Informacje prasowe

Grupa Orange Polska inwestuje w rynek biznesowy. Poprzez firmę Craftware wchodzi w szybko rosnący segment rozwiązań CRM

7 grudnia 2020

Grupa Orange Polska inwestuje w rynek biznesowy. Poprzez firmę Craftware wchodzi w szybko rosnący segment rozwiązań CRM

Do Grupy Orange Polska dołącza firma Craftware sp. z o.o. Od ponad 10 lat zajmuje się analizą, projektowaniem i wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami – CRM. Umowę zakupu 100% udziałów w Craftware podpisała dziś należąca do Orange Polska firma BlueSoft.

Zakupy przenoszą się do sieci w coraz szybszym tempie, a to przyspiesza cyfryzację relacji z klientami w firmach. Nowoczesne systemy CRM, tzw. connected CRM, stają się sercem architektury IT w wielu przedsiębiorstwach. Wraz z dołączeniem Craftware  do Grupy Orange Polska, zyskujemy dostęp do tego szybko rozwijającego się segmentu rynkowego, a także kolejne możliwości by wykorzystać kompetencje, które już mamy, m.in. w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, hybrydyzacji infrastruktury IT, integracji aplikacji czy migracji do chmury. Pozwoli to wzmocnić pozycję Orange Polska jako długoterminowego partnera strategicznego w cyfrowej transformacji naszych klientów. Postanowiliśmy, że Craftware będzie tworzył grupę kapitałową z  BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w ubiegłym roku. W ten sposób najlepiej wykorzystamy możliwości synergii –  powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

 Firma  Craftware specjalizuje się we wdrażaniu i integracji rozwiązań Salesforce,  które są numerem jeden na świecie jeśli chodzi o platformy CRM. Z tego typu narzędzi korzysta ponad 150 tysięcy firm. Wśród klientów Craftware są m.in. duże firmy z branży farmaceutycznej, FMCG, handlu detalicznego czy finansów. Dla firmy pracuje ponad 300 osób.

Kompetencje CRM/Salesforce jakimi dysponuje Craftware świetnie uzupełniają ofertę BlueSoft i całego ICT Orange. Dzięki tej transakcji BlueSoft istotnie rozszerzy swoją ofertę oraz potencjał realizacyjny,  po transakcji cały zespół Grupy Kapitałowej BlueSoft  będzie liczył ponad 1000 specjalistów. Oferta Craftware będzie skoncentrowana wokół  szeroko pojętego środowiska technologii  rozwijanych przez Salesforce. Istotnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o włączeniu  Craftware do BlueSoft był również fakt, że obie firmy są organizacjami o podobnej kulturze i wartościach – powiedział Wojciech Pawiński, prezes zarządu BlueSoft.

 – Cieszymy się, że dołączamy do Grupy Orange Polska. To znakomita szansa na dalszy rozwój naszego biznesu. Naszym celem jest  spełnianie potrzeb klientów za pomocą całego spektrum technologii i usług. Dzięki współpracy z BlueSoft będziemy to mogli robić jeszcze skuteczniej, jednocześnie skupiając się tak jak dotychczas na technologii Salesforce.com. Wierzymy także, że ten krok oznacza większą stabilność dla naszego zespołu i jeszcze większe możliwości rozwoju – powiedział Jacek Zawłocki, prezes zarządu Craftware

Ogłoszona dziś transakcja to kolejny krok w realizacji strategii Orange Polska. Na rynku biznesowym koncentruje się ona na rozwoju kompetencji ICT, które odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów biznesowych związanych z cyfrową transformacją. Aby skuteczniej działać na rynku wyspecjalizowanych usług dla przedsiębiorstw, Orange kupił w ubiegłym roku spółkę BlueSoft, wiodącego producenta aplikacji dla biznesu. Przychody Orange Polska z usług ICT w 2019 roku wyniosły 731 mln złotych, czyli o ponad 30% więcej niż rok wcześniej. To ilustruje potencjał i zapotrzebowanie na tego rodzaju rozwiązania.

Udostępnij: Grupa Orange Polska inwestuje w rynek biznesowy. Poprzez firmę Craftware wchodzi w szybko rosnący segment rozwiązań CRM

Informacje prasowe

Co Polacy myślą o technologiach?

4 grudnia 2020

Co Polacy myślą o technologiach?

Chętniej z cyfrowych rozwiązań korzystają kobiety, a co czwarty Polak deklaruje, że jest zaawansowany technologicznie. To niektóre wnioski z opublikowanego właśnie raportu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”.

Dane potwierdzają, że najbardziej lubimy rozwiązania, które już znamy. Wśród najczęściej wykorzystywanych przez konsumentów zastosowań technologicznych znalazły się: zakupy online (85%), e-mail jako narzędzie komunikacji (84%), bankowość internetowa, w tym mobilna (79%) oraz komunikatory wykorzystywane w celach prywatnych (78%) i media społecznościowe (77%). Co piąty badany deklaruje, że wie sporo o 5G i sztucznej inteligencji (22%), 35% interesowało się zabezpieczeniami biometrycznymi. 2/3 przyznaje, że jedynie słyszało o autonomicznych pojazdach czy zastosowaniach robotów w przemyśle. Aż 62% nigdy nie spotkało się z pojęciem blockchain.

Polki chętnie korzystają z technologii, ale są ostrożne

Polki wyprzedzają męską część społeczeństwa w robieniu zakupów online (88% : 82%), bankowości internetowej (82% : 76%) czy komunikatorów internetowych w celach prywatnych (83% : 74%). Biją też na głowę Polaków w korzystaniu z mediów społecznościowych (85% : 69%) – wymienia dr Dominika Kaczorowska-Spychalska. Dużo bardziej są też zainteresowane poradami medycznymi online i szeroko rozumianymi usługami w zakresie telemedycyny, na które wskazała co czwarta respondentka w tej grupie.

Mężczyźni wykazują większe zainteresowanie zakupem ubezpieczeń online, rozwiązaniami w zakresie smart home, stwarzającymi możliwość sterowania poszczególnymi systemami i sprzętami za pośrednictwem urządzeń mobilnych oraz dronami. Panowie są za to dużo bardziej przekonani, że znają się na nowych technologiach. W takich zagadnieniach jak 5G, robotyzacja, pojazdy autonomiczne czy sztuczna inteligencja niemal dwa razy częściej, w porównaniu do kobiet, uważają się za znawców tematu.

Kobiety są z kolei grupą, która dużo bardziej obawia się nowych technologii – mówi dr Agata Rudnicka. Jest to też grupa bardziej wrażliwa na kwestie związane z zarządzaniem danymi. Na przykład więcej Polek niż Polaków odczuwa obawy związane z wpływem fake newsów na naszą rzeczywistość.

Co czwarty Polak „zaawansowany technologicznie”

Jeden na czterech badanych deklaruje, że interesuje się nowinkami ze świata technologii, chętnie je testuje i korzysta z cyfrowych rozwiązań. Ta grupa najczęściej korzystała z mediów społecznościowych (83%), i rozwiązań chmurowych (67%). Częściej niż pozostałe sięgała też po komunikatory internetowe w celach zawodowych (64%), rozwiązania biometryczne (57%), inteligentne urządzenia monitorujące stan zdrowia (smartwatche, opaski fitness itp.) (51%), ubezpieczenia online (47%) i rozmawiała z chatbotami (43%). Ta grupa nieco częściej niż pozostali uczestnicy badania ufa naukowcom i odkryciom naukowym, na co zwraca uwagę dr hab. Janusz Reichel, prof. UŁ. Co ciekawe, różnica nie jest jednak zbyt duża.

Etyczne dylematy technologii

Zrealizowane badanie szeroko przygląda się zagadnieniom etyki w kontekście cyfrowych technologii. Wskazuje, że użytkownicy technologii obawiają się przede wszystkim o bezpieczeństwo swoich danych i zasobów, które udostępniają za jej pomocą oraz o to, czy przekazywane dane będą wykorzystywane właściwie i zgodnie z ich zamierzeniami. Jednocześnie, spora grupa badanych przyznaje, że chciałaby mieć pewność, że projektowane i uruchamiane rozwiązania cyfrowe nie będą ich dyskryminowały. Dostrzegalna jest potrzeba większej przejrzystości i otwartości ze strony cyfrowych graczy. Wątpliwości etyczne budzą przede wszystkimi manipulowanie informacjami (69% badanych), gromadzenie, agregowanie i handel danymi o zachowaniach online (63%) oraz ograniczenie prywatności związane z rozwojem systemów monitoringu (58%).

Konkretne obawy etyczne dotyczące korzystania z nowoczesnych technologii najmocniej zgłasza grupa „zaawansowanych technologicznie”. Ponad 80% z nich uważa za niewłaściwe manipulowanie informacjami w Internecie, handel danymi czy monitorowanie ich aktywności w sieci, np. w celu spersonalizowania reklam. Ponad 70% boi się bycia manipulowanymi.

Więcej informacji o kondycji wiedzy i stosunku Polaków i Polek do nowych technologii można znaleźć w raporcie „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. Jest on efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska i obejmuje wyniki badań w czterech obszarach: wzorce moralne, znajomość i zakres korzystania z technologii, obawy oraz wątpliwości etyczne związane z technologią a także odpowiedzialność i bezpieczeństwo w świecie technologii.

Raport stał się już inspiracją do szerszej debaty o tym jak konsumenci korzystają z technologii w kontekście standardów etycznych i czy poziom zaawansowania technologicznego jest w tym przypadku kluczowy. Efektem było m.in. webinarium „Digital ethics – konsument a technologie”, w ramach GovTech Festiwal.

Mediateka

Udostępnij: Co Polacy myślą o technologiach?

Informacje prasowe

Orange Flex otwiera sklep… w aplikacji

1 grudnia 2020

Orange Flex otwiera sklep… w aplikacji

Użytkownicy Orange Flex mogą już robić zakupy w sklepie uruchomionym w aplikacji. Można w nim kupić online choćby prezenty na zbliżające się święta. W szczególności kuszą wybrane telefony Xiaomi z rabatem nawet do 30%. Sklep Flex oferuje smartfony, tablety i inne urządzenia Internetu Rzeczy, jak inteligentne opaski, oczyszczacz powietrza czy słuchawki. Wśród nich znajdą się też odnowione produkty, którym dajemy drugie życie i są dostępne w wyjątkowo korzystnych cenach.

Sklep Flex jest dostępny zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. Zakupu można dokonać po aktywacji dowolnego Planu. Za produkty ze Sklepu Flex można zapłacić za pomocą karty płatniczej połączonej z kontem, lub poprzez środki Flex doładowywane BLIK-iem. Klient może użyć metody płatności, którą obecnie opłaca usługi we Flexie lub zmienić ją na inną, ale wówczas będzie obowiązywać dla tych zakupów jak i dla wszystkich kolejnych płatności w aplikacji. Kurier dostarczy zakupiony sprzęt pod wskazany adres w ciągu kilku dni roboczych.

Święta z Xiaomi w Orange Flex

W grudniu w Sklepie Flex można kupić wybrane smartfony Xiaomi w cenach do 30% niższych w porównaniu do standardowej oferty online. Osoby zainteresowane nowinkami technologicznymi i testowaniem sieci 5G powinny zwrócić szczególną uwagę na Xiaomi Mi 10T Lite 5G. Hitem w Sklepie Flex są również inne urządzenia tego producenta, takie jak opaska Xiaomi Mi Smart Band 5 ze świątecznym rabatem 45%. W kolejnych dniach asortyment powiększy się o kolejne marki. Świąteczne ceny urządzeń Xiaomi na otwarcie sklepu w Orange Flex to prawdziwa gratka dla fanów gadżetów:

  • Smartfon Xiaomi Redmi 9C NFC 2/32GB za 349zł
  • Smartfon Xiaomi Redmi Note 9 za 649zł
  • Smartfon Xiaomi Mi 10T Lite 5G 6/64GB za 1299zł
  • Opaska Xiaomi Mi Smart Band 5 za 99zł
  • Drukarka Xiaomi Mi Photo Printer za 239zł
  • Oczyszczacz powietrza Xiaomi Mi Purifier 3H EU za 499zł

Intuicyjne zakupy przez aplikację

Do Sklepu Flex użytkownik wchodzi z głównego ekranu aplikacji, po kliknięciu w ikonę koszyka. Warto podkreślić, że w Sklepie Flex będą uruchamiane także okazyjne promocje z cenami niższymi niż standardowa oferta sklepu internetowego bez umowy, z ograniczoną liczbą dostępnych sztuk. Użytkownik może łatwo wyszukać interesujące go urządzenie dzięki opcji sortowania i filtrowania wyników na liście produktów. Dostępne kategorie będą obejmowały także urządzenia z technologią eSIM, która jest wspierana przez Orange Flex. Asortyment w Sklepie Flex posiada szczegółową kartę produktu ze zdjęciem, dostępnymi pojemnościami pamięci, opcjami kolorów oraz z dokładną specyfikacją. Dodatkiem są też specjalne kolorowe nakładki z informacją o tym, czy np. dane urządzenie współgra z siecią 5G.

Ceny promocyjne obowiązują w okresie od 1 do 31grudnia 2020 r. lub do wyczerpania zapasów urządzeń.
Ceny urządzeń nie zawierają kosztów dostawy. Oferta obowiązuje dla klientów Orange Flex. Szczegóły w aplikacji Orange Flex lub na flex.orange.pl

Smartfony jak nowe

W Sklepie Flex można kupić smartfony jak nowe. Telefony, m.in. powystawowe modele pochodzące z salonów, są odnawiane przez profesjonalną firmę serwisową. Mają aktualne oprogramowanie, a także 12 miesięcy gwarancji z tytułu rękojmi. Wszystkie produkty są dokładnie sprawdzone, a do tego w bardzo atrakcyjnych cenach. Orange Flex daje im drugie życie. To element działań Orange, który chce przeciwdziałać zmianom klimatu i wspierać klientów w ich codziennych wyborach. Starsze, sprawne modele telefonów, które odkładamy do szuflady na „wieczne nieużywanie” często mogą jeszcze długo pełnić swoją funkcję. Dlatego powinny dostać szansę na drugie życie. Natomiast zużyte, niedziałające urządzenia są źródłem cennych i rzadkich minerałów, które można odzyskać i ponownie wprowadzić do obiegu.. Niepotrzebne już telefony można przynieść do każdego salonu Orange, aby odsprzedać lub przekazać je do recyklingu. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie poświęconej odkupowi telefonów.

Sklep Flex (nocą)

Kultowa już nocna akcja promocyjna dostępna do tej pory tylko dla członków Klubu Flex, od teraz przechodzi do Sklepu Flex. Z cotygodniowych promocji po zmroku będą mogli korzystać więc wszyscy użytkownicy Orange Flex. Pierwsza edycja już 8 grudnia.

Mediateka

Udostępnij: Orange Flex otwiera sklep… w aplikacji

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej