Informacje prasowe

Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

27 lutego 2020
Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

Druga edycja „Lekcji:Enter” startuje 2 marca. Placówki doskonalenia nauczycieli z całego kraju mogą składać wnioski o dofinansowanie na organizację szkoleń z wykorzystania e-zasobów w edukacji. Oprócz grantu otrzymają pełne wsparcie – trenerów do prowadzenia tych szkoleń przygotują eksperci. Za inicjatywę odpowiada Fundacja Orange w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych.

Jak pokazują badania[*1], ponad połowa uczniów uważa, że internet odgrywa w ich edukacji pozytywną rolę. Jednocześnie ci sami uczniowie mówią, że jeśli nauczyciele korzystają z sieci podczas lekcji, to głównie by pokazać film (81,2%) lub prezentację (77,6%). Dzięki udziałowi w „Lekcji:Enter” nauczyciele poznają zastosowanie e-zasobów i aplikacji edukacyjnych i nauczą się, jak twórczo i ciekawie korzystać z nich w swojej codziennej pracy.

Projekt powstał, żeby wspierać szkoły i nauczycieli w prowadzeniu atrakcyjnych, nowoczesnych lekcji, dzięki którym uczniowie zobaczą, że internet to nie tylko rozrywka i komunikacja, ale też dostęp do bogatych źródeł wiedzy, możliwość udziału w konferencjach i webinarach z ekspertami, wirtualne wycieczki do odległych zakątków świata czy e-wizyty w największych muzeach. Przewodnikami po tych edukacyjnych zasobach mają być nauczyciele i do tej właśnie roli przygotuje ich „Lekcja:Enter”. To największy projekt edukacji cyfrowej dla szkół w Polsce – obejmie aż 75 tys. nauczycieli.

Szkolenia dla nich organizować mają placówki doskonalenia z całej Polski. Na ten cel mogą otrzymać grant oraz wsparcie ekspertów „Lekcji:Enter”, którzy przygotują trenerów do prowadzenia tych szkoleń. Już 2 marca rusza nabór wniosków do drugiej edycji projektu.

Jak ubiegać się o wsparcie?

Wnioski składać mogą publiczne i niepubliczne ośrodki doskonalenia nauczycieli - samodzielnie lub w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi lub szkołami wyższymi. Formularz zgłoszeniowy dostępny będzie na  www.lekcjaenter.pl od 2 marca do 28 kwietnia 2020. Maksymalna kwota grantu to 450 tys. zł.

- Zachęcamy do udziału w „Lekcji:Enter” instytucje, które chcą mieć wpływ na rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli, a w efekcie uczniów w swoich regionach. Placówkom, które chcą się zgłosić do projektu, gwarantujemy wsparcie na każdym etapie zarówno aplikowania, jak i realizacji projektu – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

W marcu, w 11 miastach wojewódzkich, odbędą się spotkania informacyjne, podczas których konsultanci odpowiedzą na pytania zainteresowanych, pokażą, jak wypełnić formularz aplikacyjny i przygotować niezbędne formalności. Daty i miejsca spotkań dostępne są tutaj

Lista placówek, które otrzymają wsparcie, zostanie ogłoszona w lipcu. Oprócz przyznania dofinansowania, eksperci „Lekcji:Enter” przygotują 4 trenerów z każdego regionu do prowadzenia szkoleń dla trenerów lokalnych, a ci będą przekazywać wiedzę dalej – nauczycielom. Taka konstrukcja projektu pozwoli na przeszkolenie w ciągu 4 lat aż 75 tys. nauczycieli - po 15% nauczycieli z każdego województwa, w tym 30% z małych miejscowości i wsi. Każdy z nich,  wykorzystując nowe umiejętności, ma szansę zmienić sposób swojej pracy z dziećmi i młodzieżą, a  nowe technologie wykorzystywać kreatywnie i skutecznie, prezentując uczniom ich wartościowe strony.

- W ramach projektu przygotowaliśmy szereg materiałów dla nauczycieli: webinaria, instrukcje korzystania z konkretnych aplikacji  i narzędzi cyfrowych, scenariusze zajęć,pokazujące nauczycielom korzyści z wprowadzania nowych technologii do zajęć z uczniami – podsumowuje Jacek Królikowski, prezes zarządu Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Szkolenia  przeznaczone  są dla  nauczycieli  edukacji  wczesnoszkolnej,  a  także  przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i   informatycznych  w szkołach podstawowych i średnich. Już teraz mogą oni zgłaszać się na szkolenia prowadzone przez placówki, które zakwalifikowały się do pierwszej edycji projektu. Więcej szczegółów na https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest realizowany ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska  Cyfrowa  w  ramach  działania  3.1  „Działania  szkoleniowe  na  rzecz  rozwoju  kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

[*1] Nastolatki 3.0 (NASK PBS 2019)


Informacje prasowe

Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

24 lutego 2020
Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

W prowadzeniu skutecznego biznesu dobrze być gotowym na zmieniające się okoliczności. W nowych Planach Firmowych właściciele mogą dopasowywać usługi do swoich aktualnych potrzeb. To pierwsza oferta na rynku, w której przedsiębiorcy w cenie abonamentu mogą wybierać spośród paczek różnych usług i zamieniać je w trakcie obowiązywania umowy. W paczkach mają do wyboru mi.in. usługi: Orange Smart Care Premium, CyberTarczę i pakiet połączeń międzynarodowych. W każdym Planie Firmowym są nielimitowane rozmowy, smsy i mmsy w Polsce oraz paczka GB w Polsce i Unii Europejskiej zależna od wybranego planu.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej potwierdza, że Orange jest najczęściej wybieranym i najlepiej ocenianym przez przedsiębiorstwa dostawcą usług komórkowych i internetu mobilnego w Polsce. Chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązania maksymalnie dopasowane do ich potrzeb. Dziś przedsiębiorca musi umiejętnie reagować na zmieniające się warunki, w jakich prowadzi swój biznes. Elastyczność małych i średnich firm, umiejętność zmiany i adaptacji, determinują silną pozycję tego sektora gospodarki. Z naszych badań wynika, że przedsiębiorcy wybierając usługi, szukają przede wszystkim prostej i zrozumiałej oferty, na ten czynnik wskazuje blisko 40% ankietowanych. Dlatego nasza najnowsza propozycja umożliwia  comiesięczną zamianę paczek usług w ramach abonamentu tak, aby można było je dobierać zależnie od bieżących wyzwań - powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

W firmie trzeba na bieżąco reagować i dostosowywać się do zmieniającego się rynku, potrzeb klienta, rozwijać nowe pomysły, do wdrożenia których często potrzebne są – na różny etapach – odmienne narzędzia. Targi za granicą, wiele podróży służbowych autem, częste rozmowy z kontrahentem zza granicy – w każdym miesiącu inne wyzwanie.

Dostosowanie oferty wg własnych potrzeb

W nowych, prostych Planach Firmowych można swobodnie wymieniać elementy taryfy w trakcie trwania umowy. Dostępne są 4 warianty: Plan Firmowy S za 45 zł, Plan Firmowy M za 60 zł w cenie z 1 paczką usług do wyboru, Plan Firmowy L za 75 zł z pakietem dwóch paczek usług w cenie i Plan Firmowy XL za 100 zł z pakietem 3 paczek usług. W ramach posiadanego abonamentu można wybierać spośród 7 paczek usług: Serwis Telefonu, Bezpieczna Firma, W Podróży, Połączenia Międzynarodowe, W Internecie, Połączenia na Ukrainę, W Biurze. Paczki z usługami można bezpłatnie i dowolnie zmieniać w ramach wybranego abonamentu w zależności od jego wielkości.

Grafika prezentująca Nowe Plany Firmowe w Orange. Plan Firmowy S to 20GB transferu w Polsce, kosztuje 45 zł a każda kolejna SIM - 25 zł.

 

Zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług w cenie abonamentu

Co miesiąc można bezpłatnie zamieniać paczki usług. Do wyboru jest ich siedem:

Serwis telefonu, czyli Orange Smart Care Premium to usługa, dzięki której uszkodzenie telefonu przestaje być problemem. Co druga osoba przynajmniej raz doświadczyła uszkodzenia telefonu. Aż 80% awarii dotyczy wyświetlacza. Urządzenia są naprawiane w autoryzowanych serwisach producentów, a przy poważnej awarii bez możliwości naprawy, raz do roku przysługuje prawo do wymiany telefonu. Usługą objęte są również urządzenia zakupione poza Orange. Tę paczkę można wybrać tylko w momencie podpisywania umowy. Nie można jej wymienić w trakcie umowy, ale w każdym momencie można z niej zrezygnować.

Bezpieczna Firma zawiera mobilną CyberTarczę, czyli usługę zwiększającą bezpieczeństwo korzystania z Internetu w telefonie. Usługa po wykryciu zagrożenia blokuje je oraz powiadamia o próbie cyberataku. W 2019 roku Orange zapobiegł ponad 2 mln cyberataków w sieci mobilnej i stacjonarnej dzięki usłudze CyberTarcza. Na portalu cybertarcza.orange.pl można zarządzać usługą oraz na bieżąco śledzić raporty bezpieczeństwa. Paczka zawiera także podstawowe wsparcie IT, czyli zdalną pomoc informatyczną. Usługa zapewnia wsparcie i konsultacje zespołu informatyków w ramach bezpłatnej infolinii oraz zdalną pomoc w problemach z oprogramowaniem.

Paczka w Podróży to wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy podróżują samochodem. Aż 69% badanych przedsiębiorców korzystających ze smartfonów deklaruje, że nie może obejść się bez nawigacji GPS. W ramach tej paczki klienci otrzymują dostęp do Nawigacji Orange, która pomoże szybko i bezpiecznie dojechać do celu, podpowie, jak ominąć korki, gdzie na drodze są fotoradary czy kontrole drogowe. Każdego dnia aktualizowane są informacje drogowe, a w samym 2019 roku w Nawigacji Orange wdrożono 33 tysiące aktualizacji. Paczka zawiera także 100 minut na rozmowy w roamingu. Usługa działa w jednym z 10 krajów objętych usługą: Ukraina, Rosja, Szwajcaria, Chiny, Białoruś, Turcja, Izrael, USA, Serbia i Kanada. Minuty można wymienić na SMS-y lub MMS-y.

Paczka Rozmowy Międzynarodowe zawiera 250 minut do wykorzystania na połączenia z krajami Unii Europejskiej, Stanami Zjednoczonymi, Szwajcarią i Kanadą. Usługa działa tylko w przypadku połączeń z Polski na numer zagraniczny.

Zdecydowana większość, bo 86% przedsiębiorców korzysta z internetu codziennie. Dla tych osób idealnym rozwiązaniem może być Paczka w internecie. To dodatkowe 10 GB przyznawane co miesiąc, które można wykorzystać w dowolny sposób. W ramach tej paczki można skorzystać z Music Pass, która pozwala na korzystanie z największych serwisów muzycznych bez pomniejszania pakietu internetu posiadanego w abonamencie. Serwisy muzyczne, wchodzące w skład usługi to: Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music, Amazon Music, Polskie Radio i Open FM.

Paczka połączeń na Ukrainę to 40 minut do wykorzystania na telefony z Polski na Ukrainę. Minuty można wymieniać na SMS-y lub MMS-y.

Paczka w biurze zapewnia profesjonalne oprogramowanie biurowe Microsoft Office, które ułatwi prowadzenie firmy. Są to aplikacje na komputer: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access i Publisher oraz internetowe wersje aplikacji Word, Excel i PowerPoint, a także 1 TB przestrzeni dyskowej w OneDrive. Usługa jest dostępna tylko w planach L i XL i rozliczana jako dwie paczki.

Internet Rzeczy w zasięgu małych i średnich firm

Dodatkowo, małe i średnie firmy mogą skorzystać z nowej oferty dostępu do przygotowanej przez Orange Polska platformy Live Objects IoT. Umożliwia ona korzystanie z m.in. inteligentnych liczników energii elektrycznej, wody, systemów oświetlenia czy czujników temperatury i jakości powietrza. Usługa w modelu SaaS (Software as a Service) dostępna jest w czterech pakietach odpowiadających potrzebom użytkowników o różnym stopniu zaawansowania.

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/02/office/Karaiby-animacja.mp4[/KGVID]

Mediateka


Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

12 lutego 2020
Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL   w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

Na koniec minionego roku z Orange Światłowodu korzystało już 520 tysięcy klientów. Tylko w czwartym kwartale przybyło ich 47 tysięcy, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w historii tej usługi. Klienci chętnie decydują się na pakiety konwergentne – korzysta z nich już blisko 1,4 mln rodzin. Przybyło także klientów usług mobilnych,  w samym czwartym kwartale dołączyło 76 tysięcy użytkowników abonamentowych ofert głosowych. Po raz pierwszy od 13 lat roczne przychody Orange Polska wzrosły – były wyższe o blisko 3% niż w roku poprzednim. Drugi rok z rzędu rośnie EBITDAaL, w 2019 roku była ona o 7% wyższa niż w 2018. Firma przewiduje, że utrzyma wzrost obu wskaźników w 2020 roku.

- Wyniki za 2019 rok, które właśnie ogłosiliśmy, są dobre – rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu, a po raz pierwszy od 13 lat odnotowaliśmy wzrost przychodów. To efekt bardzo dużej koncentracji na realizowaniu naszej strategii i mocnego zaangażowania w ten cel całej naszej organizacji. W ubiegłym roku widzieliśmy pierwsze oznaki naprawy rynku telefonii mobilnej i konkurowanie bardziej jakością niż wyłącznie ceną usług. Zmienialiśmy nasze oferty w duchu „więcej za więcej”, oferując więcej korzyści za nieco wyższą cenę. Widzimy, że to rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów. W ubiegłym roku pozyskaliśmy więcej użytkowników naszych abonamentowych usług głosowych niż w 2018, a obecni klienci chętniej polecają Orange. Niezmiennie widzimy duży apetyt  na szybki, światłowodowy internet. Inwestujemy w tę technologię przyszłości, która nie tylko daje nam przewagę konkurencyjną na rynku, ale będzie nam służyć przez następne dekady. Dziś użytkownicy światłowodu to już 20% wszystkich klientów usług szerokopasmowych od Orange – podkreślił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska

Najważniejsze wyniki komercyjne: strategia „więcej za więcej” się sprawdza, rośnie liczba klientów Orange Love, światłowodu i usług mobilnych 

Rośnie liczba klientów pakietów Orange Love – w 2019 roku przybyło ich 133 tysiące. W sumie z konwergentnych pakietów korzysta już 1,37 mln rodzin w kraju, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Na koniec roku spośród użytkowników domowego internetu od Orange, już 62% korzystało z całego pakietu usług operatora (rok wcześniej było to 57%). W przypadku indywidualnych klientów mobilnych usług głosowych, z pakietów korzysta już co drugi z nich, rok wcześniej było to 46%.

Wraz z rozwojem sieci światłowodowej coraz więcej klientów wybiera ten superszybki internet. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało o 42% więcej klientów niż rok wcześniej. W 2019 roku przybyło ich 154 tysiące, najwięcej w czwartym kwartale – aż 47 tysięcy.  Liczba klientów Orange TV wzrosła w 2019 roku o 51 tysięcy, na koniec roku korzystało z niej 994 tysiące klientów. Aż 83% spośród klientów usług telewizyjnych ma pakiet konwergentny.

W zasięgu sieci światłowodowej znajduje się już pond 4,2 mln mieszkań, domów i małych firm w całym kraju. Inwestycje będą kontynuowane w tym roku, by do końca 2020 objąć zasięgiem około 5 mln gospodarstw domowych. W 2019 roku na rozbudowę sieci światłowodowej Orange Polska przeznaczył ponad 720 mln zł, czyli  co trzecią złotówkę wydaną na inwestycje. W sumie w latach 2016-2019 operator wydał na ten cel ponad 2,5 mld złotych.

O 315 tysięcy wzrosła liczba klientów abonamentowych usług mobilnych, czyli o 3,2 % rok do roku. To oznacza, że w 2019 roku liczba użytkowników tych usług rosła szybciej niż rok wcześniej. Tylko w ostatni trzech miesiącach roku przybyło 109 tysięcy użytkowników ofert abonamentowych. To najwięcej od ponad dwóch lat.

Statystycznie klient Orange zużył w 2019 roku 3,6 GB danych miesięcznie, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2017 (1,9 GB). Operator inwestuje w sieć mobilną by sprostać oczekiwaniom klientów coraz intensywniej korzystających z transmisji danych. W sieci Orange na koniec 2019 roku działało już 8900 stacji bazowych z agregacją pasma, co zwiększa pojemność sieci i odpowiada na to zapotrzebowanie. Dla porównania, na koniec 2017 roku było ich 3900.

Dzięki podejściu „więcej za więcej” poprawia się trend średniego przychodu z oferty (ARPO) dla mobilnych usług abonamentowych kupowanych poza pakietem. Spadek ARPO ograniczono do 5,6% ( w porównaniu z 10,1% w 2018 roku), a w samym czwartym kwartale do zaledwie 3,6% rok do roku.

Kluczowe wyniki finansowe: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu. Przewidywania dalszego wzrostu w 2020.

Przychody Orange Polska w 2019 roku wzrosły o 2,9% i był to pierwszy wzrost od 13 lat.

Na ten wynik pozytywnie wpłynęły zwłaszcza przychody z konwergencji (o 20% wyższe niż rok wcześniej, dzięki rosnącej liczbie klientów i poszerzaniu pakietów o kolejne usługi),  przychody z usług IT i integratorskich (wzrost o 30% rok do roku, z czego 16 % to organiczny wzrost, a pozostała część to wynik BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w 2019 r.) oraz przychody ze sprzedaży sprzętu, które wzrosły o 11% rok do roku.

EBITDAaL wzrosła o 7% rok do roku, głównie za sprawą rekordowych wpływów ze sprzedaży nieruchomości, redukcji kosztów działalności oraz poprawie w zakresie marży bezpośredniej. Warto zauważyć, że nawet odliczając wpływy z nieruchomości, EBITDAaL w ujęciu rocznym wzrosła o 4,5%. Na ten wynik pozytywnie wpłynęła strategia budowania wartości w działaniach komercyjnych, coraz większe wykorzystanie sieci światłowodowej przez klientów, a także znaczące oszczędności. Koszty pośrednie działalności firmy zredukowano o 7% rok do roku, a w samym tylko czwartym kwartale - aż o 11%. Stało się to za sprawą transformacji procesów biznesowych we wszystkich dziedzinach działalności firmy.

W 2020 roku firma spodziewa się utrzymania pozytywnego trendu - wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Pełny raport z wynikami za 4 kwartał oraz cały 2019 rok znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Mediateka

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.