingu.

Korporacje i duże firmy są świadome  roli i jakości usług w modelu outsourcingu IT, dlatego jest to integralna część ich biznesu. W związku z tym, obecny zakres usług, z których korzystają polega w głównej mierze na  standardowym wdrażaniu i utrzymaniu systemów informatycznych. Cieszyć może natomiast fakt, że przedsiębiorstwa idą dalej w swoich planach i dostrzegają potencjał jaki tkwi w informatyzacji i jej zastosowaniu w biznesie. Ta świadomość tłumaczy przewidywany wzrost zainteresowania usługami konsultingu w zakresie wykorzystania IT w biznesie. Większe zaufanie do nowych technologii i ich wykorzystania wśród dużych firm i korporacji przekłada się także na wzrost znaczenia usług w chmurze, które dotychczas nie cieszyły się dużą popularnością. Generalnie rzecz biorąc duże firmy zaczynają stawiać na innowacyjne usługi IT, dlatego też przewidujemy wzrost zainteresowania ofertą nowoczesnych rozwiązań – mówi Dariusz Jędrzejczyk dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych Orange Polska.

Outsourcing IT – za i przeciw

Głównymi powodami, dla których badane firmy decydują się na korzystanie z outsourcingu informatycznego są dwa równoważne czynniki (po 53 proc. wskazań) – dostęp do wysokiej klasy specjalistów oraz możliwość optymalizacji kosztów. Z kolei firmy, które nie korzystają z outsourcingu IT wolą rozwijać własne zasoby informatyczne (76 proc.).

Dla ponad połowy badanych (60 proc.) największą zaletą outsourcingu IT jest możliwość redukcji kosztów. Niewiele mniej istotny jest dostęp do wysokiej klasy specjalistów (56 proc.). Jako trzecią najważniejszą zaletę co drugi respondent wymienia możliwość rozwoju zasobów informatycznych bez inwestycji (50 proc.).

Jeżeli chodzi o wady outsourcingu IT, badane firmy nie miały już tak zdecydowanych stanowisk. Najczęściej wskazywaną wadą (37 proc.) jest koszt tego rozwiązania. Prawie co trzecia badana firma narzeka na ograniczenia w elastyczności zarządzania IT (27 proc.). Z kolei niemal co czwarta (24 proc.) uważa, że outsourcing IT powoduje pojawienie się niekontrolowanych kosztów.

Postrzeganie zewnętrznych dostawców

Zdecydowana większość dużych przedsiębiorstw (89 proc.) preferuje usługi wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Jedynie 17 proc. z nich współpracuje z niezależnymi konsultantami bądź informatykami. Tylko 11 proc. badanych korzysta z outsourcingu wewnętrznego. W przypadku tak dużej liczby wskazań warto dokładniej przyjrzeć się podejściu badanych do zewnętrznych dostawców usług outsourcingu IT.

Respondenci przy wyborze zewnętrznego dostawcy kierują się najczęściej jego kompetencjami (29 proc.). Następnie zwracają uwagą na stabilność firmy (19 proc.), a jedynie co dziesiąty uzależnia nawiązanie współpracy od ceny oraz funkcjonalności oferowanych rozwiązań (po 11 proc.).

Ponad połowa badanych (51 proc.) w ramach outsourcingu korzysta z maksymalnie dwóch dostawców, pozostali respondenci wolą współpracę z wieloma partnerami.

Duzi przedsiębiorcy stawiają na najlepsze rozwiązania – zależy im na wysokiej jakości usług, sprawdzonych kompetencjach, doświadczeniu dostawcy,  dostępie do najnowocześniejszych technologii oraz odpowiednich ekspertów. Dlatego współpracują w głównej mierze z zewnętrznymi dostawcami, którymi są wyspecjalizowane firmy, a nie freelancerzy. Rozwijanie outsourcingu wewnętrznego jest z kolei bardzo kosztowne i wymaga inwestycji nie tylko w rozwiązania, ale też w ludzi, co w efekcie odciąga firmy od ich głównej działalności – zauważa dyrektor Dariusz Jędrzejczyk. W związku z tym cena usługi schodzi na dalszy plan. Przedsiębiorcy są gotowi płacić za pewne, bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Daje to duże pole do działania firmom telekomunikacyjnym, takim jak Orange Polska, które gwarantują dostęp do wiedzy, międzynarodowe doświadczenie oraz stabilność, charakteryzujące solidnego dostawcę usług informatycznych.

Charakterystyka firm korzystających z outsourcingu IT

Zgodnie z wynikami badania Orange Insights firmy korzystające z outsourcingu IT to w większości przedsiębiorstwa z kapitałem polskim (70 proc.), specjalizujące się w usługach (53 proc.). Firmy korzystające z outsourcingu IT posiadają średnio więcej stanowisk komputerowych niż te, które nie korzystają z takiego modelu. Posiadają również większe budżety na IT, więcej pracowników w dziale informatyki i bardziej rozbudowane struktury organizacyjne. Uśredniając, typowa badana firma posiada 240 stanowisk komputerowych, 11 pracowników IT, 30 oddziałów, 48 pracowników mobilnych. Wracając do budżetów, wszystkie przebadane firmy przeznaczają na outsourcing średnio 21,1 proc. budżetów IT.

Na temat badania

Orange Insights to cykl raportów przygotowanych na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Badanie zrealizowane zostało metodą CATI / CAWI – składało się łącznie z 310  ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż uwzględniającej podział działalności gospodarczych realizowanych przez podmioty gospodarcze – tj. Polskiej Klasyfikacji Działalności. Wywiady były przeprowadzone z osobami decyzyjnymi w korporacjach, zatrudniających ponad 250 pracowników, w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie teleinformatyczne  (prezesi, właściciele) oraz dyrektorami IT – w terminie czerwiec – lipiec 2014 roku.

* * *

Orange Polska to jedna z największych polskich firm. Od lat daje zatrudnienie dziesiątkom tysięcy pracowników, których zarobki zasilają polską gospodarkę, sprzedaje i kupuje usługi oraz towary warte miliardy złotych, płaci miliardowe podatki. Dostarczane przez nią nowoczesne technologie komunikacyjne całkowicie zmieniły i wciąż zmieniają codzienność ludzi i sposób działania firm. Dlatego wpływ Orange Polska nie kończy się na sprzedaniu usługi klientowi.

Rozwiązania telekomunikacyjne marki Orange tworzą sieć powiązań i przepływu informacji, która pozwala firmom na lepszą organizację pracy, szybsze działanie i dostęp do nowych rynków. Światłowody, usługi biznesowe „w chmurze”, technologie umożliwiające komunikację między urządzaniami („machine-to-machine”) – to przykłady działalności firmy, które tworzą zaplecze funkcjonowania wielu przedsiębiorstw i podstawę działania całej gamy produktów i usług dla osób prywatnych.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Insights: Outsourcing IT okiem dużych firm

Informacje prasowe

Smart Store Orange – najlepszy standard obsługi

27 kwietnia 2015

Smart Store Orange – najlepszy standard obsługi

Interaktywny salon przyszłości, przyjazny, intuicyjny, zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Smart Store Orange przy ul. Pańskiej 57 w Warszawie zostanie otwarty dla klientów we wtorek 28 kwietnia. Nowoczesna  multimedialna forma prezentacji oferty zachęca klientów do odkrywania cyfrowych rozwiązań.

Naszą ambicją jest, aby codzienne doświadczenia klientów z Orange były postrzegane jako przyjazne i pozbawione wysiłku. Aby odróżniały nas pozytywnie od innych na rynku. Smart Store to nie tylko ładne, nowoczesne wnętrze, ale przede wszystkim nowe, cyfrowe doświadczenia, możliwość wypróbowania wszystkich rozwiązań, które klientowi towarzyszą w codziennych, ważnych dla niego sytuacjach – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska. – Smart Store to przyjazne i maksymalnie spersonalizowane podejście, najlepsze standardy obsługi. Klienci odczują, że szanujemy ich czas, a załoga, z pomocą zastosowanych tu nowoczesnych rozwiązań, sprawi, że wizyta w salonie będzie wykorzystana najbardziej efektywnie, jak to możliwe – dodał.

Przestrzeń Orange Smart Store jest podzielona na 3 strefy, nawiązujące do tego, co liczy się dla klientów, do codziennych sytuacji, w których towarzyszy im technologia: Dom, Rozrywka, Firma. W salonie nie ma klasycznych stanowisk obsługi i przypisanych do nich sprzedawców. Obsługa podąża za klientem do strefy, którą sam sobie wybrał. W każdej strefie można dokonać zakupu i bezgotówkowej płatności.

Wizyta w salonie rozpoczyna się w recepcji,  gdzie klienci otrzymają odpowiedzi na wszelkie pytania i szybko załatwią proste sprawy, takie jak zaktualizowanie danych, sprawdzenie wysokości rachunku, czy doładowania. Uzyskają wsparcie w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu problemu z telefonem czy wymianą karty SIM. Pracownicy recepcji zajmą się także innymi sprawami – sprawdzą dostępność telefonów, akcesoriów i innych urządzeń, którymi jest zainteresowany klient. Obsługę klientów ułatwi znajomość historii kontaktów z Orange (np. informacje o ostatnim zakupie, etc.).

Nieskomplikowane sprawy można załatwić także w strefie samoobsługi. Na ekranie dotykowym kiosku multimedialnego będzie można samodzielnie wejść do aplikacji Mój Orange i sprawdzić listę faktur oraz stan konta czy też wykorzystanie pakietów.

Wszyscy, których sprawa wymaga dłuższego pobytu w salonie, mają do dyspozycji  inteligentny system obsługi ruchu w salonie. Mogą wybrać sobie dogodny termin wizyty lub zapisać się do kolejki oczekujących na obsługę robiąc w tym czasie coś innego. O pozycji w kolejce i zaproszeniu do obsługi mogą zostać powiadomieni np. SMS-em.

Klienci oczekujący na obsługę otrzymują tablet, pełniący rolę wirtualnego przewodnika po salonie. Dzięki zastosowaniu beaconów, na ekranie tabletu pojawia się informacja, w której strefie klient obecnie przebywa i jakie rozwiązania są w niej polecane. Tablety wyposażone są w technologię NFC – skanując dowolny produkt dostępny w salonie, klient uzyska natychmiast pełną informację o nim.

Na tablecie można łatwo sprawdzić ofertę Orange, obliczyć zniżki, pełni też rolę  wirtualnego koszyka, do którego można dodawać wybrane produkty i usługi. Oprogramowanie tabletów jest zintegrowane ze stanowiskami sprzedaży, sprzedawca widzi więc, czym interesuje się klient i dzięki temu może obsłużyć go w bardziej indywidualny sposób.

W strefie mobilnej, klienci będą mogli przetestować nowości, w tym telefony, tablety i różne gadżety. Z pomocą konsultantów będą mogli dobrać sprzęt, który im najbardziej odpowiada. Zainteresowani najnowszymi technologiami, będą mogli zapoznać się np. z okularami do wirtualnej rzeczywistości, smart watch-ami, smart bandami, bezprzewodowymi ładowarkami indukcyjnymi czy technologią druku 3D.

W salonie dostępna będzie także szeroka gama blisko 250 rodzajów akcesoriów  – etui, ładowarki, słuchawki, głośniki, czy zestawy głośnomówiące.

Smart Store przyjazny jest także dla klientów, którym przy załatwianiu spraw w salonie towarzyszą dzieci. Z pewnością spodoba im się możliwość zabawy w przytulnej, domowej strefie rozrywki, np. grając gry na PlayStation 3, czy wypróbowanie możliwości smartfonów i tabletów.

W kasie Smart Store  można opłacić różne rachunki – nie tylko rachunki Orange, ale również za gaz, prąd i inne. Jako jedyny salon w Polsce będzie realizował płatności za pomocą punktów Payback.

Smart Store w Warszawie to  jedno z pierwszych tego typu miejsc w Europie. Pierwszy Smart Store Orange powstał w Rumunii w marcu br., już wkrótce uruchomione będą dwa kolejne:  jeden we Francji,  drugi w  Hiszpanii.


Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Mediateka

Udostępnij: Smart Store Orange – najlepszy standard obsługi

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej