Orange Polska od kilku lat stara się minimalizować wpływ działalności firmy na środowisko naturalne. Kontynuując program działań proekologicznych, 30 najlepszych handlowców firmy będzie używało w swojej pracy samochodów hybrydowych Toyota Auris, które są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.
Samochody hybrydowe prócz tradycyjnego silnika mają także silnik elektryczny i dzięki temu zużywają mniej paliwa. Największe oszczędności zapewniają podczas jazdy w mieście. Emitują również mniej dwutlenku węgla. Orange Polska kupił 30 takich samochodów. Będą specjalnie oznaczone, podkreślając ich ekologiczne walory.
Zakup samochodów hybrydowych to jeden z wielu przykładów proekologicznych działań firmy. Orange Polska masowo upowszechnia elektroniczne faktury, z których korzysta już ponad 2 mln klientów firmy, prowadzi akcje zachęcające do utylizacji zużytych telefonów komórkowych czy wprowadza oferty sprzedaży profesjonalnie odnowionych urządzeń.
Żeby zmniejszyć wpływ działalności firmy na środowisko naturalne, Orange Polska realizuje projekt Green IT pozwalający ograniczyć zużycie energii potrzebnej do pracy serwerów oraz innych urządzeń technicznych. Wprowadzono na dużą skalę elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych np. wniosków o delegacje, rozliczanie podróży służbowych, e-PIT itp. Coraz częściej elektroniczne standardy obowiązują też w kontaktach z kontrahentami. W ostatnim roku pozwoliło to zaoszczędzić 453 tys. kWh i zarazem zmniejszyć emisję CO2 o 430 ton.
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/