Informacje prasowe

Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?

02 lipca 2020
Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?

W trakcie pandemii COVID-19 blisko 60% Polaków zaangażowało się w pomoc osobom potrzebującym wsparcia. Badanie Orange Polska pokazuje, że  najczęściej przekazywaliśmy środki materialne, w tym finansowe, a prawie 41% z nas aktywnie wzięło udział w akcjach pomocowych, ofiarując swój czas i umiejętności innym, na przykład szyjąc maseczki, robiąc zakupy i gotując posiłki seniorom. Ponad połowa badanych uświadomiła sobie, że tylko wzajemnie sobie pomagając, możemy łatwiej żyć.

Podczas epidemii uświadomiliśmy sobie, jak ważne jest nie tylko własne zdrowie (tak deklaruje 59% respondentów), ale także wspieranie innych osób, zarówno przyjaciół i rodziny (56,7%), znajomych (50,3%), jak również zupełnie obcych osób (46,2%). Warto zwrócić uwagę, że aż 56,3% z nas pod wpływem doświadczeń związanych z epidemią zdało sobie sprawę, jak cenne jest pomaganie i jak dzięki wzajemnemu wsparciu  można łatwiej radzić sobie w trudnych czasach.

Za deklaracjami szły czyny. Najczęściej pomagaliśmy rodzinie, następnie przyjaciołom i bliskim znajomym, sąsiadom, ale także nieznajomym. Wśród konkretnych form zaangażowania deklarowaliśmy szycie maseczek dla fundacji i szpitali, robienie zakupów i przygotowywanie posiłków dla seniorów, a także naukę osób starszych w zakresie obsługi komunikatorów internetowych. Wiele uwagi poświęciliśmy również dzieciom, pomagając w odrabianiu lekcji, czy  udzielając korepetycji online.

- Badanie potwierdziło, że Polacy pomimo obostrzeń chętnie pomagają na tyle, ile pozwala sytuacja. Dostrzegają konieczność pomocy potrzebującym i angażują się w konkretne akcje. Pandemia COVID-19 dodatkowo zmieniła nasze postrzeganie akcji społecznych i pomocy innym. Chcemy pomagać innym, nie tylko z kręgu najbliższej rodziny, ale również z dalszych kręgów znajomych, należących do naszej lokalnej społeczności. Ten wyjątkowy czas pokazał, jak ogromna wartość płynie z solidarności. Będąc razem, mogliśmy lepiej poradzić sobie z tą trudną sytuacją – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Jak Polacy pomagali przed wybuchem pandemii koronawirusa?

W badaniu Orange Polska zapytał również, jak Polacy zaangażowali się we wspieranie innych, przed wybuchem pandemii  COVID-19. Ponad 90% odpowiedziało, że pomagało innym. Najczęściej na nasze wsparcie mogli liczyć  nasi najbliżsi - rodzina, przyjaciele i bliscy znajomymi. Osobom z dalszego kręgu znajomych pomagaliśmy sporadycznie, a ponad 1/3 z nas nie robiło tego nigdy. Przed epidemią angażowaliśmy się przede wszystkim w akcje pomocy chorym dzieciom, osobom starszym i ubogim. Najczęściej ofiarowaliśmy swój czas i umiejętności – na taką formę pomocy wskazało 59,2% badanych Polaków. Istotne było również bezpośrednie wsparcie materialne, także finansowe (35,4% badanych). Ponad 1/4 Polaków pomagała także pośrednio – wspierając finansowo organizacje, które działają na rzecz innych. Ok. 12% angażowało się w działania pomocowe za pośrednictwem internetu.

Mniejsza, ale równie skuteczna pomoc w trakcie epidemii

Na mniejsze zaangażowanie we wspieranie innych w trakcie epidemii duży wpływ mogły mieć m.in. konieczność dystansowania się od innych, ograniczenia w przemieszczaniu się, strach przed zarażeniem, jak i powszechna niepewność związana z obecną sytuacją. Nie mniej jednak blisko 60% badanych, w trakcie epidemii koronawirusa, wzięło udział w akcji społecznej, mającej na celu pomoc innym osobom. Najczęściej przekazywaliśmy bezpośrednio potrzebującym pieniądze lub rzeczy materialne, wspomagaliśmy finansowo organizacje, które organizowały wsparcie w tym czasie, a ponad 40% z nas angażowało swój czas i umiejętności w pomoc potrzebującym. W porównaniu do czasu sprzed pandemii, w jej trakcie chętniej brano udział w akcjach społecznych organizowanych przez marki lub fundacje. Częściej do działania wykorzystywaliśmy technologie – podczas pandemii robił to co piąty badany.

Seniorzy potrzebują więcej pomocy niż dotychczas otrzymywali

Po doświadczeniach związanych z epidemią jesteśmy już dużo bardziej skłonni pomagać innym – głównie rodzinie (67,6%), ale także przyjaciołom (59,6%) czy dalszym znajomym (47,6%). Warto zaznaczyć, że w porównaniu do naszych intencji sprzed pandemii, uświadomiliśmy sobie, jak ważne jest wspieranie także tych osób, których w ogóle nie znamy.  Dostrzegamy również, że pomocy potrzebują inne grupy niż te wspierane dotychczas – blisko 62% badanych uważa, że obecnie pomoc seniorom jest ważniejsza niż kiedyś. 42,6% badanych wskazuje na ciężko chorych dorosłych, a niecałe 40% dostrzega jak ważne jest wspieranie polskiej służby zdrowia. W opinii badanych pomoc dzieciom w edukacji w tym także zapewnienie sprzętu do lekcji online jest ważniejsza niż kiedyś. Uważa tak dwa razy więcej osób.

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/07/office/badania-lipiec-ostateczna_x264-1.mp4[/KGVID]

***

Badanie „Dobroczynność a COVID-19” zostało zrealizowane metodą CAWI OMNIBUS w czerwcu 2020 r. przez Havas Media na zlecenie Orange Polska.

Mediateka


Informacje prasowe

Wakacyjne superduety w Orange – zestawy Samsung i Xiaomi w niższych cenach

02 lipca 2020
Wakacyjne superduety w Orange – zestawy Samsung i Xiaomi w niższych cenach

Na wakacje raźniej w duecie. Smartfony Samsung Galaxy A20e i Samsung Galaxy A10 oraz Xiaomi Redmi Note 9 z opaską Mi Band 4 z wybranym Planem Mobilnym lub Orange Love to propozycja na lato. Od 2 lipca Orange proponuje zestawy dwóch smartfonów lub smartfona z opaską w  promocyjnej cenie.

Klienci Planów Mobilnych 55 oraz Orange Love Standard, którzy przedłużają umowę lub podpisują nową oraz ci, którzy chcą zakupić urządzenia na 24 raty mogą skorzystać z promocyjnej ceny na sprzęt. Przy zakupie abonamentu w Planie Mobilnym 55 lub Orange Love Standard  zestaw dwóch smartfonów: Samsung Galaxy A20e i Samsung Galaxy A10 kosztuje jedynie 45 zł miesięcznie. Z kolei zestaw Smartfon Xiaomi Redmi Note 9 z opaską Xiaomi Mi Band 4 w wyżej wymienionych abonamentach kosztuje tylko 30 zł miesięcznie.

Powyższe smartfony i zestawy będą dostępne w atrakcyjnych cenach także w innych Planach Mobilnych, Orange Love i Planach Firmowych.

Oferta dla przedsiębiorców

Orange przygotował także ofertę dla klientów prowadzących swój biznes. Nowoczesny smartfon jest podstawowym narzędziem w prowadzeniu firmy. Przedsiębiorcy mogą kupić Samsung Galaxy A41 w supercenie za jedyne 30 zł miesięcznie + VAT w Planie Firmowym M. Firmy stale zmieniają się, dostosowując swoją działalność do otaczającego środowiska biznesowego. Dlatego też warto skorzystać z elastycznych Planów Firmowych, które podążają za zmianami. W Planie Firmowym M za 60 zł w cenie jest 1 paczka usług do wyboru m.in. Serwis telefonu, Bezpieczna firma, W internecie czy W biurze – paczki usług można co miesiąc, bezpłatnie wymieniać. Więcej o Planach Firmowych tutaj.

Szczegóły oferty na www.orange.pl

Mediateka


Informacje prasowe

Trwa tydzień z Open’erem! Zobacz retransmisje legendarnych koncertów!

01 lipca 2020
Trwa tydzień z Open’erem! Zobacz retransmisje legendarnych koncertów!

1 lipca 2020! Dziś miała wystartować 19 edycja Open'era! Chociaż na wizytę na Lotnisku Gdynia-Kosakowo fanom festiwalu przyjdzie poczekać jeszcze rok, ten dzień i tak jest dla nich wyjątkowy. O godzinie 17:00 na opener.pl startuje Open'er Festival powered by Orange: TAKE ME THERE!

Przez 4 dni na opener.pl pojawią się retransmisje legendarnych festiwalowych koncertów, które odbywały się w Gdyni na przestrzeni ostatniej dekady. Zobaczymy między innymi występy open’erowych headlinerów: Radiohead, Foo Fighters, Kasabian (2010) czy fenomenalnych Queens Of The Stone Age, którzy swój występ na Open’erze wspominają jako „one of the band's favorite gigs ever”. Przeżyjemy ponownie występy Royal Blood, Jungle, Die Antwoord, The 1975, jednorazową reaktywację Cool Kids Of Death czy deszczowy i niezwykle kolorowy koncert Brodki po wydaniu przełomowego albumu “Granda”.

 

Nie zabraknie również szczególnych momentów z polskimi mistrzami, których już z nami nie ma: Penderecki//Greenwood oraz Zbigniew Wodecki with Mitch & Mitch. „10 minut przed koncertem słyszałem, jak tłum 20-latków skanduje ‘Zbyszek Zbyszek’. Nie sądziłem, że dożyję takiej chwili”, mówił Zbigniew Wodecki zapytany przez Newsweek o wrażenia z występu na Open’erze. Z kolei muzyki Krzysztofa Pendereckiego, w gęstej mgle, wysłuchało ponad 50 tysięcy ludzi. "To jeden z niezapomnianych przeze mnie koncertów. Ta mgła i te tysiące młodych ludzi", wspominał.

Natomiast wisienką na torcie są koncerty-niespodzianki. Do wcześniej ogłoszonego line-upu Open’er Festival powered by Orange: TAKE ME THERE, dołączyli dziś Pharrell Williams, The Dead Weather, Orbital oraz  Diplo.

Mediateka

Scroll to Top