Informacje prasowe

Komentarz TP dotyczący rozpoczęcia przez DPTG postępowania egzekucyjnego przed sądem w Niemczech

20 stycznia 2011
Komentarz TP dotyczący rozpoczęcia przez DPTG postępowania egzekucyjnego przed sądem w Niemczech

Wszczęcie postępowania egzekucyjnego przeciwko TP w Niemczech przez spółkę DPTG jest kolejnym etapem strategii działań prowadzonych przez stronę duńską, a mających na celu wywarcie presji na TP oraz sądy w Polsce i w Austrii.

Trudno bowiem inaczej nazwać działania, których głównym celem jest szum medialny godzący w wizerunek TP. Pragniemy zaznaczyć, że TP nie posiada aktywów ani w Niemczech, ani w Wielkiej Brytanii, a spółka TP Finance BV zarejestrowana w Holandii nie posiada znaczącego majątku trwałego.

Działania podejmowane przez DPTG poza granicami Polski stoją w sprzeczności z deklaracjami przedstawicieli strony duńskiej o jedynie formalnym aspekcie nadania klauzuli wykonalności dla decyzji arbitrów przez sąd w Polsce. W tym kontekście niezrozumiałe są działania prawne, których efektem może być jedynie zajęcie aktywów stanowiących niewielki ułamek wartości roszczeń wysuwanych wobec TP

TP spodziewa się kolejnych tego typu działań ze strony DPTG. Podkreślamy, że w żaden sposób nie wpływają one na bieżącą działalność, ani na sytuację finansową spółki.

Pragniemy przypomnieć, że spór między spółkami częścią którego jest decyzja sądu polubownego z Wiednia wydana 3 września 2010 roku, wciąż oczekuje na rozpatrzenie przez sąd powszechny w Polsce. Rozpatrzy on wniosek strony duńskiej o nadanie klauzuli wykonalności dla decyzji na rozprawie zaplanowanej na 9 marca 2011 roku. TP złożyła także pozew o anulowanie decyzji arbitrów, który zostanie rozpatrzony przez sąd powszechny w Austrii.

Przed wyczerpaniem wszystkich możliwych środków odwoławczych TP uważa za niezasadne regulowanie jakichkolwiek płatności względem DPTG.


Informacje prasowe

TP i Orange oficjalnymi partnerami technologicznymi UEFA EURO 2012™

19 stycznia 2011
TP i Orange oficjalnymi partnerami technologicznymi UEFA EURO 2012™

TP i Orange podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™ zapewnią w Polsce infrastrukturę teleinformatyczną oraz rozwiązania komunikacyjne – stacjonarne i mobilne.

 - To dla nas zaszczyt, że UEFA zaufała TP i Orange jako partnerom technologicznym. Piłkarskie Mistrzostwa Europy w Polsce do dla nas nie tylko wielkie sportowe święto, ale też możliwość pokazania najwyższej, światowej jakości naszych usług. Jesteśmy gotowi spełnić wszystkie wymagania UEFA, zapewnić komfort pracy dziennikarzom, a naszym klientom i wszystkim fanom futbolu niezapomniane wrażenia – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

W ramach partnerstwa technologicznego TP i Orange stworzą na potrzeby EURO 2012 system łączności pomiędzy miastami gospodarzami, stadionami, hotelami obsługującymi przedstawicieli UEFA, Lokalnymi Komitetami Organizacyjnymi (spółka Euro 2012), a także łączność z Ukrainą. Zapewni on transmisje ze wszystkich kamer telewizyjnych na polskich stadionach do oficjalnych nadawców – partnerów UEFA w Międzynarodowym Centrum Nadawczym UEFA (International Broadcasting Center).

Dostarczymy również usługi transmisji danych i dostępu do internetu dla pracowników UEFA, dziennikarzy i komentatorów, a także zapewnimy komunikację telefoniczną (stacjonarną, mobilną oraz IP) oraz sprzęt, m.in. komputery, telewizory, telefony, drukarki.

TP i Orange mają doświadczenie w dostarczeniu klientom profilowanych, „szytych na miarę” usług teleinformatycznych. Są to zaawansowane technologicznie, kompleksowe rozwiązania integrujące różne systemy i aplikacje.

Pierwszym testem naszych technicznych i organizacyjnych możliwości była obsługa losowania grup eliminacyjnych, które odbyło się w Warszawie, w lutym 2010 roku. Zapewniliśmy wówczas łączność i transmisję danych dla organizatorów oraz mediów. Ceremonia była transmitowana do ponad 100 stacji telewizyjnych na całym świecie.

W drugiej połowie 2011 roku powstanie specjalne laboratorium, w którym zostanie przeprowadzona symulacja współdziałania systemów przygotowywanych na EURO, w tym także koordynacji z systemami naszych ukraińskich partnerów.

Zorganizowana przez TP i Orange sieć transmisji danych, dzięki co najmniej dwóm niezależnym ścieżkom transmisji, zapewni wszystkim obiektom EURO nieprzerwaną komunikację w każdych warunkach.

Partnerstwo technologiczne w liczbach:

TP i Orange dostarczą m.in:

  • 7000 dostępów do internetu i sieci korporacyjnych,
  • 1750 stacjonarnych linii telefonicznych,
  • 1425 telefonów komórkowych,
  • 1300 monitorów LCD,
  • 1000 laptopów,
  • 1000 telewizorów,
  • 150 bezprzewodowych punktów dostępowych
  • okablowanie wszystkich obiektów to ok. 2500 km światłowodów
  • zapewnienie prędkości transmisji rzędu 70 Gbp/s umożliwi transmisję (w tym w jakości HD) równolegle z 32 kamer
  • zespół pracujący przy obsłudze technologicznej EURO będzie liczył 800 osób
  • gwarantujemy 100 proc. (99,999 proc.) sprawności działania systemów i sprzętu, maksymalny dopuszczalny czas przerw w transmisji to 26 sekund dziennie


Informacje prasowe

Orange i TP partnerami UEFA EURO 2012™

19 stycznia 2011
Orange i TP partnerami UEFA EURO 2012™

Orange dołączył do prestiżowej grupy globalnych marek - oficjalnych sponsorów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012™, które w czerwcu i w lipcu następnego roku będą odbywać się w Polsce i na Ukrainie.Tonajwiększy projekt sponsoringowy w historii Orange, obejmujący 11 europejskich krajów. Orange wspólnie z UEFA stworzą na potrzeby Mistrzostw oficjalną aplikację mobilną i udostępnią ją w 11 krajach Europy. Telekomunikacja Polska i Orange będą oficjalnymi partnerami technologicznymi UEFA Euro 2012™ i dostarczą kompletne rozwiązania telekomunikacyjne oraz niezbędną infrastrukturę w Polsce.

Partnerstwo z UEFA jest ukoronowaniem długoletniego zaangażowania Orange i TP we wspieranie sportu. Dzięki nim, te emocjonujące rozgrywki będą mogli śledzić fani futbolu na całym świecie.

- To dla nas powód do dumy, że Telekomunikacja Polska i Orange włączą się w UEFA EURO 2012™ dostarczając rozwiązania technologiczne. Mamy kompetencje by zapewnić UEFA kompleksową obsługę teleinformatyczną na najwyższym, światowym poziomie. Zdaliśmy już pierwszy test, jakim było wsparcie losowania grup eliminacyjnych w Warszawie. Razem z UEFA zapewnimy na potrzeby Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej komunikację i transmisje danych pomiędzy oficjalnymi miejscami turnieju, w tym pomiędzy tymi najważniejszymi - stadionami i Międzynarodowym Centrum Nadawczym. Planujemy też wydzielić odrębną sieć na potrzeby EURO 2012. Inwestycje w EURO 2012, to inwestycje w nasz rozwój i rynkową przyszłość.  Ale to także umożliwienie naszym Klientom, wszystkim miłośnikom piłki nożnej, wspólnego przeżywania emocji piłkarskiego święta. Jestem przekonany, że partnerstwo pomiędzy UEFA, TP i Orange przyczyni się do sukcesu tego historycznego dla Polski wydarzenia – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Futbolem pasjonuje się wielu naszych klientów, dlatego stworzymy im możliwość śledzenia Mistrzostw w internecie i w telefonach komórkowych Orange, we wszystkich krajach europejskich, w których marka Orange jest obecna. Specjalnie na tę okazję przygotujemy usługi i treści multimedialne, by mogli oni w pełni przeżywać emocje związane z Mistrzostwami.

Olaf Swantee, Wiceprezes Orange France - Telecom powiedział: “To jest bardzo ważne i emocjonujące wydarzenie dla Orange - nasz dotychczas największy europejski projekt sponsoringowy. Potwierdza on siłę naszej marki i wzrost jej znaczenia w całej Europie. Zarówno dla nas jak i dla UEFA najważniejszą wartością są ludzie. Dlatego doskonale się rozumiemy i wspólnie zapewnimy naszym klientom i fanom futbolu dostęp do tego, co kochają.

David Taylor, Dyrektor Generalny UEFA Events SA powiedział: “Bardzo się cieszymy, że możemy przywitać Orange i TP w gronie sponsorów UEFA EURO 2012™. Oczekujemy, że mistrzostwa EURO 2012 będą się cieszyć ogromnym zainteresowaniem i cieszymy się, że to prestiżowe współzawodnictwo europejskich drużyn narodowych odbędzie się w Polsce i na Ukrainie. Dla UEFA, jako producenta sygnału telewizyjnego (Host Broadcaster), niezwykle ważne są usługi najwyższej klasy dostarczane przez TP i Orange, naszych partnerów technologicznych, aby móc dostarczać na żywo sygnał z polskich stadionów do naszych partnerów medialnych, a dzięki nim, do fanów futbolu na całym świecie. Ponadto, różnorodne usługi Orange specjalnie przygotowane dla klientów w związku z UEFA EURO 2012™ zapewnią fanom w krajach Orange nowe sposoby przeżywania i dzielenia się emocjami związanymi z tą największą rywalizacją narodowych drużyn europejskich.

Szczegóły działań w poszczególnych krajach zostaną wkrótce doprecyzowane, jednak ich kluczowym elementem będą konkursy, w których nagrodami będą bilety na mistrzostwa i  gadżety z łączonym logotypem Orange i EURO, a także dostęp do unikalnych multimedialnych treści związanych z EURO 2012. Ponadto, w oficjalnej mobilnej aplikacji znajdą się multimedialne treści przygotowane specjalnie we współpracy z UEFA.

- Poprzednie mistrzostwa - UEFA EURO 2008™ były transmitowane w 231 krajach na całym świecie, w sumie oglądało je 1,4 mld widzów. Każdy mecz zgromadził średnio 147 milionową widownię. Chcemy, aby dzięki naszemu pakietowi sponsorskiemu nasi klienci poczuli się uczestnikami tego wydarzenia. Chcemy tworzyć więź pomiędzy naszą marką a naszymi klientami oferując im atrakcyjne produkty i usługi związane z jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie – powiedziała Severine Legrix De La Salle, Wiceprezes ds. marki Orange.

Umowa obejmuje Polskę, Hiszpanię, Francję, Wielką Brytanię, Słowację, Rumunię, Austrię, Luksemburg, Mołdawię, Szwajcarię i Armenię. W ramach umowy Orange otrzymał prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Orange i UEFA. Marka Orange będzie również widoczna m.in. na stadionach podczas meczów, na biletach, podczas wielu wydarzeń poprzedzających mistrzostwa, a także w zakładce EURO 2012 na oficjalnej stronie internetowej UEFA.

* * * *

Dzięki TP i Orange polscy kibice będą mogli zrobić sobie zdjęcie z trofeum Mistrzostw Europy i oficjalnymi Maskotkami EURO 2012. Te i inne atrakcje czekać będą w namiocie przed PKiN w Warszawie (od strony Al. Jerozolimskich) w dniach 20-21 stycznia w godz. 16.00 – 20.00, a 22 – 23 stycznia w godz. 10.00 – 16.00.

Scroll to Top