Informacje prasowe

Film o Irenie Sendlerowej po raz pierwszy w Polsce

26 sierpnia 2009
Film o Irenie Sendlerowej po raz pierwszy w Polsce

31 sierpnia po raz pierwszy wyświetlony zostanie w Polsce film „Dzieci Ireny Sendlerowej", który powstał przy udziale Telekomunikacji Polskiej. Pokaz będzie częścią obchodów 70 rocznicy wybuchu II wojny światowej w Gdańsku. 18 września film trafi na ekrany polskich kin.

Film o życiu Ireny Sendlerowej, która podczas II wojny światowej uratowała 2,5 tysiąca żydowskich dzieci, miał swoją światową premierę 19 kwietnia na antenie amerykańskiej stacji telewizyjnej CBS. Polska zyskała prawa do filmu m.in. dzięki błyskawicznej decyzji Telekomunikacji Polskiej o wsparciu finansowym tego przedsięwzięcia.

- Trudno sobie wyobrazić, że filmu o Irenie Sendlerowej mogłoby zabraknąć w Polsce, dlatego TP bez wahania włączyła się jako koproducent w to przedsięwzięcie - powiedział Dominique Lesage, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. kontentu. - To dla nas więcej niż inwestycja biznesowa, to inwestycja w pamięć o wyjątkowym człowieku - jej wartości nie sposób przeliczyć na pieniądze. Życzę nam wszystkim, aby takich filmów było więcej - dodał.

Film przedstawia działalność Ireny Sendlerowej z Rady Pomocy Żydom "Żegota", która w czasie II wojny światowej, wraz z grupą współpracowników z narażeniem życia, ratowała żydowskie dzieci. Nadając im nową tożsamość umieszczała je w polskich rodzinach, sierocińcach i klasztorach. Za swoje zasługi została uhonorowana medalem "Sprawiedliwy wśród narodów świata" nadawanym przez izraelski Instytut Yad Vashem.

Scenariusz filmu oparty jest na książce biograficznej autorstwa Anny Mieszkowskiej „Matka Dzieci Holocaustu. Historia Ireny Sendlerowej". Filmową rolę Ireny Sendlerowej powierzono zdobywczyni Oscara Annie Paquin, w filmie zobaczymy też polskich artystów, m.in. Danutę Stenkę i Maję Ostaszewską.

 

* * * *

Telekomunikacja Polska rozpoczęła działalność koprodukcyjną w 2007 roku. Do tej pory zaangażowała się w 13 produkcji filmowych stając się w ten sposób jednym z ważniejszych inwestorów w rodzimą kinematografię. Wśród koprodukcji TP są zarówno filmy typowo komercyjne, zwłaszcza komedie, jak również obrazy istotne z punktu widzenia naszego dziedzictwa kulturowego i historycznego - takie jak „Katyń" Andrzeja Wajdy, „Generał Nil" Ryszarda Bugajskiego, czy właśnie „Dzieci Ireny Sendlerowej". Swoje premiery kinowe miało już 6 koprodukcji TP, obejrzało je około 5 mln widzów. Po zakończeniu dystrybucji w kinach, koprodukcje TP trafiają do oferty wideo na życzenie TP - największej w Polsce platformy VoD.


Informacje prasowe

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie ma własne logo

21 sierpnia 2009
Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie ma własne logo

Zainicjowane przez Grupę TP „Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie” zyskało łatwy do zapamiętania i rozpoznawalny logotyp, który będzie wykorzystywany przez sygnatariuszy porozumienia w działaniach komunikacyjnych i edukacyjnych.

Wspólny logotyp zapewni rozpoznawalność działań mających na celu wskazywanie rodzicom i opiekunom zagrożeń wiążących się z korzystaniem przez dzieci z Internetu, a także dostarczanie rozwiązań pozwalającym na ograniczanie ryzyka, w szczególności możliwości łatwego reagowania na napotkanie zagrożenia. Sygnatariusze porozumienia planują też wypracowywanie standardów postępowania wobec treści i zachowań nielegalnych.

W Grupie TP trwają intensywne prace nad wdrożeniem porozumienia. W serwisie www.tp.pl udostępniona zostanie strona z informacjami o porozumieniu, działaniach Grupy TP oraz link do formularza zespołu Dyżurnet.pl, umożliwiającego zgłaszanie napotkanych w Internecie treści i zachowań zabronionych czy szkodliwych. To pierwszy krok w stronę budowy wspólnych standardów postępowania w takich przypadkach.

„Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie” jest inicjatywą Grupy TP realizowaną pod patronatem Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania. Zostało zawarte w lipcu 2009 przez 12 założycieli: Telekomunikację Polską, PTK Centertel, Wirtualną Polskę, Fundację Orange, Interię.pl, NASK, Polskie Badania Internetu, ArcaBit, Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji, Fundację Dzieci Niczyje, Fundację Kidprotect.pl oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej. We wrześniu do porozumienia przyłączą się 3 kolejne firmy.

Sukces Porozumienia zależy od jak najszerszego przyjęcia dokumentu i jego popularyzacji. Zainteresowani przyłączeniem się do inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie mogą przesyłać zgłoszenia na adres: Jacek.Hutyra@telekomunikacja.pl.


Informacje prasowe

Umowa z ENEA S.A. – TP optymalizuje koszty energii elektrycznej

17 sierpnia 2009
Umowa z ENEA S.A. – TP optymalizuje koszty energii elektrycznej

Firma Telekomunikacja Polska podpisała  z ENEA S.A. umowę sprzedaży energii elektrycznej. Tym samym TP zakończyła I etap konsolidacji sprzedaży energii, który obejmuje ok. 3000 punktów poboru energii. Wartość kontraktu to ok. 30 milionów PLN.

Obecnie TP rozpoczyna II etap wyboru sprzedawcy na pozostałych 10 tys. punktów poboru energii elektrycznej, który zakończy się w  2009 r.

Umowa ma charakter długofalowego partnerstwa strategicznego pomiędzy  TP a ENEA S.A i wpisuje się w długookresową strategię TP optymalizacji kosztów energii elektrycznej oraz działań na rzecz zwiększenia konkurencyjności rynku energii w Polsce.

Zarząd TP zdecydował o wyborze oferty ENEA S.A. po wnikliwej analizie złożonych ofert i uzupełniających negocjacjach. ENEA S.A. została uznana za stabilnego partnera, którego doświadczenie i przygotowanie daje gwarancję pełnej realizacji warunków umowy i wysokiego standardu świadczonych usług.

Scroll to Top