Informacje prasowe

Jak dbać o umiar w używaniu technologii w czasie pandemii? Ruszają webinaria dla rodziców.

28 maja 2020

Jak dbać o umiar w używaniu technologii w czasie pandemii? Ruszają webinaria dla rodziców.

W czasie pracy i edukacji zdalnej, domowe zasady ekranowe w niejednej rodzinie uległy zachwianiu. Jak zadbać o równowagę w korzystaniu z technologii, kiedy wiele codziennych aktywności przeniosło się do internetu? Rusza seria darmowych webinarów dla rodziców, na które zaprasza Fundacja Orange i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Rodzice, którzy pracują zdalnie, stanęli przed nowym wyzwaniem. Starają się sprawnie pogodzić obowiązki zawodowe, domowe, jednocześnie wspierając dzieci w lekcjach online i zapewniając im inne aktywności. Cyfrowa stała się nie tylko nauka, ale także spotkania ze znajomymi, zajęcia pozalekcyjne, koncerty, przedstawienia teatralne czy kino. W czasie izolacji więcej korzystamy z internetu i technologii. Jak wynika z danych sieci Orange Polska, przez telefon rozmawiamy o 40% dłużej, a przesył danych wzrósł  o 30% w sieci stacjonarnej i o 20%  w mobilnej.

Jak w tej sytuacji zadbać o umiar w używaniu urządzeń ekranowych? Jak zapewnić dzieciom bezpieczną i pozytywną przygodę z internetem? Jak rozmawiać i ustalać zasady korzystania z technologii w rodzinie? Co zrobić, żeby nowe technologie nie wpływały negatywnie na relacje oraz zdrowie domowników, a wzbogacały ich codzienność?

W czasie pandemii technologia jest jeszcze intensywniej  obecna w życiu wielu rodzin. Doświadczenie to może przynieść wiele zmian w kształtowaniu cyfrowych nawyków także w przyszłości. Dlatego chcemy wesprzeć rodziców i pokazać im, jak można wprowadzać domowe zasady ekranowe na co dzień.– mówi Krzysztof Kosiński z Fundacji Orange.

Fundacja Orange wraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę organizują cykl bezpłatnych webinariów dla rodziców dzieci w różnych grupach wiekowych – od tych najmłodszych aż po nastolatki. Spotkania poprowadzą eksperci z FDDS: Ewa Dziemidowicz – terapeutka z poradni „Dziecko w Sieci” i Łukasz Wojtasik – trener, autor licznych programów i kampanii edukacyjnych poświęconych bezpieczeństwu dzieci online.

W czasie izolacji widzimy, jak pomocny jest dostęp do sieci dla wszystkich członków rodziny – w kontekście nauki, pracy, rozrywki i podtrzymywania relacji. Jednak nadmiar ekranów czy dobór nieadekwatnych do wieku dziecka treści stanową zagrożenie. Podczas spotkania pokażemy, jak korzystać z ekranów bezpiecznie, jak zadbać o równowagę pomiędzy czasem w sieci i poza nią tak, żeby ekrany nie stanowiły zagrożenia dla rodzinnych relacji. Pokażemy, jak rozmawiać z dziećmi o zasadach, jak ustalać je tak, żeby przynosiły realną zmianę dla dobra dzieci i rodziców. – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

 

Jak dołączyć?

Webinary odbędą się na platformie Clickmeeting. Wystarczy kliknąć link https://fundacjaorange.clickmeeting.com/domowe-zasady-ekranowe lub połączyć się przy pomocy telefonu +48 (22) 209-2520, wpisując PIN: 191888818#

Terminy spotkań:

Domowe Zasady Ekranowe – dla rodziców dzieci do 6. roku życia
2.06, godz. 10:00-11:30; 2.06, godz. 20:00 – 21:30

Domowe Zasady Ekranowe – dla rodziców dzieci w wieku 7-12 lat
9.06, godz. 10.00-11:30; 9.06, godz. 20:00 – 21:30

Domowe Zasady Ekranowe – dla rodziców dzieci w wieku 13-18 lat
16.06, godz. 10:00 – 11:30; 16.06, godz. 20:00 – 21:30

Organizatorzy udostępnią nagrania z webinarów na kanale YouTube Fundacji Orange – dla tych, którzy nie będą mogli uczestniczyć w spotkaniach lub wezmą udział, ale będą chcieli wrócić do materiałów później.

Webinary są częścią kampanii Domowe Zasady Ekranowe, która została zainicjowana w lutym tego roku. Poprzedzające ją badania pokazały, że aż 25% nastolatków deklaruje, że ich rodzice nie rozmawiają z nimi o kwestiach bezpieczeństwa w internecie, a 23% przyznaje, że ich rodzice nie interesują się i nie pytają, co robią online. W ramach kampanii dostępne są artykuły, wywiady i podcasty z psychologami na rodzice.fdds.pl. Eksperci opracowali wskazówki, dzięki którym rodzinom będzie łatwiej ustalić zasady korzystania z mediów cyfrowych i chronić siebie i dzieci przed ich nadużywaniem.

Więcej porad dotyczących odpowiedzialnego korzystania z technologii można znaleźć także na www.orange.pl/razemwsieci.

Organizatorzy:

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od blisko 30 lat dąży do tego, by wszystkie dzieci miały bezpieczne dzieciństwo i były traktowane z poszanowaniem ich godności i podmiotowości. Chroni dzieci przed krzywdzeniem i pomaga tym, które doświadczyły różnych form przemocy i wykorzystywania. Od 2004 r. realizuje kompleksowe działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie. Od 2017 r. prowadzi “Poradnię Dziecko w Sieci”, która zajmuje się problemami związanymi z przemocą z wykorzystaniem mediów elektronicznych i internetu, szkodliwymi treściami online, sekstingiem, uwodzeniem online, niebezpiecznymi kontaktami czy nadużywaniem mediów elektronicznych. https://fdds.pl/

Fundacja Orange od 15 lat uczy, jak odpowiedzialnie i twórczo korzystać z technologii –  dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli.  Wspiera ich również w czasie edukacji zdalnej. Zorganizowała webinary dla nauczycieli o prowadzeniu lekcji online. Dla dzieci przygotowała naukę podstaw programowania online, a dla starszych dzieci FabLab #wdomu, pokazujący podstawy modelowania 3D. Wsparła także Wioski Dziecięco SOS w zakupie sprzętu umożliwiającego podopiecznym zdalną naukę. https://fundacja.orange.pl/

Udostępnij: Jak dbać o umiar w używaniu technologii w czasie pandemii? Ruszają webinaria dla rodziców.

Informacje prasowe

Od dziś w Orange bezpłatny transfer danych na wybranych stronach edukacyjnych

22 maja 2020

Od dziś w Orange bezpłatny transfer danych na wybranych stronach edukacyjnych

Orange Polska zapewnia swoim klientom bezpłatny transfer danych podczas korzystania z wybranych stron edukacyjnych, takich jak np. Librus, Vulcan, Eduelo, czy Ninateka. Korzystanie z serwisów objętych promocją nie spowoduje zmniejszenia posiadanego pakietu danych. Z Edu pass mogą korzystać zarówno klienci indywidualni i biznesowi ofert abonamentowych, jak i na kartę.

– Od początku pandemii w Polsce wspieramy naszych klientów w ich pracy i nauce zdalnej. Darmowe GB, promocja Edu Flex 100GB za 1zł miesięcznie, czy zapewnianie sprzętu potrzebującym dzieciom w ramach Fundacji Orange to tylko część działań. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie nieograniczonego i darmowego transferu dla wybranych, popularnych platform edukacyjnych, co zapewni długoterminowe wsparcie edukacji – mówi Artur Stankiewicz, dyrektor marketingu rynku konsumenckiego Orange Polska.

Orange Polska od dawna wspiera edukację i walczy z wykluczeniem cyfrowym m.in. dostarczając łącza do szkół i bibliotek, tworząc Pracownie Orange w małych miejscowościach, czy proponując zajęcia edukacyjne na temat bezpieczeństwa w sieci prowadzone przez wolontariuszy Fundacji Orange. Przekazaliśmy też 1000 modemów dla rodzin, które miały trudności z dostępem do internetu, a klientom Orange Flex umożliwiliśmy zwiększenie limitu transferu o 100 GB za 1zł. W sytuacji pandemii zapewnienie darmowego transferu jest jednak kwestią niezwykle ważną.

Wszystkim klientom zapewniamy również bezpłatny dostęp do wybranych stron prowadzonych przez instytucje publiczne, zawierających niezbędne informacje i zalecenia, takich jak serwisy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, policji, czy platforma obywatel.gov.pl.

Strony i aplikacje objęte promocją:

https://portal.librus.pl/

https://vulcan.edu.pl

https://www.eduelo.pl/

https://www.matzoo.pl/

https://epodreczniki.pl/

https://ninateka.pl

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://wolnelektury.pl/

https://www.wsip.pl/

https://lekcjaenter.pl/

https://superkoderzy.pl/

https://megamisja.pl/

Państwowe serwisy informacyjne

Więcej informacji o tym, co proponuje Orange Polska swoim klientom w czasie pandemii, na stronie www.orange.pl/razem

Udostępnij: Od dziś w Orange bezpłatny transfer danych na wybranych stronach edukacyjnych

Informacje prasowe

Naukowcy zbadają, jak uczniowie, rodzice i nauczyciele poradzili sobie ze zdalną nauką

14 maja 2020

Naukowcy zbadają, jak uczniowie, rodzice i nauczyciele poradzili sobie ze zdalną nauką

Co myślą uczniowie, rodzice i nauczyciele o zdalnym nauczaniu i jak się do niego przystosowali? Co szkoła może wynieść z tego doświadczenia na przyszłość? Na te pytania odpowie badanie przygotowane przez zespół ekspertów Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, Fundacji Dbam o Mój Zasięg we współpracy z Fundacją Orange. Pierwsze wyniki już w czerwcu, a pełny raport zostanie opublikowany na jesieni.

W badaniu „Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa” weźmie udział 1000 nauczycieli, 6000 uczniów oraz ich rodzice z wybranych szkół podstawowych i ponadpodstawowych w całej Polsce.

To solidne badanie naukowe, które dostarczy pogłębionej wiedzy nie tylko na temat samego doświadczenia zdalnego nauczania, ale także obszaru higieny cyfrowej, stosunku do nowych technologii czy kwestii związanych z emocjami. Dzięki temu jego wartość wykracza znacznie poza zastosowanie w procesie zdalnego nauczania – tłumaczy dr hab. Grzegorz Ptaszek, prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. – Narzędzie badawcze opracowaliśmy w taki sposób, aby móc porównać odpowiedzi nauczycieli, ich uczniów oraz rodziców tych uczniów. Dopiero takie ujęcie daje pełen obraz pozytywnych i negatywnych aspektów zdalnego nauczania.

Badacze poszukają odpowiedzi m.in. na pytania :

  • Co myślą uczniowie, rodzice oraz nauczyciele o zdalnym nauczaniu? Jak oceniają swoje przygotowanie do tej formy zajęć?
  • Jak zmieniło się korzystanie z technologii oraz zasobów online w czasie pandemii koronawirusa?
  • Jak wyglądało zaangażowanie w realizację tych zajęć? Jakiego wysiłku i jakich kompetencji wymagało?
  • Jakie emocje towarzyszyły uczniom, rodzicom oraz nauczycielom w czasie zdalnego nauczania?
  • Jakiego rodzaju wsparcia oczekiwali, a jakie otrzymali?

Zdalne nauczanie na masową skalę jest nowym doświadczeniem, którego wszyscy – nauczyciele, uczniowie i rodzice – uczyli się „w biegu”. Badanie realizowane po kilku miesiącach od rozpoczęcia zdalnej nauki pozwoli ocenić sytuację z szerszej perspektywy, kiedy opadły już pierwsze emocje. Jesteśmy bardzo ciekawi, jakich rekomendacji dostarczy i jak to doświadczenie wpłynęło na korzystanie z technologii w nauczaniu. To będzie cenna wiedza także dla Fundacji Orange, która od lat działa na rzecz edukacji cyfrowej i wspiera nauczycieli i dzieci także dziś, w tej niecodziennej sytuacji – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Wyniki badania posłużą do przygotowania rekomendacji związanych z edukacją cyfrową. Raport zostanie udostępniony bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych, trafi również do instytucji zajmujących się kształtowaniem oświaty w Polsce.

Ponadto, szkoły biorące udział w badaniu otrzymają zanonimizowany raport z wynikami badania dla swojej placówki.

W skład zespołu badawczego wchodzą: dr hab. Grzegorz Ptaszek, prof. AGH (Akademia Górniczo-Hutnicza, Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej), dr Maciej Dębski (Uniwersytet Gdański, Fundacja Dbam o Mój Zasięg), Magdalena Bigaj (Fundacja Dbam o Mój Zasięg), dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM (Uniwersytet Adama Mickiewicza) oraz dr Grzegorz Stunża (Uniwersytet Gdański).

Organizatorami są: Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej, Fundacja Dbam o Mój Zasięg i Fundacja Orange. Badaniu patronuje Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Więcej informacji o projekcie: www.zdalnenauczanie.org

INFORMACJE O ORGANIZATORACH

Fundacja Orange

Fundacja Orange od 15 lat uczy, jak odpowiedzialnie i twórczo korzystać z technologii. Prowadzi projekty edukacyjne, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli.  Wspiera ich również w czasie edukacji zdalnej. Zorganizowała webinary dla nauczycieli o prowadzeniu zdalnych lekcji. Dla dzieci przygotowała Poranki z #SuperKoderami,  podczas których uczą się podstaw programowania, a dla starszych dzieci FabLab #wdomu, pokazujący podstawy modelowania 3D.  Wsparła także Wioski Dziecięce SOS darowizną na zakup sprzętu umożliwiającego podopiecznym zdalną naukę.https://fundacja.orange.pl/

Fundacja Dbam o Mój Zasięg

Fundacja Dbam o Mój Zasięg zajmuje się promocją odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii i profilaktyką fonoholizmu. Fundacja realizuje badania naukowe, kampanie edukacyjne oraz realizuje na terenie całej Polski szkolenia dla dzieci, młodzieży i dorosłych, społeczności szkolnych oraz pracowników firm. Eksperci Fundacji pomagają tworzyć programy profilaktyczne na poziomie krajowym i samorządowym.www.dbamomojzasieg.com

Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej

Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej jest ogólnopolskim i interdyscyplinarnym stowarzyszeniem naukowym, zrzeszającym teoretyków i praktyków edukacji medialnej. Powstało w 2012 roku w odpowiedzi na wyzwania związane z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów cyfrowych. Celem stowarzyszenia jest popularyzacja wiedzy na temat świadomego i krytycznego korzystania z różnych mediów przez różne grupy użytkowników. http://ptem.org.pl/

Udostępnij: Naukowcy zbadają, jak uczniowie, rodzice i nauczyciele poradzili sobie ze zdalną nauką

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej