Informacje prasowe

Dobro dziecka i zabezpieczenie jego praw – czyli polityka ochrony dzieci w praktyce

01 lutego 2023
Dobro dziecka i zabezpieczenie jego praw – czyli polityka ochrony dzieci w praktyce

Chociaż Konwencja o prawach dziecka została przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ ponad 33 lata temu, to podmiotowość najmłodszych i ich miejsce w społeczeństwie często nie odzwierciedla zasad zapisanych w aktach prawnych. Szczególne zobowiązanie w tym temacie spoczywa więc na instytucjach i organizacjach działających na rzecz dzieci. Mogą one wpływać na ich sytuację na przykład tworząc i wdrażając polityki ochrony - na taki krok, przy wsparciu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, zdecydowała się Fundacja Orange. Zachęca do tego też swoich partnerów i inne podmioty działające na rzecz najmłodszych.

Od czasu przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Konwencji o prawach dziecka świat bardzo się zmienił, także w wyniku dynamicznego rozwoju technologii. Środowisko cyfrowe jest dziś jedną z przestrzeni, w której działają najmłodsi i realizują codzienne aktywności. To oznacza, że konieczne jest takie spojrzenie na prawa dziecka, które to uwzględnia. Przykładem jest Komentarz Ogólny nr 25 do Konwencji „w sprawie praw dziecka w środowisku cyfrowym”. Wskazuje on powinności państwa, przedsiębiorstw i organizacji wobec dzieci, dotyczące świata cyfrowego. Jednym ze sposób zabezpieczenia praw najmłodszych jest także polityka ochrony dzieci w instytucjach, które działają na ich rzecz.

Polityka ochrony dzieci to w skrócie zbiór zasad i standardów, które pomagają ustrzec najmłodszych przed krzywdzeniem czy zaniedbaniem oraz tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko w tych placówkach. Chociaż nie jest znana dokładna liczba organizacji, które wdrożyły polityki ochrony dzieci (nie ma formalnego  obowiązku ich posiadania) ważne jest, aby organizacje działające na rzecz tej grupy widziały potrzebę regulacji w tym zakresie, promowały ją i zachęcały do tego inne placówki.

Prawa dzieci stanowią i stanowiły jedną z osi działań naszej fundacji. Od lat działamy na rzecz edukacji, a dzieci są odbiorcami – pośrednimi lub bezpośrednimi wielu naszych inicjatyw. Dbanie o respektowanie ich praw (nie tylko w środowisku cyfrowym) to jedna z naszych ról - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange. Wdrażając politykę ochrony praw dzieci włączamy się w ruch promocji praw najmłodszych we wszystkich obszarach życia społeczno-ekonomicznego, popierający potrzebę istnienia polityk ochrony we wszystkich instytucjach i organizacjach mających kontakty z dziećmi – dodaje.

Warto podkreślić, że polityki ochrony dzieci służą także pracownikom organizacji, bowiem dostarczają uproszczony, a jednocześnie skuteczny model postępowania w codziennych kontaktach z dziećmi oraz przypadku zaobserwowania, że dziecko jest krzywdzone – w organizacji lub poza nią.

W polityce ochrony dzieci znajdują się zapisy, które m.in. wyznaczają osobę odpowiedzialną za działanie w przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdy  - zarówno fizycznej, psychicznej lub zaniedbania. Pracownik nie zostaje wówczas sam z problemem zapoznania się z szeregiem aktów prawnych, poznania lokalnych instytucji pomocowych i poprowadzenia interwencji - tłumaczy Katarzyna Katana, radca prawny w Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Tworząc politykę ochrony dzieci warto skorzystać z wiedzy specjalistów – zainteresowane podmioty znajdą ją między innymi w programie Standardy Ochrony Dzieci realizowanym przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Więcej o polityce ochrony dzieci Fundacji Orange pod linkiem.

Fundacja Orange od lat działa na rzecz edukacji, rocznie wspiera tysiące nauczycielek i nauczycieli w tym by ciekawie i skutecznie uczyli najmłodszych, jak bezpiecznie i mądrze korzystać z sieci. Programy fundacji, rozwijają także zainteresowanie dzieci i młodzieżą nauką programowania i sztuczną inteligencją – podkreślają jednocześnie jak ważne jest zachowanie zdrowego umiaru oraz krytyczne myślenie. W ramach działań na rzecz praw dzieci, fundacja prowadzi monitoring ekspercki nt. praw i podmiotowości dziecka w środowisku cyfrowym i planuje wydanie raportu na ten temat.  Jednoczy także w tym temacie środowisko ekspertów i ekspertek, w tym Radę Programową fundacji.

Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297


Informacje prasowe

Zielony salon Orange w Warszawie

31 stycznia 2023
Zielony salon Orange w Warszawie

W Miasteczku Orange, przy Alejach Jerozolimskich 160 w Warszawie, powstał Zielony salon Orange. Operator promuje w nim ofertę skierowaną do tych klientów, którzy chcą dbać o środowisko. Zielony salon Orange to jedyny taki sklep wśród wszystkich krajów Grupy Orange. Aż 30% wystawionych w warszawskim salonie smartfonów będą stanowiły urządzenia odnowione. Będą też prezentowane telefony z oceną Eco-Rating, przyjętą w ramach ogólnobranżowego systemu oznakowania telefonów komórkowych.

Zielony salon Orange to wyjątkowy koncept wśród wszystkich krajów Grupy Orange, w którym operator prezentuje swoje produkty i usługi, a także rozwiązania, zachęcające klientów do zmiany nawyków w kierunku bardziej zrównoważonym i wspólnego dbania o planetę. Salon oferuje bardzo szeroki wybór telefonów odnowionych ( ok. 30% prezentowanych urządzeń) oraz akcesoriów przyjaznych środowisku (ok. 40% ekspozycji). Telefony odnowione to urządzenia ze zwrotów, a także używane, które dostały drugie życie dzięki profesjonalnej odnowie. To dobre rozwiązanie dla użytkownika jak i środowiska. Używane, odnowione telefony spełniają klasę A+, czyli najwyższą z możliwych. Wyglądają i działają tak, jak fabrycznie nowe telefony.

W Zielonym salonie szczególne miejsce będą miały produkty i usługi o mniejszym wpływie na środowisko oraz treści edukacyjne dotyczące ochrony klimatu. Rozwiązania, które teraz wprowadzamy będziemy rozszerzać również w innych miejscach w naszej sieci sprzedaży. Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia tego wyjątkowego salonu i wspólnych działań na rzecz planety  – powiedziała podczas otwarcia salonu Jolanta Dudek, wiceprezeska zarządu ds. rynku konsumenckiego

Orange zachęca klientów do zmiany nawyków i wspólnego zadbania o planetę

Koncept zakłada też większą ekspozycję treści edukacyjnych dotyczących odpowiedzialnych środowiskowo produktów i ofert operatora, jego starań w zakresie redukcji własnego wpływu na środowisko i realizacji celów klimatycznych, a także możliwości włączenia się w nie klientów.

W  Zielonym salonie Orange klienci znajdą:

  • więcej informacji o elementach programu Re: odkupie przez Orange używanych smartfonów, zbiórki starych i zniszczonych telefonów komórkowych do bezpiecznego recyklingu, możliwości naprawy w ramach oferty Ochrona Smartfona;
  • wybrane modele telefonów z wysoką oceną Eco-Rating (czyli na przykład łatwiejsze w naprawie czy mniej obciążające środowisko w procesie produkcji) i duży wybór eko-akcesoriów (np. wytworzonych z plastiku pochodzącego z recyklingu, energooszczędnych czy biodegradowalnych);
  • więcej widocznej informacji o działaniach Orange Polska dla klimatu i środowiska, w szczególności o mierzalnych celach klimatycznych i postępach w ich realizacji,
  • odświeżony design i cyfrowe rozwiązania, które pozwalają ograniczyć zużycie papieru w salonie niemal do zera.

Salon działa w dni robocze od godziny 9.00 do godziny 17.00

Cele klimatyczne Orange

Orange Polska od lat prowadzi działania minimalizujące swój wpływ na środowisko. W 2021 roku ogłosił cele klimatyczne z nadrzędnym celem osiągnięcia neutralności klimatycznej netto do 2040 roku. Do 2025 roku operator  zredukuje emisje własne o ponad 65 % (w porównaniu do roku 2015) i chce wykorzystywać w swojej działalności więcej z energii ze źródeł odnawialnych – co najmniej 60%. W połowie 2022 roku emisje własne Orange Polska były już o 33% niższe w porównaniu do 2015 – a wkrótce ogłosi wyniki redukcji na koniec ubiegłego roku. Jednocześnie operator podejmuje działania dotyczące emisji w łańcuchu wartości (dostawcy, klienci, pracownicy – tzw. zakres 3 emisji), które również objęte są celem neutralności klimatycznej.

Operator ma w swoim portfolio Orange Flex  - pierwszą usługę telekomunikacyjną w Polsce w pełni neutralną klimatycznie.  Co roku ponad pół miliona urządzeń dzierżawionych klientom Orange Polska na czas świadczenia usług telekomunikacyjnych jest odnawianych. Z kolei Orange Energia oferuje klientom indywidualnym energię pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych, a także instalacje fotowoltaiczne wraz z atrakcyjnym rozliczeniem 100% wartości energii.

Orange Polska edukuje też o wpływie usług cyfrowych na środowisko oraz pomaga klientom zaoszczędzić energię zużywaną na usługi cyfrowe. https://razemdlaplanety.pl


Informacje prasowe

Aktualizacja: nowy termin koncertu Ellie Goulding

25 stycznia 2023
Aktualizacja: nowy termin koncertu Ellie Goulding

Z przyczyn niezależnych od festiwalu, następuje zmiana daty występu Ellie Goulding. Artystka wystąpi na Orange Warsaw Festival 2023 w sobotę (3 czerwca), a nie w piątek (2 czerwca), jak było wcześniej zaplanowane.

Dla osób, które dotychczas zakupiły bilet jednodniowy na 2 czerwca i z powodu zmiany daty występu artystki będą chciały wymienić go na bilet jednodniowy na 3 czerwca - organizator wprowadza  taką możliwość.

****

Na Orange Warsaw Festival 2023 zagarają wyjątkowa artystka i jeden z najbardziej obiecujących młodych globalnych talentów. Ellie Goulding – ikona brytyjskiego popu ostatniej dekady i The Kid LAROI – absolutne muzyczne objawienie ostatnich lat, wystąpią w czerwcu w Warszawie.

Ellie Goulding to bezsprzecznie jedna z najpopularniejszych i wszechstronnych brytyjskich wokalistek ostatniej dekady. Jak mało kto jest w stanie stworzyć własny styl w oparciu o szeroki wachlarz gatunków - elektroniki, popu czy nawet folku. Artystka zadebiutowała w 2010 roku albumem „Lights” i od tamtej pory zawojowała międzynarodowe listy przebojów dzięki takim kawałkom jak „Starry Eyed”, „Lights”, „Burn”, „I Need Your Love”, „Love Me Like You Do”. Popularność Ellie zaowocowała także współpracą z innymi artystami (pojawiła się m.in. w utworach Skrillexa, Calvina Harrisa, Major Lazer czy Silk City) i wieloma nagrodami (m.in. 2 statuetki BRIT Awards). Dziś ma na koncie kilkanaście miliardów streamów i stoi u progu wydania piątej płyty "Higher Than Heaven”. A już 2 czerwca wystąpi na Orange Warsaw Festival!

Pochodzący z Sydney Charlton Howard, czyli The Kid LAROI, odkąd pamięta chciał tworzyć muzykę i chłonął twórczość międzynarodowych ikon hip-hopu i R&B. W 2016 roku został zauważony m.in. przez nieżyjącego już Juice WRLDa, który w tamtym czasie stał się dla młodego muzyka mentorem. O jego talencie szybko rozmawiać daleko poza Australią, co wkrótce otworzyło drzwi do współpracy z gwiazdami pokroju Miley Cyrus czy Justina Biebera. Nagrany z kanadyjskim artystą kawałek „Stay” był  jednym największych światowych przebojów ostatnich lat, zbierając ponad 2 miliardy streamów w samym Spotify. W wieku zaledwie 19 lat Howard jest dziś w pierwszej setce największych globalnych nazwisk w muzyce. Nie możemy się doczekać jego pierwszego koncertu w Polsce. The Kid LAROI na Orange Warsaw Festival już 2 czerwca.

REGULAR TICKETS w sprzedaży do 18.05.2023 r. lub do do wyczerpania puli biletów (w zależności od tego co nastąpi wcześniej)

Bilety dostępne na www.altersklep.pl

Karnet 2 dni - 599 zł

Karnet 2 dni z 15% rabatem dla Klientów Orange - 510 zł

Bilet jednodniowy - 399 zł

Bilet jednodniowy z 15% rabatem dla Klientów Orange - 340 zł

Scroll to Top