Informacje prasowe

Karty ze złotą gwiazdką dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

8 stycznia 2010

Karty ze złotą gwiazdką dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Sto kart telefonicznych z 24-karatową złotą gwiazdką przekazała Grupa TP na licytację podczas tegorocznego, XVIII finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Na potrzeby WOŚP uruchomiła też linię telefoniczną 0 704 407 401 oraz numer 7547 do wysyłki sms-ów. Całkowity dochód z licytacji kart, a także połączeń i sms-ów zostanie przeznaczony na leczenie dzieci z chorobami nowotworowymi.

Dzwoniąc na numer 0704 407 401, przekazujemy na rzecz dzieci 4,06 zł (4,95 zł brutto). Z kolei wysyłając sms o treści SERCE na numer 7547 w sieci Orange, wspomagamy Orkiestrę kwotą 5 zł (6,10 zł brutto). Obydwa numery będą czynne w dniu finału, czyli w niedzielę 10 stycznia, przez całą dobę. TP i Orange przekazują cały dochód z połączeń i sms-ów Orkiestrze (odprowadzany jest tylko obowiązkowy podatek VAT), a numery uruchamiają nieodpłatnie.

W ubiegłym roku klienci TP i Orange za pośrednictwem specjalnych charytatywnych numerów ofiarowali Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy ponad 1,1 mln złotych. Klienci Orange wysłali 207 895 sms-ów o łącznej wartości 1 039 475 zł. Na linię TP zadzwoniło 11 928  osób, wspierając Orkiestrę kwotą 48 427, 68 zł

Licytacja złotych kart, zamawianych przez TP specjalnie dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, odbędzie się w tym roku już po raz 13. Karty w tym roku zdobi złota gwiazdka. W ubiegłym roku złotą kartę z numerem 1 sprzedano za rekordowe 60 tys. złotych, a łącznie z licytacji kart uzyskano blisko 400 tys. zł.

TP wydaje też okazjonalne karty telefoniczne z grafiką związaną z WOŚP –  tysiąc takich kart firma przekaże Orkiestrze.

Jurek Owsiak o naszej współpracy – obejrzyj nagranie na www.blog.tp.pl

Udostępnij: Karty ze złotą gwiazdką dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Informacje prasowe

Akademia Orange – znamy zwycięzców pierwszej edycji programu

7 stycznia 2010

Akademia Orange – znamy zwycięzców pierwszej edycji programu

Edukacja regionalna poprzez gry miejskie, hip hopowe warsztaty akustyczne, streetartowe rewitalizacje osiedli – to tylko niektóre z projektów nagrodzonych w pierwszej edycji programu Akademia Orange. Dofinansowanie od Fundacji Orange otrzyma w sumie 31 innowacyjnych projektów z dziedziny edukacji kulturalnej – łączna pula grantów to 1,5 mln złotych.

Celem programu Akademia Orange jest promocja nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży poprzez wspieranie nowatorskich działań organizacji pozarządowych, placówek oświatowych i instytucji kultury (teatry, galerie, muzea, biblioteki, etc.). Tematem przewodnim pierwszej edycji jest nowoczesna edukacja kulturalna, ponieważ Fundacja Orange wierzy, że kultura łączy ludzi, rozwija kreatywność, poszerza horyzonty oraz uczy otwartości na innych.

Projekty nagrodzone w I edycji odzwierciedlają te idee – integrują dzieci niepełnosprawne z ich zdrowymi rówieśnikami poprzez wspólne zajęcia teatralne, zachęcają wnuki do twórczego spędzania czasu z dziadkami i poznawania z ich wsparciem dziedzictwa kulturowego czy też pokazują, że nowe media mogą pomóc w przełamywaniu barier społecznych.

Do I edycji programu zgłoszono 621 projektów. Oceniała je Kapituła Akademii Orange, w której pracach brały udział uznane autorytety świata edukacji, nowych technologii, kultury i mediów: prof. dr hab. Barbara Fatyga – antropolog kultury, prof. dr hab. Kazimierz Zbigniew Kwieciński – socjolog edukacji młodzieży, Jacek Michałowski – psycholog, Edwin Bendyk – dziennikarz, specjalista od nowych technologii, dr Aleksander Tarkowski – socjolog, koordynator projektu Creative Commons Polska.

Kapituła premiowała projekty, które w kreatywny sposób uczą dzieci i młodzież umiejętności społecznych oraz pomagają w przeciwdziałaniu wykluczeniom. Istotnym kryterium było również nawiązanie partnerstwa z inną organizacją oraz zastosowanie nowoczesnych technologii w proponowanych działaniach. Wszystkie projekty nagrodzone w ramach I edycji będą realizowane w pierwszej połowie 2010 r.

Najwięcej projektów będzie realizowanych w województwie mazowieckim (7) oraz w lubelskim i podlaskim (3). Po 2 projekty będą prowadzone w woj. pomorskim, śląskim, warmińsko-mazurskim, dolnośląskim, wielkopolskim, małopolskim, łódzkim i kujawsko-pomorskim. Jeden projekt będzie realizowany w woj. lubuskim, a kolejny na obszarze dwóch województw: mazowieckiego i łódzkiego.

 

Fundacja Orange

Fundacja Orange, stworzona w 2005 roku przez Telekomunikację Polską i PTK Centertel (Orange) pod nazwą Fundacja Grupy TP, aktywnie uczestniczy w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe działania innych organizacji pozarządowych w zakresie edukacji dzieci
i młodzieży, ochrony zdrowia, krzewienia kultury oraz w zakresie pielęgnowania i ochrony dziedzictwa narodowego. Fundacja Orange dąży do tego, aby wprowadzać pozytywne zmiany w życie jej beneficjentów.

We wszystkie działania Fundacji angażują się wolontariusze Grupy TP. Głównymi Programami Fundacji Orange są: „Akademia Orange”, „Dźwięki Marzeń”, „Edukacja z Internetem”, „Szkoła bez przemocy”, „Telefon do Mamy”.

 

Kontakt dla mediów

Mariusz Loch, szef Biura Prasowego Grupy TP
Tel.: 22 527 19 39, E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Krzysztof Rykowski, Koordynator ds. Komunikacji i Wydarzeń Specjalnych, Fundacja Orange
Tel. 22 844 6065, E-mail: krzysztof.rykowski@orange-tp.com

Udostępnij: Akademia Orange – znamy zwycięzców pierwszej edycji programu

Informacje prasowe

Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

7 stycznia 2010

Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

Ruszyła IV edycja konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku. Konkurs wyłoni osoby, które publikując materiały lub blogując w Internecie, dostarczają rzetelnych materiałów, służą społeczeństwu i lokalnym społecznościom. Organizatorem jest portal Wiadomości24.pl, a sponsorem Orange. Zwycięzców poznamy 11 marca 2010 r.

– Z uwagą obserwujemy rozwój dziennikarstwa obywatelskiego i blogosfery, które są powrotem do korzeni dziennikarstwa. Staramy się wspierać to zjawisko i aktywnie w nim uczestniczyć. Dlatego stworzyliśmy w 2009 r. platformę blogową, będącą rodzajem dziennikarstwa korporacyjnego – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz Dyrektor Departamentu PR Grupy TP oraz członek Kapituły konkursu.

– Doceniam zaangażowanie Orange i pomoc udzieloną przy organizacji konkursu, mającego promować wartościowe materiały dziennikarzy obywatelskich oraz najlepsze blogi polskiego internetu. Konkurs Wiadomości24.pl jest unikalny nie tylko dlatego, że był pierwszy w polskim internecie, ale również dlatego, że jest otwarty – nie stawia barier przed kandydatami – uważa Tomasz Kowalski wydawca Wiadomości24.pl

Wspieranie przez Orange rozwoju nowych mediów w Polsce jest elementem strategii komunikacyjnej firmy, która kładzie duży nacisk na wykorzystywanie mediów społecznych w dialogu z klientami. Konsekwencją tej strategii było uruchomienie w 2009 roku platformy blogowej. Pod adresem www.blog.tp.pl Grupa TP prowadzi cztery blogi:  korporacyjny, rzecznika prasowego (został uznany za najlepszy blog profesjonalny 2009 r.), technologiczny i sportowy. Spośród 377 spółek notowanych na warszawskiej giełdzie tylko Grupa TP stworzyła własną platformę blogową. Grupa TP prowadzi dialog z internautami również na mikroblogach i portalach społecznościowych.

Udostępnij: Orange sponsorem IV edycji konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku i Blogera Roku

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej