Informacje prasowe

Innowacyjne pomysły start-upów w ofercie Orange Polska

25 stycznia 2019
Innowacyjne pomysły start-upów w ofercie Orange Polska

Niemal 250 przeanalizowanych projektów, 15 start-upów w trakcie akceleracji, pilotaże i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań m.in. w obszarze monitoringu bezpieczeństwa, efektywności energetycznej, inteligentnej infrastruktury miejskiej oraz lokalizacji osób i obiektów, dwie nagrody za wspieranie innowacyjnych firm – to najważniejsze efekty programu Orange Fab w 2018r. Orange Polska 24 stycznia podczas uroczystego „Demo Day” podsumował swoją współpracę ze start-upami w minionym roku.

 „Innowacyjność zmienia reguły gry rynkowej. Bez niej nie da się osiągnąć przewagi nad  konkurencją. Mamy świadomość, że na poprawę jakości życia naszych klientów wpływamy nie tylko dzięki budowaniu szerokiej dostępności usług ale także dzięki stałemu ich rozwijaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań. Dlatego jesteśmy otwarci na niekonwencjonalne pomysły małych firm. Korzystają obie strony – start-upy zyskują wsparcie umożliwiające rynkowe wdrożenie swoich pomysłów zaś Orange Polska może dzięki temu rozwijać ofertę. Będziemy tę współpracę rozszerzać” – powiedziała Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu Orange Polska.

W ubiegłym roku operator pięciokrotnie kierował do startupów zapytania dotyczące współpracy w takich dziedzinach jak  Customer Experience, Fintech, Cybersecurity, IoT,

e-commerce. 15 firm zostało zaproszonych do akceleracji. Zyskały one bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami, a także dostęp do  klientów i infrastruktury Orange Polska. Są to:

  1. Asta Labs - system zarządzania zasobami IoT,
  2. Magic To Go - komunikacja z klientem oparta o rozszerzoną rzeczywistość,
  3. Smartporter - systemem zarządzania budynkami komercyjnymi,
  4. Retailic - wspomaganie procesów sprzedażowych w sklepach stacjonarnych,
  5. Fabe - system monitoringu bezpieczeństwa dla sektora przemysłowego,
  6. Shield Bike - system zabezpieczenia rowerów,
  7. Erly – mobilne ładowanie telefonu,
  8. Teraz Energia - zarządzanie efektywnością energetyczną,
  9. Unified API – integracja oraz agregacja danych z różnych źródeł,
  10. BillTech – aplikacja do płacenia rachunków,
  11. Whirla – bezprzewodowe ładowanie telefonów dla biur i centrów handlowych,
  12. Fastpass - aplikacja do przyjmowania płatności BLIKIEM
  13. NaviParking – zarządzanie miejscami parkingowymi,
  14. SEEDiA - solarnie zasilana inteligentna infrastruktura dla miast i biznesu,
  15. JT Weston - platforma automatyzacji pracy i procesów biznesowych.

Młode spółki technologiczne doceniły Orange Fab przyznając Orange Polska nagrodę specjalną Startups’ Choice w rankingu „The Heart Open Innovation Awards”. Firma  otrzymała również nagrodę w kategorii Mecenas Startupu w konkursie „Diamenty Top Industry”.

W roku 2019 wspólnie ze start-upami Orange będzie poszukiwał nowych rozwiązań z zakresu Customer Experience, Process automation, Artificial intelligence, Internet of Things, Big data, E-commerce, AR, VR, Security, FinTech, Blockchain, 5G, Energy.

Ponadto Orange nawiązał partnerstwo z firmami Blue Dot Solutions oraz Accelpoint. Jako odbiorca technologii będzie korzystał z ich wsparcia w naborze start-upów odpowiednich dla swoich potrzeb biznesowych. W ramach wspólnych projektów, które ruszą już I kwartale 2019, startupy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie rozwiązania.

Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu, który działa już w 16 krajach na całym świecie. Start-upy otrzymają możliwość uczestniczenia w wielu wydarzeniach zagranicznych – m.in. w lutym niektóre wezmą udział w Mobile World Congress w Barcelonie. W kwietniu Orange Fab zaprasza na Innovations Garden Summit do Miasteczka Orange w Warszawie, a w maju na Viva Technology w Paryżu.

W ramach programu Poland Prize kontynuowana będzie współpraca z Ad Ventures i Startup Hub Poland przy wyszukiwaniu rozwiązań start-upów z zagranicy.

***

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

Nabór projektów odbywa się w trybie ciągłym. W ramach programu startupy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Orange Fab analizuje rocznie projekty blisko 250 start-upów. Od początku programu 31 projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).

Więcej informacji na stronie https://orangefab.pl/


Informacje prasowe

Cardi B, Solange, Troye Sivan i Marshmello na Orange Warsaw Festival 2019

24 stycznia 2019
Cardi B, Solange, Troye Sivan i Marshmello na Orange Warsaw Festival 2019

Za oknem zima, ale w sercach już maj! Orange Warsaw Festival wraca w 2019 roku w dniach 31.05-1.06. Znamy pierwszych artystów tegorocznej edycji, którzy w czwartkowy wieczór wypełnili nasz wyjątkowy mural w centrum Warszawy - Cardi B, Solange, Troye Sivan i Marshmello! Widzimy się po raz dwunasty – teren Toru Wyścigów Konnych Służewiec!

CARDI B

„Jestem konkurencją dla samej siebie”, rapuje Cardi B w kawałku „Best Life”. Trudno się z nią nie zgodzić. Ubiegły rok w kobiecym hip-hopie należałniemal w całości do tej szalonej dziewczyny z Bronxu, która zawładnęła światową publicznością, zarówno swoją twórczością, jak i charakterem. Jej debiutancka płyta „Invasion of Privacy” natychmiast wskoczyła na szczyt sprzedaży w USA, magazyn Pitchfork umieścił album w sekcji Best New Music, a amerykańskie media z miejsca okrzyknęły ją ”jednym z najmocniejszych debiutów XXI wieku”. Do tego należy dodać miliardy wyświetleń w serwisie YouTube, 5 nominacji do tegorocznych nagród Grammy, statuetki na galach Billboard Music Awards oraz BET Awards – lista jest długa, a będzie się tylko powiększać. Z tym większą radością ogłaszamy Cardi B jako pierwszą headlinerkę Orange Warsaw Festival 2019!

SOLANGE

Zadebiutowała w 2002 roku, a od ponad dekady jej imię nie schodzi z ust wielbicieli R’n’B. Albumem „Sol-Angel and the Hadley St. Dreams”, Solange zwróciła uwagę krytyków i publiczności na jej ambitne podejście do muzyki – świadomie uciekała od prostych rozwiązań, mieszając jazz, funk, elektronikę i R’n’B. W 2016 roku podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej, a album „A Seat At The Table” zadebiutował na szczycie zestawienia Billboard Top 200 i dał jej pierwszą nagrodę Grammy w karierze. Jednak nie tylko muzyka przyczyniła się do obecnego statusu Solange. Artystka od lat wykorzystuje swoją popularność i talent, także w innych dziedzinach sztuki, do promowania politycznych i społecznych wartości, w które głęboko wierzy. Wielokrotnie podnosiła tematy sprawiedliwości i równouprawnienia, co spotkało się z emocjonalnym odbiorem wśród środowisk, które w życiu codziennym czują się zapomniane lub wręcz uciszane. Solange kolejną headlinerką Orange Warsaw Festival 2019!

MARSHMELLO

Zamaskowany bohater danceflooru przybywa na Orange Warsaw Festival 2019. O Marshmello zrobiło się głośno w 2015 roku, za sprawą remiksów między innymi dla Jack Ü (wspólny projekt Skrillexa i Diplo) oraz Zedda. W 2016 roku ukazał się jego debiutancki album „Joytime” , który potwierdził, że mamy do czynienia z nową gwiazdą muzyki elektronicznej. Niedługo później wydany został singiel „Alone”, który do dziś w serwisie YouTube odtworzono ponad miliard razy. Z każdym kolejnym dniem grono jego wielbicieli, znanych jako Mellogang, zaczęło się szybko rozrastać. Fani pokochali zarówno jego muzykę, jak i wizerunek – twarz schowana za maską serdecznie uśmiechniętej pianki. „Po prostu chcę robić dobrą muzykę. Do tego nie jest potrzebna moja tożsamość”, powiedział Marshmello tłumacząc decyzję o zakryciu twarzy. Popularność jego kawałków pokazuje, że miał rację. W kolejce do współpracy szybko ustawiło się wielu artystów – między innymi Lil Peep, Anne Marie, Selena Gomez, Khalid, Logic czy Bastille. W 2018 roku wydał album „Joytime II”, a latem tego roku zapowiada trzecią część serii albumów.

TROYE SIVAN

Jeden z najbardziej interesujących młodych artystów popowych. Śpiewać zaczął już w dzieciństwie, a jako nastolatek został zauważony przez producentów muzycznych oraz filmowych. W wieku 20 lat, jeszcze zanim wydał debiutancki album „Blue Neighbourhood”, Troye Sivan miał już na koncie rolę młodego Logana w filmie „X-Men Geneza: Wolverine”, jego muzyka trafiła do Top 5 listy Billboard 200, a magazyn „Time” umieścił go wśród 25 najbardziej wpływowych nastolatków na świecie. Drugi album „Bloom”, na którym gościnnie pojawiła się między innymi Ariana Grande, tylko wzmocnił jego pewność siebie. „Miał odzwierciedlać moment, w którym znalazłem się w życiu. Chciałem w nim zakomunikować swoje emocje: miłość, radość i samoakceptację”, mówił Troye Sivan. Tak jak w całej jego twórczości, w słowach tych jest dużo szczerości. Już w wieku 14 lat oznajmił rodzicom, że jest gejem. Wyznanie to spotkało się z pełną akceptacją najbliższych mu osób. Cztery lata później postanowił uczynić to publicznie, na swoim popularnym kanale w serwisie YouTube. Od tamtej pory pokazuje, że miłość nie zna płci, a tym bardziej uprzedzeń.

Bilety na Orange Warsaw Festival

Bilety na Orange Warsaw Festival 2019 trafią do sprzedaży 25 stycznia 2019 o godzinie 10:00. Fani mogą wybierać bilety i karnety w kilku opcjach cenowych zależnych od momentu kupna, a klienci Orange będą mogli skorzystać z 15% zniżki. Karnety Early Bird będą w sprzedaży od 25 stycznia do 12 lutego lub do wyczerpania puli. Cena karnetu Early Bird to 389 zł, a z rabatem dla klientów Orange 331 zł. Od 13 lutego będą także dostępne specjalne pakiety łączone karnetów na Orange Warsaw Festival i Open’er Festival Powered by Orange w cenie 945 zł dla klientów Orange.

Więcej szczegółów na www.orangewarsawfestival.pl.

Mediateka


Informacje prasowe

Orange nie boi się zimy. Lepszy zasięg sieci w górach

22 stycznia 2019
Orange nie boi się zimy. Lepszy zasięg sieci w górach

Orange Polska zwiększył prędkość i pojemność sieci komórkowej na stokach narciarskich, w ich pobliżu oraz w miejscowościach turystycznych popularnych zimą. Operator udostępnił klientom 10 nowych stacji bazowych, 64 istniejące zostały wyposażone w dodatkowe urządzenia, a w newralgicznych miejscach są ustawione 4 stacje tymczasowe.

W Sylwestra i Nowy Rok klienci Orange w Zakopanem i Bukowinie Tatrzańskiej przesłali ponad 22 TB danych, co przekłada się na… blisko 7 mln zdjęć. To znacznie więcej niż poza sezonem. Żeby zaspokoić rosnące potrzeby klientów - także podczas ferii - w 34 miejscowościach stacje bazowe zostały rozbudowane. Zmiany objęły miejscowości turystyczne np.: Rabkę Zdrój, Czarny Dunajec, Bukowinę i Szczawnicę. Równocześnie mobilne, rozstawione czasowo stacje bazowe znalazły się w Karpaczu, Zieleńcu, Białce Tatrzańskiej i na Czarnej Górze.

Pozwoli to klientom przesyłać dane szybciej, nawet gdy z jednej stacji bazowej korzysta dużo urządzeń. Dodatkowo w Zakopanem i Karpaczu uruchomiono usługi 4G LTE na częstotliwości 2100 MHz, dostępnej do tej pory tylko w największych miastach w Polsce. Pozwoliło to na zwiększenie pojemności sieci odpowiednio o 45% i 60%.

W związku z zimową akcją ruszyła kampania w mediach społecznościowych oraz na bilbordach, które pojawią się w Zakopanem oraz Białce Tatrzańskiej. Operator zachęca w nich do dzielenia się zimowymi przeżyciami za pośrednictwem sieci komórkowej. Orange zaproponował też klientom konkurs, w którym do wygrania są 3 smartfony.

[caption id="attachment_17301" align="alignnone" width="750"]mapa rozbudowy sieci w gorach - biuro prasowe Orange Polska Kliknij by powiększyć![/caption]

Więcej na temat przygotowań operatora do zimy przeczytasz na blogu Orange Polska (wideo).

Scroll to Top