Informacje prasowe

Cyfryzacja i automatyzacja poprawiają efektywność biznesu. Nowy raport Orange o rynku operatorskim w Polsce już dostępny.

03 kwietnia 2023
Cyfryzacja i automatyzacja poprawiają efektywność biznesu. Nowy raport Orange o rynku operatorskim w Polsce już dostępny.

Coraz większe wykorzystanie narzędzi cyfrowych i automatyzacja procesów to ważne kierunki rozwoju małych i średnich operatorów. Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach tegorocznego raportu „What’s Up Wholesale?” niemal 70% ankietowanych przedsiębiorców telekomunikacyjnych w najbliższych 12 miesiącach rozpocznie wdrażanie lub będzie rozwijało już funkcjonujące rozwiązania cyfrowe. Spodziewają się poprawy jakości obsługi klientów i wzrostu produktywności.

- Cyfryzacja i automatyzacja to właściwa odpowiedź na wyzwania rynku hurtowego i niezbędny element jego dalszego rozwoju oraz poprawy konkurencyjności – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości. – W najnowszej edycji naszego rocznego raportu dla polskiego rynku hurtowego „What’s Up Wholesale?” pokazujemy m.in. w jaki sposób rozwijając narzędzia cyfrowe możemy zwiększać satysfakcję klientów i podnosić efektywność procesów - dodaje.

Celem tegorocznej ankiety towarzyszącej raportowi było określenie poziomu digitalizacji i automatyzacji biznesów operatorskich oraz perspektyw rozwoju rynku w zakresie komunikacji z abonentami, współpracy międzyoperatorskiej oraz procesów wewnątrzfirmowych. Pytaliśmy o stan aktualny, motywacje, oczekiwania i plany operatorów w zakresie cyfryzacji ich biznesów. W badaniu wzięło udział ponad 140 podmiotów, głównie małych i średnich operatorów.

Najczęściej cyfryzowanym obszarem działalności operatorów jest obsługa klienta. 66% małych i średnich operatorów w sposób zautomatyzowany powiadamia swoich klientów o nowych fakturach, pracach modernizacyjnych i promocjach. Tyle samo udostępnia abonentom panel klienta na stronie internetowej. Wszyscy ankietowani operatorzy umożliwiają zgłoszenie reklamacji przez e-maila, a 69% udostępnia także formularz kontaktowy na stronie www. Połowa pozwala na zgłoszenie reklamacji przez media społecznościowe, a ¼ przez czat na stronie internetowej.

Standardem stają się także dokumenty cyfrowe. W zeszłym roku ponad 80% faktur zostało wystawionych przez ankietowanych operatorów w postaci elektronicznej. W Raporcie odpowiadamy m.in. na takie pytania jak: czy można całkowicie zrezygnować z umów papierowych, jakie są różnice między umowami w formie dokumentowej i elektronicznej oraz jakie wzorce dokumentów abonenckich wprowadzi PKE.

Mniej scyfryzowanym od obsługi klienta obszarem jest sprzedaż. Operatorzy wykorzystują głównie kanały tradycyjne, pozwalające na bezpośredni kontakt ze specjalistą: telefon, stacjonarne punkty sprzedaży lub spotkanie z przedstawicielem handlowym. Niecała połowa ankietowanych umożliwia zakup przez stronę internetową, a tylko niewielki procent oferuje aplikacje mobilne.

Szczegółowe wyniki badania, praktyczne przykłady automatyzacji procesów biznesowych, omówienie wybranych narzędzi cyfrowych, a także podsumowanie najważniejszych trendów i zmian jakie zaszły w branży przez ostatni rok oraz omówienie perspektyw rozwoju rynku dostępne są w raporcie „What’s Up Wholesale?”.

Raport do pobrania znajduje się na stronie hurt-orange.pl

 


Część hurtowa Orange Polska odpowiada za współpracę z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi dostarczając usługi operatorskie w oparciu o najnowsze technologie. Portfolio zawiera m.in. usługi transmisji danych, dostępu do internetu, kanalizacji i słupów, projekty techniczne, stacjonarne usługi głosowe, a także usługi dostępu do abonentów na FTTH: BSA i LLU. Z oferty hurtowej Orange Polska korzysta blisko 3000 operatorów w Polsce i za granicą. Zobacz więcej na https://www.hurt-orange.pl/


Informacje prasowe

Orange żegna się z 3G. Sprawdź, czy jesteś gotowy na zmiany

21 marca 2023
Orange żegna się z 3G. Sprawdź, czy jesteś gotowy na zmiany

We wrześniu Orange Polska rozpocznie proces wygaszania sieci 3G. W pierwszym etapie wyłączone zostaną nadajniki obsługujące tę sieć w okolicach Piły i Sieradza. Od dziś klienci operatora mogą samodzielnie sprawdzić, czy ich karta SIM i smartfon umożliwiają bezproblemowe przejście na korzystanie z 4G.

Ze względu na postępujące zmiany technologiczne Orange Polska, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rusza w tym roku z wygaszaniem swojej sieci 3G. W zamian operator zapewni dostęp do 4G. Dla użytkowników komórek będzie to oznaczać zwiększony komfort korzystania z telefonu: lepszą jakość połączeń głosowych i sprawniejsze działanie sieci.

Tam, gdzie wyłączane będzie 3G, oprócz sieci 4G, która dzięki refarmingowi pasm pozyskanych z wygaszanej sieci będzie stopniowo ulepszane, dostępne będą również usługi 2G oraz 5G od Orange.

Jak się przygotować?

Pierwszy, pilotażowy etap wyłączania 3G rozpocznie się we wrześniu. Już dziś warto sprawdzić, czy posiadana karta SIM i telefon korzystają z 4G i umożliwiają głosowe połączenia przez mobilny internet, czyli VoLTE. Wystarczy wysłać bezpłatny SMS o treści KARTA na numer 80233. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm - korzystających z ofert abonamentowych i prepaid. Dotyczy to także użytkowników nju mobile.

Klienci korporacyjni również mają dostęp do usługi sprawdzenia karty SIM przez SMS. W razie konieczności wymiany, pierwszym kontaktem będzie w ich przypadku opiekun klienta biznesowego.

Użytkownicy Orange Flex mogą sprawdzić swoją kartę i telefon za pomocą dostępnego w aplikacji czatu. Jeśli karta SIM wymagać będzie wymiany, wystarczy złożyć takie zlecenie bez wychodzenia z domu, bezpośrednio w aplikacji (opcja dostępna w zakładce „Karty SIM”) – nową kartę bezpłatnie dostarczy kurier.

Dodatkowo, za pomocą strony internetowej www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g każdy może od ręki sprawdzić, czy jego smartfon jest rekomendowany do obsługi VoLTE w Orange Polska.

Co jeśli okaże się, że któryś z tych elementów wymaga wymiany? Warto pomyśleć o tym już dziś. Starsze karty SIM można bezpłatnie wymienić w każdym salonie Orange Polska. Użytkownicy nju mobile mogą bezpłatnie wymienić kartę SIM przez formularz po zalogowaniu na swoje konto lub przez infolinię (*610). Jeśli zaś chodzi o smartfony, wszystkie urządzenia w aktualnej ofercie operatora posiadają funkcję VoLTE. Dotyczy to również smartfonów odnowionych, dostępnych w bardzo dobrych cenach. Wymieniając telefon warto przynieść do salonu stary model – Orange przyjmie go i przekaże do bezpiecznego recyklingu lub utylizacji. W przypadku nowszych urządzeń, które wymagają jednak wymiany, konsultanci sprawdzą, czy dostępna będzie opcja odkupu, dzięki której można zyskać bon za zakup nowego telefonu.

Start już we wrześniu

Proces wygaszania sieci 3G od Orange w Polsce rozpocznie się w drugiej połowie września. W pierwszej kolejności obejmie powiaty: wieruszowski, wieluński, pajęczański oraz złotowski i częściowo pilski i wałecki.

Orange-wyłącza-3G

Następnie, w październiku, 3G zostanie wyłączone na pozostałym obszarze powiatów pilskiego i wałeckiego oraz w powiatach: sieradzkim, zduńskowolskim, łaskim, poddębickim, czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, obornickim i wągrowieckim. To początek działań Orange Polska, które umożliwią klientom przejście z 3G do 4G. Kolejny etap prac przewidziany jest na 2024 rok. Operator planuje, że wygaszanie 3G w całym kraju potrwa do końca 2025 r.


Informacje prasowe

CERT Orange Polska uruchomił bezpłatny numer do zgłaszania SMS-em podejrzanych wiadomości

20 marca 2023
CERT Orange Polska uruchomił bezpłatny numer do zgłaszania SMS-em podejrzanych wiadomości

Linki w SMS-ach, komunikatorach, reklamy prowadzące do fałszywych stron to obecnie jedne z najbardziej powszechnych zagrożeń w sieci. CERT Orange Polska uruchomił właśnie numer 508 700 900, na który można przesyłać tego typu podejrzane strony i wiadomości. Pozwoli to na skuteczniejszą ochronę wielu osób przed oszustwem. Wysłanie wiadomości na 508 700 900 jest darmowe dla klientów Orange i nju mobile.

SMS-y phishingowe często zawierają linki, np. do fałszywych serwisów płatności. Wpisanie danych logowania na takiej stronie grozi utratą pieniędzy z konta. Kolejnym zagrożeniem są masowo wyświetlane reklamy prowadzące np. do fałszywych serwisów inwestycyjnych, giełd kryptowalut czy linki przekazywane za pośrednictwem komunikatorów, jak np. odbiór przesyłki lub pieniędzy. By ograniczyć zasięg i skutki oszustw, bardzo ważne jest jak najszybsze zablokowanie docelowej strony.

- Zdarza się, że jednego dnia blokujemy blisko 200 domen phishingowych – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska. - Skala zjawiska jest ogromna, dlatego stawiamy na prosty i szybki sposób zgłaszania fałszywych stron i wiadomości poprzez przekazanie ich na numer 508 700 900 – dodaje ekspert.

Numer służy tylko do obsługi SMS-ów i nie można na niego zadzwonić. Link z przekazanej wiadomości automatycznie trafi do systemów bezpieczeństwa Orange Polska. Po potwierdzeniu, że strona, do której kieruje, służy do wyłudzania danych, dostęp do niej zostanie zablokowany. W sytuacjach wymagających dodatkowych wyjaśnień wiadomością zajmie się ekspert CERT Orange Polska, który przeprowadzi analizę zgłoszenia.

Warto pamiętać, że przed wieloma niebezpieczeństwami w sieci chroni kilka podstawowych zasad: niepoddawanie się emocjom i nieklikanie bez zastanowienia w linki w komunikatorach, SMS-ach, fałszywych reklamach, wpisywanie danych logowania tylko po dokładnym sprawdzeniu adresu strony, używanie mocnych haseł i jeśli tylko jest taka możliwość - korzystanie z uwierzytelniania dwuskładnikowego.

Warto także śledzić aktualności na stronach CERT Orange Polska, na Twitterze @CERT_OPL, a także w każdy czwartek na blogu Orange.  Phishingowe SMS-y i maile czy inne podejrzane zdarzenia w sieci można zgłaszać także na stronie cert.orange.pl klikając „Zgłoś incydent”.

Scroll to Top