Recepta na sukces, to znakomity repertuar oraz wspaniała pogoda. Od początku wakacji każdego wieczoru, sopockie Molo i zakopiańskie Krupówki, gromadząc tysiące widzów, zamieniają się w wielkie kina pod gwiazdami. W kinach letnich w Sopocie i w Zakopanem oraz w Wagonie Filmowym przez cały lipiec filmy festiwalowe obejrzało ponad 60 tys. widzów.
Festiwal Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2013, to nie tylko projekcje plenerowe, ale także mobilne kino – weekendowy Wagon Filmowy Orange Kino Letnie dołączony do kultowego pociągu Monciak - Krupówki PKP Intercity, który kursuje przez całe wakacje pomiędzy oboma miastami. Pociąg z Wagonem Filmowym przejechał między Sopotem a Zakopanem już 8 razy, a filmy obejrzało w nim ponad półtora tysiąca podróżnych. Tradycją festiwalową, zarówno w Sopocie jak i w Zakopanem, stały się pokazy, podczas których brakuje wolnych miejsc na leżakach. Widzowie przychodzą nawet półtorej godziny przed seansem również ze swoimi kocami, które rozkładają na deskach molo i trawniku Górnej Równi Krupowej. To się nazywa magia kina!
Największym zainteresowaniem publiczności festiwalowej cieszą się w tym roku cykle filmowe "Środy z Orange i mega hitem", "Amerykańskie opowieści" oraz "Kino pozytywnej energii" a największą widownię zgromadziły tytuły: "Ted", „Magic Mike", "Django" i "Nietykalni". Rekord frekwencyjny padł 6 lipca podczas projekcji filmu "Wielki Gatsby", która uświetniła uroczystą galę wręczenia nagrody festiwalowej Diamentowy Klaps Filmowy – około 2300 widzów w Sopocie i 1100 widzów w Zakopanem. Gościem specjalnym gali sopockiej był laureat nagrody Piotr Adamczyk, którego ogromna popularność przyciągnęła na sopockie molo rzesze fanów aktora.
Cały czas trwa Plebiscyt Publiczności na najlepszy film festiwalu. Na stronie www.OrangeKinoLetnie.wp.pl można głosować i wygrywać atrakcyjne nagrody: najnowszy Sony Xperia™ Tablet Z i smartfon Sony Xperia™ Black oraz nowoczesną ławkę plenerową Astrini Design, podpisaną przez gwiazdy festiwalu Orange Kino Letnie: Annę Przybylską, Katarzynę Figurę, Piotra Adamczyka i Borysa Szyca. Poza tym uczestnicy festiwalu mogą korzystać z aplikacji festiwalowej Orange Kino Letnie, dostępnej na smarfony, w sopockiej kawiarni festiwalowej Let’s Art Cafe skosztować potraw przygotowanych przez utytułowanego kucharza, Andrzeja Polana a w Zakopanem zrobić sobie zdjęcie w specjalnej fotobudce festiwalu i podzielić się nim ze znajomymi, wysyłając mailem lub wrzucając na facebook. Tak w Sopocie, jak i w Zakopanem, w multimedialnych Punktach Informacyjnych można przetestować najnowsze smartfony Sony Mobile Polska. W Sopocie, w lipcu, ponad pół miliona turystów obejrzało wystawę fotograficzną Martyny Wojciechowskiej "Zwierzaki świata".
Honorowy patronat nad 6. edycją festiwalu Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2013 oraz nad wystawą "Zwierzaki świata" objęli Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski oraz Burmistrz Miasta Zakopane Janusz Majcher.
Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2013 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich - Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema, a Sponsorem Tytularnym już po raz szósty jest Orange. Festiwal Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane prezentuje bogaty i różnorodny repertuar kinowy. Na ogromnych, pneumatycznych ekranach Airscreen® widzowie mogą zobaczyć największe kinowe hity ostatnich miesięcy.
* * *
Orange jest liderem polskiego rynku telekomunikacyjnego i najchętniej wybieranym operatorem w Polsce. Obsługuje blisko 21 milionów klientów zapewniając im codzienny dostęp do największego portfolio nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, w tym unikatowej oferty konwergentnej - Orange Open oraz planów taryfowych bez limitów połączeń ze wszystkimi sieciami mobilnymi i stacjonarnymi w Polsce a także numerami międzynarodowymi.
* * *
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com