Już ponad dwa miliony klientów Orange Polska otrzymuje co miesiąc fakturę w formie elektronicznej, zamiast tradycyjnego, papierowego dokumentu. Wybierając e-fakturę mają pewność, że otrzymają ją natychmiast po jej wystawieniu, dzięki czemu mogą lepiej zaplanować wydatki. Rezygnując z papierowego dokumentu pomagają też chronić środowisko.
Orange Polska od lat zachęca swoich klientów do korzystania z wygodnego, praktycznego i ekologicznego rozwiązania jakim jest e-faktura, m.in. na specjalnym profilu na Facebook’u www.facebook.com/zyskajzefaktura.
Decydując się na e-fakturę w Orange Polska klienci zyskują dodatkowe korzyści, np.: niższą opłatę aktywacyjną przy zakupie Neostrady i FunPack-a. Z kolei klienci usług mobilnych Orange mogą wziąć udział w konkursie pod nazwą „Tak się składa, że faktura się opłaca” i otrzymać rabat w wysokości 50 złotych na abonament na pierwszej e-fakturze. Korzystanie z e-faktury jest też premiowane punktami PAYBACK - klienci, którzy zdecydują się na e-fakturę Orange i będą z niej korzystać przez minimum 3 miesiące, otrzymają 300 punktów w programie PAYBACK, a klienci usług stacjonarnych otrzymają dodatkowe 50 punktów za utrzymanie e-faktury.
Orange Polska działa też aktywnie na rzecz upowszechniania e-faktury w Polsce, m.in. w ramach koalicji „Wybieram e-fakturę”, której koordynatorem jest PKPP Lewiatan, a patronat nad nią sprawują Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwo Środowiska. Firma uczestniczy też w pracach Polskiego Krajowego Forum Elektronicznego Fakturowania, działającego pod patronatem Ministerstw Gospodarki i Finansów. Ich celem jest wypracowanie rekomendacji zmian niezbędnych do wdrożenia Europejskiej Agendy Cyfrowej. Zakłada ona, że w 2020 r. e-faktury mają być dominującą metodą fakturowania w Unii Europejskiej.
Faktura elektroniczna, którą otrzymują klienci Orange Polska ma taką samą wartość prawną, jak dokument w formie papierowej. Pozwala bez obaw korzystać z ulgi internetowej i posługiwać się nią w rozliczeniu z urzędem skarbowym. Klient otrzymuje ją mailem bezpośrednio na swoją skrzynkę lub na konto na portalu orange.pl. E-fakturę należy przechowywać w wersji elektronicznej, a w razie potrzeby w takim formacie dostarczyć do instytucji finansowych.
Płatność za e-fakturę można wygodnie uregulować, np. za pomocą przelewu internetowego lub Polecenia Zapłaty, a także przy użyciu telefonu komórkowego – skanując aparatem w telefonie zamieszczony na e-fakturze fotokod. Klienci usług stacjonarnych Orange Polska mogą ponadto korzystać z usługi Płatność Elektroniczna, która pozwala na dokonanie wpłaty praktycznie „jednym kliknięciem” - link zamieszczony na fakturze kieruje do specjalnej strony internetowej z płatnościami.
E-fakturę można zamówić m.in. poprzez formularz elektroniczny na www.orange.pl/efaktura, SMS-em lub w każdym salonie Orange np. podczas podpisywania umowy lub aneksu.
Więcej informacji można znaleźć na stronach:
www.orange.pl/efaktura
www.facebook.com/zyskajzefaktura
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com