Informacje prasowe

Grupa TP optymalizuje wykorzystanie energii elektrycznej – stawia na oszczędność i ekologię

19 lutego 2010
Grupa TP optymalizuje wykorzystanie energii elektrycznej – stawia na oszczędność i ekologię

Telekomunikacja Polska podpisała umowę na dostawę energii elektrycznej z firmą ENERGA oraz przedłużyła umowę z firmą ENEA. Tym samym zakończył się proces konsolidacji zakupu energii na potrzeby Grupy TP.  Obejmuje on ok. 16 000 punktów poboru energii w TP i PTK.  Roczne zużycie energii w całej Grupie TP to ponad 500 GWh.  Wartość kontraktów wynosi łącznie ok. 130 milionów PLN.

Jest to największy pod względem ilości punktów dostaw projekt od czasu liberalizacji rynku energetycznego w Polsce.

„Grupa TP jest zainteresowana długoterminową współpracą z wyłonionymi w przetargu firmami. Wpisuje się ona w strategię optymalizacji kosztów energii elektrycznej dla Grupy. Oprócz projektów optymalizujących koszty i wykorzystanie energii bierzemy także pod uwagę inwestowanie w odnawialne źródła energii, które pozwalają obniżyć koszty jej zużycia oraz przyczyniają się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, przez co chronią środowisko” – podkreślił Paweł Buchman, dyrektor Pionu Administracji Grupy TP.

Konsolidacja dostawców nie tylko obniży koszty ale także ograniczy pracochłonność rozliczania faktur za energię – wcześniej było ich ok. 140 000 rocznie, a obecnie będzie zaledwie kilkadziesiąt. Ponadto TP wprowadziła system monitorowania i raportowania poziomu zużycia energii. Jest to pierwszy etap do utworzenia centralnej jednostki zarządzającej energią w Grupie TP.

Telekomunikacja Polska od lat promuje zachowania proekologiczne. W firmie wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów a  klientów zachęca się do korzystania z e-faktury.


Informacje prasowe

TP liderem branży teleinformatycznej – wg raportu UKE

17 lutego 2010
TP liderem branży teleinformatycznej – wg raportu UKE

Telekomunikacja Polska jest najchętniej wybieranym dostawcą usług teleinformatycznych przez polski biznes. Ponad 76 proc. firm, które mają stacjonarne linie telefoniczne wybrało ofertę TP. Druga w kolejności Netia obsługuje ponad 16 proc. firm, a trzeci Dialog - 2,6 proc. Takie wyniki przynosi najnowsze badanie PBS DGA "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2009 roku" - przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

PBS zapytał klientów dwóch największych telekomów stacjonarnych również o poziom satysfakcji z usług operatorów telefonii stacjonarnej. Tu znów lepsza okazała się Telekomunikacja Polska. Zdecydowana  większość badanych korzystających z usług TP (70,6 proc.) oceniła poziom swojej satysfakcji jako dobry i bardzo dobry. Podobne odczucie miało 63,6 proc. klientów Netii.

Wybierając ofertę dostępu do Internetu, polskie firmy także najczęściej decydują się na usługi Telekomunikacji Polskiej. TP obsługuje 54,9 proc. klientów biznesowych i jest zdecydowanym liderem rynku. Z usług Netii korzysta 8.7 proc., UPC 4,4 proc., Plusa 4,1 proc. a Orange 4 proc. firm.

Z usług internetowych jest zadowolonych ponad 70 proc. klientów. Podkreślają oni, że długa wcześniejsza współpraca z operatorem, zadowolenie z jego usług oraz szybkość ich aktywacji  to główne powody wyboru aktualnego dostawcy Internetu. Blisko połowa badanych firm mogła zmienić dostawcę internetu z TP na innego operatora, ale nie skorzystała z tej możliwości.

Większość badanych ocenia pozytywnie funkcjonowanie polskiego rynku telekomunikacyjnego. Zarówno jeżeli chodzi o telefonię stacjonarną, jak i internet respondenci wystawiali dobre lub bardzo dobre oceny. Klienci biznesowi korzystający z telefonów stacjonarnych są najbardziej zadowoleni z jakości obsługi, a także z dostępności informacji o ofercie nowych produktów i jakości usług.


Informacje prasowe

1800 minut na rozmowy i internet w planach Optymalnych oferty Orange dla Firm

15 lutego 2010
1800 minut na rozmowy i internet w planach Optymalnych oferty Orange dla Firm

Od 15 lutego Orange dla Firm wprowadza nowe plany taryfowe, które zastąpią dotychczasową ofertę operatora. Klienci biznesowi zyskują możliwość wyboru spośród 8 planów abonamentowych w tym 3 z dostępem do internetu oraz 3 planów MIX. Dodatkowo, mogą dokupić usługi umożliwiające bezpłatne połączenia lub zwiększające nawet do 2300 liczbę minut na połączenia do wszystkich sieci.

Orange jest pierwszym na rynku operatorem, który do oferty dla firm wprowadza głosowe plany abonamentowe z usługą Business Everywhere Mini oraz bezpłatnym  dostępem do sieci hotspotów w cenie abonamentu W nowych planach wartość całego abonamentu jest rozliczana kwotowo, co pozwala wykorzystać go wymiennie, na połączenia głosowe, SMS-y, MMS-y oraz rozmowy wideo. Dzięki temu klienci optymalizują wydatki i mogą w pełni wykorzystać możliwości telefonu, rozmawiając, SMS-ując i łącząc się z internetem, bez obawy o wysokość rachunku.

Różnica w cenie pomiędzy standardowymi planami głosowymi, a planami z internetem wynosi jedynie 15 zł + VAT. Wybierając je, klienci otrzymują w ramach abonamentu usługę Business Everywhere Mini z pakietem 2GB na transmisję danych oraz dostęp do usługi Orange Hotspot. Oszczędzają w ten sposób 56 zł + VAT miesięcznie, gdyż opłata za usługę Business Everywhere Mini 2GB poza planami Optymalnymi z Internetem wynosi 32 zł (39,04 zł z VAT), a za usługę Orange Hotspot 39 zł (47,58 zł z VAT). Ponadto mogą kupić telefony taniej, niż w ofercie standardowych planów głosowych.

Nowe plany Optymalne w Orange dla Firm:

plan taryfowy

Optymalny 100

Optymalny 250

Optymalny 450

Optymalny z Internetem 450

Optymalny 900

Optymalny z Internetem 900

Optymalny 1800

Optymalny z Internetem 1800

abonament miesięczny

30 zł

(36,60 zł

z VAT)

60 zł

(73,20 zł

z VAT)

99 zł(120,78 zł

z VAT)

114 zł (139,08 zł

z VAT)

180 zł (219,60zł

z VAT)

195 zł (237,90 zł

z VAT)

324 zł(395,28 zł

z VAT)

339 zł(413,58 zł

z VAT)

liczba minut w abonamencie

100

250

450

900

1800

usł. Business Everywhere Mini 2 GB

-

-

-

bezpłatnie

-

bezpłatnie

-

bezpłatnie

usł. Orange Hotspot

-

-

-

bezpłatnie

-

bezpłatnie

-

bezpłatnie

minuta poł. do Ery, Plus, Orange i na num. stacjonarne w abonamencie

0,30 zł(0,37 zł

z VAT)

0,24 zł (0,29 zł

z VAT)

0,22 zł

(0,27 zł

z VAT)

0,20 zł

(0,24 zł

z VAT)

0,18 zł

(0,22 zł

z VAT)

minuta poł. do Play i Cyfrowego Polsatu

0,60 zł  (0,73 zł  z VAT)

SMS

0,18 zł (0,22 zł z VAT)

MMS

0,33 zł (0,40 zł z VAT)

stawka za każde 100 kB transmisji danych

0,10 zł

(0,12 zł z VAT)

bezpłatnie

0,10 zł (0,12 zł

z VAT)

bezpłatnie

0,10 zł (0,12 zł

z VAT)

bezpłatnie

 

Do każdego z planów abonamentowych można dokupić dodatkowe usługi pozwalające na elastyczny dobór liczby minut na połączenia do wszystkich sieci. Klient może włączać dodatkowe pakiety w zależności od potrzeb, w dowolnym okresie, w którym potrzebuje dzwonić więcej. Dzięki usłudze 5 Bezpłatnych Numerów dla Firm może także łączyć się bez opłat z wybranymi numerami w Orange lub sieciach stacjonarnych.

Dodatkowe usługi obniżające koszty połączeń:

Pakiet Optymalny

Usługa

Pakiet Optymalny 50

Pakiet Optymalny 250

Pakiet Optymalny 500

abonament miesięczny

12 zł(14,64 zł z VAT)

55 zł (67,10 zł z VAT)

100 zł(122 zł z VAT)

liczba minut na połączenia do Ery, Plus, Orange i z num. stacjonarnymi

50

250

500

stawka za minutę połączenia do Ery, Plus, Orange i na numery stacjonarne

0,24 zł(0,29 zł z VAT)

0,22 zł(0,27 zł z VAT)

0,20 zł(0,24 zł z VAT)

liczba minut na połączenia do Play i Cyfrowy Polsat

25

125

250

stawka za minutę połączenia do Play i Cyfrowy Polsat w usłudze

0,48 zł(0,59 zł z VAT)

0,44 zł(0,54 zł z VAT)

0,40 zł (0,48 zł z VAT)

 

5 Bezpłatnych Numerów dla Firm

Usługa

Optymalny dla Firm

stawka za minutę połączenia z numerami w Orange w ramach usługi

0 zł

maksymalna liczba bezpłatnych minut na połączenia z każdym numerem stacjonarnym wybranym w usłudze

500 minut

aktywacja lub wyłączenie numeru w usłudze (opłata za każdy numer)

5 zł (6,10 zł z VAT)

abonament miesięczny za każdy wybrany numer w Orange

5 zł (6,10 zł z VAT)

abonament miesięczny za każdy wybrany numer stacjonarny

10 zł (12,20 zł z VAT)

 

Oferta Mix Optymalny

Klienci, dla których ważna jest kontrola kosztów, mogą wybrać jeden z planów Mix Optymalny. Dzięki temu, np. udostępniając telefon pracownikowi, ustalają maksymalną wysokość miesięcznego zobowiązania, a po wykorzystaniu środków, w razie potrzeby, mogą zasilać konto telefonu doładowaniami, tak jak w przypadku telefonów na kartę.

plan taryfowy

Mix Optymalny

10

Mix Optymalny

20

Mix Optymalny

50

miesięczny abonament

10 zł

(12,20 zł z VAT)

20 zł

(24,40 zł z VAT)

50 zł

(61 zł z VAT)

liczba minut w abonamencie

33

67

200

stawka za minutę połączenia do Ery, Plus, Orange i na numery stacjonarne

0,30 zł

(0,37 zł z VAT)

0,25 zł

(0,31 zł z VAT)

stawka za minutę połączenia do Play i Cyfrowy Polsat

0,60 zł(0,73 zł z VAT)

SMS

0,18 zł (0,22 zł z VAT)

MMS

0,33 zł (0,40 zł z VAT)

stawka za każde 100 kB transmisji danych

0,10 zł  (0,12 zł z VAT)

 

Dodatkowo, w każdej opcji Mix Optymalny Kient może wybrać usługi obniżające koszty połączeń oraz wysyłania SMS-ów i MMS-ów:

  • Usługa Wybrane Numery w Mix - 1 do 5 numerów w Orange z połączeniami w cenie 0,10 zł + VAT za minutę. Abonament za każdy wybrany numer to 2 zł + VAT.
  • Pakiet SMS 100 w Mix - obniżenie kosztu wysyłanych SMS-ów do 0,12 zł + VAT. Abonament usługi wynosi 12 zł + VAT. (Usługa jest dostępna także w planach abonamentowych)
  • Pakiety MMS 50 w Mix - obniżenie kosztu wysyłanych MMS-ów do 0,20 zł + VAT. Abonament usługi wynosi 10 zł + VAT. (Usługa jest dostępna także w planach abonamentowych)

Plany Optymalne przeznaczone są dla klientów biznesowych kupujących nową aktywację, przenoszących numer do Orange, lub przedłużających dotychczasową umowę. Wybierając je mogą również kupić zaawansowane telefony dostępne już od 1 zł + VAT. Do wyboru są między innymi: Nokia E52, Nokia E72, Sony Ericsson Satio, HTC HD2, Samsung Omnia II, LG GT 505  i wiele innych.

Więcej informacji na www.orange.pl

Scroll to Top