Informacje prasowe

Kino Orange najlepszą usługą roku w konkursie Dobry Wzór 2013

25 października 2013
Kino Orange najlepszą usługą roku w konkursie Dobry Wzór 2013

Kino Orange - największe objazdowe kino w Polsce - zwyciężyło w jubileuszowej 20. edycji konkursu Dobry Wzór 2013. Dzięki projektowi mieszkańcy 160 miejscowości, gdzie nie ma tradycyjnego kina, mogli oglądać filmowe hity na specjalnych projekcjach.

Dobry Wzór to ogólnopolski konkurs, w którym nagradzane są najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. Do tegorocznej edycji zgłoszono 190 propozycji. Eksperci Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, organizatora konkursu, dopuścili do finału 91 produktów i tylko 8 usług.

Jury doceniło w Kinie Orange ideę  wyświetlania  filmów  w  miejscach,  w  których  nie  ma  kin oraz aktywizację  mieszkańców mniejszych miejscowości. Projekt nagrodzono m.in. za interesujący repertuar utrzymujący wysoki poziom kulturotwórczy usługi. Dodatkowym atutem jest czytelna strona internetowa, sprawna organizacja techniczna i niewygórowane ceny biletów, które są dowodem na zaprojektowanie usługi z myślą o użytkowniku.

Kino Orange to największe objazdowe kino w Polsce. W 2013 roku ruszyła już czwarta edycja tego projektu. Do tej pory Kino Orange gościło w ponad 160 miejscowościach, w których odbyło się ponad 1600 seansów. To wspólny projekt firmy Outdoor Cinema i Orange, przygotowany specjalnie dla miast i miejscowości, w których na co dzień nie ma kin. Ceny biletów na seanse w Kinie Orange zaczynają się już od 12 zł. Ponadto wszyscy klienci Orange, mogą kupić 2 bilety w cenie 1. Wystarczy, że wyślą SMS o treści kino pod numer 2360. Potwierdzeniem, że zamówienie zostało przyjęte, jest SMS zwrotny z unikalnym kodem, który trzeba pokazać w kasie kina 30 minut przed seansem. Bilet można także zakupić na stronie www.KinoOrange.pl w systemie sprzedaży biletów Ekobilet, który łączy w sobie tradycyjny system biletowy z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.

Kino Orange, wraz z innymi laureatami i finalistami konkursu Dobry Wzór 2013, jest prezentowane na pokonkursowej wystawie w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. przy ul. Świętojerskiej 5/7, która potrwa do 8 grudnia.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

23 października 2013
Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

Orange Polska podpisał umowę sprzedaży Wirtualnej Polski na rzecz spółki O2, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Przejęcie finansuje fundusz private equity Innova Capital. Wartość transakcji wynosi 375 mln złotych.

Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wynika z planu strategicznego Orange Polska, który zakłada koncentrację na podstawowej działalności i zbycie niezwiązanych z nią aktywów.

- Zależało nam na tym, by wybrać partnera oferującego nie tylko najlepsze warunki transakcji, ale też gwarantującego rozwój Wirtualnej Polski.  Wybraliśmy fundusz private equity Innova Capital, który finansuje przejęcie WP i połączenie jej z Grupą O2. Powstanie firma, która zostanie liderem w segmencie portali horyzontalnych w Polsce. Jestem więc spokojny o przyszłość Wirtualnej Polski – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

- Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory- mówi Krzysztof Krawczyk z funduszu Innova Capital.

Umowa ma charakter warunkowy i wymaga zgody UOKiK. Orange Polska spodziewa się sfinalizowania transakcji w 1 kwartale 2014r .

Wirtualna Polska to najstarszy portal internetowy w Polsce. Z ponad 13-ma milionami realnych użytkowników plasuje się na drugimi miejscu wśród polskich portali internetowych. Jest serwisem numer 1 w kategorii informacje i praca, numerem 2 w kategorii rozrywka, lifestyle i sport oraz numerem 3 w kategorii biznes i podróże.

O2 jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Należą do niej między innymi takie serwisy, jak „Pudelek”, „Wrzuta” czy „Kafeteria”, które miesięcznie odwiedza ponad 10 milionów Internautów.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Orange Polska koproducentem „AmbaSSady” Machulskiego

18 października 2013
Orange Polska koproducentem „AmbaSSady” Machulskiego

Dziś na ekrany kin wchodzi najnowszy film Juliusza Machulskiego „AmbaSSada”. Koproducentem wybuchowej mieszanki różnych gatunków filmowych - historii miłosnej, filmu wojennego, science fiction i komedii pomyłek – jest Orange Polska.

Akcja filmu dzieje się na przełomie sierpnia i września 2012 roku. Młode małżeństwo Melania i Przemek przyjeżdża do Warszawy, aby zająć się luksusowym apartamentem stryja. Mieszkanie położone jest w centrum miasta, w miejscu gdzie przed wojną znajdowała się ambasada III Rzeszy. Młodzi bohaterowie nie podejrzewają, że przysługa oddana stryjowi zmieni się w największą przygodę ich życia i zmieni losy Warszawy, Polski a nawet… całego świata!

Juliusz Machulski od dawna chciał stworzyć film o Warszawie poruszający ważne wydarzenia historyczne zagadnienia z przymrużeniem oka. Temat znalazł oglądając kamienicę przy ul. Pięknej 15. Właśnie w tym miejscu przed II wojną światową mieściła się ambasada III Rzeszy, przypadkowo zbombardowana przez Luftwaffe w czasie nalotów na Warszawę we wrześniu 1939 r. Historia tego miejsca natchnęła go do zastanowienia się, co by było gdyby? W takim ujęciu wszystko jest możliwe i może się zdarzyć. Ograniczeniem może być jedynie wyobraźnia scenarzysty, której nie zabrakło.

Film ma wyjątkową obsadę. W roli Hitlera możemy podziwiać rewelacyjnego Roberta Więckiewicza, w młode małżeństwo Melanię i Przemka wcielili się Magda Grąziowska i Bartosz Porczyk. Joachima von Ribbentropa gra Adam „Nergal” Darski. Wokalista grupy „Behemoth” z debiutem filmowym poradził sobie bardzo dobrze.

Warto wspomnieć o świetnych rolach drugoplanowych Jana Englerta (stryj Oskar), Aleksandry Domańskiej (Ingeborg) i Anny Romantowskiej (właścicielka wydawnictwa).

Orange Polska konsekwentnie angażuje się w koprodukcję filmową. W ostatnich 5 latach firma zainwestowała w 33 produkcje. Do tej pory obejrzało je w kinach ponad 10 mln widzów. Na premierę czeka kolejne 9 filmów. Dodatkowo klienci Orange Polska przez kilka miesięcy po premierach kinowych mogą oglądać koprodukcje w usłudze „Wideo na życzenie”.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top