Informacje prasowe

Drugi, dobry kwartał Orange Polska. Firma podtrzymuje cele i ambicje na cały rok

28 lipca 2025
Drugi, dobry kwartał Orange Polska. Firma podtrzymuje cele i ambicje na cały rok

pobierz-PDF

W drugim kwartale kluczowe usługi telekomunikacyjne rozwijały się w bardzo dobrym tempie. Dynamicznie rośnie liczba klientów  – zwłaszcza abonamentowe usługi mobilne zyskały najwięcej użytkowników od wielu kwartałów. Także przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych utrzymują bardzo dobrą dynamikę wzrostu - niemal 7% rok do roku. Orange zainwestował w pierwszym półroczu ponad 800 mln złotych w rozwój nowoczesnej infrastruktury, a dodatkowo ponad 700 mln zł przeznaczył na częstotliwości z pasma 700 MHz, które umożliwiają dalszy rozwój sieci 5G. Dobre wyniki komercyjne i finansowe pozwalają podtrzymać całoroczne cele i ambicje.

- Za nami udany kwartał, zwłaszcza na rynku konsumenckim. Abonamentowe usługi mobilne zyskały najwięcej klientów od 3 lat, w dobrym tempie przybywa także klientów światłowodu i pakietów konwergentnych. Jesteśmy zadowoleni z wyników, zwłaszcza w obliczu silnej konkurencji na rynku. Widać, że nasze podejście marketingowe dostosowane do lokalnych warunków, siła wszystkich naszych marek oraz dobrze przygotowane, personalizowane oferty sprawiają, że dotychczasowi klienci chętnie z nami zostają, a kolejni decydują się na skorzystanie z naszych usług. W drugim półroczu zaproponujemy naszym klientom kolejne atrakcyjne oferty, a także pracujemy nad tym, by stopniowo poprawiać wyniki na rynku biznesowym. Dzięki naszym mocnym kompetencjom w dziedzinie projektów cyfrowych jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, by wykorzystać m.in. rosnące zapotrzebowanie na inwestycje związane z obronnością – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

- Konsekwentnie rozwijamy nowoczesną infrastrukturę, która jest podstawą oferowania najwyższej jakości usług naszym klientom. Nasze wysiłki potwierdzają wyniki niezależnych pomiarów - zarówno pod względem prędkości światłowodu FTTH jak i mobilnego internetu 5G, sieć Orange jest nr 1. W zasięgu superszybkich mobilnych usług 5G od Orange jest już niemal połowa mieszkańców Polski, w ostatnich dniach rozpoczęliśmy włączanie 5G na nowych częstotliwościach w paśmie 700 MHz, rozszerzając zasięg także na tereny pozamiejskie. Spółka Światłowód Inwestycje, w której mamy udziały, ma już zatwierdzony plan inwestycji światłowodowych na kolejne lata. W istotny sposób wesprą one realizację jednego z naszych strategicznych celów, jakim jest zwiększenie zasięgu superszybkiego światłowodu Orange do 12 mln gospodarstw domowych na koniec roku 2028. Kluczową sprawą jest bezpieczeństwo klientów korzystających z naszej sieci. W całym pierwszym półroczu CyberTarcza Orange -  blokując setki tysięcy fałszywych domen -  ochroniła ponad 3 mln klientów - dodaje Liudmila Climoc.

Dobre wyniki komercyjne – rośnie liczba klientów kluczowych usług i tworzona przez nie wartość

W 2 kwartale przybyło 21 tysięcy użytkowników pakietów konwergentnych oraz 38 tysięcy klientów Orange Światłowodu. Na koniec czerwca z tych usług korzystało już odpowiednio 1,822 mln oraz 1,642 mln. W dobrym tempie rośnie także średni przychód na użytkownika z tych usług (ARPO) – to odzwierciedlenie rosnącej popularności wyższych opcji światłowodu oraz ofert telewizyjnych i kontentowych.

Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych wzrosła w minionym kwartale aż o 86 tysięcy. To najlepszy kwartalny wynik od 3 lat i co warto dodać, przyczyniły się ku niemu  usługi wszystkich marek operatora oraz obydwa segmenty klientów - indywidualnych i biznesowych.

Kluczowe wyniki finansowe: wzrost przychodów, EBITDAaL i zysku netto.

Łączne przychody firmy w 2 kwartale wzrosły o 1,1% rok do roku i przyczyniła się ku temu zwłaszcza bardzo dobra, niemal 7% dynamika wzrostu przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych.

Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych przełożyły się także na wzrost marży bezpośredniej (+ 2% rok do roku). To właśnie wzrost marży był głównym czynnikiem napędzającym wzrost rentowności operacyjnej EBITDAaL w 2 kwartale ( +4.3% rok do roku).

Zysk netto firmy w całym pierwszym półroczu wzrósł o 2% rok do roku.

W pierwszym półroczu Orange przeznaczył ponad 1,5 mld złotych na rozwój infrastruktury – na tę kwotę składa się ponad 800 mln zł inwestycji (Capex) oraz ponad 700 mln zł opłaty za pozyskanie częstotliwości 5G z pasma 700MHz.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 2 kwartał i całe pierwsze półrocze 2025 znajduje się na www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Pierwsi klienci Orange mogą już korzystać z 5G w paśmie 700 MHz

16 lipca 2025
Pierwsi klienci Orange mogą już korzystać z 5G w paśmie 700 MHz

pobierz-PDF

Klienci Orange mogą już korzystać z mobilnych usług w technologii 5G w oparciu o częstotliwości 700 MHz. Orange uruchomił właśnie pierwsze 45 stacji bazowych na częstotliwościach pozyskanych w ostatniej aukcji. Dzięki nowemu pasmu dostęp do technologii 5G zyskają także mieszkańcy mniej zaludnionych terenów, z dala od miast.  

Pierwsze usługi 5G w paśmie 700 MHz Orange uruchomił w niewiele ponad miesiąc od uzyskania od UKE rezerwacji. Zasięg pojawił się m.in. w miejscowościach na Kaszubach, w okolicach Mielna czy na Pojezierzu Sławskim niedaleko Leszna. W nadchodzących tygodniach 5G w paśmie 700 MHz będzie włączane na kolejnych stacjach.

Usługi 5G w paśmie 700 MHz to kolejny, istotny etap rozwoju sieci mobilnej oraz inwestycji operatora zwiększających pojemność sieci, dostępność, jakość i niezawodność usług dla klientów.

Od stycznia ub. roku klienci Orange korzystają już z najnowszej technologii mobilnej 5G w oparciu o tzw. pasmo C, czyli częstotliwości z zakresu 3600 MHz. Doskonale sprawdzają się one na terenach gęsto zaludnionych – czyli głównie w miastach czy podczas masowych wydarzeń. Zapewniają zasięg na dość niewielkie odległości od stacji bazowej i pozwalają na jednoczesną obsługę wielu podłączonych urządzeń, ultraszybkie przesyłanie danych i minimalne opóźnienia.

Nowe częstotliwości 700 MHz pozwolą z kolei dotrzeć z technologią 5G do mieszkańców mniej zaludnionych terenów. Dzięki nim sygnał dociera na znacznie większą odległość od stacji bazowej, co jest istotne przy relatywnie niewielkiej liczbie użytkowników na terenach pozamiejskich.

Dziś w zasięgu 5G od Orange w samym tylko paśmie C jest już blisko 50% mieszkańców Polski. Zgodnie z założeniami strategii Lead the Future, do końca roku 2028 Orange Polska zamierza objąć zasięgiem usług 5G ponad 90% populacji. W latach 2025-2028 Orange planuje inwestować w rozwój sieci mobilnej, w tym 5G, około 0,5 mld złotych rocznie.


Informacje prasowe

Pierwsze półrocze w sieci wg CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje i rekordowy atak DDoS

08 lipca 2025
Pierwsze półrocze w sieci wg CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje i rekordowy atak DDoS

pobierz-PDF

Ponad 250 tys. fałszywych domen używanych do wyłudzeń danych lub pieniędzy zablokował w pierwszym półroczu 2025 CERT Orange Polska. To niemal dwa razy więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. W czołówce zagrożeń nadal znajdują się fałszywe oferty inwestycji i oszustwo „na kupującego”. CyberTarcza Orange ochroniła 3,25 mln klientów. Zespół CERT Orange Polska odparł rekordowy atak DDoS o sile 1,3 Tb/s.

Ponad połowa osób ochronionych przez CyberTarczę Orange próbowała wejść na fałszywe strony z  inwestycjami. Obietnice szybkiego zarobku głównie w fałszywych reklamach nieistniejących giełd zamieszczanych m.in. w mediach społecznościowych, wciąż okazują się bardzo skuteczne. Jak zauważają eksperci CERT Orange Polska, cyberprzestępcy wciąż doskonalą metody działania, choć scenariusze oszustw nie zmieniają się w znaczący sposób.

- Z naszych analiz wynika, że cyberprzestępcy dostosowują się do mechanizmów blokujących fałszywe domeny i projektują automatyczne systemy, które mają zapewnić ciągłość działania oszustwa. Potwierdza to nasze przewidywania odnośnie coraz większej profesjonalizacji biznesu cyberprzestępczego. Zauważamy coraz większą automatyzację i ścisłą specjalizację tych grup na każdym etapie dokonywanego oszustwa – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Firmy i instytucje też powinny zwracać uwagę na podatności, aktualizacje i bezpieczeństwo infrastruktury. - W maju odparliśmy największy DDoS w historii polskiego internetu - ponad 1,3 Tb/s.  To niewątpliwie rekordowa siła uderzenia, jednak dziś liczy się głównie jego precyzja. Atakujący wykorzystują różnorodne techniki ataku z bardzo rozproszonej, zmieniającej się infrastruktury. Takie ataki są często trudniejsze do odparcia i bardziej dewastujące – podkreśla Robert Grabowski.

Cyberprzestępcy nie mają wakacji

Zwykle w czasie wakacyjnych miesięcy eksperci notują wzmożoną aktywność oszustów, którzy liczą na naszą obniżoną czujność w czasie odpoczynku od codziennych obowiązków. Jak co roku można się spodziewać oszustw związanych z ofertami pakietów wakacyjnych, kwater, hoteli czy zniżek na bilety lotnicze. Odpowiadając na niespodziewaną ofertę pracy można stracić konto w mediach społecznościowych, a korzystając z niesamowitej przeceny kupić towar, którego nie ma. - Bądźmy ostrożni, nie działajmy pochopnie, nie korzystajmy z każdej superokazji, bo wtedy stajemy się łatwym celem – dodaje Robert Grabowski.

Internauci mogą liczyć na wsparcie zespołu CERT Orange Polska. Wiadomości, które budzą wątpliwość odbiorcy można przesłać na adres cert.opl@orange.com lub SMS-em na nr 508 700 900. To tylko chwila, a może przyspieszyć blokadę potwierdzonych stron phishingowych i pomóc ochronić także innych użytkowników internetu. W serwisie Hasło Alert lub Centrum Bezpieczeństwa w aplikacji Mój Orange, internauci mogą sprawdzić, czy nie wyciekły ich dane logowania.

Warto śledzić bieżące ostrzeżenia na stronie cert.orange.pl, a także na Twitterze @CERT_OPL.

Mediateka

Scroll to Top