Informacje prasowe

Internet Rzeczy od Orange w gotowych pakietach dla małych i średnich firm oraz start-upów

20 lutego 2020

Internet Rzeczy od Orange w gotowych pakietach dla małych i średnich firm oraz start-upów

Platforma Live Objects IoT pozwala na zarządzanie urządzeniami Internetu Rzeczy, analizowanie i przekładanie danych z nich pochodzących na użyteczne dla firm i samorządów informacje. Umożliwia korzystanie z m.in. inteligentnych liczników  energii elektrycznej, wody, systemów  oświetlenia czy czujników temperatury i jakości powietrza. Usługa w modelu SaaS (Software as a Service) dostępna jest w czterech pakietach odpowiadających potrzebom użytkowników o różnym stopniu zaawansowania. 

– Zaawansowane usługi Internetu Rzeczy w modelu SaaS kojarzone są z największymi firmami. Jednak także małe i średnie innowacyjne przedsiębiorstwa, start-upy i samorządy mogą z dużym powodzeniem korzystać z rozwiązań IoT. To szansa na chociażby niższe rachunki za prąd lub wodę dzięki lepszej kontroli zużycia. Internet Rzeczy wspiera także rozwój wielu branż, umożliwiając bardziej efektywne zarządzanie procesami produkcyjnymi, m.in. dzięki kontroli temperatury czy wilgotności magazynów, szklarni czy kontenerów transportowych – powiedział Sebastian Grabowski, dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska. Nowa elastyczna oferta dostępu do platformy Live Objects IoT Orange otwiera drogę do wykorzystania Internetu Rzeczy nawet najmniejszym firmom czy gminom. Korzystanie z takich usług staje się łatwiejsze i szybsze – dodał.

Platforma Live Objects pozwala na zbieranie danych z np. nakładek zamontowanych na licznikach wody i prezentację ich w formie czytelnych wykresów, a także przesłanie danych do systemu rozliczeniowego. Usprawnia to proces rozliczeń, umożliwia planowanie w oparciu o dane historyczne, a także pozwala w czasie rzeczywistym reagować na ewentualne awarie. Więcej o tym, jak przydają się rozwiązania Internetu Rzeczy dostępne na platformie Live Objects można przeczytać na naszym blogu.

Cztery gotowe pakiety IoT dla małych i średnich firm oraz start-upów do wyboru w Orange

Aby wspierać skuteczne budowanie innowacyjnych rozwiązań IoT przez start-upy Orange przygotował cztery korzystne cenowo pakiety różniące się zakresem dostępnych usług. Każdy z tych pakietów zapewnia możliwość przesyłania dowolnej liczby komunikatów (informacji, odczytów itp.) do i z urządzeń Internetu Rzeczy. Rozliczane są one w cyklu miesięcznym w pakietach po milion komunikatów, na zasadzie abonamentu. Taki pakiet pozwoli obsłużyć w ciągu miesiąca 11 urządzeń, które co pół minuty przesyłają lokalizację samochodów służbowych.

  • Pakiet Express za 49 zł umożliwia przesyłanie komunikatów pomiędzy urządzeniami i Platformą, w różnych technologiach  (m.in. sieć komórkowa w tym LTE-M, WiFi, HTTPS), zarządzanie urządzeniami oraz aktualizację oprogramowania układowego.
  • Pakiet Advantage, kosztujący 149 zł dodatkowo wspiera zarządzanie grupami urządzeń i planowanie kampanii oraz przechowywanie danych na platformie Live Objects wraz ze znacznikami czasu i daty.
  • Pakiet Premium poszerza usługi o możliwości wizualizacji danych, ich indeksowania oraz wyszukiwania i kosztuje 299 zł.
  • Pakiet Complete, kosztujący 349 zł, obejmuje możliwości wszystkich wcześniejszych pakietów oraz dostęp do narzędzia wizualizacji Kibana. Pozwala ono na prezentację rozbudowanych zbiorów danych w prosty i przystępny sposób za pomocą wykresów, grafik, czy infografik.

Po przekroczeniu limitu miliona komunikatów klientowi zostanie ponownie naliczona kwota miesięcznej opłaty. Okres wypowiedzenia zależy od umownego okresu zobowiązania, które standardowo wynosi 3 miesiące. Dotychczasowi klienci, korzystający już z usług M2M Orange, mogą przez 12 miesięcy korzystać z platformy Live Objects w promocyjnych cenach.

Niestandardowe rozwiązania i pakiet Discover na próbę

Dodatkowo, klienci chcący sprawdzić rozwiązanie dostarczane przez Orange, mogą przez 3 pierwsze miesiące testować usługi dostępne w opcji Premium dzięki specjalnemu próbnemu pakietowi Discover. W ramach okresu próbnego możliwe jest także korzystanie z narzędzia wizualizacyjnego Kibana przez 1 miesiąc. Pakiet Discover jest ograniczony do 10 urządzeń IoT. Pakiet testowy, podobnie jak cztery podstawowe, posiada także pełne wsparcie klienta oraz system cyberzabezpieczeń. W przypadku niestandardowych rozwiązań oferta może być dostosowana do potrzeb klienta.

***

Orange Polska jest liderem rozwiązań Smart City i Internetu Rzeczy w Polsce. Świadczy usługi z zakresu inteligentnego mierzenia zużycia prądu i wody, systemów rowerów miejskich, ładowarek samochodów elektrycznych oraz mierzenia jakości powietrza.  Bazuje w nich na swojej otwartej platformie (Smart IoT Platform „Live Objects).

Udostępnij: Internet Rzeczy od Orange w gotowych pakietach dla małych i średnich firm oraz start-upów

Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

12 lutego 2020

Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL   w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

Na koniec minionego roku z Orange Światłowodu korzystało już 520 tysięcy klientów. Tylko w czwartym kwartale przybyło ich 47 tysięcy, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w historii tej usługi. Klienci chętnie decydują się na pakiety konwergentne – korzysta z nich już blisko 1,4 mln rodzin. Przybyło także klientów usług mobilnych,  w samym czwartym kwartale dołączyło 76 tysięcy użytkowników abonamentowych ofert głosowych. Po raz pierwszy od 13 lat roczne przychody Orange Polska wzrosły – były wyższe o blisko 3% niż w roku poprzednim. Drugi rok z rzędu rośnie EBITDAaL, w 2019 roku była ona o 7% wyższa niż w 2018. Firma przewiduje, że utrzyma wzrost obu wskaźników w 2020 roku.

Wyniki za 2019 rok, które właśnie ogłosiliśmy, są dobre – rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu, a po raz pierwszy od 13 lat odnotowaliśmy wzrost przychodów. To efekt bardzo dużej koncentracji na realizowaniu naszej strategii i mocnego zaangażowania w ten cel całej naszej organizacji. W ubiegłym roku widzieliśmy pierwsze oznaki naprawy rynku telefonii mobilnej i konkurowanie bardziej jakością niż wyłącznie ceną usług. Zmienialiśmy nasze oferty w duchu „więcej za więcej”, oferując więcej korzyści za nieco wyższą cenę. Widzimy, że to rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów. W ubiegłym roku pozyskaliśmy więcej użytkowników naszych abonamentowych usług głosowych niż w 2018, a obecni klienci chętniej polecają Orange. Niezmiennie widzimy duży apetyt  na szybki, światłowodowy internet. Inwestujemy w tę technologię przyszłości, która nie tylko daje nam przewagę konkurencyjną na rynku, ale będzie nam służyć przez następne dekady. Dziś użytkownicy światłowodu to już 20% wszystkich klientów usług szerokopasmowych od Orange – podkreślił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska

Najważniejsze wyniki komercyjne: strategia „więcej za więcej” się sprawdza, rośnie liczba klientów Orange Love, światłowodu i usług mobilnych 

Rośnie liczba klientów pakietów Orange Love – w 2019 roku przybyło ich 133 tysiące. W sumie z konwergentnych pakietów korzysta już 1,37 mln rodzin w kraju, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Na koniec roku spośród użytkowników domowego internetu od Orange, już 62% korzystało z całego pakietu usług operatora (rok wcześniej było to 57%). W przypadku indywidualnych klientów mobilnych usług głosowych, z pakietów korzysta już co drugi z nich, rok wcześniej było to 46%.

Wraz z rozwojem sieci światłowodowej coraz więcej klientów wybiera ten superszybki internet. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało o 42% więcej klientów niż rok wcześniej. W 2019 roku przybyło ich 154 tysiące, najwięcej w czwartym kwartale – aż 47 tysięcy.  Liczba klientów Orange TV wzrosła w 2019 roku o 51 tysięcy, na koniec roku korzystało z niej 994 tysiące klientów. Aż 83% spośród klientów usług telewizyjnych ma pakiet konwergentny.

W zasięgu sieci światłowodowej znajduje się już pond 4,2 mln mieszkań, domów i małych firm w całym kraju. Inwestycje będą kontynuowane w tym roku, by do końca 2020 objąć zasięgiem około 5 mln gospodarstw domowych. W 2019 roku na rozbudowę sieci światłowodowej Orange Polska przeznaczył ponad 720 mln zł, czyli  co trzecią złotówkę wydaną na inwestycje. W sumie w latach 2016-2019 operator wydał na ten cel ponad 2,5 mld złotych.

O 315 tysięcy wzrosła liczba klientów abonamentowych usług mobilnych, czyli o 3,2 % rok do roku. To oznacza, że w 2019 roku liczba użytkowników tych usług rosła szybciej niż rok wcześniej. Tylko w ostatni trzech miesiącach roku przybyło 109 tysięcy użytkowników ofert abonamentowych. To najwięcej od ponad dwóch lat.

Statystycznie klient Orange zużył w 2019 roku 3,6 GB danych miesięcznie, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2017 (1,9 GB). Operator inwestuje w sieć mobilną by sprostać oczekiwaniom klientów coraz intensywniej korzystających z transmisji danych. W sieci Orange na koniec 2019 roku działało już 8900 stacji bazowych z agregacją pasma, co zwiększa pojemność sieci i odpowiada na to zapotrzebowanie. Dla porównania, na koniec 2017 roku było ich 3900.

Dzięki podejściu „więcej za więcej” poprawia się trend średniego przychodu z oferty (ARPO) dla mobilnych usług abonamentowych kupowanych poza pakietem. Spadek ARPO ograniczono do 5,6% ( w porównaniu z 10,1% w 2018 roku), a w samym czwartym kwartale do zaledwie 3,6% rok do roku.

Kluczowe wyniki finansowe: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu. Przewidywania dalszego wzrostu w 2020.

Przychody Orange Polska w 2019 roku wzrosły o 2,9% i był to pierwszy wzrost od 13 lat.

Na ten wynik pozytywnie wpłynęły zwłaszcza przychody z konwergencji (o 20% wyższe niż rok wcześniej, dzięki rosnącej liczbie klientów i poszerzaniu pakietów o kolejne usługi),  przychody z usług IT i integratorskich (wzrost o 30% rok do roku, z czego 16 % to organiczny wzrost, a pozostała część to wynik BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w 2019 r.) oraz przychody ze sprzedaży sprzętu, które wzrosły o 11% rok do roku.

EBITDAaL wzrosła o 7% rok do roku, głównie za sprawą rekordowych wpływów ze sprzedaży nieruchomości, redukcji kosztów działalności oraz poprawie w zakresie marży bezpośredniej. Warto zauważyć, że nawet odliczając wpływy z nieruchomości, EBITDAaL w ujęciu rocznym wzrosła o 4,5%. Na ten wynik pozytywnie wpłynęła strategia budowania wartości w działaniach komercyjnych, coraz większe wykorzystanie sieci światłowodowej przez klientów, a także znaczące oszczędności. Koszty pośrednie działalności firmy zredukowano o 7% rok do roku, a w samym tylko czwartym kwartale – aż o 11%. Stało się to za sprawą transformacji procesów biznesowych we wszystkich dziedzinach działalności firmy.

W 2020 roku firma spodziewa się utrzymania pozytywnego trendu – wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Pełny raport z wynikami za 4 kwartał oraz cały 2019 rok znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL   w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

Informacje prasowe

Startuje kolejna edycja Orange FAB. Start-upy będą pracować nad rozwiązaniami dla 5G

6 lutego 2020

Startuje kolejna edycja Orange FAB. Start-upy będą pracować nad rozwiązaniami dla 5G

Orange zaprasza polskie start-upy do międzynarodowego 5G Challenge. Chce wspólnie  szukać komercyjnych rozwiązań dla sieci kolejnej generacji. Uczestnicy otrzymają też m.in. szansę pracy na rozwiązaniach chmurowych i platformie IoT Orange, wsparcie mentorów oraz ekspertów, a ostatecznie możliwość pilotażowego wdrożenia swojego pomysłu.

5G Challenge to ogólnoeuropejski projekt, do którego zaproszone zostaną start-upy rozwijające usługi związane z 5G. Współpraca z Orange umożliwi start-upom dostęp do niezbędnej infrastruktury technicznej oraz wejście do Programu Orange FAB, a w przyszłości możliwość rozwoju projektów na poziomie krajowym i międzynarodowym. Rekrutacja potrwa do 29 lutego poprzez stronę internetową.

W 2019 roku 11 start-upów pracowało nad pilotażem w Orange, a 9 kontynuuje współpracę w 2020 r. Wśród nich jest PySENSE, któremu praca z Orange umożliwiła uczestnictwo w pierwszym komercyjnym wdrożeniu sieci LTE-M wspólnie z Apatorem i innogy Stoen Operator. Rozwiązanie stworzone przez firmę pozwala na zdalne odczytywanie liczników energii poprzez sieć mobilną Orange Polska. Skierowane jest do przedsiębiorstw energetycznych i tych o rozproszonej strukturze. Swój produkt z pomocą Orange rozwijał też start-up, który stworzył system zarządzania etykietami cenowymi, wdrażany obecnie pilotażowo w jednej z sieci handlowych. Projektem, który był sprawdzany bezpośrednio w Orange Polska są szkolenia w technologii VR, z powodzeniem przetestowane przez zespół obsługi klientów operatora.

Podczas DemoDay, oprócz ogłoszenia nowego naboru do programu OrangeFab, swoje rozwiązania prezentowały również firmy, które już współpracują z Orange nad wdrożeniami. To projekty związane z IoT, efektywnością energetyczną,  czy optymalnym wykorzystaniem budżetów reklamowych. Start-upy biorące udział w Orange Fab mogą także liczyć na wsparcie współpracujących akceleratorów: Accelpoint, Space3ac, Blue Dot Solutions oraz Brinc. Pomagają one Orange Fab w rekrutacji firm, które mogą brać udział w akceleracji, partycypują też w kosztach tworzonych rozwiązań. Współpraca z akceleratorami daje start-upom biorącym udział w projekcie dodatkowe zaplecze merytoryczne.

Orange Fab to program akceleracyjny dla start-upów, o ugruntowanej pozycji. Podczas 6 dotychczasowych edycji Orange Fab współpracował łącznie z 48 startupami, a rocznie analizowanych jest szczegółowo ponad 250 rozwiązań. W 2019 roku dwa ze start-upów biorących udział w projekcie pozyskało zewnętrznych inwestorów, kilka startupów rozpoczęło lub kontynuowało rozwój na skalę globalną. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Korei Płd., Tajwanie, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

***

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
Twitter: @RzecznikOrange

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Startuje kolejna edycja Orange FAB. Start-upy będą pracować nad rozwiązaniami dla 5G

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej