Dzięki e-umowie nie będzie już konieczności drukowania i dostarczania dokumentów przez przedstawiciela Orange Polska, kuriera lub partnera technicznego w chwili instalacji. Oznacza to także więcej czasu na analizę umowy.
- Wprowadzenie e-umowy w ofercie dla firm pozwoli na szybsze dostarczenie klientom usług m.in. światłowodu. Nowa możliwość oznacza także oszczędność czasu, który nasi przedstawiciele będą mogli poświęcić klientom zamiast zajmowania się formalnościami. Cały proces - zautomatyzowany, cyfrowy, jest w pełni bezpieczny dzięki zastosowaniu rozwiązań znanych choćby z bankowości elektronicznej. W przyszłości mamy w planach poszerzenie dostępności e-umów na kolejne usługi - mówi Jakub Górnik, dyrektor Digitalizacji i Rozwoju Rynku Biznesowego w Orange Polska.
Z e-umowy może skorzystać przedsiębiorstwo będące klientem Orange od co najmniej 6 miesięcy i bez zaległości płatniczych. Firma składa oświadczenie, w którym upoważnia swoich reprezentantów do zawierania umów w formie elektronicznej oraz podaje niezbędne dane - adresy mailowe przedstawicieli i numery ich telefonów komórkowych.
Dzięki temu, gdy klient będzie chciał podpisać nową umowę wystarczy, że mailowo lub telefonicznie poinformuje o chęci jej zawarcia. Otrzyma e-mail, z linkiem do strony internetowej, z której może pobrać dokument i zawrzeć e-umowę. Autoryzacja na stronie odbywa się przez token SMS, podobnie jak w przypadku bankowości elektronicznej. Klient ma możliwość pobrania dokumentów i ich akceptacji bądź skierowania do poprawki. Jeżeli zgodzi się na przygotowaną przez przedstawiciela Orange treść umowy, wystarczy, że kliknie „akceptuję”, a na jego skrzynkę mailową przyjdzie ostateczna wersja umowy, a zlecenie podłączenia usługi po stronie operatora zostanie automatycznie uruchomione.