Informacje prasowe

Kompetencje cyfrowe mogą zmienić szkoły w… szkoły marzeń

16 października 2020

Kompetencje cyfrowe mogą zmienić szkoły w… szkoły marzeń

Okres nauki zdalnej otworzył wielu nauczycieli na zdobywanie cyfrowych kompetencji, ale  pokazał, że nadal potrzebują szkoleń w tym zakresie. Po raz pierwszy nauczyciele musieli tak mocno wejść w cyfrowy świat swoich uczniów. Najnowszy raport „Edukacja zdalna – co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?” pokazuje, jak czerpać z tych doświadczeń, żeby tworzyć nowoczesną szkołę , gotową na wyzwania powodowane pandemią i szybkim rozwojem technologii. Pomóc w tym mogą bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”, któremu przewodzi Fundacja Orange.

 Pandemia COVID-19 pokazała, że w edukacji nie możemy obejść się bez technologii. Ważne są kompetencje, zaprzyjaźnianie dzieci z cyfrowym światem, wspieranie nauczycieli w poznawaniu go i nabieraniu w nim większej swobody. A  w czasach kryzysowych – również powszechny dostęp do internetu i przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Pandemia wywróciła edukację do góry nogami. Część uczniów nie miała możliwości udziału w lekcjach online z powodu braków sprzętowych. Na popularności zyskał smartfon z dostępem do internetu – połowa młodych używała go, aby uczestniczyć w zajęciach. Kłopoty z opanowaniem technologii mieli i ci doświadczeni, i młodzi stażem pedagodzy. Krótko po przejściu na zdalne nauczanie 45 % z nich oceniło swoje przygotowanie do tego jako małe lub umiarkowane. Pod koniec tego okresu 45% określiło swoje umiejętności już jako dobre, 39 % jako bardzo dobre. Co drugi nauczyciel przyznał, że bardziej kreatywnie niż wcześniej korzystał z narzędzi cyfrowych (nagrywał filmiki, robił cyfrowe notatki, prezentacje multimedialne). Stwierdzili, że znają dzięki temu więcej nowych i ciekawych zasobów do pracy z uczniami. Z 7% do 29% wzrosła liczba tych, którzy „co najmniej często” publikują materiały do lekcji na stronie internetowej lub blogu.

Mimo tego 52% z nich uważała, że potrzebuje dodatkowych szkoleń z prowadzenia zajęć przy użyciu narzędzi cyfrowych. Zdaje się, że potwierdzają to uczniowie, bo dla połowy z nich lekcje online były mniej atrakcyjne niż prowadzone stacjonarnie.

Edukacja zdalna – co dalej?

Wnioski te pochodzą z raportu „Edukacja zdalna – co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?”, który został premierowo zaprezentowany 15 października na konferencji online Fundacji Orange pod hasłem ”Jutro w szkole. Szkoła jutra”. Badanie przeprowadzili wspólnie  Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej, Fundacja Dbam o Mój Z@sięg, we współpracy z Fundacją Orange. Autorzy dają swoje rekomendacje co do przyszłości nauczania. Polecają m.in., żeby w przygotowaniu zajęć uwzględniać indywidualne potrzeby i sposoby, w jakie dany uczeń przyswaja wiedzę. Proponują odejście od „zlecania” zadań uczniom na rzecz inspiracji, przedstawiania ciekawych materiałów, a także pracę opartą na projektach grupowych czy wspólnym rozwiązywaniu problemów. Zwracają też uwagę na konieczność wsparcia nauczycieli w rozwijaniu cyfrowych kompetencji.

Jutro w szkole – szkoła jutra

Podczas konferencji online eksperci edukacyjni komentowali wyniki badania pod kątem tego, jak wykorzystać doświadczenie zdalnej nauki i przekuć je w sukces szkoły w przyszłości. Potrzeba jest metodyki nauczania zdalnego, włączenia nowych technologii w edukację tak, aby zajęcia były ciekawe. Dlatego też już teraz Oktawia Gorzeńska, ekspertka ds. cyfryzacji w edukacji, doceniła tych nauczycieli, którzy szukali innowacji i sposobów na ciekawe lekcje. Zwróciła uwagę na to, że w szkole potrzeba elastyczności a nie nastawienia na wyniki. Ważne jest przede wszystkim to jakiego młodego człowieka chcemy „spotkać w przyszłości” jako osobę dorosłą. Jowita Michalska, Founder & CEO of Digital University, zaapelowała do rodziców, by byli świadomi i odpowiedzialni w uzupełnianiu kompetencji dzieci m.in. z edukacji języka przyszłości czyli programowania. Dla Ewy Radanowicz, prezes Stowarzyszenia Kierunek Nowa Edukacja, szkoła marzeń to miejsce, w której nauczyciele i uczniowie mają dla siebie czas, zauważają się – to po prostu miejsce spotkań i dobrych relacji.

 Podczas wydarzenia Fundacja Orange i Głos Nauczycielski zapowiedzieli, że w ramach kolejnej edycji prestiżowej nagrody Nauczyciel Roku przyznawanej przez Głos Nauczycielski wręczą wyróżnienie dla nauczyciela lub nauczycielki umiejętnie wykorzystującej nowe technologie w nauczaniu.

Chcemy docenić tych, którzy – otwierając się na nowe technologie-  zmieniają swój sposób pracy, aby wyrównywać szanse edukacyjne i w ten sposób jeszcze lepiej wspierać rozwój uczniów  – mówi Konrad Ciesiołkiewicz z Fundacji Orange.

Zapis konferencji można będzie obejrzeć na stronie jutrowszkole.pl

 Nauczycielu, weź udział w lekcji – Lekcji:Enter

Nauczyciele z różnych regionów kraju mogą już teraz zgłaszać się do udziału w szkoleniach realizowanych w ramach projektu Lekcja:Enter. Cykl ten ma przygotować ich do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi i e-zasobów po to, aby dostosować lekcje do potrzeb młodych ludzi i tego, jak uczą się w czasach, kiedy dostęp do informacji i wiedzy jest tak szybki i powszechnyWykaz szkoleń i dane kontaktowe placówek realizujących je w poszczególnych regionach znajdują się na stronie.

Projekt realizowany jest przez Fundację Orange, wraz z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych, a finansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Fundacja Orange już od 15 lat działa na rzecz edukacji. Prowadzi projekty, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli. W ciągu 15 lat aż 3 mln dzieci i młodzieży skorzystało z jej działań na rzecz bezpieczeństwa w sieci, twórczego wykorzystania technologii, a w ostatnich latach także z nauki programowania i robotyki.

Nota metodologiczna badania

Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów, nauczycieli i rodziców między 12 maja a 12 czerwca 2020 roku. Autorami badania oraz publikacji są: dr hab. Grzegorz Ptaszek, prof. AGH (AGH w Krakowie/PTEM), dr Grzegorz D. Stunża (Uniwersytet Gdański/PTEM), dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM (UAM w Poznaniu/PTEM), dr Maciej Dębski (Uniwersytet Gdański/Fundacja Dbam o Mój Z@sięg) oraz Magdalena Bigaj (Fundacja Dbam o Mój Z@sięg). Publikacja powstała jako wynik współpracy Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, Fundacji Orange i Fundacji Dbam o Mój Z@sięg. Badanie było realizowane w 34 szkołach podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski. Przebadano trzy grupy z tych samych środowisk szkolnych – uczniów od klasy 6 do końca szkoły ponadpodstawowej (z wyłączeniem maturzystów), ich rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

Mediateka

Udostępnij: Kompetencje cyfrowe mogą zmienić szkoły w… szkoły marzeń

Informacje prasowe

CyberTarcza doceniona na Światowym Forum Szerokopasmowym

15 października 2020

CyberTarcza doceniona na Światowym Forum Szerokopasmowym

CyberTarcza od Orange Polska znalazła się wśród tegorocznych zwycięzców konkursu Światowego Forum Szerokopasmowego (Broadband World Forum). Uznano ją za najlepsze operatorskie rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa sieci.

 –  Ta nagroda jest docenieniem skuteczności naszych wieloletnich działań na rzecz bezpieczeństwa internautów. CyberTarcza przez te lata zmieniała się tak jak zmieniał się wirtualny świat, cały czas ją rozwijamy by być zawsze o krok przed zagrożeniem. Początkowo zapewniała bezpieczeństwo użytkownikom internetu stacjonarnego, od 2 lat chroni także użytkowników smartfonów. Pozyskujemy też z niej informacje o aktualnie występujących zagrożeniach, co pozwala nam jeszcze bardziej skutecznie neutralizować ataki cyberprzestępców zarówno na naszych klientów jak i naszą infrastrukturę  – powiedział Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. Sieci i Technologii.

CyberTarcza działa w sieci stacjonarnej i mobilnej Orange Polska chroniąc internautów m.in. przed najpowszechniejszym obecnie zagrożeniem, czyli phishingiem, wyłudzającym hasła do kont bankowych, czy dane do kont na portalach społecznościowych. Tylko w pierwszym półroczu tego roku zablokowała ponad 10,5 mln prób phishingu, zanim dotarły do urządzeń klientów, a w całym ubiegłym roku 11,5 mln. CyberTarcza unieszkodliwia również ataki złośliwego oprogramowania (malware) i komunikację botnetów, wykrywa próby przełamania zabezpieczeń infrastruktury klientów Orange, jak również istniejące w niej podatności o największym poziomie ryzyka.

Możliwości CyberTarczy coraz większe.

Mechanizmy CyberTarczy wykorzystują wiedzę i stale prowadzone badania zespołu CERT Orange Polska, jak i technologie oparte o sztuczną inteligencję. W przygotowaniu są kolejne moduły pozwalające na jeszcze lepsze reagowanie na zagrożenia w sieci. Ważną cechą CyberTarczy jest informowanie klientów, których urządzenia są zagrożone, o ryzyku wynikającym z tego faktu i sposobie poradzenia sobie z nim. Skalę na jaką działa CyberTarcza, najlepiej pokazuje mapa zagrożeń na stronie CERT Orange Polska, jednostki zajmującej się od ponad 20 lat bezpieczeństwem użytkowników internetu.

Klienci Orange Polska mogą także korzystać z usług CyberTarcza stacjonarna i CyberTarcza mobilna, które pozwalają zarządzać bezpieczeństwem w domu i w firmie.

***

Broadband World Forum to najważniejsze wydarzenie dla światowego przemysłu szerokopasmowego. Więcej o tegorocznych nagrodach na stronie.

Udostępnij: CyberTarcza doceniona na Światowym Forum Szerokopasmowym

Informacje prasowe

BadBadNotGood, Destroyer, Artur Rojek, Porridge Radio oraz Flohio dołączają do składu Open’era 2021

9 października 2020

BadBadNotGood, Destroyer, Artur Rojek, Porridge Radio oraz Flohio dołączają do składu Open’era 2021

Mistrzowie alternatywy, nadzieja brytyjskiego indie oraz jedna z najciekawszych nowych raperek – do składu Open’er Festival 2021 powered by Orange dołączyli Artur Rojek, BadBadNotGood, Destroyer, Porridge Radio oraz Flohio.

ARTUR ROJEK

Artur Rojek jest bezsprzecznie jedną z najważniejszych postaci polskiej sceny muzycznej ostatnich 25 lat. Bez względu na to czy mówimy o jego działalności zespołowej (Myslovitz, Lenny Valentino) czy wydawnictwach solowych, znany jest z ciągłej eksploracji nowych artystycznych rejonów. Chociaż wydana w 2014 roku płyta „Składam się z ciągłych powtórzeń” była ogromnym sukcesem, fani Rojka musieli wypatrywać nowego albumu aż 6 lat. Finał wyczekiwania przyszedł wraz z wydaniem „Kundla”. „Kundel to dla mnie ktoś pozornie mało ciekawy z ukrytym skarbem wewnątrz. (…) Specjalnie nie błyszczy i ma widoczne wady, ale wcale się tego nie wstydzi. Woli to, niż być dla siebie obcym. Kundel budzi tęsknotę za prostym życiem, docenianiem tego, co się ma i akceptację siebie takim, jakim się jest – bezwstydnie i odważnie. To płyta o prostych rzeczach, od których uciekamy w pędzie naszego życia, w pogoni za czymś, czego nigdy nie osiągamy (…)”, mówił Artur Rojek o albumie.

BADBADNOTGOOD

Kanadyjska formacja zwróciła na siebie uwagę już w kwietniu 2011 roku, kiedy zamieścili w sieci instrumentalne, jazzowo-hip-hopowe interpretacje kawałków kolektywu „Odd Future”. Ich nagranie szybko podchwycił Tyler, The Creator, co niedługo potem zaowocowało wspólnym nagraniem live kawałka „Seven” z debiutanckiego mixtape’u rapera. Jeszcze w 2011 roku otrzymaliśmy pierwszy album zespołu „BBNG”, a kilka miesięcy później zaprezentowali jego następcę „BBNG2”. Tak jak w przypadku debiutu, na drugiej płycie oryginalne kompozycje BadBadNotGood mieszały się z coverami artystów, z których czerpali inspiracje (m.in. Kanye West, Nas, James Blake, Flying Lotus, Feist czy Joy Division). Kiedy w 2014 roku ukazywał się „III”, ich pierwszy album wypełniony wyłącznie oryginalnym materiałem, mieli już za sobą między innymi rezydencję na Coachelli oraz serię wydawnictw live. Kolejne występy w Kanadzie, Europie i USA ugruntowały ich pozycję świetnego zespołu koncertowego. W 2015 roku BadBadNotGood połączyli siły z Ghostface Killah, legendą Wu-Tang Clanu, nagrywając wspólną płytę „Sour Soul”, a w kolejnym roku otrzymaliśmy bardzo dobrze przyjęty album „IV”, na którym gościnne pojawili się między innymi Charlotte Day-Wilson, Kaytranada czy Sam Herring z Future Islands. Zespół zagra 1 lipca na Alter Stage.

DESTROYER

Destroyer, kolejny przedstawiciel kanadyjskiej sceny alternatywnej, to zespół nieprzewidywalny. Działający od 25 lat projekt pod przewodnictwem Dana Bejara (przez lata znanego również z The New Pornographers) już kilkukrotnie zaskakiwał muzycznymi eksperymentami. Destroyer przemieszczał się od brzmienia przypominającego demo nagrane w piwnicy na rozstrojonych gitarach („We’ll Build Them a Golden Bridge” [1996]), przez muzyczny rozwój na „City of Daughters” (1998), „Thief” (2000) i „Streethawk: A Seduction” (2001), przewrotną stylistyczną zmianę na „This Night” (2002), zabawę z dźwiękami MIDI na „Your Blues” (2004) i serię stabilnych, bardzo dobrych wydawnictw ostatnich lat, aż po najnowszą, dwunastą płytę „Have We Met” (2020). „Na swoim nowym, mistrzowskim albumie Dan Bejar porusza się niczym duch po swoim znajomym, tajemniczym świecie”, pisał magazyn Pitchfork, nadając wydawnictwu tytuł Best New Music. Z kolei Mojo chwaliło „Have We Met” pisząc o „bardzo innowacyjnej wersji brytyjskiego art-popu lat 80.”. Destroyer wystąpi na Alter Stage 1 lipca.

PORRIDGE RADIO

Porridge Radio powstali w 2015 roku w Brighton i z każdym kolejnym rokiem zdobywali coraz większe uznanie i uwagę fanów niezależnego, alternatywnego grania. W 2018 The Guardian umieścił ich w zestawieniu Top 40 Newcomers, zwracając szczególną uwagę na talent liderki zespołu: „Magnetyzująca Danę Margolin, łączy romantyczność Wolf Alice z (…) mroczną, senną energią PJ Harvey czy Marka Lanegana”. Naładowane emocjami kawałki „Lilac” (2019) i „Sweet” (2020) nie pozostawiały wątpliwości, że Porridge Radio będą bardzo ważnym punktem muzycznej alternatywy w nadchodzących miesiącach. W styczniu znaleźli się w zestawieniu NME 100 na 2020 rok. Natomiast ich najnowszy album „Every Bad” otrzymał status Best New Music od Pitchforka. Zespół był również nominowany do prestiżowej nagrody Mercury Prize 2020. O sile ich występów na żywo przekonamy się 1 lipca na Alter Stage.

FLOHIO

FLOHIO to niezwykle kreatywna artystka z Londynu, która miesza brytyjski rap z szeroko pojmowaną elektroniką, dostarczając nam niezwykle emocjonujące i unikalne brzmienie. Pierwszy wzrost jej popularności nastąpił po występie w projekcie COLORS z kawałkiem „Bands”. Krótko potem wydała singiel „Watchout”, który natychmiast otrzymał tytuł Best New Music od magazynu Pitchfork. Na wydanej w listopadzie 2018 roku EP-ce „Wild Yout” tylko zgłębiła swój dynamiczny flow. Nie było zaskoczeniem, że znalazła się na longliście BBC Sound of 2019 i szybko stała się jedną z najbardziej obiecujących nowych brytyjskich raperek. W 2019 roku otrzymała między innymi wyróżnienie Music Moves Europe Talent Awards, a do współpracy zaprosiły ją takie legendy jak Modeselektor i The Streets. Nadchodzący mixtape „Unveiled” będzie jej największym dotychczasowym projektem, zarówno pod względem długości i brzmienia, jak i nazwisk, które pojawią się na wydawnictwie. Do zobaczenia 2 lipca na Alter Stage.

REGULAR TICKETS w sprzedaży (do 7.06.2021 lub do wyczerpania puli)

Karnet 4 DNI – 649 PLN

Karnet 4 DNI + pole namiotowe – 749 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) – 459 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) + pole namiotowe – 529 PLN

Bilet jednodniowy – 315 PLN

Wszystkie bilety zakupione na Open’er Festival Powered by Orange 2020 zachowują ważność na nową datę festiwalu. Więcej informacji tutaj.

Mediateka

Udostępnij: BadBadNotGood, Destroyer, Artur Rojek, Porridge Radio oraz Flohio dołączają do składu Open’era 2021

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej