Informacje prasowe

Jak zmienił się świat #w10lat. Jubileusz Fundacji Orange

13 października 2015
Jak zmienił się świat #w10lat. Jubileusz Fundacji Orange

Co piąty Polak nie wyobraża sobie życia bez Internetu – wynika z sondażu IBRiS dla Fundacji Orange. W ostatnich 10 latach rozwój nowoczesnych technologii najbardziej wpłynął na sposób zdobywania informacji i utrzymywania kontaktów. Z okazji jubileuszu 10lecia Fundacja pokazuje, jak zmienił się świat#w10lat i zaprasza do konkursu połączonego z akcją charytatywną na www.w10lat.pl
 

W 2005 roku Facebook miał „tylko” 6 mln użytkowników, na YouTube pojawił się pierwszy film, nie było Twittera i smartfonów w powszechnym użyciu. Dziś do największego społecznościowego serwisu video trafia co minutę 300 godzin materiału, dziennie publikowanych jest ok. 800 mln tweetów, a Facebooka używa 1,5 mld ludzi. W 2005 roku polski internauta spędzał w sieci średnio 20 godzin miesięcznie, a w 2014 - prawie 73.

- Jubileusz 10lecia Fundacji Orange skłonił nas do refleksji na temat zmian, jakie zaszły w świecie od czasu jej powołania. Internet i technologie znacząco wpływały na potrzeby społeczne. Zapewnienie dostępu do nich to pierwszy krok w cyfryzacji. A coraz większą rolę odgrywa rozwój kompetencji, które pozwalają korzystać ze zdobyczy cywilizacji w sposób bezpieczny, pożyteczny i twórczy. - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange. – Działania Fundacji w tym zakresie przynoszą konkretne efekty – zdecydowana większość uczestników jej projektów przyznaje, że dzięki nim zdobywa nową wiedzę i cyfrowe umiejętności. Wśród nich są osoby z małych miast i wsi, w których dostęp do nowoczesnych zajęć bywa dosyć  ograniczony.

Jak pokazało badanie sondażowe przeprowadzone na zlecenie Fundacji Orange Postrzeganie Internetu i nowych technologii[1], Internet jest dziś dla Polaków przede wszystkim narzędziem pracy, w dalszej kolejności kanałem komunikacji. Zdaniem respondentów, w ostatnich 10 latach najsilniej wpłynął na zdobywanie wiedzy i informacji (53% badanych), załatwianie spraw finansowych (44%) oraz komunikację ze znajomymi i rodziną (42%).

- Obserwujemy coraz głębsze wrastanie Internetu w codzienne życie Polaków i wpasowywanie go do własnych, zróżnicowanych stylów życia. Duże grupy osób podchodzą do nowych środków komunikowania wybiórczo, rozpatrując je przede wszystkim pod kątem realnej przydatności w życiu prywatnym i zawodowym. – komentuje wyniki dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, medioznawca. - Jednocześnie widać też wzrost zaufania do Sieci - jeszcze nie tak dawno temu większość naszych rodaków obawiała się dokonywania transakcji finansowych online.

Polacy dość chętnie uczą się nowych technologii, choć nie są ich pasjonatami - za takich uważa się niespełna co dziesiąty badany. 5% postrzega je jako niezrozumiałe i nie jest nimi zainteresowane. Na pytanie o obawy związane z rozwojem cyfrowym, prawie jedna piąta respondentów wskazała na ryzyko osłabienia więzi międzyludzkich, 14% boi się nienadążania za tempem zmian. Jednocześnie prawie połowa z nich postrzega technologie jako szansę na rozwój i nie ma przed nim obaw.

W związku z jubileuszem 10lecia Fundacja Orange prowadzi kampanię świat#w10lat, której celem jest pobudzenie debaty na temat wpływu nowoczesnych technologii na społeczne potrzeby. Na stronie www.w10lat.pl zebrano dane i ciekawostki pokazujące tempo rozwoju wybranych aspektów cyfryzacji w ostatniej dekadzie. Internauci mogą wziąć udział w konkursie połączonym z charytatywną akcją na www.w10lat.pl/konkurs. Wystarczy do 13 listopada przesłać zdjęcie, które nawiązuje do zmiany #w10lat i kreatywnie przerobić je przy pomocy aplikacji. Autorzy najciekawszych prac mogą wygrać tablet. Dodatkowo, za każde 100 zgłoszeń Fundacja zorganizuje jeden warsztat druku 3D dla dzieci z małych miast i wsi we współpracy z FabLab Trójmiasto. Żółta furgonetka mobilnego FabLab’u wypełniona nowoczesnymi technologiami odwiedzi wybrane lokalizacje w Polsce.

Fundacja Orange  od 2005 roku realizuje autorskie programy społeczne, jest jedyną fundacja korporacyjna wśród telekomów w Polsce. Nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży. Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1000 szpitali, ponad 900 organizacji w Polsce oraz 3 tys. dzieci z wadą słuchu. Wyposaża i pomaga prowadzić multimedialne pracownie w 77 małych miastach i wsiach. We wrześniu 2015 otworzyła nowy program skierowany do świetlic szkolnych MegaMisja. Za swoją działalność otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, w tym dwukrotnie tytuł Dobroczyńcy Roku oraz nagrodę specjalną: Nowe Trendy Społecznego Zaangażowania. Do tej pory przeznaczyła ponad 150 mln zł na inicjatywy społeczne. W swoje działania angażuje 3000 wolontariuszy rocznie. Działanie organizacji jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności Orange.

 

Raport IBRiS dla Fundacji Orange

Świat#w10lat dane

Link do broszury: http://www.w10lat.pl/broszura.pdf

 

Dodatkowych informacji udzielą:

Antonina Bojanowska, koordynatorka ds. komunikacji, Fundacja Orange

e-mail:   antonina.bojanowska@orange.com

tel.:(+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

 

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail:   wojciech.jabczynski@orange.com

tel.:(+48) 502 121 859

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog:  www.blog.orange.pl


Informacje prasowe

Nowi członkowie zarządu Orange Polska

08 października 2015
Nowi członkowie zarządu Orange Polska

Rada Nadzorcza Orange Polska powołała do zarządu troje nowych członków: Jolantę Dudek - dotychczasowego dyrektora wykonawczego ds. obsługi klientów, Bożenę Leśniewską - dotychczasowego dyrektora wykonawczego ds. sprzedaży oraz Michała Paschalisa-Jakubowicza - dotychczasowego dyrektora wykonawczego ds. marketingu rynku masowego. Obecnie zarząd Orange Polska liczy 8 osób.

Chciałbym pogratulować Joli, Bożenie i Michałowi powołania do zarządu firmy. Podkreśla  to i wzmacnia nastawienie Orange Polska na klienta w zakresie przygotowania oferty, procesu sprzedaży oraz obsługi klienta - kluczowych obszarów, za które są odpowiedzialni nowo powołani członkowie zarządu - powiedział Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska

W każdym przypadku główne obszary odpowiedzialności pozostaną bez zmian po powołaniu na stanowiska członków zarządu.

Noty biograficzne nowych członków zarządu:

Jolanta Dudek

Jolanta Dudek (ur. 1964) ukończyła Wydział Filologiczny Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Gospodarką Europejską, uzyskując dyplom francuskiej Ecole des Hautes Etudes Commerciales (HEC), Ju-yen Josas oraz Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Jest również absolwentką Akademii Psychologii Przywództwa (2013) i Szkoły Mentorów (2015) przy Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Posiada doświadczenie, jako audytor wiodący systemu zarządzania jakością ISO 2002 oraz jako koordynator COPC® - Customer Operations Performance Center. Karierę w branży telekomunikacyjnej rozpoczęła w 2000 roku w PTK Centertel na stanowiskach menadżerskich związanych z zarządzaniem obsługą klientów indywidualnych. W latach 2004-2010 pełniła funkcję dyrektora obsługi klientów biznesowych sieci komórkowej Orange. W październiku 2010 roku objęła stanowisko dyrektora obsługi klientów biznesowych w Orange Customer Service, a od listopada 2013 roku pełni funkcję prezesa zarządu Orange Customer Service. Od listopada 2013 była dyrektorem wykonawczym ds. obsługi klientów  w Orange Polska. Od 2014 dodatkowo odpowiada za obszar relacji z klientami Orange Polska.

Bożena Leśniewska

Bożena Leśniewska (ur. 1965) ukończyła Wydział Filologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Akademię Mentoringu. Karierę zawodową rozpoczęła w obszarze Sprzedaży w 1992 roku w DHL International Ltd. Od 1996 roku odpowiadała za rynek sprzedaży w firmie Polkomtel początkowo, jako dyrektor sprzedaży, następnie dyrektor regionu sprzedaży, dyrektor departamentu klientów indywidualnych i zastępca dyrektora departamentu klientów biznesowych.  W 2006 roku dołączyła do zespołu Orange Polska  w PTK Centertel, jako zastępca dyrektora pionu sprzedaży rynku biznesowego, a następnie dyrektor pionu sprzedaży do klientów biznesowych. Od 2008 roku była dyrektorem pionu klientów biznesowych, a potem dyrektorem sprzedaży jednocześnie w PTK Centertel i w Orange Polska. Od listopada 2013 roku była dyrektorem wykonawczym ds. sprzedaży w Orange Polska. Bożena Leśniewska jest przewodniczącym Rady Nadzorczej Orange Retail. Jest członkiem Rady Programowej Polish  National Sales Awards, europejskiej organizacji Women in Leadership, Rady Ekspertów THINKTANK oraz Stowarzyszenia Mentorów „Przełom”.

Michał Paschalis-Jakubowicz

Michał Paschalis-Jakubowicz (ur.1972) jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz posiada dyplom Kanadyjskiego Studium Podyplomowego MBA Szkoły Głównej Handlowej.  Pracował w firmach Nicom Consulting , Polkomtel, Wirtualna Polska (członek zarządu) i  A.T. Kearney. W 2009 roku rozpoczął karierę zawodową w PTK Centertel, jako dyrektor marketingu usług mobilnych. W listopadzie 2013 roku dołączył do zespołu Orange Polska, jako dyrektor wykonawczy ds. marketingu rynku masowego. We wrześniu 2015 roku Michał Paschalis-Jakubowicz został członkiem Rady Nadzorczej spółki Telefony Podlaskie.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

https://twitter.com/RzecznikOrange


Informacje prasowe

Orange Fab nagradza start-upy i zaprasza do współpracy kolejne

06 października 2015
Orange Fab nagradza start-upy i zaprasza do współpracy kolejne

Aplikacja do pomocy drogowej, płatności bit coinami a także beacony - to start-upowe rozwiązania wyróżnione w zakończonej właśnie II edycji programu Orange Fab. Wkrótce zostaną wdrożone we współpracy z Orange Polska. Rusza już nabór do III edycji tego programu.  Tym razem będą mogły brać w nim udział  także  start-up’y z innych krajów Europy Środkowo – Wschodniej.

Do programu można się zgłosić poprzez stronę http://orangefab.pl/apply/.

Na poprawę jakości życia naszych klientów wpływamy nie tylko dzięki budowaniu jak najszerszej dostępności usług, ale także dzięki stałemu ich rozwijaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Innowacyjność jest jednym z filarów naszej strategii. Nie tylko sami prowadzimy badania w Orange Labs, ale także pomagamy innym realizować świetne pomysły, które ułatwiają życie, poprawiają komunikację, aktywizują lokalne społeczności. Wspieramy je naszym doświadczeniem i zapleczem technologicznym, aby mogły wejść na rynek. Wszyscy na tym korzystają - powiedział   Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

Orange Fab to program współpracy z innowacyjnymi małymi i średnimi firmami, posiadającymi gotowe technologicznie rozwiązania, które mogą być rozwijane z Orange. Do ostatniej edycji programu zgłosiło się ponad 100 projektów (łącznie w obu edycjach wzięło udział 214 startupów). Oceniał je zespół ekspertów i mentorów. Najlepsi mają szansę na rozwój swojego produktu, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, wsparcie finansowe (do 40 tys. zł) i współpracę z Orange.

Najlepsze pomysły mogą trafić do wdrożenia wewnątrz Orange Polska, ale możliwy jest też dwukierunkowy transfer innowacji do/z krajów Grupy Orange. Innowacja zgłoszona w Polsce może być wdrożona we Francji i na odwrót.

Rozwój innowacji wymaga odpowiedniego środowiska umożliwiającego współpracę, budowanie na wiedzy i pomysłach innych oraz wzajemną inspirację. Dlatego otwartość dużych firm pracujących z najnowszymi technologiami jest kluczowa dla innowacyjności i konkurencyjności każdej gospodarki.

Na badania i rozwój Orange Polska przeznacza rocznie 50 - 60 mln zł. W Orange Labs opracowywane są rozwiązania dopasowane do wszystkich grup klientów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami. Orange Polska w ramach działań badawczo – rozwojowych współpracuje nie tylko z polskimi uczelniami ale i z 22 podmiotami z całego świata.

Firma rozwija też twórczy potencjał społeczny. Obok Orange Fab prowadzi także inne programy promujące innowacyjność. Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI) wspiera tworzenie innowacyjnych rozwiązań informatycznych na bazie otwartych danych dostarczanych przez miasta i samorządy. Uczestnicy konkursu tworzą usługi na potrzeby lokalnej społeczności.. Z kolei dzięki projektowi Imagine with Orange każdy może podzielić się swoimi pomysłami z ludźmi na całym świecie. Zgłoszone poprzez platformę internetową http://imagine.orange.pl pomysły są widoczne dla wszystkich zainteresowanych. Tysiące ludzi dowiadują się o nich, mogą je skomentować, wzbogacić. To społeczność wybiera najbardziej trafne i pomysłowe propozycje.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

https://twitter.com/RzecznikOrange

Scroll to Top