Informacje prasowe

Grupa TP udostępnia klientom elektroniczny system płatności Invoobill

16 lutego 2012
Grupa TP udostępnia klientom elektroniczny system płatności Invoobill

Klienci Grupy TP korzystający z bankowości elektronicznej będą mogli wkrótce uregulować swoje faktury jednym kliknięciem - dzięki usłudze Invoobill. Grupa TP podpisała umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową i zaoferuje możliwość korzystania z Invoobill - systemu elektronicznej prezentacji i płatności rachunków.   

- To kolejne po fakturze elektronicznej rozwiązanie, które ułatwia klientom TP i Orange zarządzanie bieżącymi płatnościami. Ponad 22% klientów TP i Orange zrezygnowało z papierowego rachunku na rzecz faktury elektronicznej - rozwiązania wygodnego, bezpiecznego i ekologicznego. Invoobill to nasza kolejna propozycja, dzięki której klienci będą mogli sobie wybrać taki sposób otrzymywania faktur, który najbardziej im odpowiada i jednocześnie  przyczynić się do ochrony środowiska - wyjaśnia Jakub Kłoczewiak Dyrektor Obsługi Klienta w Grupie TP.

Mechanizm działania usługi Invoobill (wcześniejsza nazwa Bilix) jest bardzo prosty. Użytkownik bankowości elektronicznej, którego bank przystąpił do systemu Invoobill, będzie mógł otrzymywać faktury za usługi telekomunikacyjne bezpośrednio na swoje konto bankowe. Tym samym logując się na swój rachunek, w zakładce Invoobill zobaczy swoje bieżące rachunki. Następnie -  jednym kliknięciem - będzie mógł przenieść dane z faktury do szablonu przelewu. Do realizacji płatności niezbędna będzie oczywiście autoryzacja płatności przez samego klienta.

Usługa będzie dostępna dla klientów Grupy TP na początku drugiej połowy 2012 roku.  Warunki korzystania z usługi zależą od banków. W większości z nich jest to rozwiązanie bezpłatne. Grupa TP nie pobiera żadnej opłaty za transfer faktury do systemu.

Aby uruchomić usługę Invoobill wystarczy zalogować się na swoim elektronicznym koncie bankowym i złożyć stosowny wniosek. Klient potwierdzając chęć korzystania z usługi Invoobill automatycznie rezygnuje z otrzymywania faktury w wersji papierowej. Będzie mógł wybrać pomiędzy e-fakturą z kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a eko fakturą, która jest elektronicznym obrazem faktury.

Usługa Invoobill jest dostępna dla ponad 90% użytkowników bankowości elektronicznej w Polsce - w  PKO Banku Polskim S.A. (Inteligo, iPKO), Pekao S.A., mBanku, MultiBanku, Banku Millennium S.A., City Handlowym, ING Banku Śląskim, Raiffeisen Bank Polska, BZ WBK S.A. oraz w kilku bankach spółdzielczych.


Informacje prasowe

Orange podpisała Kartę Różnorodności

14 lutego 2012
Orange podpisała Kartę Różnorodności

Orange jest opiekunem Karty Różnorodności w Polsce. Karta Różnorodności (ang. Diversity Charter) to międzynarodowa inicjatywa, będąca pisemnym zobowiązaniem organizacji do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością i polityki równego traktowania oraz ich promowania i upowszechniania.

Podpisując Kartę Firmy zobowiązują się do równego traktowania każdego pracownika bez względu na jego stan zdrowia, rasę, narodowość, płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne, religię, przekonania polityczne, itp. Jednym z założeń Karty Różnorodności jest podnoszenie świadomości związanej z tematyką różnorodności w firmie, poprzez działania edukacyjne. Ważne jest także coroczne raportowanie efektów działań związanych z polityką różnorodności przedsiębiorstwa.

Wzorem Francji, Hiszpanii, Szwecji, czy Austrii, Polska postanowiła stworzyć własną Kartę Różnorodności. Inicjatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które do współpracy  zaprosiło firmy i organizacje pozarządowe.

Obok Orange w tym projekcie uczestniczą m.in. Aviva, Grupa Orbis, Deloitte, Danone, Nutricia, Unilever, Totalizator Sportowy,  Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, L’Oreal, Provident.

Treść Karty została wypracowana przez przedstawicieli różnych grup społecznych, np. osób niepełnosprawnych, osób starszych, mniejszości seksualnych, religijnych.


Informacje prasowe

Stanowisko Grupy TP w odniesieniu do nieuczciwych praktyk handlowców innych operatorów

09 lutego 2012
Stanowisko Grupy TP w odniesieniu do nieuczciwych praktyk handlowców innych operatorów

TP jest oburzona praktykami nieuczciwych handlowców innych operatorów, podających się za pracowników Telekomunikacji Polskiej. Uważamy, że jest to czyn nieuczciwej konkurencji i jako taki powinien podlegać karze zgodnie z prawem.

Przypominamy, że Klienci mogą się przed tym procederem bronić. Zawsze można zidentyfikować  przedstawiciela handlowego TP telefonując pod bezpłatny numer Błękitnej Linii TP 19393. Każdy sprzedawca bezwzględnie musi mieć identyfikator z nazwą firmy i logo TP,  a partnerzy handlowi upoważnienie do sprzedaży usług TP (upoważnienie takie zawiera imię i nazwisko partnera handlowego, pesel oraz numer identyfikacyjny), pełnomocnictwo do podpisywania umów w imieniu TP lub upoważnienie do przyjmowania zamówień od Klientów. Ponadto, obowiązkiem sprzedawcy jest pozostawienie klientowi oryginału podpisanej umowy.

Dla klientów którzy padli ofiarą oszustów, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię usług regulowanych 800 500 005 (czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16), pod którą można dokonać zgłoszenia nadużycia oraz pisemnie upoważnić TP do występowania wobec operatora alternatywnego i do ewentualnego złożenia zawiadomienia o przestępstwie do prokuratury. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. Wówczas w zależności od rodzaju i przedmiotu zgłoszenia, podejmujemy działania polegające w pierwszej kolejności na wyjaśnieniu sprawy z danym operatorem i wezwaniu go do zaprzestania nieuczciwych praktyk. W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa, TP składa zawiadomienia do organów ścigania. Upoważnienie do ww. działań musi mieć formę pisemną.

Każdy klient zawierający umowę u przedstawiciela handlowego ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej.

Skala zjawiska jest znacząca. Miesięcznie otrzymujemy setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK. Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, którzy kierują pisma z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy do TP

Ofiarą praktyk nieuczciwych sprzedawców, podających się za przedstawicieli TP, są najczęściej osoby starsze. Oszuści przedstawiają się, że są z „telekomunikacji”, słowo to  przez seniorów jest jednoznacznie identyfikowane z firmą Telekomunikacja Polska. Wykorzystują łatwowierność starszych klientów, proszą ich o ostatnią fakturę, podsuwając do podpisu dokumenty rezygnacyjne z usług TP i nową umowę. Często nie pozostawiają oryginału umowy. Zdarza się, ze po fakcie klient nawet nie wie z kim podpisał umowę, nie posiada jej egzemplarza, nie pamięta nazwy firmy, nie posiada danych kontaktowych.

Scroll to Top