Informacje prasowe

Drugi, dobry kwartał Orange Polska. Firma podtrzymuje cele i ambicje na cały rok

28 lipca 2025
Drugi, dobry kwartał Orange Polska. Firma podtrzymuje cele i ambicje na cały rok

pobierz-PDF

W drugim kwartale kluczowe usługi telekomunikacyjne rozwijały się w bardzo dobrym tempie. Dynamicznie rośnie liczba klientów  – zwłaszcza abonamentowe usługi mobilne zyskały najwięcej użytkowników od wielu kwartałów. Także przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych utrzymują bardzo dobrą dynamikę wzrostu - niemal 7% rok do roku. Orange zainwestował w pierwszym półroczu ponad 800 mln złotych w rozwój nowoczesnej infrastruktury, a dodatkowo ponad 700 mln zł przeznaczył na częstotliwości z pasma 700 MHz, które umożliwiają dalszy rozwój sieci 5G. Dobre wyniki komercyjne i finansowe pozwalają podtrzymać całoroczne cele i ambicje.

- Za nami udany kwartał, zwłaszcza na rynku konsumenckim. Abonamentowe usługi mobilne zyskały najwięcej klientów od 3 lat, w dobrym tempie przybywa także klientów światłowodu i pakietów konwergentnych. Jesteśmy zadowoleni z wyników, zwłaszcza w obliczu silnej konkurencji na rynku. Widać, że nasze podejście marketingowe dostosowane do lokalnych warunków, siła wszystkich naszych marek oraz dobrze przygotowane, personalizowane oferty sprawiają, że dotychczasowi klienci chętnie z nami zostają, a kolejni decydują się na skorzystanie z naszych usług. W drugim półroczu zaproponujemy naszym klientom kolejne atrakcyjne oferty, a także pracujemy nad tym, by stopniowo poprawiać wyniki na rynku biznesowym. Dzięki naszym mocnym kompetencjom w dziedzinie projektów cyfrowych jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, by wykorzystać m.in. rosnące zapotrzebowanie na inwestycje związane z obronnością – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

- Konsekwentnie rozwijamy nowoczesną infrastrukturę, która jest podstawą oferowania najwyższej jakości usług naszym klientom. Nasze wysiłki potwierdzają wyniki niezależnych pomiarów - zarówno pod względem prędkości światłowodu FTTH jak i mobilnego internetu 5G, sieć Orange jest nr 1. W zasięgu superszybkich mobilnych usług 5G od Orange jest już niemal połowa mieszkańców Polski, w ostatnich dniach rozpoczęliśmy włączanie 5G na nowych częstotliwościach w paśmie 700 MHz, rozszerzając zasięg także na tereny pozamiejskie. Spółka Światłowód Inwestycje, w której mamy udziały, ma już zatwierdzony plan inwestycji światłowodowych na kolejne lata. W istotny sposób wesprą one realizację jednego z naszych strategicznych celów, jakim jest zwiększenie zasięgu superszybkiego światłowodu Orange do 12 mln gospodarstw domowych na koniec roku 2028. Kluczową sprawą jest bezpieczeństwo klientów korzystających z naszej sieci. W całym pierwszym półroczu CyberTarcza Orange -  blokując setki tysięcy fałszywych domen -  ochroniła ponad 3 mln klientów - dodaje Liudmila Climoc.

Dobre wyniki komercyjne – rośnie liczba klientów kluczowych usług i tworzona przez nie wartość

W 2 kwartale przybyło 21 tysięcy użytkowników pakietów konwergentnych oraz 38 tysięcy klientów Orange Światłowodu. Na koniec czerwca z tych usług korzystało już odpowiednio 1,822 mln oraz 1,642 mln. W dobrym tempie rośnie także średni przychód na użytkownika z tych usług (ARPO) – to odzwierciedlenie rosnącej popularności wyższych opcji światłowodu oraz ofert telewizyjnych i kontentowych.

Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych wzrosła w minionym kwartale aż o 86 tysięcy. To najlepszy kwartalny wynik od 3 lat i co warto dodać, przyczyniły się ku niemu  usługi wszystkich marek operatora oraz obydwa segmenty klientów - indywidualnych i biznesowych.

Kluczowe wyniki finansowe: wzrost przychodów, EBITDAaL i zysku netto.

Łączne przychody firmy w 2 kwartale wzrosły o 1,1% rok do roku i przyczyniła się ku temu zwłaszcza bardzo dobra, niemal 7% dynamika wzrostu przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych.

Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych przełożyły się także na wzrost marży bezpośredniej (+ 2% rok do roku). To właśnie wzrost marży był głównym czynnikiem napędzającym wzrost rentowności operacyjnej EBITDAaL w 2 kwartale ( +4.3% rok do roku).

Zysk netto firmy w całym pierwszym półroczu wzrósł o 2% rok do roku.

W pierwszym półroczu Orange przeznaczył ponad 1,5 mld złotych na rozwój infrastruktury – na tę kwotę składa się ponad 800 mln zł inwestycji (Capex) oraz ponad 700 mln zł opłaty za pozyskanie częstotliwości 5G z pasma 700MHz.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 2 kwartał i całe pierwsze półrocze 2025 znajduje się na www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Pierwsi klienci Orange mogą już korzystać z 5G w paśmie 700 MHz

16 lipca 2025
Pierwsi klienci Orange mogą już korzystać z 5G w paśmie 700 MHz

pobierz-PDF

Klienci Orange mogą już korzystać z mobilnych usług w technologii 5G w oparciu o częstotliwości 700 MHz. Orange uruchomił właśnie pierwsze 45 stacji bazowych na częstotliwościach pozyskanych w ostatniej aukcji. Dzięki nowemu pasmu dostęp do technologii 5G zyskają także mieszkańcy mniej zaludnionych terenów, z dala od miast.  

Pierwsze usługi 5G w paśmie 700 MHz Orange uruchomił w niewiele ponad miesiąc od uzyskania od UKE rezerwacji. Zasięg pojawił się m.in. w miejscowościach na Kaszubach, w okolicach Mielna czy na Pojezierzu Sławskim niedaleko Leszna. W nadchodzących tygodniach 5G w paśmie 700 MHz będzie włączane na kolejnych stacjach.

Usługi 5G w paśmie 700 MHz to kolejny, istotny etap rozwoju sieci mobilnej oraz inwestycji operatora zwiększających pojemność sieci, dostępność, jakość i niezawodność usług dla klientów.

Od stycznia ub. roku klienci Orange korzystają już z najnowszej technologii mobilnej 5G w oparciu o tzw. pasmo C, czyli częstotliwości z zakresu 3600 MHz. Doskonale sprawdzają się one na terenach gęsto zaludnionych – czyli głównie w miastach czy podczas masowych wydarzeń. Zapewniają zasięg na dość niewielkie odległości od stacji bazowej i pozwalają na jednoczesną obsługę wielu podłączonych urządzeń, ultraszybkie przesyłanie danych i minimalne opóźnienia.

Nowe częstotliwości 700 MHz pozwolą z kolei dotrzeć z technologią 5G do mieszkańców mniej zaludnionych terenów. Dzięki nim sygnał dociera na znacznie większą odległość od stacji bazowej, co jest istotne przy relatywnie niewielkiej liczbie użytkowników na terenach pozamiejskich.

Dziś w zasięgu 5G od Orange w samym tylko paśmie C jest już blisko 50% mieszkańców Polski. Zgodnie z założeniami strategii Lead the Future, do końca roku 2028 Orange Polska zamierza objąć zasięgiem usług 5G ponad 90% populacji. W latach 2025-2028 Orange planuje inwestować w rozwój sieci mobilnej, w tym 5G, około 0,5 mld złotych rocznie.


Informacje prasowe

Pierwsze półrocze w sieci wg CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje i rekordowy atak DDoS

08 lipca 2025
Pierwsze półrocze w sieci wg CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje i rekordowy atak DDoS

pobierz-PDF

Ponad 250 tys. fałszywych domen używanych do wyłudzeń danych lub pieniędzy zablokował w pierwszym półroczu 2025 CERT Orange Polska. To niemal dwa razy więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. W czołówce zagrożeń nadal znajdują się fałszywe oferty inwestycji i oszustwo „na kupującego”. CyberTarcza Orange ochroniła 3,25 mln klientów. Zespół CERT Orange Polska odparł rekordowy atak DDoS o sile 1,3 Tb/s.

Ponad połowa osób ochronionych przez CyberTarczę Orange próbowała wejść na fałszywe strony z  inwestycjami. Obietnice szybkiego zarobku głównie w fałszywych reklamach nieistniejących giełd zamieszczanych m.in. w mediach społecznościowych, wciąż okazują się bardzo skuteczne. Jak zauważają eksperci CERT Orange Polska, cyberprzestępcy wciąż doskonalą metody działania, choć scenariusze oszustw nie zmieniają się w znaczący sposób.

- Z naszych analiz wynika, że cyberprzestępcy dostosowują się do mechanizmów blokujących fałszywe domeny i projektują automatyczne systemy, które mają zapewnić ciągłość działania oszustwa. Potwierdza to nasze przewidywania odnośnie coraz większej profesjonalizacji biznesu cyberprzestępczego. Zauważamy coraz większą automatyzację i ścisłą specjalizację tych grup na każdym etapie dokonywanego oszustwa – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Firmy i instytucje też powinny zwracać uwagę na podatności, aktualizacje i bezpieczeństwo infrastruktury. - W maju odparliśmy największy DDoS w historii polskiego internetu - ponad 1,3 Tb/s.  To niewątpliwie rekordowa siła uderzenia, jednak dziś liczy się głównie jego precyzja. Atakujący wykorzystują różnorodne techniki ataku z bardzo rozproszonej, zmieniającej się infrastruktury. Takie ataki są często trudniejsze do odparcia i bardziej dewastujące – podkreśla Robert Grabowski.

Cyberprzestępcy nie mają wakacji

Zwykle w czasie wakacyjnych miesięcy eksperci notują wzmożoną aktywność oszustów, którzy liczą na naszą obniżoną czujność w czasie odpoczynku od codziennych obowiązków. Jak co roku można się spodziewać oszustw związanych z ofertami pakietów wakacyjnych, kwater, hoteli czy zniżek na bilety lotnicze. Odpowiadając na niespodziewaną ofertę pracy można stracić konto w mediach społecznościowych, a korzystając z niesamowitej przeceny kupić towar, którego nie ma. - Bądźmy ostrożni, nie działajmy pochopnie, nie korzystajmy z każdej superokazji, bo wtedy stajemy się łatwym celem – dodaje Robert Grabowski.

Internauci mogą liczyć na wsparcie zespołu CERT Orange Polska. Wiadomości, które budzą wątpliwość odbiorcy można przesłać na adres cert.opl@orange.com lub SMS-em na nr 508 700 900. To tylko chwila, a może przyspieszyć blokadę potwierdzonych stron phishingowych i pomóc ochronić także innych użytkowników internetu. W serwisie Hasło Alert lub Centrum Bezpieczeństwa w aplikacji Mój Orange, internauci mogą sprawdzić, czy nie wyciekły ich dane logowania.

Warto śledzić bieżące ostrzeżenia na stronie cert.orange.pl, a także na Twitterze @CERT_OPL.

Materiały graficzne do pobrania z Mediateki

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.