Informacje prasowe

Czas na wzrost. Nowa strategia Orange Polska do roku 2024

28 czerwca 2021
Czas na wzrost. Nowa strategia Orange Polska do roku 2024

Orange Polska zaprezentował swoją strategię na lata 2021-2024. To dla firmy ważny krok na ścieżce wzrostu. Strategia opiera się na mocnych fundamentach zbudowanych przez ostatnie lata. Zakłada optymalne wykorzystanie nowych możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie, i tworzy bazę do dalszego rozwoju, po 2024 r. Orange będzie rosnąć w sposób społecznie odpowiedzialny pamiętając o środowisku. Ambicje finansowe firmy zakładają wzrost przychodów i rentowności, oraz powrót do wypłacania dywidendy już od 2022 r.

W minionym roku Orange Polska zakończył realizację ambitnych celów zawartych w poprzedniej strategii .One. Poprawił pozycję na rynku oraz efektywność. Główne cele finansowe zostały zrealizowane, a wieloletnie negatywne trendy – odwrócone. Operator zainwestował miliardy złotych, m.in. w rozwój sieci światłowodowej i nowoczesnej sieci mobilnej, a także w nowe kompetencje w dziedzinie ICT. To one wraz z głęboką wewnętrzną transformacją firmy staną się bazą, na której Orange będzie budować.

Nowa strategia, pod nazwą .Grow, opiera się na czterech filarach: budowaniu wartości w podstawowej działalności firmy, w szczególności w kontekście światłowodu i konwergencji; tworzenia nowych rozwiązań dla biznesu, wykorzystujących najnowsze technologie, jak 5G; dalszej transformacji firmy, dzięki cyfryzacji i odpowiedzialnemu zarządzaniu.

W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości technologie stały się dobrej pierwszej potrzeby, jak prąd. Nasze usługi stały się niezbędne. Wykorzystamy szanse i potencjał, jakie otwierają przed nami technologie i rynek. Chcemy rosnąć -  wspólnie z naszymi klientami, odkrywając możliwości jakie oferują cyfrowe rozwiązania w codziennym życiu, w domu i w biznesie. Chcemy budować wartość dla naszych akcjonariuszy. Chcemy rosnąć odpowiedzialnie, z poszanowaniem środowiska naturalnego i z korzyścią dla społeczeństwa – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – W 2024 będziemy marką pierwszego wyboru jeśli chodzi o usługi dla domu, cyfrowym liderem na rynku, oferującym nowy wymiar usług dopasowanych do klienta. Bazującym na Big Data, sztucznej inteligencji, ale zapewniającym klientom bezpośrednie wsparcie naszych ekspertów, kiedy tego potrzebują. Będziemy rosnąć wspierając polskie firmy w ich cyfrowej przemianie, wspólnie współtworzyć nowoczesną polską gospodarkę. Wreszcie, będziemy wyraźnym liderem zielonej transformacji, nie tylko wśród firm telekomunikacyjnych – dodał.  

Światłowód, usługi mobilne, konwergencja – na tym będziemy budować

Superszybka i sprawna sieć światłowodowa, którą Orange Polska  budował w ostatnich latach jest bazą dla dalszego rozwoju konwergentnych usług dla domu. Dla wielu – zwłaszcza w ostatnim czasie – dom stał się biurem, miejscem nauki, centrum rozrywki. To właśnie potrzeby związane z domem  będą  fundamentem oferty Orange Polska dla klientów indywidualnych.

Bazą oferty pozostaną pakiety usług dla domu, oparte na światłowodzie i konwergencji. Pojawią się w niej kolejne elementy: usługi z zakresu bezpieczeństwa, inteligentne urządzenia, nowe możliwości cyfrowej rozrywki oraz rozwiązania związane z korzystaniem z czystej energii. Wyróżnikiem Orange będzie zarówno atrakcyjna oferta, jak i obsługa klienta na najwyższym poziomie, odzwierciedlona we wskaźniku satysfakcji (NPS). Do końca 2024 roku Orange planuje zwiększyć liczbę klientów usług konwergentnych o 20%. Dziś jest ich około 1,5 mln.

Sprzyjać temu będzie także dalsza rozbudowa zasięgu usług światłowodowych. Na koniec 2024 roku Orange Światłowód będzie dostępny dla około 7-8 mln gospodarstw domowych, czyli ponad połowy wszystkich gospodarstw domowych w kraju. Poszerzanie dostępności usług światłowodowych będzie realizowane głównie dzięki współpracy z innymi operatorami działającymi na rynku, w tym ze spółką Światłowód Inwestycje.

Nowy biznes w cyfrowym świecie – silny wzrost w ICT

Ostatnie kilka lat to czas dynamicznego tempa cyfryzacji biznesu wszystkich branż, a Orange Polska wspiera firmy w ich transformacji. W kolejnych latach będzie tę strategię kontynuować i wzmacniać swoją pozycję integratora cyfrowych rozwiązań dla biznesu. Kluczową rolę odgrywać będą spółki z Grupy: Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Firma przewiduje, że do 2024 r. średnio w ciągu roku przychody z ICT będą rosły w tempie 10%.

Katalizatorem dla rynku ICT będzie technologia 5G. Nowa, szybsza i bardziej wydajna sieć będzie mogła jednocześnie obsługiwać miliony połączonych obiektów. Firmy jako pierwsze zaczną wykorzystywać jej możliwości. Już dziś Orange Polska ma za sobą pierwsze wdrożenia mobilnych sieci prywatnych działających w docelowych dla 5G częstotliwościach 3,6 GHz. Do 2025 roku - wspólnie z klientami – planuje utworzyć 40 takich sieci.

Nasz potencjał

By wspierać klientów w korzystaniu z możliwości jakie stwarza cyfrowy świat, firma sama musi być cyfrowa. Orange będzie korzystał z technologii takich jak BigData czy sztuczna inteligencja by zwiększać efektywność swojej działalności, polepszać doświadczenia klientów i tworzyć nowe usługi. Po wdrożeniu Orange Flex czy sztucznej inteligencji Max w obsłudze, pora na kolejne wygodne dla klientów i efektywne rozwiązania: aplikacja z rozszerzoną rzeczywistością  będzie ich wspierać w samodzielnej instalacji urządzeń, a platforma U-TECH już dziś pomaga w kontakcie z technikiem przy instalacji usługi czy naprawie usterki.

Orange Polska planuje, że w 2024 roku aż 75% kontaktów klientów z firmą w zakresie obsługi będzie się odbywać poprzez kanały cyfrowe. Operator zakłada, że kanały cyfrowe będą odpowiadać za 25% sprzedaży. Tam gdzie to jest potrzebne, pozostaną do dyspozycji tradycyjne formy kontaktu i bezpośrednie wsparcie ekspertów Orange.

Odpowiedzialność

Rozwój musi iść w parze z odpowiedzialnością. W swojej strategii Orange Polska zdefiniował jej trzy główne wymiary: za środowisko naturalne, odpowiedzialność społeczną oraz w zakresie  zarządzania.

Wiosną tego roku Orange ogłosił swoje cele klimatyczne: osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku, a do 2025 roku zmniejszenie emisji CO2 o 65% względem 2015 oraz zwiększenie udziału energii ze źródeł odnawialnych do co najmniej 60%. Drogą do osiągnięcia tych celów jest m.in. zakup czystej energii bezpośrednio od producentów czy korzystanie z nowoczesnych, mniej energochłonnych technologii – przykładowo, światłowód odpowiada za 80% mniej emisji CO2 niż starsze technologie sieciowe. Firma stawia też na zasady gospodarki obiegu zamkniętego, oferując klientom odnowione smartfony, ułatwiając odpowiedzialne rozstanie się z nieużywanymi już urządzeniami, czy odnawiając i ponownie wprowadzając do obiegu urządzenia klienckie, jak modemy i dekodery telewizyjne.

Orange będzie nadal angażować się w walkę z wykluczeniem cyfrowym, wspierając szczególnie narażone na nie grupy – np. seniorów. Ma ambicję, by w 2024 roku być numerem 1 na rynku jeśli chodzi o wskaźnik satysfakcji (NPS) w tej grupie. Wśród priorytetów niezmiennie pozostaje edukacja cyfrowa – co roku w programach rozwijających cyfrowe kompetencje będzie uczestniczyć ponad 5 tysięcy dzieci, a w latach 2020-2023, 75 000 nauczycieli zwiększy swoje umiejętności cyfrowe dzięki programowi realizowanemu przez Fundację Orange wraz z partnerami, z wykorzystaniem funduszy unijnych.

Kolejnym elementem jest odpowiedzialne zarządzenie i różnorodność. Firma będzie dążyć do tego, by zwiększyć udział kobiet wśród liderów do ponad 35%, a na stanowiskach menadżerskich do co najmniej 40%. 

Szybszy wzrost wyników finansowych przełoży się na powrót do wypłat dywidend

Po skutecznym przełamaniu spadków, dzięki strategii .Grow, Orange Polska chce wejść w kolejny etap, ścieżkę wzrostu szybszego i zrównoważonego, w oparciu o solidne fundamenty. Spółka przewiduje, że w ujęciu procentowym w latach 2021-2024 przychody będą rosły w niskim jednocyfrowym tempie, a rentowność EBITDAaL – w niskim lub średnim jednocyfrowym tempie. Poszerzanie zasięgu światłowodu oraz modernizacja sieci mobilnej będą wspierać ten wzrost, podczas gdy ekonomiczne nakłady inwestycyjne będą utrzymane na obecnym poziomie[1]. Projekt FiberCo przyniesie tutaj znaczące korzyści.

- .Grow wygeneruje wartość dla akcjonariuszy. Solidny wzrost przychodów będzie połączeniem kontynuacji strategii konwergencji, dalszego rozwoju w obszarze ICT oraz otwarcia na nowe możliwości biznesowe na rynku hurtowym. Wzrost EBITDAaL przyspieszy, dzięki rosnącym przychodom oraz dalszej poprawie efektywności działania. Cieszymy się, że będziemy mogli dzielić się owocami tego wzrostu z naszymi akcjonariuszami. – podsumował Jacek Kunicki, członek zarządu Orange Polska ds. Finansów.

Więcej informacje na temat nowej strategii, wraz ze szczegółami ambicji finansowych znajdują się na stronie.

[1]  Z zastrzeżeniem ostatecznych zapisów ustawy o cyberbezpieczeństwie

Mediateka


Informacje prasowe

Imagine Dragons, Inhaler, Flohio, Sylvan Esso oraz Iceage dołączają do składu Open’er Festival powered by Orange 2022

24 czerwca 2021
Imagine Dragons, Inhaler, Flohio, Sylvan Esso oraz Iceage dołączają do składu Open’er Festival powered by Orange 2022

Imagine Dragons, jeden z najbardziej popularnych zespołów ostatniej dekady, co-headlinerem pierwszego dnia Open’er Festival powered by Orange 2022! Line-up Alter Stage zasilą Sylvan Esso, Flohio, Inhaler i Iceage.

IMAGINE DRAGONS

Kiedy w marcu Imagine Dragons zaprezentowali "Follow You" i "Cutthroat" - swoje pierwsze kawałki od 2018 roku i zapowiedzieli nowy album, nie było wątpliwości, że muszą przyjechać do Polski. Z przyjemnością ogłaszamy, że pojawią się 29 czerwca na Open'erze 2022! Amerykańska formacja, która powstała w 2009 roku z inicjatywy Dana Reynoldsa, idealnie balansuje na przecięciu kilku gatunków: rocka, popu, elektroniki, a nawet hip hopu, przekraczając ich granice i wyciągając dla siebie to, co w nich najlepsze. W 2012 roku ukazał się ich debiutancki album "Night Visions", który trafił na 2 miejsce Billboard 200. Pochodzący z niego utwór "Radioactive" (umieszczony również na EP "Continued Silence") stał się jednym z największych hitów roku, zdobywając dla zespołu ich pierwsze Grammy w karierze. Na gali rozdania nagród zwrócili na siebie ogromną uwagę dzięki spektakularnemu wykonaniu utworu wspólnie z Kendrickiem Lamarem. Ich drugi album "Smoke + Mirrors" (2015) zadebiutował na szczycie w USA i UK. Kolejne albumy, "Evolve" (2016) i "Origins" (2018), dzięki takim kawałkom jak "Believer", "Thunder" czy "Natural" potwierdziły ich status gigantów światowej alternatywy. Do zobaczenia pod Orange Main Stage 29 czerwca 2022 r.

SYLVAN ESSO

Amerykański duet Sylvan Esso to artystyczne dziecko wokalistki Amelii Meath i producenta Nicka Sanborna. Electro-popowy duet debiutował w 2014 imiennym albumem, który trafił na 7 miejsce zestawienia Independent Albums Billboardu, a w 2015 roku stał się dla projektu przepustką na najważniejsze amerykańskie festiwale, wliczając Coachellę, Lollapaloozą czy Austin City Limits. W 2017 roku ukazała się płyta „What Now”, która otrzymała nominację do Grammy w kategorii Best Dance/Electronic Album. Natomiast we wrześniu ubiegłego roku doczekaliśmy się trzeciego albumu Sylvan Esso „Free Love”. A już 2 lipca zobaczymy ich na żywo na Open’erze.

FLOHIO

Flohio wyrasta na jedną z najciekawszych nowych postaci brytyjskiej sceny rapowej. Jej rozpoznawalność zaczęła wzrastać po nagraniu kawałka "Bands" dla popularnego cyklu COLORS. Niedługo potem ukazał się singiel "Watchout", który otrzymał tytuł Best New Music od serwisu Pitchfork. Natomiast na wydanej w 2018 roku EP-ce "Wild Yout" rozwinęła swój dynamiczny flow. Od tej pory Flohio zaczęła być coraz częściej nazywana "artystką, którą warto obserwować". Guardian ochrzcił ją mianem "najważniejszego nowego głosu brytyjskiego rapu", a BBC zamieściło ją na liście Sound of 2019. W 2020 roku doczekaliśmy się jej mixtape'u "No Panic No Pain". A 1 lipca zobaczymy Flohio na Alter Stage!

INHALER

Członkowie irlandzkiego zespołu Inhaler poznali się w szkole w Dublinie. Elijah Hewson, Robert Keating, Ryan McMahon i Josh Jenkinson szybko zrozumieli, że dzielą uwielbienie dla tego samego rodzaju muzyki – brudnego rocka spod znaku The Stone Roses, Joy Division, The Strokes, Interpol, Depeche Mode czy The Cure. Od 2019 roku, po singlach - "It Won’t Always Be Like This", "My Honest Face" i "Ice Cream Sundae", szybko zaczęli zyskiwać popularność zarówno w rodzimej Irlandii, jak i w Europie, budując bardzo oddany fanbase. Ubiegły rok upłynął pod znakiem kolejnych świetnie przyjętych singli - "We Have to Move On" oraz "Falling In", a w ostatnich miesiącach usłyszeliśmy kolejne kawałki z nadchodzącego debiutanckiego albumu "It Won't Always Be Like This". Inhaler zagra na Alter Stage 29 czerwca.

ICEAGE

Punkowa duńska formacja Iceage powstała w 2008 roku, kiedy jej członkowie byli jeszcze nastolatkami.  W tym roku, dekadę po wydaniu debiutanckiego albumu “New Brigade”, który stał się kamieniem milowym w ich karierze, doczekaliśmy się piątego albumu “Seek Shelter”. Wydawnictwa Iceage odzwierciedlają drogę, którą przebyli przez lata jako ludzie. Wydany w 2012 roku “You’re Nothing” to szybka, surowa, agresywna energia młodości, podczas gdy na “Plowing Into the Field of Love” (2014) i “Beyondless” (2018) zauważalne jest uspokojenie i wygładzenie ich brzmienia. Całe spektrum ich twórczości usłyszymy na Alter Stage 1 lipca.

REGULAR TICKETS w sprzedaży (do 6.06.2022 lub do wyczerpania puli)

Karnet 4 DNI - 649 PLN

Karnet 4 DNI + pole namiotowe - 749 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) - 459 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) + pole namiotowe - 529 PLN

Bilet jednodniowy - 315 PLN

Wszystkie bilety zakupione na Open'er Festival Powered by Orange 2020 i 2021 zachowują ważność na nową datę festiwalu. Więcej informacji tutaj.

Mediateka


Informacje prasowe

Polacy polubili pracę zdalną

21 czerwca 2021
Polacy polubili pracę zdalną

Pandemia ukształtowała nowe zwyczaje społeczne i przyspieszyła zmiany m.in związane z trybem pracy w domu. Aż 73% Polaków, których lockdown zmusił do pozostania w domu akceptuje pracę zdalną. Jednocześnie 37% badanych  ocenia, że w trakcie pracy online miała więcej obowiązków zawodowych niż wcześniej. Podczas lockdownu zdecydowanie wzrosła konsumpcja mediów – filmów, czy portali społecznościowych. To wybrane wnioski z raportu przygotowanego na zamówienie nju mobile z raportu o zmianach związanym z pracą, nauką zdalną i spędzaniem wolnego czasu w czasie trwania lockdownu.

Z badania pt. „Polacy w pracy zdalnej. Jak żyliśmy podczas lockdownu” wynika, że zdecydowana większość badanych osób (73%) akceptuje nowy tryb pracy – czyli online. W domowym biurze wielu z nas pracuje więcej, a przynajmniej takie mamy poczucie. Tak swoją aktywność zawodową ocenia 37% respondentów. Praca zdalna z dziećmi w porównaniu do samodzielnej pracy w domu stanowił większe wyzwanie.

Wśród osób pracujących dłużej, osoby z dziećmi deklarują, że pracowały dłużej średnio o 2,5 godz. dziennie, a te bez dzieci o około 2 godz. dziennie. Połowa badanych uważa, że dzięki pracy zdalnej w domu mimo wszystko więcej czasu spędzała z rodziną. Większość respondentów nie tęskniła za pracą w biurze i zaakceptowała nowy styl wykonywania obowiązków.

Z usług nju mobile korzysta już ponad milion klientów. Największą grupę stanowią osoby aktywne zawodowo, mieszkające w większych miastach czyli te, które w czasie pandemii w większości musiały przystosować się do trybu pracy zdalnej. Raport pokazał nam jak bardzo lockdown i praca zdalna wpłynęły na naszą codzienność oraz jakie zmiany zaszły w naszym stylu pracy. Niewykluczone, że część z tych zmian zostanie z nami na dłużej. Mamy więc nadzieję lepiej poznać i zrozumieć nowe zachowania i potrzeby potencjalnych użytkowników nju - powiedziała Agata Jaworska, Dyrektor Marketingu nju mobile.

Więcej obowiązków domowych i multimedialnej rozrywki

Gotowanie i zajmowanie się domem zabierało więcej czasu niż przed pandemią. Tak twierdzi 52% respondentów z grupy badanych pracujących w domu z uczącymi się zdalnie dziećmi oraz 40 proc osób bez dzieci. Domowe biuro i zdalna nauka znacznie przemodelowały codzienną rutynę. Lockdown spowodował, że więcej czasu poświęciliśmy również domowej rozrywce. Ponad 50% w grupie pracujących z dziećmi i ponad 40% pracujących bez dzieci deklaruje, że oglądało więcej filmów i seriali oraz czytało więcej wiadomości w internecie.

Brakowało nam kontaktów z innymi ludźmi

Połowa z nas znacznie ograniczyła spacery i wyjścia z domu oraz posiłki w restauracji – i tego też, jak wynika z badania, brakowało nam najbardziej. Społeczny dystans drastycznie zmniejszył relacje towarzyskie wśród Polaków. Trzy czwarte respondentów deklaruje, że podczas lockdownu mniej spotykało się ze znajomymi.

Jesteśmy bardzo wspólnotowymi istotami, dlatego w lockdownie brak kontaktów z innymi sprawiał, że gorzej nam się funkcjonowało, spadało poczucie szczęścia, a rosło poczucie zagrożenia. Jeśli nadal będziemy pracować, bądź uczyć się zdalnie, to zadbajmy przynajmniej o włączenie kamerek. Spojrzenie choć przez ekran ale twarzą w twarz, powoduje że rośnie nam oksytocyna i dopamina, czyli hormony, które mają wpływ na naszą wspólnotowości i chęć przynależności do większego grona - dr Julita Czernecka, socjolog, Uniwersytet Łódzki

Szybsze łącza i dodatkowe pakiety internetu mobilnego

Praca zdalna i czas wolny spędzany przed ekranem komputera, telefonu i tabletu sprawiły, że Polacy potrzebowali szybszego łącza internetu stacjonarnego i większego pakietu danych mobilnych. Osoby pracujące zdalnie z dziećmi miały większe zapotrzebowanie na internet – zdalna praca i szkoła powodowały duże obciążenia łącza internetowego w domu. 24% osób pracujących zdalnie z dziećmi zwiększyło pakiet danych w swoim internecie mobilnym. Tak zrobiło też 13% osób bez dzieci. Z kolei 18% pracujących w domach z dziećmi zwiększyło szybkość łącza internetu stacjonarnego. W przypadku pracujących bez dzieci było to 14%.

Pełny raport dostępny jest pod adresem .

Mediateka

Scroll to Top