Informacje prasowe

Ekologiczny Orange Warsaw Festival 2016

13 maja 2016
Ekologiczny Orange Warsaw Festival 2016

Orange Warsaw Festival 2016, który odbędzie się 3 i 4 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Warszawa-Służewiec, będzie zorganizowany z troską o środowisko naturalne. Wszystkim uczestnikom proponujemy zaangażowanie się w działania proekologiczne takie jak: recykling telefonów czy selektywną zbiórkę odpadów.

Stary, nieużywany już telefon komórkowy może pomóc. W jaki sposób? Wystarczy przynieść go do strefy Orange Recykling na Orange Warsaw Festival i przekazać do wyceny, a jego wartość wesprze dobry cel Fundacji Orange: naukę programowania i druku 3D dla dzieci z małych miejscowości. Jeśli okaże się, że telefon nie ma wartości, to Orange Polska przekaże 5 zł na ten cel.  Każdy telefon to także szansa na wygranie smartfona iPhone 6 i otrzymanie nagród dodatkowych. Im więcej telefonów zostanie przekazanych, tym więcej   nagród będzie można odebrać, m.in. okulary przeciwsłoneczne, power banki, zabezpieczenia smartfona szkłem hybrydowym 3 MK. Liczba nagród jest ograniczona każdego dnia, a szczegóły można znaleźć na stronie www.orangewarsawfestival.pl/orange-strefa/‎. Wszystkie telefony zostaną przekazane do recyklingu, dzięki czemu zyska środowisko naturalne.

Podczas festiwalu będzie również prowadzona zbiórka odpadów powstałych podczas montażu i demontażu infrastruktury festiwalowej oraz w strefach gastronomicznych. Kolejny raz będzie można także włączyć się do selektywnej zbiórki odpadów. Fani, którzy przyniosą do Eko-punktu 50 kubków zebranych na terenie festiwalu, będą mogli wymienić je na bidony wielokrotnego użytku. Tutaj także przy pomocy belownicy będą zgniatane plastikowe odpady, dzięki czemu zmniejszą swoją objętość. W ten sposób ograniczona zostanie liczba transportów odpadów i tym samym emisja dwutlenku węgla.

Na festiwalu fani będą mieli okazję dowiedzieć się, jak zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko, dlaczego warto odzyskiwać odpady wtórne oraz nauczyć się, jak m.in. z butelek PET zrobić użyteczne przedmioty. Do włączania się w ekologiczne działania na terenie festiwalu zachęcać będzie grupa wyspecjalizowanych eko-patroli – wolontariuszy Fundacji Orange. Po zakończeniu festiwalu z banerów wykorzystanych do zbudowania  Strefy Orange  zostaną uszyte trwałe, praktyczne i oryginalne torby wielokrotnego użytku.

Działania w obszarze ochrony środowiska na Orange Warsaw Festival wynikają ze strategii CSR Orange Polska. Firma podejmuje m.in. zobowiązanie dotyczące odzyskiwania i recyklingu używanych telefonów komórkowych z rynku.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog: www.blog.orange.pl


Informacje prasowe

Nowe wyzwania odpowiedzialnego zarzadzania w Orange Polska

10 maja 2016
Nowe wyzwania odpowiedzialnego zarzadzania w Orange Polska

Co najmniej 1 milion osób przeszkolonych w bezpiecznym korzystaniu z Internetu, nowe standardy obsługi seniorów na infolinii i we wszystkich salonach Orange, recykling nawet 10 proc. telefonów wprowadzanych na rynek, co piąty pracownik Orange wolontariuszem dzielącym się swoją wiedzą – takie m.in. cele chce do 2018r. osiągnąć Orange Polska. 

Coraz częściej społeczne cele stawiane są w centrum działania firm i światowej debaty o gospodarce. Obserwujemy to na poziomie makro – jak w przypadku inicjatyw Komisji Europejskiej, ONZ, Banku Światowego - jak i konkretnych przedsiębiorstw. Odpowiedzialnego zarządzania nie należy oceniać przez sumę realizowanych projektów i samych choćby najbardziej złożonych wskaźników ilościowych. Ważne jest to, jaką społeczną wartość wytwarza przedsiębiorstwo,  jaki jest bilans jego funkcjonowania z perspektywy otoczenia – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.

W Orange Polska podejmujemy wyzwanie nie tylko jakościowego mierzenia wpływu na różne dziedziny życia w Polsce, ale także świadomego zarządzania w taki sposób, aby maksymalizować wpływ pozytywny i minimalizować negatywny. Dziś składamy konkretne zobowiązania, z których się wywiążemy. Duże firmy mają ogromny potencjał pozytywnego wpływu na rozwój kraju. Jeżeli wyzwanie to potraktujemy poważnie, zyskamy na tym wszyscy – podkreśla.

Fundamentem strategii CSR Orange Polska 2016 – 2020 jest odpowiedzialne zarządzanie:  etyka i compliance, innowacyjność jako motor rozwoju firmy, relacje z inwestorami i dostawcami, dialog z interesariuszami jako narzędzie poznawania ich oczekiwań i wyznacznik planowanych działań.

Firma koncentruje się na czterech obszarach:

  • Integracja cyfrowa – czyli dostęp do cyfrowego świata dla każdego – niezależnie od miejsca zamieszkania, wieku, sprawności czy umiejętności
  • Bezpieczna sieć – czyli zapewnienie bezpieczeństwa w korzystaniu z sieci Orange, urządzeń czy danych
  • Czyste środowisko – które oznacza, że cele biznesowe realizowane są z poszanowaniem środowiska naturalnego
  • Ciekawy zespół – czyli pracownicy, którzy  mają bezpieczne warunki pracy, równe traktowanie, możliwości rozwoju i zaangażowania się w działania społeczne.

Strategia jest odpowiedzią firmy na wyzwania ekonomiczne, społeczne i ekologiczne naszego kraju. Każdy z tych obszarów oznacza konkretne zobowiązania dla całej firmy i poszczególnych jednostek w perspektywie najbliższych kilku lat. Strategia obejmuje 70 celów w oparciu o ponad 140 różnych jakościowych i ilościowych wskaźników. Realizacja strategii będzie raportowana co roku w Raporcie Społecznej Odpowiedzialności przygotowywanym wg. międzynarodowego standardu GRI ( Global Reporting Initiative).

Wpływ społeczny Orange Polska odczuwalny jest na wiele sposobów. Orange Polska i Fundacja Orange prowadzą wiele programów społecznych, które pomagają lokalnym społecznościom aktywizować się i zmieniać swoje otoczenie na lepsze. Z badań wynika, że dzięki nim mieszkańcy nie tylko nabywają nowe umiejętności cyfrowe ale też bardziej sobie ufają, są bardziej zainteresowani aktywnością w organizacjach pozarządowych, częściej angażują się w sprawy publiczne.

Innego rodzaju wpływ firma wywiera na polską gospodarkę. Skala inwestycji w ultraszybki internet światłowodowy i mobilny (LTE) sprawia, że przyczyniają się one do wzrostu produkcji, konsumpcji, zatrudnienia i wpływów do budżetu, a w dłuższej perspektywie zwiększą potencjał rozwojowy kraju.

Strategia CSR Orange Polska

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog: www.blog.orange.pl


Informacje prasowe

Internet światłowodowy Orange w kolejnych 10 miastach

29 kwietnia 2016
Internet światłowodowy Orange w kolejnych 10 miastach

W najbliższych tygodniach z superszybkiego internetu światłowodowego Orange będą mogli korzystać mieszkańcy kolejnych 10 miast w Polsce: Bielsku-Białej, Częstochowie, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Olsztynie, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu i Włocławku.  

Orange konsekwentnie rozbudowuje sieć światłowodową. Do tej pory mogli z niej korzystać mieszkańcy 16 miast, m.in. Warszawy, Krakowa, Katowic, Łodzi, Bydgoszczy i Elbląga. W zasięgu jest już ponad 820 tys. gospodarstw domowych. W roku 2018, dzięki wielomiliardowym inwestycjom, będzie ich 3,5 mln. Aktualny zasięg sieci światłowodowej oraz szczegóły oferty można  sprawdzić na stronie internetowej http://www.orange.pl/ftth. Wystarczy wpisać adres zamieszkania by otrzymać informację czy jest się w zasięgu.

Sieć światłowodowa doprowadzona bezpośrednio do domu, biura czy mieszkania odpowiada na największe wyzwania cyfrowego świata. Jest niezawodna, odporna na zakłócenia i zapewnia prędkość 100, 300 a w części lokalizacji nawet 600 Mb/s. Oznacza to niedostępny wcześniej komfort użytkowania internetu.

Superszybki internet Orange można kupić w pakiecie z telewizją lub usługami mobilnym. To zapewnia internet i wysokiej jakości telewizję w bardzo konkurencyjnej cenie a także zniżki w opłatach za usługi sieci komórkowej Orange.

Skala projektu światłowodowego sprawia, że nie tylko będzie dawał klientom niedostępny dotychczas komfort korzystania z internetu, ale pozytywnie wpłynie na polską gospodarkę. W krótkim okresie będzie przyczyniał się do wzrostu produkcji, konsumpcji, zatrudnienia i wpływów do budżetu, a w długim okresie - poprzez zwiększenie potencjału rozwojowego kraju.

***

Orange jest siecią nr 1 w Polsce. Równolegle z budową sieci światłowodowych rozwija zasięg bardzo szybkiego internetu mobilnego LTE. Już teraz obejmuje on 90 procent Polaków, a na koniec roku odsetek ten wzrośnie do 98%. Orange jest też rekordzistą prędkości transmisji mobilnego internetu. Dzięki agregacji pasm LTE, we współpracy z Huawei - dostawcą sprzętu dla sieci komórkowej - zrealizował testową transmisję danych o prędkości 1 Gb/s. To pierwszy krok w kierunku sieci 5G w Polsce.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog: www.blog.orange.pl

Scroll to Top