Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za 2 kwartał, skuteczne działania kompensujące wpływ pandemii. Firma podtrzymuje przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym roku.

29 lipca 2020

Dobre wyniki Orange Polska za 2 kwartał, skuteczne działania kompensujące wpływ pandemii. Firma podtrzymuje przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym roku.

Przychody Orange Polska w drugim kwartale wzrosły o 2,5%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o 10% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To efekt bardzo dobrych wyników komercyjnych z kluczowych usług, a także działań, jakie firma podjęła, by zminimalizować wpływ pandemii na jej biznes.

– Pandemia pokazała, jak ważny jest pewny i szybki internet domowy. Na tym polu światłowód nie ma sobie równych, co widać po zainteresowaniu klientów. Mimo lockdownu, od kwietnia do czerwca aż o 44 tys. więcej klientów zdecydowało się na Orange Światłowód, i był to kolejny kwartał z drugim najlepszym wynikiem w historii tej usługi. Osiągnęliśmy też solidne wyniki w segmencie mobilnym, na co między innymi wpłynął niższy wskaźnik odejść klientów. Konwergentne pakiety usług, czyli serce naszej strategii budowania wartości, wciąż cieszą się popularnością – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – To, że mogliśmy wesprzeć naszych klientów i dynamicznie odpowiadać na ogromny wzrost zapotrzebowania na transfer danych jest zasługą inwestycji w nasze sieci i systemy, jakie poczyniliśmy w poprzednich latach, oraz zaangażowania koleżanek i kolegów, którzy niezmiennie opiekowali się naszymi klientami również podczas lockdownu. Ten kryzys pokazał, że fundamenty naszego biznesu są mocne. Miniony kwartał był trudny dla całej gospodarki, tym bardziej cieszymy się, że działania, jakie podjęliśmy, aby ograniczyć negatywny wpływ pandemii, przyniosły rezultaty – dodaje.

Najważniejsze wyniki komercyjne

W drugim kwartale przybyło 44 tysiące użytkowników Orange Światłowodu, w sumie z superszybkiego internetu od Orange o prędkości nawet 1 Gb/s korzysta już 608 tysięcy klientów. Dzięki realizowanym inwestycjom od kwietnia do czerwca sieć światłowodowa dotarła do kolejnych 209 tysięcy mieszkań i domów. W sumie w zasięgu jest już 4,6 mln gospodarstw domowych w całym kraju.

O dużym zapotrzebowaniu na szybki domowy internet świadczy fakt, że w drugim kwartale łączna liczba klientów korzystających z szerokopasmowego dostępu w różnych technologiach wzrosła o 22 tysiące, czyli o 2% rok do roku, co było najlepszym wynikiem od 6 kwartałów. Użytkownicy najszybszego, światłowodowego internetu, stanowią już niemal jedną czwartą wszystkich klientów korzystających z łącza szerokopasmowego.

W drugim kwartale przybyły 162 tysiące klientów mobilnych usług abonamentowych, w tym  65 tysięcy klientów usług głosowych.  Rośnie także liczba rodzin korzystających z pakietów Orange Love – na koniec czerwca było ich już ponad 1,4 mln, czyli 8% więcej niż na koniec  2 kwartału ubiegłego roku. ARPO z usług konwergentnych przekroczyło 105 złotych, co świadczy o tym, że  klienci wybierają coraz bogatsze pakiety i są zainteresowani ofertami „więcej za więcej”.

Kluczowe wyniki finansowe

Na wzrost przychodów firmy w drugim kwartale 2020 roku pozytywnie wpłynęły przychody z podstawowych usług telekomunikacyjnych Orange – konwergentnych pakietów oraz usług mobilnych i szybkiego domowego internetu oferowanych poza pakietami. W sumie były one wyższe o 2,3% rok do roku. Na przychody z usług mobilnych jednocześnie niekorzystnie wpłynął spadek przychodów z roamingu, spowodowany pandemią i ograniczeniami dotyczącymi podróży. Kolejny pozytywny czynnik to przychody z usług IT i integratorskich  – w ujęciu rocznym wzrosły aż o 46%, na co składają się mocny wzrost organiczny (o 22% rok do roku) oraz wynik BlueSoft (39 mln zł). Rosły także przychody z mobilnych usług hurtowych, a z kolei spadek przychodów ze sprzedaży urządzeń wyniósł zaledwie 13%. Wraz z poluzowaniem obostrzeń klienci stopniowo powracają do salonów, wzrasta też  zainteresowanie smartfonami, do czego przyczyniła się wprowadzona w czerwcu atrakcyjna oferta.

Wynik EBITDAaL odzwierciedla z jednej strony dobre wyniki z kluczowych usług,  a z drugiej skuteczność podjętych przez firmę działań kompensujących negatywny wpływ pandemii. Częścią tych działań jest dalsze obniżanie kosztów pośrednich działalności – te w drugim kwartale spadły aż o 13% rok do roku. Marża bezpośrednia (czyli różnica pomiędzy przychodami a bezpośrednimi kosztami działalności) była niższa, z uwagi na konieczność zawiązania dodatkowych rezerw m.in. na złe długi spowodowane pandemią. Dobre wyniki z kluczowego biznesu nie zdołały ich zrównoważyć.

W całym pierwszym półroczu wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 8%, co razem z działaniami kompensującymi wpływ pandemii pozwala potwierdzić przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym 2020 roku. Niemniej, w związku ze spowolnieniem gospodarczym spowodowanym pandemią, firma będzie nadal uważnie monitorować sytuację i na bieżąco oceniać jej wpływ na biznes.

 Pełny raport z wynikami za 2 kwartał oraz całe pierwsze półrocze 2020 roku znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Udostępnij: Dobre wyniki Orange Polska za 2 kwartał, skuteczne działania kompensujące wpływ pandemii. Firma podtrzymuje przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym roku.

Informacje prasowe

Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova

21 lipca 2020

Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova

Dzisiaj Mariusz Gaca poinformował Radę Nadzorczą Orange Polska, że zdecydował się przyjąć propozycję Grupy Orange objęcia od 1 listopada 2020 r. stanowiska Prezesa Zarządu Orange Moldova. Wiceprezesem Orange Polska pozostanie do 31 października 2020 r.

Maciej Witucki, Przewodniczący Rady Nadzorczej Orange Polska, powiedział: „Przez ostatnie jedenaście lat, Mariusz pełnił różne wysokie funkcje zarządcze w Orange Polska, odpowiadając między innymi za rynek biznesowy i konsumencki, a także za wprowadzenie niezwykle innowacyjnych ofert Orange Love i Orange Flex. Z dużą satysfakcją przyjmuję to, że jego osiągnięcia oraz doświadczenie spotkały się z uznaniem i promocją ze strony Grupy Orange. To również bardzo pozytywny sygnał dla całego kierownictwa Orange Polska. Dziękuję Mariuszowi za jego ogromne zaangażowanie i życzę sukcesów w realizacji nowych wyzwań.”

Ramon Fernandez, Zastępca Prezesa Grupy Orange na Europę oraz Członek Rady Nadzorczej Orange Polska, stwierdził: „Bardzo się cieszę, że Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova. To niewątpliwie dowód uznania jego umiejętności menadżerskich oraz istotnej roli, jaką odegrał w skutecznym powrocie na ścieżkę wzrostu naszej działalności w Polsce w ostatnich kliku latach. Mołdawia to ważny i bardzo innowacyjny rynek w strukturach Orange. Jestem pewien, że Mariusz, jako Prezes Zarządu, wniesie do tamtejszego zespołu nowe doświadczenia i umiejętności. Życzę mu powodzenia w nowej roli.”

 ***

 Mariusz Gaca jest bardzo doświadczonym i wszechstronnym managerem. Karierę zawodową rozpoczął w Grupie Elektrim, gdzie pracował w latach 1995-2000. Następnie związał się z Grupą Telekomunikacji Polskiej. Jako dyrektor pionu multimediów był odpowiedzialny m.in. za rozwój oferty dostępu do internetu dla klientów indywidualnych i wprowadzenie usługi Neostrada, która w 18 miesięcy zdobyła pół miliona klientów. W latach 2005 – 2009 odpowiadał za rynek biznesowy Grupy TP. W tym okresie firma z operatora #3 na tym rynku, stała się jego liderem. Następnie pełnił funkcję dyrektora wykonawczego Grupy TP odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klientów oraz prezesa zarządu PTK Centertel. W tej ostatniej roli był odpowiedzialny za połączenie PTK Centertel z Telekomunikacją Polską i stworzenie Orange Polska.

Od stycznia 2014 roku jest wiceprezesem Orange Polska i ponownie odpowiadał za rozwój rynku biznesowego, przyczyniając się do wzrostu przychodów w tym segmencie oraz stworzenia i umocnienia się spółki-córki Integrated Solutions, jako #3 na polskim rynku firm ICT. Od stycznia 2017 pełni funkcję wiceprezesa zarządu ds. rynku konsumenckiego. Odpowiadał m.in. za wprowadzenie oferty konwergentnej Orange LOVE, innowacyjnego Orange FLEX i eSIM.

Mariusz Gaca jest także: członkiem Koalicji Prezesi – Wolontariusze aktywnie angażując się w działania wolontariackie i promuje zasady społecznej odpowiedzialności biznesu; Vice Prezydentem Pracodawców RP oraz Przewodniczącym Polskiej Sekcji BIAC przy OECD. W Orange Polska pełni  także funkcję przewodniczącego Komisji Etyki.

Ukończył Akademię Techniczno-Rolniczą w Bydgoszczy oraz Uniwersytet Warszawski, posiada dyplomy MBA University of Illinois at Urbana Champaign oraz AMP z INSEAD.

Mediateka

Udostępnij: Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova

Informacje prasowe

Pakiet bezpieczeństwa od Orange: większe bezpieczeństwo dla Ciebie i Twoich bliskich

20 lipca 2020

Pakiet bezpieczeństwa od Orange: większe bezpieczeństwo dla Ciebie i Twoich bliskich

Klienci, którzy mają w Orange abonament na usługi mobilne, od dziś mogą skorzystać z usługi Pakiet Bezpieczeństwa. To zestaw kilku przydatnych usług chroniących sprzęt, zwiększających bezpieczeństwo danych oraz pozwalających zadbać o bezpieczeństwo rodziny.

 W skład pakietu wchodzą 4 usługi: Orange Smart Care Premium, Zabezpiecz PESEL, Chroń Dzieci w Sieci oraz Znajdźmy się.

Orange Smart Care Premium chroni przed skutkami uszkodzenia telefonu. W codziennym pośpiechu nie trudno o takie sytuacje jak upadek telefonu i pęknięcie wyświetlacza czy obudowy, zepsucie przycisku lub zalanie smartfona wodą na wakacjach. Orange Smart Care Premium pozwala naprawić wszystkie uszkodzenia mechaniczne oraz usunąć skutki zalania telefonu wodą zachowując przy tym gwarancję producenta. Można skorzystać z jednej naprawy rocznie, ale bez limitu kwotowego. Jeśli naprawa okaże się niemożliwa, klient może wymienić telefon na nowy. Co ważne, przyczyna uszkodzenia telefonu nie ma znaczenia – naprawie podlega każde uszkodzenie mechaniczne. https://www.orange.pl/view/smart-care

Zabezpiecz PESEL – to odpowiedź na nasilające się zjawisko oszustw dokonywanych z użyciem cudzych danych osobowych. Instytucje i firmy odpowiedzialne za udzielanie zobowiązań każdego dnia udaremniają średnio 13 prób tego typu wyłudzeń. [1] Dzięki usłudze Zabezpiecz PESEL klient może lepiej chronić się przed oszustami i utratą pieniędzy. Poszkodowani mogą liczyć na profesjonalne wsparcie pozwalające zminimalizować skutki oszustwa. Użytkownik dostaje powiadomienie, gdy ktoś próbuje użyć jego numeru PESEL – czyli zawsze, gdy wpłynie zapytanie o jego PESEL do Krajowego Rejestru Długów BIG S.A. Może więc od razu sprawdzić, czy jego dane nie zostały wykorzystane do zaciągnięcia zobowiązań finansowych – pożyczki, kredytu, podpisania umowy na abonament, czy zakupów na raty lub do założenia działalności gospodarczej. Alerty działają całodobowo, 7 dni w tygodniu. https://www.orange.pl/view/zabezpieczpesel

Chroń Dzieci w Sieci pozwala na kompleksową ochronę dzieci online podczas  korzystania ze smartfonów i tabletów. Do urządzeń mobilnych z internetem mają dostęp coraz młodsze dzieci, a pandemia spowodowała, że przed ekranem spędzają jeszcze więcej czasu. Usługa chroni dzieci przed dostępem do nieodpowiednich dla nich treści, umożliwia rodzicom dbanie o to, by nie spędzały w internecie za dużo czasu, pozwala określić, z jakich aplikacji dziecko może bezpiecznie korzystać. W ramach usługi rodzic może objąć ochroną do 4 urządzeń. Szczegóły dotyczące usługi można znaleźć tu: https://chrondzieciwsieci.pl/, a wiele porad i wskazówek na temat odpowiedzialnego korzystania z internetu na stronie https://www.orange.pl/razemwsieci

Znajdźmy się – to usługa umożliwiająca nielimitowaną lokalizację dwóch telefonów bliskich osób w trosce o ich bezpieczeństwo. Klient nie tylko zlokalizuje telefony tych osób, lecz także otrzyma powiadomienia, gdy zmienią miejsce lub znajdą się w sytuacji zagrożenia. Usługa bez trudu namierzy telefon z dowolnej sieci, model starszego typu, a także smartfon bez dostępu do Internetu czy GPS. Pozwala wyznaczyć strefy (np. w przypadku dziecka może to być szkoła i dom) – po ich opuszczeniu przez bliską osobę klient automatycznie zostanie o tym powiadomiony. Chroniona osoba przy pierwszej próbie lokalizowania musi wyrazić na to zgodę. https://znajdzmysie.pl

Opłata miesięczna za korzystanie z Pakietu Bezpieczeństwa wynosi 25 zł z VAT. To o ponad połowę mniej niż w przypadku zakupu tych 4 usług osobno. Z nowego pakietu mogą skorzystać klienci indywidualni, którzy mają abonament komórkowy w Orange. Mogą go włączyć przy przedłużeniu umowy lub podpisaniu nowej. Opłaty za korzystanie z usługi są doliczane do faktury za usługi Orange.

Szczegółowe informacje na temat nowej usługi wraz z regulaminem  znajdują się na stronie www.orange.pl/pakietbezpieczenstwa

[1] Źródło: Związek Banków Polskich, infoDOK Raport o dokumentach, III kwartał 2019 r.

 

Udostępnij: Pakiet bezpieczeństwa od Orange: większe bezpieczeństwo dla Ciebie i Twoich bliskich

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej