Informacje prasowe

Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

08 czerwca 2010
Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

Dziś wchodzi w życie nowelizacja kodeksu karnego dotycząca uwodzenia dzieci w Internecie. Tego samego dnia Fundacja Dzieci Niczyje, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa oraz Rzecznik Praw Dziecka ruszają z nową odsłoną kampanii „Dziecko w Sieci" pod hasłem „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad". Głównym partnerem kampanii jest Fundacja Orange. Przypominając postacie Ani i Wojtka (bohaterów kampanii „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie" z 2004 roku), organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa zarówno na sam problem, jak i na nowe prawo.

- Zmiany w prawie dają szansę na skuteczną walkę z pedofilią w sieci. Dlatego już od pierwszego dnia ich obowiązywania ruszamy z kampanią, w której przestrzegamy potencjalnych sprawców, że nie są ani anonimowi, ani bezkarni. Ofiarom krzywdzenia pokazujemy, że prawo jest po ich stronie i w sytuacji zagrożenia mogą oczekiwać pomocy - mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, koordynator kampanii „Dziecko w Sieci".

Skala zjawiska jest niepokojąca. Do Helpline.org.pl, którego konsultanci świadczą pomoc młodym internautom, niemal co trzeci dzień trafia zgłoszenie dotyczące próby uwiedzenia dziecka w Internecie. To wierzchołek góry lodowej - statystyka ta uwzględnia jedynie osoby zdeterminowane na tyle, by szukać pomocy. Tymczasem wystarczy zajrzeć na dowolny czat, by znaleźć internautów kryjących się pod pseudonimami „Bogaty młodej" czy „Napalony na małolaty".

Zgodnie z nowymi przepisami, od 8 czerwca 2010 roku już za próbę uwiedzenia w Internecie osoby poniżej 15. roku życia w celach seksualnych lub skłaniania jej do udziału w produkcji pornografii grozi kara do dwóch lat pozbawienia wolności. Karą do trzech lat więzienia zagrożone jest nadużycie zaufania lub wykorzystanie niewiedzy dziecka w celach seksualnych.

- Penalizacja wykorzystywania seksualnego dzieci w Internecie to jeden ze środków prowadzących do ograniczenia skali problemu. Niezbędna jest również edukacja, by młodzi internauci sami potrafili uniknąć prób uwodzenia, a jeśli do nich dojdzie, wiedzieli, gdzie i w jaki sposób mogą szukać pomocy - mówi Anna Rywczyńska z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, współorganizatora kampanii.

Kampania będzie widoczna dzięki przekazom w Internecie, telewizji, radio, prasie, na plakatach, bankomatach i reklamie zewnętrznej, m.in. w metrze. Działaniom medialnym towarzyszą propozycje edukacyjne. Od 8 czerwca na stronie www.dzieckowsieci.pl dostępny będzie kurs e-learning poświęcony problematyce bezpieczeństwa sieciowego. Kurs, przygotowany przez FDN i Fundację Orange, jest przeznaczony dla rodziców   i profesjonalistów pracujących z dziećmi.

Organizatorzy: Fundacja Dzieci Niczyje, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, Rzecznik Praw Dziecka

Główny partner: Fundacja Orange

Partnerzy: Arcabit, VA Strategy Communication, WP.pl, Allegro, Ströer, Przyjaznynet.pl oraz liczne stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe i tytuły prasowe

Patronat nad kampanią „Dziecko w Sieci": Komenda Główna Policji, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Minister Edukacji Narodowej oraz Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania.


Informacje prasowe

Wychowawcy Roku 2010 i najlepsi szkolni wolontariusze

07 czerwca 2010
Wychowawcy Roku 2010 i najlepsi szkolni wolontariusze

Podczas Dnia Szkoły bez Przemocy w Belwederze zostali nagrodzeni najlepsi szkolni wychowawcy i wolontariusze wyłonieni w konkursach programu „Szkoła bez przemocy". 16 wychowawców oraz uczniowie z 45 szkół, które przygotowały najlepsze projekty wolontaryjne otrzymało nagrody z rąk ministra Jacka Michałowskiego, Szefa Kancelarii Prezydenta RP, ambasadora programu Tomasza Majewskiego, organizatorów Polskapresse, Mediów Regionalnych, Fundacji Orange oraz partnera Wydawnictwa Pedagogicznego Operon.

- Konkurs „Wychowawca Roku" organizujemy po raz drugi. W zeszłym roku zobaczyliśmy jak dużym zainteresowaniem cieszył się pomysł i formuła konkursu, zarówno ze strony uczniów i rodziców, jak i samych nauczycieli. Widać wyraźnie, ze istnieje potrzeba zdefiniowania kim jest „dobry wychowawca", „wychowawca z powołania" i podkreślania jego kluczowej roli w procesie socjalizacji młodzieży. I o to przede wszystkim nam chodzi - wyjaśnia Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych, jednego z organizatorów konkursu.

Do konkursu zostały zaproszone szkoły z całej Polski, które mogły zgłaszać kandydatów przez stronę internetową www.szkolabezprzemocy.pl. Do etapu finałowego zakwalifikowało się 10 wychowawców z każdego województwa, którzy otrzymali największą liczbę głosów. Na finalistów głosować można było za pośrednictwem specjalnych kuponów publikowanych w dziennikach regionalnych lub SMS-ów.

- W sumie otrzymaliśmy kilkadziesiąt tysięcy głosów. Świadczy to zarówno o popularności jaką zyskał nasz plebiscyt oraz o tym, że wychowawcy szkolni są coraz bardziej doceniani - podsumowuje Dorota Stanek, prezes Polskapresse. Nagrodą dla wychowawców są vouchery na profesjonalne szkolenia z listy przygotowanej przez Organizatorów Programu „Szkoła bez przemocy"

Konkurs na projekty wolontaryjne to nowa inicjatywa „Szkoły bez przemocy". - Koresponduje ona z motywem przewodnim IV edycji programu „Szkoła bez przemocy", którym jest wolontariat, rozumiany jako bezinteresowne pomaganie innym - tłumaczy Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange.

Szkoły miały czas na realizację projektów od stycznia do kwietnia 2010. Zakres działań podejmowanych przez szkolnych wolontariuszy był bardzo szeroki. Od kiermaszy, koncertów, spektakli charytatywnych, przez zajęcia indywidualne z dziećmi, opiekę nad osobami starszymi, po działania promujące np. kwestię praw człowieka. - Przy ocenie jury konkursu brało pod uwagę przede rolę działań w kształtowaniu pozytywnych postaw społecznych, długofalowość projektu, czyli możliwość kontynuacji zainicjowanych działań oraz poziom zaangażowania wolontariuszy - dodaje Jadwiga Czartoryska.

Spośród kilkuset projektów wybranych zostało 46 najlepszych ze wszystkich województw. Już w lipcu około 130 wolontariuszy zaangażowanych w zwycięskie projekty w nagrodę wyjedzie na tygodniowy obóz letni - Letnią Szkołę Liderów Wolontariatu. Opiekunowie projektów wezmą udział w szkoleniach, prowadzonych przez ekspertów z Centrum Wolontariatu.

7 czerwca to dzień wyjątkowy dla wszystkich uczestników i sympatyków „Szkoły bez przemocy". W tym dniu obchodzimy bowiem Dzień Szkoły bez Przemocy, czyli ogólnopolskie święto szkół i lokalnych społeczności, które działają na rzecz zapobiegania agresji i przemocy. Szkoły tradycyjnie już organizują na swoim terenie happeningi, koncerty, kolorowe marsze, spektakle, debaty. W tym roku dodatkowo zachęcaliśmy szkoły do inicjowania działań promujących wolontariat - dodaje Dariusz Kaczmarek, prezes Wydawnictw Pedagogicznego Operon. - Spodziewamy się, że dzisiaj świętuje z nam prawie 2000 szkół.


Informacje prasowe

Specjalna oferta audiobooków dla klientów Orange

07 czerwca 2010
Specjalna oferta audiobooków dla klientów Orange

Serwis audioteka.orange.pl to portal dla klientów Orange, dzięki któremu będą mieli dostęp do bogatej kolekcji audiobooków, w formatach zoptymalizowanych dla odtwarzaczy multimedialnych i telefonów. Do końca czerwca użytkownicy telefonów  Orange mogą kupić wybrane nagrania z 25% rabatem, a wkrótce zyskają również dostęp do specjalnych, przedpremierowych ofert.

W serwisie audioteka.orange.pl jest dostępnych blisko półtora tysiąca pozycji, uporządkowanych w działach tematycznych. Oprócz nowości (takich jak: „I że Cię nie opuszczę... czyli love story" Elizabeth Gilbert, czy też „Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" Romy Ligockiej) i bestsellerów (jak pierwszy tom „Millenium" Stiega Larsona, czy „Narrenturm" Andrzeja Sapkowskiego),miłośnicy literatury znajdą pozycje z zakresu literatury polskiej i światowej, bajek, biografii, nauki języków obcych, literatury dla młodzieży, sensacji i kryminału, science fiction oraz literatury faktu. Oferta serwisu będzie stale powiększana o nowości wydawnicze i ponadczasowe bestsellery.

„Nasz nowy serwis to nie tylko ciekawa oferta pozwalająca na słuchanie książek w podróży. Często jest to jedyna możliwość kontaktu z najnowszymi dziełami literatury dla osób starszych i z wadami wzroku. PTK Centertel, podobnie jak inne spółki Grupy TP, dąży do tego by w rozwoju nowych usług, kierować się również wskazaniami społecznej odpowiedzialności biznesu i ten aspekt miał dla nas istotne znaczenie przy tworzeniu tej oferty" - podkreśla Krzysztof Sieczkowski, dyrektor Rozwoju Produktu i Kontentu Grupy TP.

Do końca czerwca każdy klient Orange, który po skompletowaniu zamówienia wpisze w przeznaczonym do tego polu kod rabatowy orange otrzyma upust w wysokości 25% na zamówione przez siebie pozycje. Planowane są też specjalne przedpremierowe wydania, do których jako pierwsi dostęp zyskają użytkownicy audioteka.orange.pl. Pierwszą z takich pozycji są książki: nagrodzony nagrodą im. Janusza A. Zajdla „Pan Lodowego Ogrodu. Tom 1" Jarosława Grzędowicza i, zawierający nominowane do tej nagrody opowiadanie „Cicha noc", zbiór „Kłamca" Jakuba Ćwieka. Od 7 do 13 czerwca, jeszcze przed oficjalną premierą, będą one dostępne dla klientów serwisu audioteka.orange.pl.

Dostęp do audiobooków w Orange jest prosty. Wystarczy mieć (lub założyć) konto klienta na portalu www.orange.pl oraz zarejestrować się w serwisie audioteka.orange.pl, używając tego samego loginu i hasła.

Po zalogowaniu do serwisu można rozpocząć tworzenie własnej, wirtualnej półki, na której będą gromadzone zakupione tytuły. Przed zakupem można zapoznać się z opisami i recenzjami dotyczącymi wybranych pozycji, ich autorów i wykonawców a także odsłuchać fragmenty każdego z oferowanych audiobooków.

Ze zgromadzonych tytułów można korzystać wielokrotnie i pobierać je w formatach opracowanych z myślą o odtwarzaniu na komputerze, odtwarzaczach mp3, telefonach komórkowych, sprzęcie domowym czy odtwarzaczach samochodowych (z płyty CD lub pamięci flash).  Płatności za zakupione tytuły można dokonać za pomocą  licznych kanałów płatności, m.in. eCard, płatność kartą oraz ePrzelew. W przyszłości planowane jest także uruchomienie płatności bezpośrednio z telefonu komórkowego.

Portal audioteka.orange.pl został stworzony przez firmę MDPL (właściciel platformy audioteka.pl) specjalnie dla klientów Orange.

Więcej informacji na ten temat na audioteka.orange.pl

Scroll to Top