Informacje prasowe

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

15 marca 2021
Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

W ostatnich dwóch latach jedynie co trzeci nauczyciel wziął udział w szkoleniu, które przełożyło się na atrakcyjność prowadzonych przez niego lekcji. Połowa (51%)* ocenia swoją wiedzę z wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole jako podstawową. Rozwiązaniem może być udział w projekcie „Lekcja:Enter”, który pokazuje jak w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na lekcji.  Dzięki cyklowi szkoleń  i wsparciu trenera, nauczyciele uczą się nowoczesnych metod prowadzenia zajęć. Do tej pory szkolenia rozpoczęło ponad 15 tys. nauczycieli, a 80% z nich uznało, że szkolenia spełniły ich oczekiwania.

Nauczyciel to przewodnik w edukacji. To on decyduje, jak wygląda lekcja, z jakich materiałów i metod korzysta i co wynoszą z niej uczniowie. -  Coraz częściej spotykamy się z opiniami nauczycieli i nauczycielek, że dużym wyzwaniem dla nich jest zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny, a co za tym idzie chęci zdobywania przez nich wiedzy. Dotyczy to zarówno edukacji zdalnej, jak i pracy w szkole stacjonarnej – mówi Monika Eilmes-Glegoła, kierowniczka projektu „Lekcja:Enter” z Fundacji Orange.

Żeby nauka były atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto wprowadzać do lekcji innowacje, prowadzić zajęcia inaczej niż dotychczas, próbować nowych metod edukacyjnych. Dobrze, żeby lekcje zawierały elementy oparte na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, które pomagają dzieciom i młodzieży w lepszym zrozumieniu wielu tematów, sprawiają, że lekcje są ciekawsze, dostosowane do ich potrzeb i rzeczywistości, w której funkcjonują.

Na te i inne wyzwania staramy się odpowiedzieć na naszych szkoleniach, gdzie praktycy pokazują nauczycielkom i nauczycielom, jak prowadzić lekcje w oparciu o ich własne doświadczenie oraz o doświadczenie uczniów i uczennic oraz poszukania odniesień w praktyce – wyjaśnia Monika Eilmes – Glegoła.

 Badania* pokazują, że z aktywizujących metod nauczania wykorzystujących TIK nauczyciele nadal korzystają niezbyt chętnie. Z metody projektów uczniowskich korzystało 37%, a z Webquestu tylko 3% nauczycieli. Dlatego właśnie powstał projekt edukacyjny „Lekcja: Enter”, którego celem jest wsparcie nauczycieli w prowadzeniu lekcji angażujących uczniów, rozwijających umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczących pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na  zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Program szkoleń, które podczas pandemii odbywają się również onilne, zakłada 40 godzin pracy z trenerem. Grupy są małe, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego uczestnika. Niewątpliwym wsparciem dla edukatorów jest baza kilkunastu już tysięcy scenariuszy opracowanych w ramach projektu – dodaje kierowniczka projektu.

Szkolenia w projekcie „Lekcja:Enter” rozpoczęły się rok temu i już ponad 15 tysięcy nauczycieli postanowiło wziąć w nich udział. Zdecydowana większość uczestników (90%) pozytywnie oceniła szkolenia, a 69% badanych bardzo dobrze ocenia jakość materiałów szkoleniowych. Co ważne, zdecydowana większość nauczycieli (86%) poleciłoby szkolenia innym.

Dla kogo szkolenia?

Szkolenia kierowane są do dyrektorów szkół oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i informatycznych w szkołach podstawowych i średnich. Szczegóły na temat zapisów znajdują się na stronie projektu: https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest  realizowany przez konsorcjum trzech organizacji: Fundację Orange (lider), Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych,  ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

  • Wyniki pretestu wśród nauczycieli dołączających do projektu „Lekcja:Enter”, N=3589
  • Wyniki ewaluacji śródokresowej projektu „Lekcja:Enter” N=3989

Mediateka


Informacje prasowe

Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

15 marca 2021
Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

Orange Flex, sieć w aplikacji, w  niespełna dwa lata zyskał ponad 100 tysięcy użytkowników, którzy  cenią sobie elastyczność, brak zobowiązań i wolność wyboru. Dbają też o to co piękne i „zielone”. Dla swoich klientów Orange Flex przygotował specjalny kod na dodatkowe 10 GB i tydzień okazji w Sklepie Flex.

Użytkownicy Flexa tworzą różnorodną, zgraną społeczność fanów sieci w aplikacji. Wyróżnia ich ogromne zaangażowanie. Dzielą się opiniami w internecie, tworzą grupy dyskusyjne w social media, udostępniają posty o nowinkach i dopytują o kolejne nowości we Flexie. Chętnie polecają Orange Flex rodzinie i znajomym, bo co piąty użytkownik aktywuje Flex przy użyciu kodu polecającego. Sieć w aplikacji powstała właśnie z myślą o potrzebach klientów, słuchaniu ich sugestii i dostosowywaniu oferty pod ich styl życia.

- Orange Flex ma już ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Cieszymy się, że społeczność Flexa jest coraz liczniejsza. Codziennie mamy kilkaset nowych rejestracji, a sprzedaż smartfonów i gadżetów w Sklepie Flex w aplikacji rośnie – podkreśla Artur Stankiewicz, dyrektor Marketingu Rynku Konsumenckiego Orange Polska. - Generacja Flex to osoby, które cenią  wolność wyboru, lubią niesztampowe pomysły i mają otwarte podejście do życia. Nasi klienci są prawdziwie zaangażowani, cenią unikalne rozwiązania jakie daje im właśnie nasza aplikacja. Dotychczas przekazali miedzy sobą aż 1 milion GB w ramach funkcji „Przekaż GB”. Chcemy nadal odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego będziemy tworzyć nowe możliwości korzystania z sieci Dziękujemy, że jesteście z nami i wspólnie możemy tworzyć Generację Flex!

Kod na 10 GB i tydzień okazji w Sklepie Flex

Przekroczenie 100 tysięcy użytkowników Orange Flex to okazja, na niespodzianki dla klientów. To sekretny kod na dodatkowe gigabajty oraz tydzień okazji w Sklepie Flex. Aby skorzystać z kodu na darmowe 10 GB wystarczy śledzić profil Flexa na Instagramie (@orange_flex) i znaleźć ukryty kod. Potem  wpisać go w aplikacji w swoim profilu w zakładce „Kody promocyjne” i pamiętać o aktywacji  do 21 marca. Specjalne okazje w Sklepie Flex to rabaty do minus 32% na smartfony m.in. Apple, Samsung, Xiaomi oraz ich dostawa za 1 zł.

Aby dołączyć do Orange Flex można przenieść dotychczasowy numer lub wybrać nowy. Całość procesu odbywa się w aplikacji, bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy pobrać aplikację Orange Flex ze sklepu Google Play lub App Store i zarejestrować konto. Po wyborze Planu komórkowego (już od 25 zł/miesięcznie) z paczką 15 GB, potwierdzić  tożsamość, dołączyć zdjęcie dokumentu tożsamości i podpiąć kartę płatniczą. Za korzystanie można płacić także  BLIK-iem. Aktywacja konta Flex zajmuje kilka minut.

Orange Flex to sieć w aplikacji, ale oferuje znacznie więcej. Użytkownik ma dostęp do dodatkowych usług np. HBO GO (pierwszy miesiąc w prezencie), Klubu Flex ze zniżkami na oferty partnerskie, Sklepu Flex ze smartfonami i gadżetami w wyjątkowych cenach, funkcji „Przekaż GB”, dzięki której można przekazać znajomym z Flexa swoje gigabajty.

Więcej szczegółów o ofercie Orange Flex na stronie https://flex.orange.pl/


Informacje prasowe

Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

11 marca 2021
Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

Orange Flex rozpoczyna poszukiwania ambasadorów wśród użytkowników, którzy lubią i cenią aplikację. Flex Hero swoimi opiniami o ofercie będą dzielić się w mediach społecznościowych. Na grupę wybrańców czekają atrakcyjne nagrody i dodatkowe niespodzianki. Właśnie ruszyła rekrutacja.

Flex Hero to program ambasadorski, który umożliwia wybranym użytkownikom dzielenie się rekomendacjami w zamian za pakiet benefitów. Nie trzeba być influencerem, bo Flex Hero może zostać każdy, kto jest fanem Orange Flex i aktywnie z niego korzysta. Szukamy ambasadorów, którzy czują się swobodnie tworząc treści w internecie i chcieliby  zostać liderami opinii w grupie swoich znajomych.

Zadaniem Flex Hero będzie aktywne polecanie Flexa w social mediach i innych kanałach typu blogi czy YouTube poprzez publikowanie postów, zdjęć i wideo mówiących o Flexie.

Każdy z ambasadorów zostanie nagrodzony za kreatywność oraz poświęcony czas. Flex Hero otrzyma w prezencie subskrypcję najwyższego Planu w Orange Flex na 6 miesięcy oraz niezbędnik ambasadora z gadżetami od Flexa. Oprócz tego, polecając aplikację zarobi 70 zł za każde skuteczne zachęcenie do aktywacji numeru w Orange Flex.

Jak zostać Flex Hero? To proste! Trzeba wykonać tylko 3 kroki:

  1. Wejść na stronę flexhero.pl i wypełnić krótki formularz,
  2. Nagrać 15-sekundowe wideo, z odpowiedzią na pytanie konkursowe,
  3. Uzbroić się w cierpliwość i czekać na wiadomość od Orange Flex.

Rekrutacja do Flex Hero potrwa od 11.03.2021 do 11.04.2021. Regulamin akcji dostępny jest na stronie flexhero.pl

Mediateka

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.