Informacje prasowe

Kino na randkę – pierwsza odsłona raportu Orange i New Age Media „Preferencje kinowe Polaków”

10 lutego 2010

Kino na randkę – pierwsza odsłona raportu Orange i New Age Media „Preferencje kinowe Polaków”

Wyjazd na weekend, romantyczna kolacja przy świecach, a może wyjście do kina? Jak spędzamy Walentynki? Czy kobiety i mężczyźni lubią randki w kinie? Kto z partnerów wybiera film? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przedstawia najnowszy raport Orange i New Age Media – „Preferencje kinowe Polaków”.

Raport potwierdza, że Polacy kochają filmy, aż 43% z nich wymienia pójście do kina jako najlepszy sposób na spędzenie wolnego czasu. W Walentynki zobaczymy więc w kinach wiele par – 54% respondentów przyznaje, że do kina najczęściej chodzi z partnerką lub partnerem. Połowa badanych deklaruje, że lubi spotkania w kinie, a 25% przyznaje, że to właśnie tam byli na pierwszej randce w życiu.

To mężczyźni chętniej wybierają kino jako sposób na wieczór we dwoje (53% wskazań), przy czym najczęściej wybieranymi gatunkami są filmy sensacyjne i kryminały – tak wskazało 64% panów. – Kobiety są bardziej refleksyjne, sala kinowa jest dla nich z reguły miejscem relaksu i wyciszenia, a filmy obyczajowe, komedie, także te romantyczne, preferowanymi gatunkami – mówi Łukasz Borys z agencji badawczej Ipsos.

Potwierdzają to badania. W 2009 roku produkcja „Kochaj i Tańcz” została doceniona szczególnie przez kobiety – 16% respondentek uznało ją za najlepszy film roku. W tym sezonie w lutym pojawi się kilka produkcji z miłością w tle. Na ekranach zobaczymy „Oświadczyny po irlandzku”, „Wciąż ją kocham”, „To skomplikowane”, „Walentynki” oraz polską komedię romantyczną „Randka w ciemno” z doborową obsadą: Katarzyną Maciąg, Borysem Szycem i Tomaszem Kotem w rolach głównych.

Tymczasem na ekranach nadal można oglądać „Avatar” Jamesa Camerona, który bije rekordy popularności. Czy jest więc szansa na kompromis w wyborze filmu? Badania pokazują, że tak. Aż 72% respondentów deklaruje, że wybór konkretnego tytułu jest najczęściej efektem konsensusu pomiędzy partnerem i partnerką. W dniu zakochanych lepiej jednak nie iść na film z udziałem Angeliny Jolie lub Brada Pitta. To według Polaków najbardziej seksowna para aktorów w Hollywood, co mogłoby przeszkadzać w skupieniu się na współtowarzyszu kinowej randki.

Ci, którzy walentynkowy wieczór spędzą w inny sposób, nowości filmowe mogą obejrzeć w ciągu tygodnia. Wybierając się do kina w środę, także zaoszczędzą. W ramach akcji Środy z Orange, jak co tydzień, będą mieli możliwość nabycia dwóch biletów w cenie jednego. Wszystkich kinomanów zapraszamy też do Klubu Filmowego Orange na Facebooku.

 

*****

Jakie filmy zostały uznane przez Polaków za najlepsze w 2009 roku? Które były najbardziej przereklamowane? Czy w kinie siadamy zawsze na swoim miejscu? Kto jest najseksowniejszym aktorem zdaniem damskiej części publiczności? Czy mężczyźni rzeczywiście wolą blondynki? Na te i wiele innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w pełnym raporcie Orange i New Age Media „Preferencje kinowe Polaków”. Premiera w kwietniu 2010 roku.

Badanie „Preferencje kinowe Polaków” zostało przeprowadzone w styczniu 2010 roku na zlecenie Orange i New Age Media przez instytut Ipsos. Metodologia: badanie ilościowe przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków wieku 15+. W przypadku wykorzystywania materiałów konieczne jest podanie źródła: Raport Orange i New Age Media: Preferencje kinowe Polaków.

Udostępnij: Kino na randkę – pierwsza odsłona raportu Orange i New Age Media „Preferencje kinowe Polaków”

Informacje prasowe

Fundacja Orange głównym partnerem Dnia Bezpiecznego Internetu

9 lutego 2010

Fundacja Orange głównym partnerem Dnia Bezpiecznego Internetu

W 2010 roku obchodom Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI) towarzyszy kampania informacyjna pod hasłem „Pomyśl – zanim wyślesz”. Dziś, w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się z tej okazji konferencja poświęcona bezpieczeństwu najmłodszych internautów. Podczas konferencji Fundacja Orange podpisała z Microsoft porozumienie o wzajemnej wymianie praw do korzystania ze stworzonych przez siebie materiałów edukacyjnych.

W ramach porozumienia Fundacja Orange udostępnia programy na temat bezpieczeństwa dzieci w Internecie przeznaczone są dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Z kolei Microsoft daje program edukacyjny „3…2…1…Internet!”, który powstał z myślą o dzieciach z klas 4-6. Dzięki temu wolontariusze Grupy TP i Microsoft będą dysponować materiałami dydaktycznymi dla uczniów wszystkich klas szkół podstawowych.

– Propagując Internet jako narzędzie edukacji, zwracamy szczególną uwagę na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa najmłodszym użytkownikom Sieci. Przygotowujemy specjalne materiały edukacyjne dla dzieci, ale nie zapominamy też o ich rodzicach i nauczycielach.
Do propagowania zasad bezpieczeństwa w Internecie zapraszamy również pracowników TP i Orange – mówi Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange. – Do tej pory zasady bezpiecznego poruszania się w Sieci poznało dzięki wolontariuszom Grupy TP już 4,5 tysiąca dzieci z młodszych klas. Dzięki porozumieniu z Microsoftem będziemy mogli przekazać naszym wolontariuszom nowe atrakcyjne narzędzie do prowadzenia zajęć ze starszymi dziećmi – dodała Jadwiga Czartoryska.

W tym roku konferencji towarzyszyły również targi i prezentacje partnerów, w ramach Forum Dnia Bezpiecznego Internetu 2010. Zaprezentowano działania, które w ciągu ostatniego roku przyczyniły się do zwiększenia bezpieczeństwa dzieci w Sieci, w tym Porozumienie na Rzecz bezpieczeństwa Dzieci w Internecie zainicjowane przez Grupę TP.

Dzień Bezpiecznego Internetu ustanowiono z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku. Obchodzony jest już w 60 państwach na świecie. Jego celem jest propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. W krajach Unii Europejskiej rusza dziś kampania medialna poświęcona problematyce ochrony prywatności w Internecie „Think B4 U post!”, w Polsce realizowana pod hasłem „Pomyśl zanim wyślesz”.

Jak co roku, organizatorzy DBI w Polsce zachęcają szkoły oraz inne instytucje i organizacje do podejmowania działań edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem w Sieci. Inicjatywy rejestrować można w serwisie www.dbi.pl do końca lutego. Do tej pory zgłoszono ponad 900 inicjatyw – zajęcia edukacyjne, konkursy, występy teatrzyków szkolnych, happeningi, audycje w szkolnych radiowęzłach, lokalne kampanie informacyjne Dla 3 najciekawszych projektów Fundacja Orange przygotowała nagrody – 46 celowe telewizory LCD.

W ramach obchodów DBI, pod adresem www.sid2010quiz.org od dziś do 9 marca dzieci w wieku 9-15 lat mogą wziąć udział w międzynarodowym quizie organizowanym przez sieć Insafe, która zrzesza narodowe ośrodki programu „Safer Internet”. Z kolei dla najmłodszych (poniżej 9 roku życia) przygotowany został konkurs na plakat o bezpiecznym Internecie. Zwycięzcy zostaną zaproszeni na ogólnoeuropejską ceremonię rozdania nagród.

Organizatorami Dnia Bezpiecznego Internetu w Polsce są Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) oraz Fundacja Dzieci Niczyje tworzące Polskie Centrum Programu „Safer Internet”. Obchody zostały objęte honorowym patronatem przez Katarzynę Hall, Minister Edukacji Narodowej. Partnerem głównym DBI jest Fundacja Orange.

Udostępnij: Fundacja Orange głównym partnerem Dnia Bezpiecznego Internetu

Informacje prasowe

Nowy Orange stacjonarny – nawet 3000 minut rozmów w abonamencie

8 lutego 2010

Nowy Orange stacjonarny – nawet 3000 minut rozmów w abonamencie

Od 8 lutego sieć Orange wprowadza nową ofertę telefonii stacjonarnej – Nowy Orange Stacjonarny. Klienci mają do wyboru 4 plany taryfowe, w ramach których otrzymują nawet 3000 minut na rozmowy w abonamencie. Posiadacze telefonów komórkowych lub mobilnego internetu Orange (za wyjątkiem ofert na kartę) otrzymają dodatkowo pakiety od 30 do 60 minut miesięcznie.

Trzy nowe plany dostępne są z umową na czas określony 24 lub 36 miesięcy:

  • Nowy Orange Stacjonarny 35
  • Nowy Orange Stacjonarny 49
  • Nowy Orange Stacjonarny 89

a jeden z umową na czas nieokreślony:

  • Nowy Orange Stacjonarny 42 ­

Zawierając umowę na czas określony klient otrzyma pakiet minut na połączenia z numerami stacjonarnymi oraz VoiP. Wielkość pakietu uzależniona jest od wybranego planu taryfowego oraz długości umowy.

abonament

42 zł

35 zł

49 PLN

89 PLN

umowa

0 mc-y

24 mc-e

36 mc-y

24 mc-e

36 mc-y

24 mc-e

36 mc-y

liczba minut do wykorzystania
na numery stacjonarne oraz VOiP

75

150

200

400

1500

3000

 

Każdy, kto w momencie zawierania umowy w ofercie Nowy Orange Stacjonarny ma aktywny numer w dowolnej ofercie Orange (z wyłączeniem ofert na kartę) będzie otrzymywał przez cały okres trwania umowy dodatkowy pakiet minut, do wykorzystania na numery stacjonarne, połączenia VoiP oraz połączenia komórkowe do sieci Orange.

 

abonament

42 zł

35 zł

49 PLN

89 PLN

dodatkowy pakiet dla klientów Orange

30

60

 

Wspólny rachunek za usługi telekomunikacyjne w Orange sprawi, że nie trzeba będzie pamiętać o różnych płatnościach w różnych terminach.

Dotychczasowe plany stacjonarne Orange nie będą już sprzedawane.

 

Więcej informacji na ten temat na: www.orange.pl

Udostępnij: Nowy Orange stacjonarny – nawet 3000 minut rozmów w abonamencie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej