Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2021

28 lipca 2021
Dobre wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2021

W drugim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o 4,5 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a EBITDAaL o niemal 4%. Zwiększyła się liczba użytkowników wszystkich kluczowych usług Orange – przybyło m.in. 48 tysięcy klientów światłowodu oraz 83 tysiące klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.

- Drugi kwartał to przede wszystkim bardzo dobre wyniki finansowe, które są efektem zarówno rosnącej liczby klientów naszych usług, jak i konsekwentnej realizacji naszej filozofii „więcej za więcej” w relacji z klientami. Był to też czas luzowania ograniczeń związanych z pandemią i otwierania się kolejnych branż, które przez wiele miesięcy były niedostępne. Widzimy, że klienci w naturalny sposób koncentrowali swoją uwagę właśnie na takich usługach, co przełożyło się na mniejszy ruch na rynku telekomunikacyjnym. Po zakończeniu sezonu wakacyjnego, na jesieni, spodziewamy się powrotu ożywienia na naszym rynku – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów. Skupiamy się teraz na realizacji ogłoszonej niedawno strategii .Grow, by rosnąć szybciej, ale też w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wykonaliśmy już na tej drodze pierwsze kroki, uruchamiając pierwsze farmy wiatrowe, które pozwoliły Orange Flex stać się pierwszą w Polsce neutralną klimatycznie usługą telekomunikacyjną. Wierzymy, że tak będzie wyglądać przyszłość rynku  – dodał.

Dobre wyniki komercyjne – więcej klientów korzysta z  konwergencji, światłowodu i usług mobilnych

W drugim kwartale przybyło 14 tys. klientów konwergentnych pakietów Orange Love, łącznie z konwergencji korzysta ponad 1,5 mln klientów indywidualnych,  o 8% więcej rok do roku. Spośród klientów stacjonarnego internetu, już 66% ma cały pakiet usług dla domu od Orange. Rok wcześniej ten wskaźnik wynosił 63%. Coraz więcej użytkowników Orange Love ma światłowód, wybiera wyższe prędkości i dokupuje usługi telewizyjne, co przekłada się m.in. na wzrost przychodów na jednego klienta z konwergencji: na koniec czerwca ARPO wynosiło już ponad 111 zł.

Ze światłowodu korzysta już 827 tys. klientów -  36% więcej niż przed rokiem. W samym drugim kwartale przybyło 48 tys. użytkowników tego superszybkiego internetu. To właśnie za sprawą zainteresowania światłowodem wzrosła też łączna liczba klientów szerokopasmowego stacjonarnego internetu od Orange. Klienci światłowodu stanowią już 30% użytkowników takich usług. Zwiększył się tez zasięg sieci światłowodowej – obejmuje już 5,4 mln gospodarstw domowych, czyli o ponad 200 tys. więcej niż na koniec pierwszego kwartału tego roku.

 O 83 tys. wzrosła liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych (dla porównania w 2 kwartale ub. roku przybyło ich 65 tys.).  Po raz pierwszy wzrosło także ARPO z tych usług. To efekt strategii „więcej za więcej”, ale też częściowego powrotu do korzystania przez klientów z roamingu, który nastąpił wraz ze znoszeniem ograniczeń w podróżowaniu.

Zmniejszenie ograniczeń związanych z pandemią wpłynęło też pozytywnie na wyniki w usługach prepaid – liczba użytkowników wzrosła po raz pierwszy od kilku kwartałów. Łączna liczba użytkowników kart przedpłaconych zwiększyła się od kwietnia do czerwca o 72 tys. i wyniosła na koniec kwartału 4,86 mln.

Kluczowe wskaźniki finansowe: przychody i EBITDAaL w górę, całoroczne cele podtrzymane

Przychody Orange Polska wzrosły w drugim kwartale 2021 r. o 4,5% rok do roku. Na ten wynik wpłynęło kilka czynników: o niemal 7% wzrosły przychody z kluczowych usług, czyli konwergencji, usług mobilnych oraz stacjonarnego internetu.  Na rynku usług dla biznesu był to kolejny kwartał wzrostu w usługach IT i integratorskich: przychody były wyższe o 13% rok do roku, głównie za sprawą wyniku spółki Craftware, włączonej do Grupy Orange  pod koniec 2020r. W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, kiedy za sprawą pandemii popyt na urządzenia mocno wyhamował, o 7% wzrosły także przychody ze sprzedaży sprzętu. Pozostałe przychody wzrosły aż o 42% rok do roku, głównie za sprawą przychodów z odsprzedaży energii.

Firma osiągnęła też bardzo dobry wynik EBITDAaL. Rentowność operacyjna była o niemal 4% wyższa rok do roku, pomimo tego, że wynik za drugi kwartał 2020 był wyjątkowo wysoki za sprawą jednorazowych działań podjętych przez firmę by ograniczyć wpływ pandemii COVID-19 i lockdownu na biznes.

Pełny raport z wynikami Orange Polska znajduje się na  www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Nowości w pakietach Orange Love: więcej internetu i telewizji w zasięgu ręki

26 lipca 2021
Nowości w pakietach Orange Love: więcej internetu i telewizji w zasięgu ręki

Od poniedziałku, 26 lipca, klienci Orange Polska będą mogli korzystać z większych paczek gigabajtów, a także kolejnych kanałów telewizyjnych w ramach pakietów Orange Love.

 Telewizja na miarę potrzeb

Dzięki inwestycjom w sieć, Orange może zapewnić klientom internet i rozrywkę najwyższej jakości. Rosnący zasięg superszybkiego światłowodu od Orange pozwala na zaproponowanie telewizji w technologii kablowej IPTV coraz szerszej rzeszy odbiorców.

Klienci, którzy zdecydują się na ofertę Love Standard z telewizją, będą mogli korzystać ze 120 kanałów w tym 79 HD, wśród nich nowości w pakiecie: Polsat Sport HD, Polsat Sport News HD, Polsat Seriale HD oraz Superstacja HD. Użytkownicy, wybierający Love Extra, będą mogli korzystać z HBO i HBO GO w cenie pakietu. Do dyspozycji otrzymają 183 kanały (pakiet Optymalny, Komfortowy, Multi+). Natomiast w Love Premium widzowie będą mogli oglądać ulubione programy na prawie 200 kanałach (Optymalny, Komfortowy, Multi+, CANAL + Prestige, HBO i HBO GO). Dodatkowo, mobilny dostęp do telewizyjnej rozrywki od Orange w aplikacji Orange TV Go będzie bezpłatny dla wszystkich posiadaczy pakietów z usługą telewizyjną w dostępie kablowym.

Nowe pakiety Love to też odmieniona propozycja telewizji w technologii satelitarnej. Klienci, decydujący się na jej zakup, będą mogli korzystać z dekodera 4K ULTRABOX + lub TVBOX + od CANAL + oraz licznych funkcjonalności (m.in. możliwości nagrywania lub cofania filmów). Usługa będzie dostępna w opcji Love Standard, w cenie 109,99 zł. Ta propozycja zawiera  pakiet Optimum + od CANAL +, czyli 132 kanały, w tym dwa w najwyższej jakości 4K (w ofercie z dekoderem 4K), pełne różnorodnych treści, oraz dostęp do platformy CANAL + online. Umożliwi ona oglądanie ulubionych programów i treści VOD na dowolnym urządzeniu. A do tego – internet stacjonarny i aż 30 GB w komórce miesięcznie.

Więcej internetu na lato i lata

 W każdym z pakietów oferty Orange Love, które ewoluują, by jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby klientów oraz rynku, tzn. będzie jeszcze lepszy dostęp do najszybszej obecnie sieci #hello 5G, a także wzrośnie ilość gigabajtów. W niektórych będą one nawet potrojone!

I tak zwiększy się:

  • w Orange Love Mini (za 89,99 zł za miesiąc) – z 10 GB na 15 GB,
  • w Standard (w cenie 109, 99 zł za miesiąc) – z 10 GB na 30 GB (tu zwiększy się też dotychczasowa prędkość - do 1 Mb/s po wykorzystaniu środków),
  • w Extra (w cenie 159,99 zł za miesiąc) – z 20 GB na 50 GB,
  • w Premium (za 209,99 zł za miesiąc) – z 40 GB na 80 GB.

Do każdego z pakietów Love (również w opcji z 5G, co jest nowością) będzie też możliwość dokupienia dodatkowych GB, tzw. cyklicznych VAS-ów. Można wybrać 10 gigabajtów za 10 złotych i 30 gigabajtów za 20 złotych. Chcąc z tego skorzystać, nie są wymagane dodatkowe umowy.

Jakie jeszcze korzyści płyną z pakietów Orange Love? Wiele usług w jednym miejscu (telewizja, internet, telefon) i na jednej fakturze. Wszystko można wygodnie oraz szybko opłacać i na bieżąco monitorować swoje konto w aplikacji Mój Orange.

Użytkownicy Mój Orange (zarówno w wersji mobile, jak i online), którzy od 26 lipca będą podpisywać swoje umowy i aneksy do pakietów Orange Love, otrzymają bonus w postaci rabatu na e-faktury. Opłacając swój: abonament komórkowy, pakiet Love, internet domowy czy mobilny – co miesiąc będą zmniejszać regularne koszty o ok. 5 złotych. Aby otrzymać zniżkę wystarczy zaakceptować zgodę na przesyłanie e-faktur, a także minimum raz w miesiącu logować się na konto w Mój Orange. W ten sposób użytkownicy oszczędzają czas i pieniądze, ułatwiając sobie funkcjonowanie, ale i dbają o środowisko – unikając drukowania faktur, zbędnego zużycia energii czy papieru. Akcja ta dotyczy również klientów biznesowych.

 Szczegóły każdej z powyższych ofert znajdują się na stronie. Pomocnych informacji udzielą również konsultanci w salonach czy na infolinii.

Mediateka


Informacje prasowe

AKTUALIZACJA: Open’er Park Powered by Orange: Silent Disco, konkursy i Music Pass za 0 zł na rok

07 lipca 2021
AKTUALIZACJA: Open’er Park Powered by Orange: Silent Disco, konkursy i Music Pass za 0 zł na rok

Open’er Park Powered by Orange to nie tylko muzyka, której po długiej przerwie będziemy mogli na żywo posłuchać między 15 lipca a 22 sierpnia w Parku Kolibki w Gdyni. Orange przygotował dla swoich klientów towarzyszące imprezie atrakcje, m.in. muzyczną ofertę oraz konkursy z możliwością wygrania biletów na koncerty.

Najważniejsze wydarzenie muzyczne tego lata, Open’er Park Powered by Orange, zbliża się wielkimi krokami. Na kilka tygodni Park Kolibki w Gdyni zmieni się w wyjątkową przestrzeń wypełnioną muzyką. Wśród ogłoszonych już artystów są m.in Måneskin, Dawid Podsiadło, Quebonafide, Artur Rojek, Brodka, Zalewski, Mery Spolsky, Margaret, OIO/Schafter i wielu innych. Jak zwykle organizator festiwalu oraz Orange, sponsor główny wydarzenia, przygotowali wiele dodatkowych atrakcji.

Potrójne Silent Disco

Fani muzyki będą mogli pobawić się na Silent Disco Powered by Orange w rytmie najlepszej muzyki granej na trzech kanałach muzycznych. W namiotach z efektami wizualnymi zaproszeni DJ’e zaserwują prawdziwy miszmasz stylów, gatunków i technik. Po koncertach, a także w każdą środę do godziny 1.00 w nocy muzyka poleci w trzech indywidualnych kanałach – Orange Love, #hello5G i Orange Flex.

Szafki depozytowe z możliwością ładowania urządzeń mobilnych

Dla uczestników Open’er Park Powered by Orange, pomarańczowy operator zapewni szafki depozytowe z możliwością ładowania urządzeń mobilnych. Będą one zlokalizowane w dwóch kontenerach, w strefie parkowej przed wejściem do strefy koncertowej. Każda szafka będzie zabezpieczona personalizowanym kodem, który pozwoli na bezpieczne przechowanie pozostawionych rzeczy.

AKTUALIZACJA: Oferta na start i na koniec Open’er Park Powered by Orange

Tego lata muzyka jest najważniejsza. Dlatego z okazji Open’er Park Powered by Orange, operator przygotował w aplikacji Mój Orange niespodziankę dla klientów indywidualnych. Od 14 do 20 lipca w ramach akcji Środy z Mój Orange, będą oni mogli odebrać prezent w postaci usługi Video Pass. Dzięki temu skorzystają z nielimitowanego transferu danych w najlepszych serwisach video przez 6 mies. za 0 zł. Tydzień później między 21 a 27 lipca a potem między 11 a 17 sierpnia w ramach prezentu także w aplikacji Mój Orange, będzie dostępny Music Pass przez 12 miesięcy za darmo. To oznacza, że każdy kto odbierze niespodziankę w podanych terminach będzie mógł cieszyć się muzyką m.in. Open’erowych artystów bez zużywania pakietu danych z abonamentu. Wszyscy użytkownicy Orange Flex również będą mogli cieszyć się z promocji na Music Pass za 0 zł przez 365 dni. Wystarczy, że wejdą do Klubu Flex i aktywują kod promocyjny w terminie od 14 lipca do 22 sierpnia.

Konkursy z nagrodami – bilety na koncerty

Orange przygotował również konkursy, w których będzie można wygrać 30 podwójnych biletów na wybrane trzy koncerty podczas Open’er Park Powered by Orange. Konkurs odbędzie się na facebookowym profilu Orange Polska w trzech odsłonach. Osoby, które udzielą najciekawszej odpowiedzi na zadane pytania, będą miały szansę wygrać jeden z:

  • 10 podwójnych biletów na koncert Dawida Podsiadło (24 lipca),
  • 10 podwójnych biletów na koncerty Rosalie, Rasmentalism i Sokoła (7 sierpnia),
  • 10 podwójnych biletów na koncerty Deas i Amelie Lens (21 sierpnia).

Konkurs na bilety na koncert Dawida Podsiadło startuje dzisiaj, 7 lipca i potrwa do 13 lipca

a wyniki będą ogłoszone 16 lipca. Odpowiednio konkurs na bilety na koncert Sokoła trwa od 22 do 28 lipca. Wyniki zostaną ogłoszone do 2 sierpnia. Bilety na Amelie Lens można zdobyć od 4 do 10 sierpnia. Kto je zdobędzie dowie się do 13 sierpnia.

Więcej informacji o konkursie na profilu Orange w serwisie Facebook.

Open’er Park Powered by Orange odbędzie się od 15 lipca do 22 sierpnia 2021 r. w Gdyni na terenie Parku Kolibki. W gronie dotychczas ogłoszonych artystów znaleźli się: Brodka (15 lipca), The Dumplings (16 lipca), Quebonafide (17-18 lipca), Daria Zawiałow (22 lipca), Dawid Podsiadło (23-25 lipca), OIO/Schafter (29 lipca), Artur Rojek (30 lipca), Organek (31 lipca), Molesta Ewenement (1 sierpnia), Paulina Przybysz (22.07), Kasia Lins (30.07), Sorry Boys (31.07), Baasch (31.07), Kwiat Jabłoni i Linia Nocna (05.08), Natalia Przybysz, Maria Peszek i Mery Spolsky (6.08), Sokół i Rasmentalism oraz  (07.08) (07.08), Pezet (08.08), Tymek (12.08), Margaret (12.08) Rysy (13.08), KAMP! (13.08), A_Gim (13.08), Zalewski i Muchy (15.08).), (15.08), Måneskin (19.08), Amelie Lens (21.08), Deas (21.08).

Więcej szczegółów na stronie.

Mediateka

Scroll to Top