Informacje prasowe

Imagine Dragons, Inhaler, Flohio, Sylvan Esso oraz Iceage dołączają do składu Open’er Festival powered by Orange 2022

24 czerwca 2021
Imagine Dragons, Inhaler, Flohio, Sylvan Esso oraz Iceage dołączają do składu Open’er Festival powered by Orange 2022

Imagine Dragons, jeden z najbardziej popularnych zespołów ostatniej dekady, co-headlinerem pierwszego dnia Open’er Festival powered by Orange 2022! Line-up Alter Stage zasilą Sylvan Esso, Flohio, Inhaler i Iceage.

IMAGINE DRAGONS

Kiedy w marcu Imagine Dragons zaprezentowali "Follow You" i "Cutthroat" - swoje pierwsze kawałki od 2018 roku i zapowiedzieli nowy album, nie było wątpliwości, że muszą przyjechać do Polski. Z przyjemnością ogłaszamy, że pojawią się 29 czerwca na Open'erze 2022! Amerykańska formacja, która powstała w 2009 roku z inicjatywy Dana Reynoldsa, idealnie balansuje na przecięciu kilku gatunków: rocka, popu, elektroniki, a nawet hip hopu, przekraczając ich granice i wyciągając dla siebie to, co w nich najlepsze. W 2012 roku ukazał się ich debiutancki album "Night Visions", który trafił na 2 miejsce Billboard 200. Pochodzący z niego utwór "Radioactive" (umieszczony również na EP "Continued Silence") stał się jednym z największych hitów roku, zdobywając dla zespołu ich pierwsze Grammy w karierze. Na gali rozdania nagród zwrócili na siebie ogromną uwagę dzięki spektakularnemu wykonaniu utworu wspólnie z Kendrickiem Lamarem. Ich drugi album "Smoke + Mirrors" (2015) zadebiutował na szczycie w USA i UK. Kolejne albumy, "Evolve" (2016) i "Origins" (2018), dzięki takim kawałkom jak "Believer", "Thunder" czy "Natural" potwierdziły ich status gigantów światowej alternatywy. Do zobaczenia pod Orange Main Stage 29 czerwca 2022 r.

SYLVAN ESSO

Amerykański duet Sylvan Esso to artystyczne dziecko wokalistki Amelii Meath i producenta Nicka Sanborna. Electro-popowy duet debiutował w 2014 imiennym albumem, który trafił na 7 miejsce zestawienia Independent Albums Billboardu, a w 2015 roku stał się dla projektu przepustką na najważniejsze amerykańskie festiwale, wliczając Coachellę, Lollapaloozą czy Austin City Limits. W 2017 roku ukazała się płyta „What Now”, która otrzymała nominację do Grammy w kategorii Best Dance/Electronic Album. Natomiast we wrześniu ubiegłego roku doczekaliśmy się trzeciego albumu Sylvan Esso „Free Love”. A już 2 lipca zobaczymy ich na żywo na Open’erze.

FLOHIO

Flohio wyrasta na jedną z najciekawszych nowych postaci brytyjskiej sceny rapowej. Jej rozpoznawalność zaczęła wzrastać po nagraniu kawałka "Bands" dla popularnego cyklu COLORS. Niedługo potem ukazał się singiel "Watchout", który otrzymał tytuł Best New Music od serwisu Pitchfork. Natomiast na wydanej w 2018 roku EP-ce "Wild Yout" rozwinęła swój dynamiczny flow. Od tej pory Flohio zaczęła być coraz częściej nazywana "artystką, którą warto obserwować". Guardian ochrzcił ją mianem "najważniejszego nowego głosu brytyjskiego rapu", a BBC zamieściło ją na liście Sound of 2019. W 2020 roku doczekaliśmy się jej mixtape'u "No Panic No Pain". A 1 lipca zobaczymy Flohio na Alter Stage!

INHALER

Członkowie irlandzkiego zespołu Inhaler poznali się w szkole w Dublinie. Elijah Hewson, Robert Keating, Ryan McMahon i Josh Jenkinson szybko zrozumieli, że dzielą uwielbienie dla tego samego rodzaju muzyki – brudnego rocka spod znaku The Stone Roses, Joy Division, The Strokes, Interpol, Depeche Mode czy The Cure. Od 2019 roku, po singlach - "It Won’t Always Be Like This", "My Honest Face" i "Ice Cream Sundae", szybko zaczęli zyskiwać popularność zarówno w rodzimej Irlandii, jak i w Europie, budując bardzo oddany fanbase. Ubiegły rok upłynął pod znakiem kolejnych świetnie przyjętych singli - "We Have to Move On" oraz "Falling In", a w ostatnich miesiącach usłyszeliśmy kolejne kawałki z nadchodzącego debiutanckiego albumu "It Won't Always Be Like This". Inhaler zagra na Alter Stage 29 czerwca.

ICEAGE

Punkowa duńska formacja Iceage powstała w 2008 roku, kiedy jej członkowie byli jeszcze nastolatkami.  W tym roku, dekadę po wydaniu debiutanckiego albumu “New Brigade”, który stał się kamieniem milowym w ich karierze, doczekaliśmy się piątego albumu “Seek Shelter”. Wydawnictwa Iceage odzwierciedlają drogę, którą przebyli przez lata jako ludzie. Wydany w 2012 roku “You’re Nothing” to szybka, surowa, agresywna energia młodości, podczas gdy na “Plowing Into the Field of Love” (2014) i “Beyondless” (2018) zauważalne jest uspokojenie i wygładzenie ich brzmienia. Całe spektrum ich twórczości usłyszymy na Alter Stage 1 lipca.

REGULAR TICKETS w sprzedaży (do 6.06.2022 lub do wyczerpania puli)

Karnet 4 DNI - 649 PLN

Karnet 4 DNI + pole namiotowe - 749 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) - 459 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) + pole namiotowe - 529 PLN

Bilet jednodniowy - 315 PLN

Wszystkie bilety zakupione na Open'er Festival Powered by Orange 2020 i 2021 zachowują ważność na nową datę festiwalu. Więcej informacji tutaj.

Mediateka


Informacje prasowe

Polacy polubili pracę zdalną

21 czerwca 2021
Polacy polubili pracę zdalną

Pandemia ukształtowała nowe zwyczaje społeczne i przyspieszyła zmiany m.in związane z trybem pracy w domu. Aż 73% Polaków, których lockdown zmusił do pozostania w domu akceptuje pracę zdalną. Jednocześnie 37% badanych  ocenia, że w trakcie pracy online miała więcej obowiązków zawodowych niż wcześniej. Podczas lockdownu zdecydowanie wzrosła konsumpcja mediów – filmów, czy portali społecznościowych. To wybrane wnioski z raportu przygotowanego na zamówienie nju mobile z raportu o zmianach związanym z pracą, nauką zdalną i spędzaniem wolnego czasu w czasie trwania lockdownu.

Z badania pt. „Polacy w pracy zdalnej. Jak żyliśmy podczas lockdownu” wynika, że zdecydowana większość badanych osób (73%) akceptuje nowy tryb pracy – czyli online. W domowym biurze wielu z nas pracuje więcej, a przynajmniej takie mamy poczucie. Tak swoją aktywność zawodową ocenia 37% respondentów. Praca zdalna z dziećmi w porównaniu do samodzielnej pracy w domu stanowił większe wyzwanie.

Wśród osób pracujących dłużej, osoby z dziećmi deklarują, że pracowały dłużej średnio o 2,5 godz. dziennie, a te bez dzieci o około 2 godz. dziennie. Połowa badanych uważa, że dzięki pracy zdalnej w domu mimo wszystko więcej czasu spędzała z rodziną. Większość respondentów nie tęskniła za pracą w biurze i zaakceptowała nowy styl wykonywania obowiązków.

Z usług nju mobile korzysta już ponad milion klientów. Największą grupę stanowią osoby aktywne zawodowo, mieszkające w większych miastach czyli te, które w czasie pandemii w większości musiały przystosować się do trybu pracy zdalnej. Raport pokazał nam jak bardzo lockdown i praca zdalna wpłynęły na naszą codzienność oraz jakie zmiany zaszły w naszym stylu pracy. Niewykluczone, że część z tych zmian zostanie z nami na dłużej. Mamy więc nadzieję lepiej poznać i zrozumieć nowe zachowania i potrzeby potencjalnych użytkowników nju - powiedziała Agata Jaworska, Dyrektor Marketingu nju mobile.

Więcej obowiązków domowych i multimedialnej rozrywki

Gotowanie i zajmowanie się domem zabierało więcej czasu niż przed pandemią. Tak twierdzi 52% respondentów z grupy badanych pracujących w domu z uczącymi się zdalnie dziećmi oraz 40 proc osób bez dzieci. Domowe biuro i zdalna nauka znacznie przemodelowały codzienną rutynę. Lockdown spowodował, że więcej czasu poświęciliśmy również domowej rozrywce. Ponad 50% w grupie pracujących z dziećmi i ponad 40% pracujących bez dzieci deklaruje, że oglądało więcej filmów i seriali oraz czytało więcej wiadomości w internecie.

Brakowało nam kontaktów z innymi ludźmi

Połowa z nas znacznie ograniczyła spacery i wyjścia z domu oraz posiłki w restauracji – i tego też, jak wynika z badania, brakowało nam najbardziej. Społeczny dystans drastycznie zmniejszył relacje towarzyskie wśród Polaków. Trzy czwarte respondentów deklaruje, że podczas lockdownu mniej spotykało się ze znajomymi.

Jesteśmy bardzo wspólnotowymi istotami, dlatego w lockdownie brak kontaktów z innymi sprawiał, że gorzej nam się funkcjonowało, spadało poczucie szczęścia, a rosło poczucie zagrożenia. Jeśli nadal będziemy pracować, bądź uczyć się zdalnie, to zadbajmy przynajmniej o włączenie kamerek. Spojrzenie choć przez ekran ale twarzą w twarz, powoduje że rośnie nam oksytocyna i dopamina, czyli hormony, które mają wpływ na naszą wspólnotowości i chęć przynależności do większego grona - dr Julita Czernecka, socjolog, Uniwersytet Łódzki

Szybsze łącza i dodatkowe pakiety internetu mobilnego

Praca zdalna i czas wolny spędzany przed ekranem komputera, telefonu i tabletu sprawiły, że Polacy potrzebowali szybszego łącza internetu stacjonarnego i większego pakietu danych mobilnych. Osoby pracujące zdalnie z dziećmi miały większe zapotrzebowanie na internet – zdalna praca i szkoła powodowały duże obciążenia łącza internetowego w domu. 24% osób pracujących zdalnie z dziećmi zwiększyło pakiet danych w swoim internecie mobilnym. Tak zrobiło też 13% osób bez dzieci. Z kolei 18% pracujących w domach z dziećmi zwiększyło szybkość łącza internetu stacjonarnego. W przypadku pracujących bez dzieci było to 14%.

Pełny raport dostępny jest pod adresem .

Mediateka


Informacje prasowe

Pasja czy zawód? Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021

16 czerwca 2021
Pasja czy zawód? Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021

62% nauczycieli twierdzi, że pandemia i wymuszona nią edukacja zdalna negatywnie wpłynęły na postrzeganie ich statusu przez społeczeństwo. Brak wsparcia w rozwiązywaniu trudności wychowawczych to jeden z czynników najbardziej przeszkadzających im w pracy. Mimo wyzwań i wielości ról, które pełnią w szkolnej społeczności, 78% nauczycieli i nauczycielek deklaruje poczucie satysfakcji z pracy. To wyniki najnowszych badań Fundacji Orange.

Nauczyciel to zawód często oceniany. Ale czy doceniany? Fundacja Orange zbadała, co myślą o nauczycielach rodzice, uczniowie, a także oni sami o swojej pracy. Wyniki dostępne są w publikacji  „Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021”.

- Ponieważ zajmujemy się edukacją cyfrową i na co dzień pracujemy ze szkołami z całej Polski, to chcieliśmy wnieść w debatę publiczną kompleksowe spojrzenie na grupę zawodową nauczycieli i sprawdzić, w jakiej są kondycji. Szczególnie widząc, jak duże spoczywają na nich oczekiwania w ostatnim czasie, a jednocześnie jak szybko musieli zaadaptować się do wymagań edukacji zdalnej - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Nie tylko uczą, czyli wiele oczekiwań wobec nauczycieli

Jak pokazują wyniki, nauczyciele pełnią wiele ról, w tym te - związane z przekazywaniem wiedzy, byciem liderem, kształtowaniem postaw, wychwytywaniem talentów i problemów uczniów, a także wspieraniem rodziców w ich rozwiązywaniu.

63% rodziców i 55% uczniów jest zadowolonych z poziomu nauczania w szkole, ale to budowanie relacji z uczniami i zapewnienie im bezpiecznych warunków do nauki stawiane jest jako kluczowe.

- Uczniowie, którzy czują się dobrze na lekcji, którzy lubią swoich nauczycieli i ufają, że ci przekażą im wiedzę w sposób zrozumiały i dobrze przygotują ich do egzaminów, dużo lepiej i szybciej się uczą – wyjaśnia dr Anna Buchner, socjolożka i badaczka społeczna - jedna z autorek raportu.

Rodzice liczą, że wychowawcy zauważą ewentualne problemy dzieci, ich nastroje czy zachowania – nie tylko w pandemii. 44% uczniów szanuje nauczycieli za ich wsparcie w trudnych sytuacjach. Oczekują od nich czasu i przestrzeni na zwyczajną rozmowę. Relacje z uczniami są także ważne dla samych nauczycieli. W badaniu podkreślają, że  to jeden z najważniejszych aspektów ich pracy. Doceniają też, że specyfika zawodu chroni ich przed nudą i monotonią, ponieważ każdy dzień przynosi nowe radości, ale i wyzwania, na które trzeba reagować.

Wyzwań „czar”

Tymczasem to właśnie pełnienie roli wychowawczej przysparza nauczycielom trudności. Wskazują na brak narzędzi i dostępu do specjalistów - tylko połowa ma możliwość konsultacji z psychologami. 38% deklaruje chęć rozwoju umiejętności psychologicznych oraz związanych z rozwiązywaniem konfliktów (35%).

- Stresujące jest przede wszystkim to, że mimo, że 68% nauczycieli deklaruje poczucie wspólnoty ze środowiskiem nauczycielskim, często czują się samotni. Problemy w moderowaniu dużej grupy: trudności w utrzymaniu uwagi uczniów, kłopoty z zaspokojeniem potrzeb wszystkich podopiecznych oraz z rozwiązywaniem trudnych sytuacji, szczególnie tych związanych z przemocą czy agresją – wszystko to wywołuje silne emocje, z którymi nauczyciele często muszą radzić sobie sami, bo  praktyka dzielenia się swoimi problemami z kolegami i koleżankami czy wspólnego wypracowywania rozwiązań nie jest w szkołach powszechna – tłumaczy dr Anna Buchner.

Nauczyciele wskazują też na szereg innych wyzwań, w tym biurokrację (70%), zdalną naukę (60%), zbyt liczne klasy (58%) i niski prestiż zawodu (52%).

Prestiż, satysfakcja a przyszłość edukacji 

41% rodziców oraz 59% uczniów uważa, że nauczyciele zarabiają za mało. Nauczyciele wskazują, że oprócz zarobków negatywny wpływ na postrzeganie ich zawodu ma pandemia COVID-19. Mimo tego, swój zawód oceniają jako stosunkowo prestiżowy, a 78% badanych czuje satysfakcję z wykonywanej pracy. Wśród zalet wymieniają to, że widzą efekty pracy, a szczególnie cieszą ich postępy uczniów.

Jednocześnie tylko 20% nauczycieli czuje się docenionymi i tylko 15% z nich chciałoby, by ich dziecko kontynuowało rodzinną tradycję. Można to tłumaczyć w ten sposób, że pomimo poczucia satysfakcji z pracy chcieliby jednak lepszej przyszłości dla swoich dzieci. Wszystkie badane grupy zgłosiły obawę, że poważny kryzys polegający na braku dobrych nauczycieli dopiero nas czeka.

__________

Pełen raport „Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021” - dostępny jest na stronie raport.fundacja.orange.pl. Można na niej obejrzeć także transmisję z premiery tej publikacji i towarzyszącej jej debaty  z udziałem ekspertów i ekspertek.

 

Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com, tel. +48 512 356 297

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Twitter: @RzecznikOrange blog: www.blog.orange.pl

www.blog.orange.pl

----------

*Badanie zrealizowano na zlecenie Fundacji Orange przez agencję badawczą Kantar w okresie marzec–kwiecień 2021 roku. Składało się z dwóch części: 1.Badanie ilościowe przeprowadzone w grupach: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych, rodzice dzieci uczęszczających do szkół podstawowych i ponadpodstawowych, uczniowie szkół ponadpodstawowych, techniką wywiadów online (CAWI) na łącznej próbie 1446 osób (nauczycieli N-404, rodziców N-625,

uczniów N-417). Dobór do badania miał charakter celowy: w ramach każdej grupy próba kontrolowana była ze względu na wybrane parametry (m.in. typ szkoły oraz płeć respondenta), których źródłem były dane GUS. Zastosowany sposób doboru daje wysoką reprezentatywność wyników dla badanych grup docelowych. 2. Badanie jakościowe zostało przeprowadzone metodą pogłębionych wywiadów indywidualnych (IDI) z nauczycielami szkół podstawowych i ponadpodstawowych, rodzicami dzieci uczęszczających do szkół podstawowych i ponadpodstawowych, uczniami szkół ponadpodstawowych oraz dyrektorami szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Badani zróżnicowani byli pod względem miejsca zamieszkania.

Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Od 2005 roku dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z fundacją uczą się zasad bezpiecznego internetu, podstaw programowania, robotyki i druku 3d. To kompetencje, które zapewnią im lepszy start w przyszłość. Fundacja szkoli także nauczycieli (jest m.in. liderem projektu Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Jej inicjatywy oparte na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami. https://fundacja.orange.pl/

----------------------------------------------------------

Mediateka

Scroll to Top