Informacje prasowe

Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

22 września 2022
Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

Klienci nju mogą już korzystać z sieci najnowszej generacji 5G. Dotyczy to użytkowników nju na abonament oraz  nju na kartę od 29 zł. Sieć 5G to przede wszystkim szybsze i bardziej komfortowe korzystanie z internetu w komórkach.

Użytkownicy, którzy:

  • znajdą się w zasięgu 5G,
  • mają urządzenie współpracujące z tą technologią,
  • korzystają z nowych usług w nju na abonament: nju 29 zł 5G, nju 39 zł 5G lub istniejących usług: nju internetowy, wszystko za nie więcej niż 29 zł w nju na kartę mogą cieszyć się szybkim internetem.

5G jest dostępne dla klientów korzystających z nowych usług nju solo od 29 zł, a w parze i trio od 19 zł od osoby. W ofercie w parze za 19 zł od osoby klienci mają do wykorzystania wspólnie do 60 GB w technologii 5G, a za 24 zł do 120 GB z 5G.

W internecie mobilnym (plan nju internetowy) 5G zostanie włączone automatycznie dla obecnych i nowych klientów. Podobnie w ofercie nju na kartę w usłudze wszystko za nie więcej niż 29 zł. W planie nju internetowy do wykorzystania jest miesięcznie aż do 180 GB z 5G.

Obecni klienci nju na abonament mogą bezpłatnie migrować na nowe usługi, logując się na swoje konto na www.njumobile.pl/logowanie.

Sprawdź gdzie można skorzystać z 5G

W zasięgu 5G od Orange jest już 7,2 mln osób. 5G dostępne jest w takich miastach, jak: Warszawa, Łódź, Płock, Poznań, Wrocław, Górnośląski Okręg Przemysłowy, Kraków, Kielce, Opole, Częstochowa, Rzeszów, Bielsko-Biała, Trójmiasto, Lublin, Konin

Klienci Orange mają już w rękach ponad milion urządzeń obsługujących najnowocześniejszą technologię mobilną. Z sieci 5G w Orange mogą korzystać użytkownicy ponad 142 modeli smartfonów i innych urządzeń dostępnych w salonach Orange i sklepie internetowym.


Informacje prasowe

Wakacje w sieci: oszustwo na kupującego, fałszywe inwestycje i fake newsy. CyberTarcza ochroniła 1,3 mln klientów Orange

13 września 2022
Wakacje w sieci: oszustwo na kupującego, fałszywe inwestycje i fake newsy. CyberTarcza ochroniła 1,3 mln klientów Orange

W lipcu i sierpniu CERT Orange Polska zablokował ponad 26 tys. domen używanych do wyłudzeń danych lub pieniędzy. W czołówce znalazły się: oszustwo „na kupującego”, fałszywe oferty inwestycji i fake newsy.

W czasie wakacji na zablokowane przez CyberTarczę strony tworzone przez oszustów próbowało wejść ponad 1,3 miliona użytkowników sieci Orange. To niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. Internauci najczęściej klikali w linki prowadzące do fałszywych inwestycji.

- Statystyki z CyberTarczy pokazują z jednej strony, że zagrożeń jest coraz więcej, a z drugiej, że chronimy przed nimi coraz skuteczniej. Rozwijamy CyberTarczę tak, by wyniki, które dostarcza, były coraz wyższej jakości, pracujemy nad szybkością wykrywania, bardziej precyzyjnie określamy zagrożenia. Najważniejsze są trzy czynniki: wiedza zespołu, automatyzacja i inteligentne rozwiązania - mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Stare metody w nowej odsłonie

Według danych CERT Orange Polska w czasie wakacji internauci najczęściej próbowali wejść na strony prowadzące do nieistniejących giełd czy fałszywych inwestycji w kryptowaluty. To zjawisko przybiera ostatnio na sile. Ponad 7 tys. zablokowanych przez CERT Orange Polska fałszywych domen dotyczyło właśnie nakłaniania do inwestycji.

Nie zabrakło również starych i znanych już metod działania cyberprzestępców, takich jak oszustwa na kupującego, fake newsy, SMS-y phishingowe z informacją o wstrzymaniu/ niedopłacie do paczki, rachunku za energię elektryczną.

W wakacje zaobserwowano także kilka dużych kampanii phishingowych na znane banki. W tym przypadku pojawiły się nowe scenariusze działania. Zamiast popularnych wcześniej dramatycznie brzmiących powiadomień o pieniądzach znikających z konta, oszuści zaczęli stosować bardziej subtelne metody, np. powiadomienia o nowych sposobach zabezpieczenia konta, ostrzeżenia sugerujące, że ktoś mógł użyć naszych danych uwierzytelniających do konta, wraz z adresem IP, z którego rzekomo się logowano, czy informacje o nieautoryzowanym użyciem karty płatniczej. W „ostrzeżeniach” znajduje się prośba o zweryfikowanie konta. By przekonać potencjalne ofiary do działania i kliknięcia w podany „link weryfikacyjny”, sprawiają wrażenie poważnego działu banku.

Warto być czujnym i dzielić się ostrzeżeniami

- Jeśli otrzymamy wiadomość o blokadzie karty, czy też możliwości uruchomienia nowej usługi, zachowajmy ostrożność. Najlepiej skontaktować się z bankiem standardowym sposobem – poprzez oficjalną infolinię lub stronę internetową, wpisując samodzielnie jej adres. Z kolei korzystając z portali z ogłoszeniami, zawsze komunikujmy się z kupującym i realizujmy płatności tylko przez ten portal, nie za pomocą linków przesyłanych poprzez komunikator - radzi Robert Grabowski.

Podejrzane wiadomości można przesłać na adres cert.opl@orange.com. Pomoże to przyspieszyć blokadę potwierdzonych stron phishingowych i pomóc ochronić także innych internautów.

Warto też śledzić bieżące ostrzeżenia na stronie cert.orange.pl, a także na Twitterze: @CERT_OPL.


Informacje prasowe

Umowę z Orange Energia podpiszesz zdalnie

08 września 2022
Umowę z Orange Energia podpiszesz zdalnie

Orange Energia - największy niezależny sprzedawca energii elektrycznej, w którego zasięgu jest ponad 97 proc. gospodarstw domowych w Polsce – nawiązał współpracę z nowym dostawcą podpisów elektronicznych - SIGNIUS S.A. Firma jest właścicielem platformy do zdalnego podpisywania dokumentów. SIGNIUS dostarczy Orange Energia swoją technologię, która umożliwia podpisywanie umów z klientami „od ręki”.

- W procesie zawierania umów na odległość, wybór dostawcy technologii podpisu elektronicznego miał dla nas kluczowe znaczenie. Platforma SIGNIUS Professional idealnie odpowiada naszym potrzebom. System został zaprojektowany w taki sposób, żeby maksymalnie ułatwić samą procedurę podpisu dla naszych klientów, a sama integracja pomiędzy platformą a naszym systemem przebiegła bardzo sprawnie i szybko. Do tej pory dzięki technologii dostarczonej przez SIGNIUS nasi klienci złożyli już ponad tysiąc podpisów i ta liczba stale rośnie - mówi Karol Rudecki, Ekspert ds. Wsparcia Sprzedaży w Orange Energia, odpowiedzialny za wdrożenie technologii dostarczonej przez SIGNIUS.

Forma podpisu umowy jest ustalana ze sprzedawcą podczas rozmowy i wprowadzania zamówienia. Po zarejestrowaniu zamówienia klient otrzymuje na swój mail link do platformy SIGNIUS Professional, na której może przejrzeć i podpisać wszystkie dokumenty. Jedynym warunkiem do podpisania umowy w formie elektronicznej jest posiadanie adresu e-mail i telefonu komórkowego, za pomocą którego następuje autoryzacja podpisu (klient otrzymuje SMS-em specjalny kod do autoryzacji).

Tak podpisywana umowa ma liczne zalety:

  • podpisywana jest w pełni zdalnie - bez wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce;
  • można ją podpisać z dowolnego urządzenia podłączonego do internetu (telefon, komputer, tablet);
  • jest dostępna online już po kilku minutach od rozmowy klienta z doradcą.

Nowa forma e-umowy jest dostępna w przypadku zdalnego zakupu usługi, poza siedzibą Orange. W salonach Orange Polska klienci mogą podpisywać umowy elektroniczne, korzystając z tabletów i w czasie rzeczywistym otrzymują dokument na maila.

- Głównym celem naszego rozwiązania jest umożliwienie w prosty i przystępny sposób podpisania umów między spółką a jej klientami w formie elektronicznej, bez dodatkowej weryfikacji tożsamości klientów oraz konieczności zakładania przez nich konta. Firma musi dysponować stabilnie i niezawodnie działającą platformą do tego typu operacji, a my jesteśmy w stanie to zapewnić. Tworzymy innowacyjne technologie napędzające transformację cyfrową, wspieramy tym samym rozwój przedsiębiorstw.  - komentuje Jacek Piekarski, VP Sales i Współzałożyciel SIGNIUS S.A.

 

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.