Informacje prasowe

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

15 marca 2021

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

W ostatnich dwóch latach jedynie co trzeci nauczyciel wziął udział w szkoleniu, które przełożyło się na atrakcyjność prowadzonych przez niego lekcji. Połowa (51%)* ocenia swoją wiedzę z wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole jako podstawową. Rozwiązaniem może być udział w projekcie „Lekcja:Enter”, który pokazuje jak w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na lekcji.  Dzięki cyklowi szkoleń  i wsparciu trenera, nauczyciele uczą się nowoczesnych metod prowadzenia zajęć. Do tej pory szkolenia rozpoczęło ponad 15 tys. nauczycieli, a 80% z nich uznało, że szkolenia spełniły ich oczekiwania.

Nauczyciel to przewodnik w edukacji. To on decyduje, jak wygląda lekcja, z jakich materiałów i metod korzysta i co wynoszą z niej uczniowie. –  Coraz częściej spotykamy się z opiniami nauczycieli i nauczycielek, że dużym wyzwaniem dla nich jest zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny, a co za tym idzie chęci zdobywania przez nich wiedzy. Dotyczy to zarówno edukacji zdalnej, jak i pracy w szkole stacjonarnej – mówi Monika Eilmes-Glegoła, kierowniczka projektu „Lekcja:Enter” z Fundacji Orange.

Żeby nauka były atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto wprowadzać do lekcji innowacje, prowadzić zajęcia inaczej niż dotychczas, próbować nowych metod edukacyjnych. Dobrze, żeby lekcje zawierały elementy oparte na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, które pomagają dzieciom i młodzieży w lepszym zrozumieniu wielu tematów, sprawiają, że lekcje są ciekawsze, dostosowane do ich potrzeb i rzeczywistości, w której funkcjonują.

Na te i inne wyzwania staramy się odpowiedzieć na naszych szkoleniach, gdzie praktycy pokazują nauczycielkom i nauczycielom, jak prowadzić lekcje w oparciu o ich własne doświadczenie oraz o doświadczenie uczniów i uczennic oraz poszukania odniesień w praktyce – wyjaśnia Monika Eilmes – Glegoła.

 Badania* pokazują, że z aktywizujących metod nauczania wykorzystujących TIK nauczyciele nadal korzystają niezbyt chętnie. Z metody projektów uczniowskich korzystało 37%, a z Webquestu tylko 3% nauczycieli. Dlatego właśnie powstał projekt edukacyjny „Lekcja: Enter”, którego celem jest wsparcie nauczycieli w prowadzeniu lekcji angażujących uczniów, rozwijających umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczących pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na  zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Program szkoleń, które podczas pandemii odbywają się również onilne, zakłada 40 godzin pracy z trenerem. Grupy są małe, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego uczestnika. Niewątpliwym wsparciem dla edukatorów jest baza kilkunastu już tysięcy scenariuszy opracowanych w ramach projektu – dodaje kierowniczka projektu.

Szkolenia w projekcie „Lekcja:Enter” rozpoczęły się rok temu i już ponad 15 tysięcy nauczycieli postanowiło wziąć w nich udział. Zdecydowana większość uczestników (90%) pozytywnie oceniła szkolenia, a 69% badanych bardzo dobrze ocenia jakość materiałów szkoleniowych. Co ważne, zdecydowana większość nauczycieli (86%) poleciłoby szkolenia innym.

Dla kogo szkolenia?

Szkolenia kierowane są do dyrektorów szkół oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i informatycznych w szkołach podstawowych i średnich. Szczegóły na temat zapisów znajdują się na stronie projektu: https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest  realizowany przez konsorcjum trzech organizacji: Fundację Orange (lider), Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych,  ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

  • Wyniki pretestu wśród nauczycieli dołączających do projektu „Lekcja:Enter”, N=3589
  • Wyniki ewaluacji śródokresowej projektu „Lekcja:Enter” N=3989

Mediateka

Udostępnij: Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

Informacje prasowe

Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

15 marca 2021

Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

Orange Flex, sieć w aplikacji, w  niespełna dwa lata zyskał ponad 100 tysięcy użytkowników, którzy  cenią sobie elastyczność, brak zobowiązań i wolność wyboru. Dbają też o to co piękne i „zielone”. Dla swoich klientów Orange Flex przygotował specjalny kod na dodatkowe 10 GB i tydzień okazji w Sklepie Flex.

Użytkownicy Flexa tworzą różnorodną, zgraną społeczność fanów sieci w aplikacji. Wyróżnia ich ogromne zaangażowanie. Dzielą się opiniami w internecie, tworzą grupy dyskusyjne w social media, udostępniają posty o nowinkach i dopytują o kolejne nowości we Flexie. Chętnie polecają Orange Flex rodzinie i znajomym, bo co piąty użytkownik aktywuje Flex przy użyciu kodu polecającego. Sieć w aplikacji powstała właśnie z myślą o potrzebach klientów, słuchaniu ich sugestii i dostosowywaniu oferty pod ich styl życia.

Orange Flex ma już ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Cieszymy się, że społeczność Flexa jest coraz liczniejsza. Codziennie mamy kilkaset nowych rejestracji, a sprzedaż smartfonów i gadżetów w Sklepie Flex w aplikacji rośnie – podkreśla Artur Stankiewicz, dyrektor Marketingu Rynku Konsumenckiego Orange Polska. – Generacja Flex to osoby, które cenią  wolność wyboru, lubią niesztampowe pomysły i mają otwarte podejście do życia. Nasi klienci są prawdziwie zaangażowani, cenią unikalne rozwiązania jakie daje im właśnie nasza aplikacja. Dotychczas przekazali miedzy sobą aż 1 milion GB w ramach funkcji „Przekaż GB”. Chcemy nadal odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego będziemy tworzyć nowe możliwości korzystania z sieci Dziękujemy, że jesteście z nami i wspólnie możemy tworzyć Generację Flex!

Kod na 10 GB i tydzień okazji w Sklepie Flex

Przekroczenie 100 tysięcy użytkowników Orange Flex to okazja, na niespodzianki dla klientów. To sekretny kod na dodatkowe gigabajty oraz tydzień okazji w Sklepie Flex. Aby skorzystać z kodu na darmowe 10 GB wystarczy śledzić profil Flexa na Instagramie (@orange_flex) i znaleźć ukryty kod. Potem  wpisać go w aplikacji w swoim profilu w zakładce „Kody promocyjne” i pamiętać o aktywacji  do 21 marca. Specjalne okazje w Sklepie Flex to rabaty do minus 32% na smartfony m.in. Apple, Samsung, Xiaomi oraz ich dostawa za 1 zł.

Aby dołączyć do Orange Flex można przenieść dotychczasowy numer lub wybrać nowy. Całość procesu odbywa się w aplikacji, bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy pobrać aplikację Orange Flex ze sklepu Google Play lub App Store i zarejestrować konto. Po wyborze Planu komórkowego (już od 25 zł/miesięcznie) z paczką 15 GB, potwierdzić  tożsamość, dołączyć zdjęcie dokumentu tożsamości i podpiąć kartę płatniczą. Za korzystanie można płacić także  BLIK-iem. Aktywacja konta Flex zajmuje kilka minut.

Orange Flex to sieć w aplikacji, ale oferuje znacznie więcej. Użytkownik ma dostęp do dodatkowych usług np. HBO GO (pierwszy miesiąc w prezencie), Klubu Flex ze zniżkami na oferty partnerskie, Sklepu Flex ze smartfonami i gadżetami w wyjątkowych cenach, funkcji „Przekaż GB”, dzięki której można przekazać znajomym z Flexa swoje gigabajty.

Więcej szczegółów o ofercie Orange Flex na stronie https://flex.orange.pl/

Udostępnij: Orange Flex ma ponad 100 tysięcy użytkowników

Informacje prasowe

Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

11 marca 2021

Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

Orange Flex rozpoczyna poszukiwania ambasadorów wśród użytkowników, którzy lubią i cenią aplikację. Flex Hero swoimi opiniami o ofercie będą dzielić się w mediach społecznościowych. Na grupę wybrańców czekają atrakcyjne nagrody i dodatkowe niespodzianki. Właśnie ruszyła rekrutacja.

Flex Hero to program ambasadorski, który umożliwia wybranym użytkownikom dzielenie się rekomendacjami w zamian za pakiet benefitów. Nie trzeba być influencerem, bo Flex Hero może zostać każdy, kto jest fanem Orange Flex i aktywnie z niego korzysta. Szukamy ambasadorów, którzy czują się swobodnie tworząc treści w internecie i chcieliby  zostać liderami opinii w grupie swoich znajomych.

Zadaniem Flex Hero będzie aktywne polecanie Flexa w social mediach i innych kanałach typu blogi czy YouTube poprzez publikowanie postów, zdjęć i wideo mówiących o Flexie.
Każdy z ambasadorów zostanie nagrodzony za kreatywność oraz poświęcony czas. Flex Hero otrzyma w prezencie subskrypcję najwyższego Planu w Orange Flex na 6 miesięcy oraz niezbędnik ambasadora z gadżetami od Flexa. Oprócz tego, polecając aplikację zarobi 70 zł za każde skuteczne zachęcenie do aktywacji numeru w Orange Flex.

Jak zostać Flex Hero? To proste! Trzeba wykonać tylko 3 kroki:

  1. Wejść na stronę flexhero.pl i wypełnić krótki formularz,
  2. Nagrać 15-sekundowe wideo, z odpowiedzią na pytanie konkursowe,
  3. Uzbroić się w cierpliwość i czekać na wiadomość od Orange Flex.

Rekrutacja do Flex Hero potrwa od 11.03.2021 do 11.04.2021. Regulamin akcji dostępny jest na stronie flexhero.pl

Mediateka

Udostępnij: Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej