Informacje prasowe

Czy polskie miasta są gotowe na bycie smart?

11 maja 2023
Czy polskie miasta są gotowe na bycie smart?

Wykorzystanie rozwiązań inteligentnych tylko do zarządzania oświetleniem miejskim może zmniejszyć wydatki miasta na ten cel o 60 proc. To tylko jedna z możliwości, jakie dają systemy smart city. Mimo to ponad połowa miast nie planuje wykorzystania tych technologii w ciągu najbliższych 3 lat - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Orange Polska.

Operator, który rozwiązania inteligentne wdrożył już w ponad 100 polskich miastach, szczegółowo przepytał o smart city 77 miast, które zgłosiły się do Akademii Lidera Smart City.

- Naszą ankietę kierowaliśmy do małych, średnich i dużych miast, których potrzeby w tym zakresie mogą się różnić. Kluczowa wydaje się świadomość wymiernych oszczędności w budżetach miejskich, jakie płyną z wykorzystania rozwiązań smart. Dla części miast nie jest to oczywiste. Stąd przed dostawcami rozwiązań tego typu, takimi jak my, staje zadanie edukacji w zakresie możliwości i korzyści ze smart city. Natomiast skomplikowane procedury zamówień publicznych w zakresie finansowania inteligentnych rozwiązań w miastach to przestrzeń do pracy dla ustawodawcy – mówi Daria Drabik, ekspertka smart city w Orange Polska - Widzimy jednak światełko w tunelu. Sami mamy na koncie wdrożenia takich rozwiązań już w ponad stu polskich miastach – dodaje.

Rozwiązania inteligentne (z ang. smart) pozwalają miastom na znaczne ograniczenie wydatków i mniejsze zużycie zasobów naturalnych. Według danych World Economic Forum, wprowadzenie inteligentnego systemu do zarządzania siecią wodociągową może pomóc ograniczyć starty wody nawet o 80 litrów na mieszkańca dziennie. Na przykład Barcelona tylko dzięki inteligentnemu zarządzaniu fontannami miejskimi oszczędza ponad 0,5 mln dolarów rocznie. Tymczasem 84 proc. włodarzy polskich miast za największą korzyść z wdrożenia rozwiązań inteligentnych uważa zadowolenie mieszkańców, mniejszy nacisk kładąc na aspekt finansowy. 40 proc. miast nie bada jednak, co o rozwiązaniach inteligentnych wiedzą ich mieszkańcy, a większość z tych, które to robią, wiedzę mieszkańców na ten temat ocenia nisko (46 proc.) lub średnio (52 proc.).

Z ankiety Orange Polska wynika, że ponad 10 proc. miast nie ma strategii rozwoju, a co piąte z tych, które ją opracowały, nie uwzględniło w niej rozwiązań inteligentnych. 4 na 10 miast,  nie ma też zespołów, które zajmowałyby się tym tematem, a tam, gdzie one są, dominują zespoły 1-2 osobowe.

Dalszych informacji dla mediów udzielą:

 

Daria Drabik, Koordynatorka projektu

daria.drabik2@orange.com

 

Anna Przybysz, Icon Strategies

a.przybysz@iconstrategies.pl

telefon: 609 373 405


Informacje prasowe

Czwarte urodziny Orange Flex

10 maja 2023
Czwarte urodziny Orange Flex

Orange Flex, czyli innowacyjna oferta komórkowa w formie subskrypcji w aplikacji mobilnej, kończy dziś 4 lata. Z usługi korzysta blisko 300 tys. aktywnych użytkowników. Duża część z nich wybrała karty e-SIM.

Od ostatnich urodzin ofercie przybyło ok. 100 tysięcy klientów. Wśród nich znaleźli się także właściciele małych firm, którzy szukają alternatywy dla wielomiesięcznych abonamentów. Orange Flex cieszy się dużą popularnością głównie wśród osób do 35. roku życia, które stanowią ponad 40% aktywnych użytkowników. Blisko 50% klientów korzysta z aplikacji Orange Flex na iPhone’ach, a prawie 33% wybrało e-SIM, czyli wirtualną kartę, którą instaluje się cyfrowo na smartfonie, bez konieczności wkładania fizycznej karty do urządzenia. Popularność tego rozwiązania wzrosła w ostatnich 12 miesiącach o prawie 10%.

4 lata Flex

W ostatnim roku Orange Flex odświeżył ofertę Planów komórkowych, a w opcjach 45 GB, 80 GB oraz 150 GB udostępnił nową usługę UNLMTD, czyli dodatkowych pakietów nielimitowanego internetu. Rekordzista posiadający UNLMTD w ciągu miesiąca zużył... 3173 GB.

Ostatni rok Orange Flex to także kolejne edycje sadzenia lasów za EKO GB. Przekazywanie niewykorzystanych gigabajtów było jedną z najbardziej lubianych funkcjonalności w aplikacji. Do tej pory użytkownicy przekazali 1 445 889 EKO GB, co przełożyło się na 4,8 ha nowych, bioróżnorodnych lasów posadzonych na terenie Polski. 35 000 m2 drzewek już zapuszcza korzenie w różnych regionach kraju, a pozostałe sadzonki wkrótce do nich dołączą.

Popularnymi funkcjonalnościami są także przesyłanie GB znajomym (rekordowy wynik to 2994 GB) i akcja Polecaj i zarabiaj, w ramach której za każde polecenie Orange Flex użytkownik dostaje 70 zł, a osoba, która dołącza, 30 zł. Mistrz poleceń skutecznie zaprosił 1223 osoby. Sporym zainteresowaniem cieszyły się dodatkowe karty SIM. Z możliwości otrzymania kolejnej karty z tym samym numerem za 0 zł skorzystało już ponad 60 tys. użytkowników.


Informacje prasowe

Policzmy razem ślad węglowy. Bezpłatne narzędzie do obliczenia emisji CO2 firmy

09 maja 2023
Policzmy razem ślad węglowy. Bezpłatne narzędzie do obliczenia emisji CO2 firmy

Małe i średnie firmy mogą już korzystać z bezpłatnego kalkulatora śladu węglowego, przygotowanego przez Fundację Climate Strategies Poland przy wsparciu Orange Polska. Dla użytkowników, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat emisji własnych oraz tego, jak je ograniczać i skompensować, została przygotowana baza wiedzy.

Świadomość tego, że znajdujemy się w kryzysie klimatycznym rośnie na całym świecie. Coraz więcej osób deklaruje, że jest to poważny problem i podejmuje działania mające na celu walkę ze zmianami klimatycznymi. Kalkulator śladu węglowego to wsparcie dla małych i średnich firm, które chcą rozpocząć zmianę.

Najważniejsze są dla Orange Polska redukcje emisji gazów cieplarnianych i mamy tu konkretne wyniki, o których regularnie informujemy. Ale postrzegamy naszą odpowiedzialność klimatyczną szerzej. Dla małych i średnich firm sporym wyzwaniem może być zrozumienie i oszacowanie swoich emisji, a tego coraz częściej będą oczekiwać od nich duzi partnerzy. W ramach naszego zaangażowania w szerszą „zieloną zmianę” polskiej gospodarki, wsparliśmy to świetne, bezpłatne narzędzie Fundacji Climate Strategies Poland – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezeska zarządu ds. rynku biznesowego.

Na podstawie wprowadzonych danych kalkulator automatycznie oblicza zakres 1 i 2 (czyli emisje własne – powodowane przez działania samej firmy), generuje bezpłatny raport emisyjności przedsiębiorstwa oraz przedstawia rekomendacje. Policzenie śladu węglowego to pierwszy krok na drodze do transformacji i ograniczania emisji firmy, kolejny to zaplanowanie sposobów redukcji. Jak to zrobić można dowiedzieć się dzięki praktycznym informacjom dostępnym w towarzyszącej rozwiązaniu bazie wiedzy.

Orange Polska sam już od lat liczy i publikuje informacje o swoim śladzie węglowym i z roku na rok zdecydowanie go ogranicza. Firma dostrzega jednak, że szczególnie małe i średnie firmy potrzebują wsparcia w postaci wiedzy i kompleksowego, a jednocześnie prostego w użyciu narzędzia, aby poradzić sobie z problemem emisyjności swojej działalności. Kalkulator będzie realną pomocą między innymi dla dostawców Orange Polska, bo firma coraz bardziej włącza ich w działania na rzecz redukcji emisji.

Kalkulator dostępny jest pod adresem: Oblicz ślad węglowy - Climate Strategies Poland

Ślad węglowy – korzyści liczenia

Redukcja śladu węglowego to przede wszystkim realne zmniejszenie negatywnego wpływu przedsiębiorstwa na klimat. Ale to także szansa na redukcję kosztów. Analiza źródeł emisji może pozwolić sprawdzić, czy w firmie nie dochodzi do marnotrawienia energii lub innych zasobów. Optymalizacja ich zużycia przynosi zarówno oszczędności finansowa, jak i poprawę wydajności. Można redukować choćby takie koszty jak energia elektryczna i cieplna (zużywana w budynkach czy procesach produkcji) czy paliwo.

Niezależnie od rosnących wymogów regulacyjnych, coraz częściej znajomość swojego śladu węglowego i konkretny plan jego redukcji stanowią o przewadze konkurencyjnej. Już dziś jest to wymóg w wielu dużych postępowaniach przetargowych, zwłaszcza międzynarodowych. Rośnie również liczba klientów indywidualnych i biznesowych, dla których ochrona klimatu i środowiska są ważnym elementem wyboru produktów czy usług oraz dla których przekładają się one na satysfakcję i lojalność. Temat ten może też być katalizatorem innowacji czy cyfrowej transformacji. Zaangażowanie w wymierne, realne działania na rzecz klimatu jest więc również istotnym elementem budowy długoterminowej przewagi konkurencyjnej i pozycji na rynku.

Więcej informacji o strategii klimatycznej Orange Polska #OrangeGoesGreen, konkretnych działaniach i aktualnych efektach można znaleźć m.in. na stronie https://razemdlaplanety.pl

Scroll to Top