Grupa TP zaproponowała PZPN i klubom konkretne rozwiązania wspierające rozwój piłki nożnej w Polsce. Chodzi o e-learningową platformę do szkolenia trenerów i system podnoszący bezpieczeństwo na stadionach.
Grupa TP od wielu lat wspiera polską reprezentację i angażuje się w rozwój piłki nożnej. Firmie zależy na dalszym wspieraniu futbolu, dlatego zaoferowała PZPN m.in. nowoczesne rozwiązania e-learningowe. Dzięki nim można tanio i skutecznie szkolić trenerów w każdym miejscu gdzie jest komputer i dostęp do Internetu.
- Stworzyliśmy w Grupie TP platformę e-learningową dla naszych pracowników. Sprawdziła się doskonale. Nie widzę żadnych przeciwwskazań, aby udostępnić ją na takiej samej zasadzie trenerom - mówi Piotr Muszyński, wiceprezes TP. – Umożliwi to szkolenie dzieci i młodzieży w klubie lub szkole według identycznych standardów. Trenerzy będą mogli również regularnie podnosić swoje kwalifikacje bez drogich wyjazdowych konferencji, czy kursów. Program wymaga jedynie merytorycznej współpracy i zasilenia go niezbędnymi informacjami przez PZPN i UEFA.
To nie jedyna konkretna możliwość pomocy. Grupa TP posiada także gotowe rozwiązanie wspierające bezpieczeństwo na stadionach, które spełnia wymagania ustawy o organizacji imprez masowych z marca 2009 r. Ustawa zobowiązuje organizatorów meczów do wprowadzenia jednolitego, elektronicznego systemu identyfikacji osób na wszystkich stadionach w Polsce. To niezbędne, by przy sprzedaży biletów uwzględnić np. zakazy stadionowe.
Ponadto rozwiązanie TP integruje na danym stadionie systemy bezpieczeństwa, centralne zarządzanie wejściem na stadion, informacjami, systemem alarmowym i ratunkowym, studiami TV, transmisją danych, obrazu i dźwięku. Dodatkowym atutem jest możliwość wykorzystania platformy do potrzeb innych imprez masowych takich jak koncerty muzyczne.
Grupa TP jest największym sponsorem polskiej piłki. Od 2002 r. jako Główny Sponsor Reprezentacji finansuje drużynę narodową i ogólnopolski turniej 11-latków Orange Cup. W latach 2005-2008, jako tytularny sponsor Orange Ekstraklasy, zainwestowała kilkadziesiąt milionów złotych w polskie kluby, a od ubiegłego roku finansuje je poprzez zakup praw do pokazywania na antenie Orange Sport meczów Ekstraklasy.