Informacje prasowe

Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova

21 lipca 2020
Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova

Dzisiaj Mariusz Gaca poinformował Radę Nadzorczą Orange Polska, że zdecydował się przyjąć propozycję Grupy Orange objęcia od 1 listopada 2020 r. stanowiska Prezesa Zarządu Orange Moldova. Wiceprezesem Orange Polska pozostanie do 31 października 2020 r.

Maciej Witucki, Przewodniczący Rady Nadzorczej Orange Polska, powiedział: „Przez ostatnie jedenaście lat, Mariusz pełnił różne wysokie funkcje zarządcze w Orange Polska, odpowiadając między innymi za rynek biznesowy i konsumencki, a także za wprowadzenie niezwykle innowacyjnych ofert Orange Love i Orange Flex. Z dużą satysfakcją przyjmuję to, że jego osiągnięcia oraz doświadczenie spotkały się z uznaniem i promocją ze strony Grupy Orange. To również bardzo pozytywny sygnał dla całego kierownictwa Orange Polska. Dziękuję Mariuszowi za jego ogromne zaangażowanie i życzę sukcesów w realizacji nowych wyzwań.”

Ramon Fernandez, Zastępca Prezesa Grupy Orange na Europę oraz Członek Rady Nadzorczej Orange Polska, stwierdził: „Bardzo się cieszę, że Mariusz Gaca przyjął propozycję objęcia funkcji Prezesa Zarządu Orange Moldova. To niewątpliwie dowód uznania jego umiejętności menadżerskich oraz istotnej roli, jaką odegrał w skutecznym powrocie na ścieżkę wzrostu naszej działalności w Polsce w ostatnich kliku latach. Mołdawia to ważny i bardzo innowacyjny rynek w strukturach Orange. Jestem pewien, że Mariusz, jako Prezes Zarządu, wniesie do tamtejszego zespołu nowe doświadczenia i umiejętności. Życzę mu powodzenia w nowej roli.”

 ***

 Mariusz Gaca jest bardzo doświadczonym i wszechstronnym managerem. Karierę zawodową rozpoczął w Grupie Elektrim, gdzie pracował w latach 1995-2000. Następnie związał się z Grupą Telekomunikacji Polskiej. Jako dyrektor pionu multimediów był odpowiedzialny m.in. za rozwój oferty dostępu do internetu dla klientów indywidualnych i wprowadzenie usługi Neostrada, która w 18 miesięcy zdobyła pół miliona klientów. W latach 2005 - 2009 odpowiadał za rynek biznesowy Grupy TP. W tym okresie firma z operatora #3 na tym rynku, stała się jego liderem. Następnie pełnił funkcję dyrektora wykonawczego Grupy TP odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klientów oraz prezesa zarządu PTK Centertel. W tej ostatniej roli był odpowiedzialny za połączenie PTK Centertel z Telekomunikacją Polską i stworzenie Orange Polska.

Od stycznia 2014 roku jest wiceprezesem Orange Polska i ponownie odpowiadał za rozwój rynku biznesowego, przyczyniając się do wzrostu przychodów w tym segmencie oraz stworzenia i umocnienia się spółki-córki Integrated Solutions, jako #3 na polskim rynku firm ICT. Od stycznia 2017 pełni funkcję wiceprezesa zarządu ds. rynku konsumenckiego. Odpowiadał m.in. za wprowadzenie oferty konwergentnej Orange LOVE, innowacyjnego Orange FLEX i eSIM.

Mariusz Gaca jest także: członkiem Koalicji Prezesi - Wolontariusze aktywnie angażując się w działania wolontariackie i promuje zasady społecznej odpowiedzialności biznesu; Vice Prezydentem Pracodawców RP oraz Przewodniczącym Polskiej Sekcji BIAC przy OECD. W Orange Polska pełni  także funkcję przewodniczącego Komisji Etyki.

Ukończył Akademię Techniczno-Rolniczą w Bydgoszczy oraz Uniwersytet Warszawski, posiada dyplomy MBA University of Illinois at Urbana Champaign oraz AMP z INSEAD.

Mediateka


Informacje prasowe

Pakiet bezpieczeństwa od Orange: większe bezpieczeństwo dla Ciebie i Twoich bliskich

20 lipca 2020
Pakiet bezpieczeństwa od Orange: większe bezpieczeństwo dla Ciebie i Twoich bliskich

Klienci, którzy mają w Orange abonament na usługi mobilne, od dziś mogą skorzystać z usługi Pakiet Bezpieczeństwa. To zestaw kilku przydatnych usług chroniących sprzęt, zwiększających bezpieczeństwo danych oraz pozwalających zadbać o bezpieczeństwo rodziny.

 W skład pakietu wchodzą 4 usługi: Orange Smart Care Premium, Zabezpiecz PESEL, Chroń Dzieci w Sieci oraz Znajdźmy się.

Orange Smart Care Premium chroni przed skutkami uszkodzenia telefonu. W codziennym pośpiechu nie trudno o takie sytuacje jak upadek telefonu i pęknięcie wyświetlacza czy obudowy, zepsucie przycisku lub zalanie smartfona wodą na wakacjach. Orange Smart Care Premium pozwala naprawić wszystkie uszkodzenia mechaniczne oraz usunąć skutki zalania telefonu wodą zachowując przy tym gwarancję producenta. Można skorzystać z jednej naprawy rocznie, ale bez limitu kwotowego. Jeśli naprawa okaże się niemożliwa, klient może wymienić telefon na nowy. Co ważne, przyczyna uszkodzenia telefonu nie ma znaczenia – naprawie podlega każde uszkodzenie mechaniczne. https://www.orange.pl/view/smart-care

Zabezpiecz PESEL - to odpowiedź na nasilające się zjawisko oszustw dokonywanych z użyciem cudzych danych osobowych. Instytucje i firmy odpowiedzialne za udzielanie zobowiązań każdego dnia udaremniają średnio 13 prób tego typu wyłudzeń. [1] Dzięki usłudze Zabezpiecz PESEL klient może lepiej chronić się przed oszustami i utratą pieniędzy. Poszkodowani mogą liczyć na profesjonalne wsparcie pozwalające zminimalizować skutki oszustwa. Użytkownik dostaje powiadomienie, gdy ktoś próbuje użyć jego numeru PESEL – czyli zawsze, gdy wpłynie zapytanie o jego PESEL do Krajowego Rejestru Długów BIG S.A. Może więc od razu sprawdzić, czy jego dane nie zostały wykorzystane do zaciągnięcia zobowiązań finansowych – pożyczki, kredytu, podpisania umowy na abonament, czy zakupów na raty lub do założenia działalności gospodarczej. Alerty działają całodobowo, 7 dni w tygodniu. https://www.orange.pl/view/zabezpieczpesel

Chroń Dzieci w Sieci pozwala na kompleksową ochronę dzieci online podczas  korzystania ze smartfonów i tabletów. Do urządzeń mobilnych z internetem mają dostęp coraz młodsze dzieci, a pandemia spowodowała, że przed ekranem spędzają jeszcze więcej czasu. Usługa chroni dzieci przed dostępem do nieodpowiednich dla nich treści, umożliwia rodzicom dbanie o to, by nie spędzały w internecie za dużo czasu, pozwala określić, z jakich aplikacji dziecko może bezpiecznie korzystać. W ramach usługi rodzic może objąć ochroną do 4 urządzeń. Szczegóły dotyczące usługi można znaleźć tu: https://chrondzieciwsieci.pl/, a wiele porad i wskazówek na temat odpowiedzialnego korzystania z internetu na stronie https://www.orange.pl/razemwsieci

Znajdźmy się – to usługa umożliwiająca nielimitowaną lokalizację dwóch telefonów bliskich osób w trosce o ich bezpieczeństwo. Klient nie tylko zlokalizuje telefony tych osób, lecz także otrzyma powiadomienia, gdy zmienią miejsce lub znajdą się w sytuacji zagrożenia. Usługa bez trudu namierzy telefon z dowolnej sieci, model starszego typu, a także smartfon bez dostępu do Internetu czy GPS. Pozwala wyznaczyć strefy (np. w przypadku dziecka może to być szkoła i dom) - po ich opuszczeniu przez bliską osobę klient automatycznie zostanie o tym powiadomiony. Chroniona osoba przy pierwszej próbie lokalizowania musi wyrazić na to zgodę. https://znajdzmysie.pl

Opłata miesięczna za korzystanie z Pakietu Bezpieczeństwa wynosi 25 zł z VAT. To o ponad połowę mniej niż w przypadku zakupu tych 4 usług osobno. Z nowego pakietu mogą skorzystać klienci indywidualni, którzy mają abonament komórkowy w Orange. Mogą go włączyć przy przedłużeniu umowy lub podpisaniu nowej. Opłaty za korzystanie z usługi są doliczane do faktury za usługi Orange.

Szczegółowe informacje na temat nowej usługi wraz z regulaminem  znajdują się na stronie www.orange.pl/pakietbezpieczenstwa

[1] Źródło: Związek Banków Polskich, infoDOK Raport o dokumentach, III kwartał 2019 r.

 


Informacje prasowe

Orange Polska podpisał kolejną umowę o dostępie do sieci światłowodowej Fiberhost

13 lipca 2020
Orange Polska podpisał kolejną umowę o dostępie do sieci światłowodowej  Fiberhost

Umowa jest rozszerzeniem dotychczasowej współpracy między firmami. Dostęp dotyczy sieci wybudowanych w ramach trzeciego konkursu Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC3) i obejmie kolejnych 550 tys. gospodarstw domowych w kraju. Oznacza to, że korzystając z otwartej sieci światłowodowej, udostępnianej przez INEA pod marką Fiberhost, usługi Orange Polska będą dostępne dla ponad miliona użytkowników.

Współpraca INEA i Orange Polska w zakresie otwartych sieci światłowodowych rozpoczęła się w 2017 roku. Wtedy operator uzyskał dostęp do sieci komercyjnych, czyli budowanych ze środków własnych INEA. Dwa lata później rozszerzono współpracę o infrastrukturę budowaną w ramach pierwszego i drugiego konkursu Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Teraz podpisana została kolejna umowa, na sieci powstające w ramach trzeciego konkursu POPC.

- Orange Polska to pierwszy operator w kraju, z którym już ponad 3 lata temu rozpoczęliśmy współpracę w modelu open access. Dziś z naszych usług hurtowych na otwartej sieci Fiberhost korzystają zarówno ogólnopolscy jak i lokalni dostawcy usług, oferując klientom usługi detaliczne na najwyższym poziomie. Cieszy nas duże zainteresowanie oferowaniem usług na sieciach powstających w ramach trzeciego konkursu POPC. Pierwsi klienci Orange Polska będą mogli skorzystać z usług operatora na nowych sieciach już w lipcu - komentuje Michał Bartkowiak, Prezes INEA S.A.

- W zasięgu oferty światłowodowej Orange Polska jest już 4,6 mln gospodarstw domowych. Zwiększanie jej dostępności realizuje jeden z kluczowych punktów naszej strategii. Dzięki współpracy z beneficjentami POPC możemy udostępniać Orange Światłowód w miejscach, gdzie nie realizujemy inwestycji własnych. Cieszę się, że robimy kolejny biznesowy krok w kontynuowaniu współpracy z INEA, wspólnie pracując nad ulepszaniem procesów oraz poprawianiem jakości obsługi klientów – mówi Piotr Jaworski, członek Zarządu ds. sieci i technologii Orange Polska.

Dzięki wszystkim podpisanym umowom Orange Polska uzyskał dostęp do niemal całej otwartej sieci światłowodowej pod marką Fiberhost, która zasięgiem obejmie docelowo ponad milion gospodarstw domowych w całej Polsce.

Mediateka

Scroll to Top